Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
14
Cevap
1653
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Kendi Yaptığım Bakır Blok.Mutlaka İnceleyin!!!!!
M
13 yıl
Onbaşı
Konu Sahibi

Arkadaşlar meraba.Ben kendi bakır bloğumu kendim işledim ama yeterli olacak mı tereddütteyim.Bloğun resmini ekledim.Yorumlarınızı bekliyorum.Bu bloğun kapağına 2 delik açıp birde sızdırmazlığı sağlıyacağım.Sizden pompa seçimi konusunda fikirlerinizide bekliyorum.Teşekkürler....

< Resime gitmek için tıklayın >



M
13 yıl
Yarbay

Ben konuyu hiç bilmem ama seni tebrik ediyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
13 yıl
Onbaşı
Konu Sahibi

Arkadaşlar bugn fırsatım oldu ve bloğu kapatabildim.Son resmini ekliyorum.Pompayı ne almak lazım.Fikri olan var mı?Pompa prizden çalışacak akvaryum pompası düşünüyorum.

< Resime gitmek için tıklayın >



M
13 yıl
Onbaşı
Konu Sahibi

Bugün sanayide kaynakla kapattırdım.Ama kaynak gümüş kaynağı denilen başka bir malzeme ile yaptırıldı.Bu sebepten oksi asetilenle ısıtırsam gerektirdiği taktirde, kaynak malzemesi 200 derecede falan tekrar sökülüyor.Tabi işlemci o sıcaklığa çıkmayacağından sorun olmuyor:):)


Bu mesaja 1 cevap geldi.
_
13 yıl
Binbaşı

herşeyden önce emek vermişsiniz elinize sağlık.ekran kartı içinmi yoksa cpu içinmi bu?şekli biraz garip geldi bana.denemeden bilinemez tabiki ama bence o genişlikteki bir yüzey için su kanalları yetersiz gibi görünüyor.ayrıca estetik durmuyor pek.cpu yada gpu ya basacak yüzey düzgünmü,parlatıldımı?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
13 yıl
Onbaşı
Konu Sahibi

Teşekkürler.Bunu cpu için yaptım.Şeklinin öyle olması benim ancak bu şekilde bir bakır blok bulmamdan kaynaklandı:)Bende verimli olup olmayacağından emin değilim.Bundan dolayı pompa ve radyatör alıp deniyeceğim.Bir aliminyum levha ile tutturmayı düşünüyorum işlemci üzerine.Onuda boş vaktim olduğunda yapacağım.İşlemciye gelecek yüzeyi parlatıldı.Tam düz.Termal macunla işlemci üzerine oturacak diye düşünüyorum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
13 yıl
Binbaşı

Öncelikle emeğine sağlık. Kişinin kendi kullanacağı ürünü kendisini yapması çok zevkli birşey...

Ölçüleri nedir?. Geniş olmuş gibi geldi. kapasitörlere çarpar gibi duruyor...

@_prozac_ ın söylediği gibi etkin bir soğutma için çok daha fazla kanal gerekiyor. Ayrıca boru kalınlığı da oldukça ince...

Acı haber ama pek performanslı olacağını sanmıyorum. 30 - 40 TL ye ikinci el bir blok alabilirsin....


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
13 yıl
Yarbay

hobi dediğin böyle olması lazım hatta hobiden öte günlük kullanımda performans geliştirmeye yarayacak bişey ki gerçekten güzel uğraş tebrikler :)
yalnız montaj meselesi düşündürdü beni biraz


Bu mesaja 1 cevap geldi.
W
13 yıl
Binbaşı

Hocam kanal sistemi sıkıntılı gibi , bir rekordan içeri girecek su kanalı izleyerek ısınacak , diğer rekora gidip bloktan dışarı çıkana kadar sıcak kalacak.kanal boyu ne kadar kısa olursa radyatörde soğuyup gelen soğuk suyun birim zamanda blok içerisinden geçen miktarı o kadar artar gibi geliyor bana.
Yani benim görüşüm bu yönde , daha bilgili arkadaşlar bi açıklama getirsinler lütfen





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wacd -- 22 Ekim 2009; 0:59:54 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
_
13 yıl
Binbaşı

valal seni tebrik ederim en azından uraşmışsın bir kaç deneme ile daha iyisini yapacağından eminim ..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
13 yıl
Onbaşı
Konu Sahibi

Ben bu bloğa hiç para harcamadım.E harcamadanda ancak bu kadar oluyor:) Zaten ben bundan azda olsa verim alırsam güzelini contalı bir şekilde daha kaliteli yapacağım.Bundan hiç verim alamassamda su soğutma almayı düşünüyorum:) Ama dediğim gibi 300 milyon verip hazır almaktansa kendi yeptığımı kullanmak çok çok farklı olacağından kendim uğraştım.Zaten kendim işledim.Buna uygun pompa ve radyatörde bulacağım ilk boş zamanımda.Genişliğe dikkat ettim sorun olmuyor.Montaj sorun değil.Onu halledicem.Su çok tazikli dolaşıcak.Zaten çok tazikli olacağı için contalı yaptırmadım.Bunun için suyun bakır blok içinde kalma süresi az olacak.Herkesin yorumları için teşekkürler arkadaşlar.İnşallah yapabilirsem sizlerle paylaşırım:))


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
13 yıl
Yüzbaşı

Emeğine sağlık uğraşmışsın


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
13 yıl
Yarbay

Dostum merhaba,

öncelikle ellerine sağlık. iyi de olsa kötü de olsa, burada daha önce bir sürü insanın "yapacağım, edeceğim" deyip de yapamadığı bir şeyi emek vererek yapmışsın. hiç performans alamasan bile en azından deneyim sahibi oldun, onun için bloğun performansı hakkında direkt olumsuz bir düşünceye kapılma. hatalarından ders alarak tasarımını geliştireceksin, hepsi tecrübe olacak sana.

blok hakkındaki yorumlarıma gelirsek;


-bloğun şekli alışılmadık duruyor =) kare ya da daire olmayan blokların farklı sisteme montajı zor olabilir, ileride yeni bir blok yaparsan daha ufak ve alışıldık bir geometrik şekil kullanabilirsin.
-sanırım yüzey alanını büyütmek adına, kanallar uzun olsun diye ince ve uzun bir kanal yapısı seçmişsin. bir dahaki sefere kanalları biraz geniş tutmanı öneririm.
-aldığın bakırın saflık derecesini bilmiyorum ama emin ol performansa etkisi büyük. daima alabileceğin en saf bakırı al.
-para vermediğine göre tanıdık var, o yüzden biraz araştırma yaparak iğneli blok tasarımı da yapabilirsin, tabii eğer ince işçilik yapabileceğin cnc gibi imkanlar mevcutsa.
-üst kapağı kalın ve kaliteli pleksiden yapabilirsin, hem görsellik açısından hoş olur, hem de pleksinin üstüne diş açarak istediğin tarz rakor kullanabilirsin.


pompa olarak akvaryum pompası demişsin ancak kanallar ve giriş çıkış çok ince olduğundan çok zorlanır akvaryum pompaları. bulabilirsen atman almanı tavsiye ederim (eheim de olabilir ancak dediğim gibi oldukça zorlanacağından muhtemelen bozulacak 3-4 ay sonra, o yüzden pahalı birşey alma). radyatör olarak tofaş kalorifer radyatörünü öneririm (oto parçacısı, 40 tl gibi bir fiyat). saf su + kaliteli bir markanın antifrizini karıştırarak kullan (%70su, %30 antifriz - petrolofisi antifrizi olur)
bundan sonraki tasarımlarına sistemin bütünü düşünerek kanal, rekor boyutlarını ayarlarsan daha iyi olur.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
13 yıl
Onbaşı
Konu Sahibi

Fikirlein için çok teşekkür ederim.Ben bir fabrikada makine müh. siyim.Bulabildiğim parça bakır ile ancak kendim bunu işliyebildim.İşe yeni girdim.Biraz daha alışsam cnc dede işletebileceğim ama daha zaman var onun için:)Bundan azcık bi verim bile alsam ilerde hassasiyetli bir tane yaparım zaten.İlk boş zamanımdada pompa işini yapacağım.Bir sonraki bloğuda daha ince açacağım ve dediğin gibi tırtıklı yapacağım.Teşekkürler....


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
2 yıl
Çavuş

quote:

Orijinalden alıntı: maliiiiii

Fikirlein için çok teşekkür ederim.Ben bir fabrikada makine müh. siyim.Bulabildiğim parça bakır ile ancak kendim bunu işliyebildim.İşe yeni girdim.Biraz daha alışsam cnc dede işletebileceğim ama daha zaman var onun için:)Bundan azcık bi verim bile alsam ilerde hassasiyetli bir tane yaparım zaten.İlk boş zamanımdada pompa işini yapacağım.Bir sonraki bloğuda daha ince açacağım ve dediğin gibi tırtıklı yapacağım.Teşekkürler....
hocam 12 yılda ne oldu yaptınız mı, bakır işleme yapan yerler ar mıdır acep?



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.