Bu konudaki kullanıcılar: 1 kayıtlı üye, 12 misafir, 7 mobil kullanıcı
47212
Cevap
3017518
Tıklama
10
Öne Çıkarma
Cevap: Klima Tavsiyeleri [ANA KONU] (2321. sayfa)

K klima5505 Konu Sahibi
2 ay (7439 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: erkanaskar

Hocam dış ünitenin bu kısmı temizlenir mi acaba (dikey şeritli olan kısmı) normalde beyazdı şimdi baya tozlanmış su tutsak falan bi sıkıntı olur mu teşekkürler şimdiden < Resime gitmek için tıklayın >
Merhaba hocam.

Dikey şeritleri (alüminyum finler) su ile yıkayabilirsiniz. Fan motoruna ve dış ünitedeki elektronik karta su kaçırmayacak şekilde hortumla da yıkayabilirsiniz.

Saygılarımla...




J JazHoyt
2 ay (1872 mesaj)
3500 olan bütçemi 8000 bine çıkarttım iki klima almam gerekiyor bütceyle

Multi klima varmış tek dış ünite olan

Ya da iki tane ayri klima mi almak mı mantıklı ?





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Y yuxeses
2 ay (4300 mesaj)
Umarım artık sorun olmaz :) peki nasıl bir tercih olmuş? Nasıl bir cihaz? İyimidir? Memnun eder mi? Teşekkürler.





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @klima5505

S scorpion3560
2 ay (1121 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: klima5505

Merhaba.

Şu an LG klimalar Arçelik tarafından üretilmektedir. Ancak komponentleri LG'dir.

Yani materyaller LG'den veya LG'nin seçtiği markadan gelir,Arçelik'ten klima haline getirilmiş olarak çıkar.

Saygılarımla...

Alıntıları Göster
Hocam peki nasıl bu kadar sessiz olabiliyor.işyerimde arçelik ekolojik inverter var.
Eve de lg dual plus aldım.piyasanın en sessiz iç ve dış motorlarındandır sanırım.En iyisi demiyorum ama en iyilerden olduğu kesin





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

- -QAism-
2 ay (425 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: klima5505

Merhaba.

13m^2 alanınız için 9000 Btu kapasite yeterli olacaktır.

M.H.I ZSX

Panasonic Etherea

M.Electric Kirigamine Zen diyerek birbirine yakın seviyedeki modelleri sıralayabiliriz.

Diğer alternatiflere de yönelmek mümkündür ancak özellikle bu 3 marka kalite olarak da öndedir.

Saygılarımla...

Alıntıları Göster
Tasarruf açısından hangisini almamı onerirsiniz 3 klimadan





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

W wa$abi
2 ay (1148 mesaj)
Emeklerinize teşekkürler. Saygılar bizden


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @klima5505

L lucky7
2 ay (56 mesaj)
Merhaba hocam

Antalya bölgesi için güney batı cephe ara kat pvc camlı 24 m2 salon için maksimum 3500 TL bütçeyle daha çok soğutma amaçlı klima tavsiyesi alabilir miyim ?
Yazdığınız cevapları uzun zamandır takip ediyorum sigma ve demirdöküm a5 kafama yatmıştı ama öncesinde çözmem gereken bir şey var evimizde daha öncesinde altyapı var 5-6 senelik bu altyapıya r32 gazlı klimalar olur mu olmaz mı emin değilim fotoğrafını çektim ama fotoğraftan anlaşılır mı bilemiyorum yardımcı olursanız sevinirim.


< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lucky7 -- 4 Ağustos 2020; 15:40:26 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @klima5505

Y yuxeses
2 ay (4300 mesaj)
Evet arkadaşlar nihayet montaj yapıldı. Sabah erkeden geldiler. Daha önce forumdan okuduğum kadarıyla sigorta kutusundan bağımsız hat çektirmiştim duvar içinden çekildi aslında elektrik olarak süper oldu hem sağlamlık hemde şıklık açısından. Klima yanına da koydurdum bir tane iç kısmı elektrik olarak tam istenilen gibi oldu sanırım. Acaakkk dışarısı yani duvar dışı motora gidene kadar ki kablo bildiğin dışarıda kaldı. Eleman da böyle oldu gel bak diyince o da ne kablo bildiğin açıtan motora gidiyor!!! kardeşim dedim bu böyle olmaz ki bu kablo tesisat iç kablosu bunu bu şekilde dışarıda bırakmamız doğru olmaz dayanmaz zamanla krozyona uğrar başımıza iş alırız dedim. Eleman da farkında olacak ki kem küm falan biraz bozuldu... Dedim ahh be kardeşim madem öyle bu kablo bu şekilde gidecek içeride elektrik bandı ile güzelce izole ederdik öyle yapsaydın dedim!!!! hatasının farkına vardı neyse tuttum belinden sıkıca ulaşabildiği yere kadar ulaştı elektrik bandı ile bantlaya bantlaya sardı. Artık ne kadar sağlam oldu ne kadar dayanır bilemiyorum ancak benim oraya bir çözüm bulmam lazım ama nasıl olur onu bilmiyorum pencereden uzak çünkü 5. kattayız falan işte... Bu kısım canımı bira sıktı aklımda duruyor içime siner bir şeyler yapmam veya yaptırmam lazım önerilere açığım.

Sonra takviye hortumunu bakır hortumu falan dışarı alırken takviye hortumu koptu. Bende el attım hemen tutum klimayı geri çektik hortumu koptuğu yerden kesti ek yaptı bantladı o şekilde klimayı astık o kısımda dışarı da kaldı ancak elektrik kısmı kadar önemsemiyorum sorun teşkil edeceğini pek sanmıyorum ucunu da pimaşa verdik o güzel oldu aşağısı garaj olduğu için ne arabalara nede duvara zararım olmaz temiz oldu yani... Cihazı telefondan yetkili satıcıdan pazarlık yaparak aldım. Bana cihazın wi-fi si olduğunu telefondan da kontrol edebilirsin dedi ok dedim aldım meğer o opsiyonelmiş! kurulum bittikten sonra öğrendim aradım hemen yok ben öyle bir şey demedim dedi sonra hatırladı abi çok yoğunum kusura bakma fakan dedi o da canımı biraz sıktı sonuçta var diyerek aldım haa çok mu önemli değil ancak biraz hayal kırıklığı oldu diyebilirim.

Etrafı toparlayıp işe gitmem gerek olduğu için cihazı fazla deneme şansım olmadı ancak kısa süreli baktığımda üflemesi soğutması inanılmaz iyi anında değiştirdi ortamı hatta biraz da terli olduğum için üşütmeye başladı hasta olayım diyerek kapattım. Cihaz memnun edecek gibi bir intiba bıraktı buna sevimdim hatta daha çok sevindiğim kısmı motordan hiç ses gelmiyor çalışıp çalışmadığı anlaşılmıyor bile o derece diyebilirim. Pencereye yakın olduğu halde sıfır ses diyebilirim. Turboya adım yine aynı sonucu verince güzel bir cihaz aldığıma kanaat getirdim buradan yardımı geçen herkese teşekkür ederim.

Gerçi yaz bitiyor... Ankara da yaz erken biter bu gün bile esiyor mesala öyle aman aman sıcak yok bir ege akdeniz gibi değiliz tabi... Vestel ve gg nin iş bilmezliği ve art niyetleri yüzünden yazı klimasız geçirdik paramızla rezil olduk... Bu gün tam kurulum olurken mail geldi yine aynı laflar yok bunları yaşadığınız için üzgünüz yok anlıyoruz yok bakıyoruz falan baktım hep anı şey aradım para iadesi istedim bitti. İşlerim yoğun olmasa ben bunlarla mahkemede uğraşır hakkımı alırdım ancak nalet olsun diyorum... Bundan sonra vestel le gg le işim olmaz. Siz siz olun vestel falan da almayın derim...

Cihazı geniş zamanda detaylı incelerim artık... Saygılarımla.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Y yuxeses
2 ay (4300 mesaj)
Cihaz gerçekten güzel menüsü basit kumanda karışık değil sade. Sanırım bir klimada öncelik olarak soğutma, ısıtma performansı ve motor sessizliği olur. Bu iki kısmı (ısıtma hariç o da kışın artık) benden tam not aldı... Şansıma da iki gündür de hava esiyor mevsimine göre serin diyebilirim bu gün 28 derece... Geçen son 20 gün acayip sıcaktı o zamanlarda denemek güzel olurdu artık neyse kısmetse seneye diyelim. Sanırım giriş seviyesi olduğundan öyle çok teferruatlı değil... Uyku modunu denemeye çalıştım sandığım dan yüksek ses veriyor öyle hiç açıklama ve görselde ki gibi değil. Haa uyunur mu uyunur otobüs ile gece yolculuğu cam kenarı yolculuk yapıyor hissi verdi :) Genelde olarak memnun kaldım. Daha iyileri sizlerin olması dileğiyle... Bir kaç görsel ile destek vermeye çalışayım.
< Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın >





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


Y yuxeses
2 ay (4300 mesaj)
Bu da küçük canavar işte... Üçüncü fotoğraf da yüklerken sorun oluştu ayrı olarak atıyorum. Kendisini koymasam sanırım saçma olurdu :)
< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >


K klima5505 Konu Sahibi
2 ay (7439 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: JazHoyt

3500 olan bütçemi 8000 bine çıkarttım iki klima almam gerekiyor bütceyle

Multi klima varmış tek dış ünite olan

Ya da iki tane ayri klima mi almak mı mantıklı ?
Merhaba.

Klimaları kullanacağınız alanlar kaç m^2 ?

İç ünitelerin hepsi aynı anda kullanılacak mı ?

-

Multi her zaman daha pahalıdır. Boru+Kablo vb. malzemeler ve montaj ücretlidir.

Bireysel cihazlarda ise montaj ücretsizdir. Nispeten daha ucuzdur.

Saygılarımla...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K klima5505 Konu Sahibi
2 ay (7439 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: scorpion3560

Hocam peki nasıl bu kadar sessiz olabiliyor.işyerimde arçelik ekolojik inverter var.
Eve de lg dual plus aldım.piyasanın en sessiz iç ve dış motorlarındandır sanırım.En iyisi demiyorum ama en iyilerden olduğu kesin

Alıntıları Göster
Merhaba. Beko/Arçelik/LG'lerin sesi normal seviyededir. Nadiren ses konusunda şikayet olabilmektedir ki bu çoğu markada karşılaşılabilen bir durumdur. Üretim bandından çıkan ürünler aynı olsa da üretime bağlı olarak ses vb. unsurlarda değişiklik olabiliyor. Tabi normal seviyelerde olduğu müddetçe bu önemli değildir. Çok sesli veya normalin dışında çalışan bir cihaz zaten üretim hatalıdır.Cihazın genel üretiminden tutun,kompresörün üretim aşamasına kadar birçok etken mevcuttur.

LG'den de iş yerinizdeki cihaz ile kıyasladığınızda aynı seviyede memnun kaldınız mı?

Saygılarımla...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K klima5505 Konu Sahibi
2 ay (7439 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: -QAism-

Tasarruf açısından hangisini almamı onerirsiniz 3 klimadan

Alıntıları Göster
Merhaba.

Verim açısından M.Heavy ZSX,M.Electric Kirigamine Zen,Panasonic Etherea şeklinde sıralayabiliriz.

ZSX ayarında,M.Electric'te Legendera,Panasonic'te Heatcharge serilerine bakılabilir ancak fiyat çok daha yüksek seviyelere çıkar.

3 seçenek içerisinde yukarıdaki sıralamayı,verim odaklı olacak şekilde yapabiliriz.

Saygılarımla...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K klima5505 Konu Sahibi
2 ay (7439 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: wa$abi

Emeklerinize teşekkürler. Saygılar bizden
Güzel yorumlarınız için ben teşekkür ederim.

Saygılarımla...




K klima5505 Konu Sahibi
2 ay (7439 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: lucky7

Merhaba hocam

Antalya bölgesi için güney batı cephe ara kat pvc camlı 24 m2 salon için maksimum 3500 TL bütçeyle daha çok soğutma amaçlı klima tavsiyesi alabilir miyim ?
Yazdığınız cevapları uzun zamandır takip ediyorum sigma ve demirdöküm a5 kafama yatmıştı ama öncesinde çözmem gereken bir şey var evimizde daha öncesinde altyapı var 5-6 senelik bu altyapıya r32 gazlı klimalar olur mu olmaz mı emin değilim fotoğrafını çektim ama fotoğraftan anlaşılır mı bilemiyorum yardımcı olursanız sevinirim.


< Resime gitmek için tıklayın >
Merhaba hocam. Bu borular,daha önce bir klimada kullanıldıysa yani buraya daha önce başka bir klima takıldıysa boruların içinin temizlenmesi gerekir. Çünkü eski klimanın kompresör yağı borularda kalmaktadır. Bunun,yeni klimanın kompresör yağına karışmaması gerekir. Şayet kullanım olmadıysa buna gerek yoktur. Ancak yine de zamanla boruda birikebilecek toz vb. maddeler varsa onların temizlenmesi adına temizlik yapılması iyi olur. Tabi hangi servis lutfedip de bunu yapar,o tartışılır...

Yeni cihazın kullanılabilirliğini belirleyen en önemli konu,boruların çapıdır. Tercih edeceğiniz klimayı satın almadan önce keşif hizmeti alarak boru çaplarına baktırabilirsiniz. Bunun sonucunda düşündüğünüz kapasiteye göre uygun ise tercih edebilirsiniz.

Sigma INVDMS veya DD A5'i tavsiye edebilirim. Daha güncel bir alternatif için Samsung AR35 serisine bakmanızı tavsiye eederim.

Saygılarımla...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

K klima5505 Konu Sahibi
2 ay (7439 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: yuxeses

Evet arkadaşlar nihayet montaj yapıldı. Sabah erkeden geldiler. Daha önce forumdan okuduğum kadarıyla sigorta kutusundan bağımsız hat çektirmiştim duvar içinden çekildi aslında elektrik olarak süper oldu hem sağlamlık hemde şıklık açısından. Klima yanına da koydurdum bir tane iç kısmı elektrik olarak tam istenilen gibi oldu sanırım. Acaakkk dışarısı yani duvar dışı motora gidene kadar ki kablo bildiğin dışarıda kaldı. Eleman da böyle oldu gel bak diyince o da ne kablo bildiğin açıtan motora gidiyor!!! kardeşim dedim bu böyle olmaz ki bu kablo tesisat iç kablosu bunu bu şekilde dışarıda bırakmamız doğru olmaz dayanmaz zamanla krozyona uğrar başımıza iş alırız dedim. Eleman da farkında olacak ki kem küm falan biraz bozuldu... Dedim ahh be kardeşim madem öyle bu kablo bu şekilde gidecek içeride elektrik bandı ile güzelce izole ederdik öyle yapsaydın dedim!!!! hatasının farkına vardı neyse tuttum belinden sıkıca ulaşabildiği yere kadar ulaştı elektrik bandı ile bantlaya bantlaya sardı. Artık ne kadar sağlam oldu ne kadar dayanır bilemiyorum ancak benim oraya bir çözüm bulmam lazım ama nasıl olur onu bilmiyorum pencereden uzak çünkü 5. kattayız falan işte... Bu kısım canımı bira sıktı aklımda duruyor içime siner bir şeyler yapmam veya yaptırmam lazım önerilere açığım.

Sonra takviye hortumunu bakır hortumu falan dışarı alırken takviye hortumu koptu. Bende el attım hemen tutum klimayı geri çektik hortumu koptuğu yerden kesti ek yaptı bantladı o şekilde klimayı astık o kısımda dışarı da kaldı ancak elektrik kısmı kadar önemsemiyorum sorun teşkil edeceğini pek sanmıyorum ucunu da pimaşa verdik o güzel oldu aşağısı garaj olduğu için ne arabalara nede duvara zararım olmaz temiz oldu yani... Cihazı telefondan yetkili satıcıdan pazarlık yaparak aldım. Bana cihazın wi-fi si olduğunu telefondan da kontrol edebilirsin dedi ok dedim aldım meğer o opsiyonelmiş! kurulum bittikten sonra öğrendim aradım hemen yok ben öyle bir şey demedim dedi sonra hatırladı abi çok yoğunum kusura bakma fakan dedi o da canımı biraz sıktı sonuçta var diyerek aldım haa çok mu önemli değil ancak biraz hayal kırıklığı oldu diyebilirim.

Etrafı toparlayıp işe gitmem gerek olduğu için cihazı fazla deneme şansım olmadı ancak kısa süreli baktığımda üflemesi soğutması inanılmaz iyi anında değiştirdi ortamı hatta biraz da terli olduğum için üşütmeye başladı hasta olayım diyerek kapattım. Cihaz memnun edecek gibi bir intiba bıraktı buna sevimdim hatta daha çok sevindiğim kısmı motordan hiç ses gelmiyor çalışıp çalışmadığı anlaşılmıyor bile o derece diyebilirim. Pencereye yakın olduğu halde sıfır ses diyebilirim. Turboya adım yine aynı sonucu verince güzel bir cihaz aldığıma kanaat getirdim buradan yardımı geçen herkese teşekkür ederim.

Gerçi yaz bitiyor... Ankara da yaz erken biter bu gün bile esiyor mesala öyle aman aman sıcak yok bir ege akdeniz gibi değiliz tabi... Vestel ve gg nin iş bilmezliği ve art niyetleri yüzünden yazı klimasız geçirdik paramızla rezil olduk... Bu gün tam kurulum olurken mail geldi yine aynı laflar yok bunları yaşadığınız için üzgünüz yok anlıyoruz yok bakıyoruz falan baktım hep anı şey aradım para iadesi istedim bitti. İşlerim yoğun olmasa ben bunlarla mahkemede uğraşır hakkımı alırdım ancak nalet olsun diyorum... Bundan sonra vestel le gg le işim olmaz. Siz siz olun vestel falan da almayın derim...

Cihazı geniş zamanda detaylı incelerim artık... Saygılarımla.
Merhaba hocam. Hayırlı olsun ve de geçmiş olsun diyorum.

Açıkta kalan kablo için imkanınız varsa PVC Spiral boruyu ortadan boyunca yarıp dışarıda kalan kabloya geçirebilirsiniz. Bulabilirseniz Polyamid Spiral boru kullanırsanız çok daha uzun ömürlü olur.

Cihazdan memnun kalmanıza çok sevindim. Tavsiye edebileceğim cihazlardan biri idi. Dış ünite kısmını nasıl yaptılar ? Mantolama vs. hakkında konuşmuştuk.

Saygılarımla...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M macro73
2 ay (183 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: klima5505

Merhaba.

8-10 saatlik bir çalışmada Sigma yeterli olacaktır.

Panasonic Etherea

Toshiba Shorai

Sigma Plus INVDMG

Daikin Sensira

şeklinde de genel bir tercih sıralaması yapabiliriz.

Saygılarımla...

Alıntıları Göster
Paylaşımlar için çok teşekkür ederim. Sigmada karar kıldık.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

J JazHoyt
2 ay (1872 mesaj)
merhaba

iki oda da 20 şer m2

biraz araştırdım daha pahalıya geldi evet multiden vazgeçtim

2 tane ayrı almaya karar verdim şunlar için ne dersiniz? baymak elegant plus 12000 btu olan model?

2 dış ünite olacak yanyana koyacağım yağmur oluğunda duracaklar

cama 1,5 2 metre mesafe var çok ses yapar mı dış üniteler?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JazHoyt -- 5 Ağustos 2020; 23:29:43 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @klima5505

- -QAism-
2 ay (425 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: klima5505

Merhaba.

Verim açısından M.Heavy ZSX,M.Electric Kirigamine Zen,Panasonic Etherea şeklinde sıralayabiliriz.

ZSX ayarında,M.Electric'te Legendera,Panasonic'te Heatcharge serilerine bakılabilir ancak fiyat çok daha yüksek seviyelere çıkar.

3 seçenek içerisinde yukarıdaki sıralamayı,verim odaklı olacak şekilde yapabiliriz.

Saygılarımla...

Alıntıları Göster
Hocam çok teşekkür ederim aklımdaki klimada şuan emin oldum





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Y yuxeses
2 ay (4300 mesaj)
Teşekkür ederim ☺️ satıcı ile görüştüm dedim bu böyle pek olmadı içime de pek sinmedi ve kendisi de hak verdi ister istemez ayrıca anlayışlı ve kibar birisi olduğundan bir hafta zaman tanı dedi haftaya gelip güzel bir izolasyon yapacak. Nasıl olacak derseniz şöyle olacak yarın hırdavatcı, elektrikçiye gidip elektik için olan yanmaz spiral boru alacağım kaliteli olanından. Yarmaya gerek yok motor bağlantı yeri sökülecek kablo içinden geçip sonuna kadar açıkta hiç bir kısmı kalmayacak zaten önce de bant yaptık bence işi çözer gibime geliyor. Hayırlısı diyelim.

Valla elemanın birisi gitti diğeri evde iş yapıyordu uzun vida alıp somun vs ile geldi direk mantolamanın üzerine ayak takıp motoru da astılar. Dedim sağlam oldu mu? Abi çok sağlam oldu dedi gerisi onun işi zaten ok dedim ne diyebilirim ki demi...

Seg, Beko, Samsung derken bir dünya sinir bozucu süreç yaşadık demek ki kısmetimiz de bu varmış... Dediğim gibi cihaz dan memnun kaldım biraz fazla para çıktı cebimden ancak seg ile kalite olarak daha iyidir diye düşünüyorum. Gerçi bu kaliteyi ben ne kadar anlardım o da ayrı bir mevzu :) şu son rütuş da bitsin yeter artık :) saygı ve sevgilerimle...





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @klima5505