Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
18
Cevap
335
Tıklama
0
Öne Çıkarma
kadınlar hiç egemen oldular mı

S sakirdilek Konu Sahibi
17 yıl (215 mesaj)
kadınların egemen oldukları bir tarihsel topluluktan sözedilebilir mi




H hayalciruh
17 yıl (378 mesaj)
Evet tarihin azınlıkta olduğu dnemde tam egemen olduğu iddia edilen misal Amazon gibi toplulujlar var ki her zaman olduğu gibi Türk olduğu iddia ediliyor
Fakat hristiyanlık öncesi dönem Avrupa anaerkil bir dönem yaşıyordu (tam olmasa da).Ayrıca Şaman dönemi Türk toplumunda ise başa geçen kadınlar vardır ki bunlar bilinen tarihte örnekleri arasında bir ilktir.
Ayrıca şaman toplumunda ataerkil bir yapıyı net olarak söyleyemiyoruz çünkü kadın toplum hayatında erkek kadar etkin hatta hakana öğüt veriyor ve kararlarda söz sahibi.
Şu an ile belki de bir yerde anaerkil bir toplumdan söz edebiliriz ama en etkin yapı bence antik avrupuda olmuştur.Sonuçta o zaman doğurgan yapısıyla kadın üstün sayılmıştır misal doğa ana gibi kelimeler o dönemden mirastır.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

S sakirdilek Konu Sahibi
17 yıl (215 mesaj)
anaerkillik amazonlar bunları geç

kadınlar hiç erkekler üzerinde siyasi hakimiyete sahip oldular mı

kadının rolünün yüksek olduğu toplumlar var o ayrı


Bu mesaja 1 cevap geldi.

B barsgan
17 yıl (1229 mesaj)
amazonlar yalnızca bir efsanedir.
gerçek tarih araştırmaları bu efsaneye uygun hiçbir şey çıkaramadı hatta çarpıtılmış
uyduruk bir efsane olduğuna dair veriler buldu. yani yok öyle bir şey.

kadınların siyasi hayatta erkeklerle aynı statüde olduğu bazı ilkel kabileler vardı. ama "anaerkil dönem" iddiasıda çok büyük ihtimalle yine yalnızca bir
efsane. onuda doğrulayacak doğru-düzgün bir veri yok.

en ilkel toplumlarda kadın-erkek arasında pek bir fark yoktur.
mesela avustralya yerlileri gibi. en büyük eşitlik taş devrinin ilkel insanları arasında toplayıcılıkla geçinenlerde görülür.
yani bütün kabile gün boyu arazide dolaşıp yiyecek toplar akşamada topluca pişirip yer ve yatar uyur ertesi sabah
aynı şey yeniden başlar.

ama toplumlar gelişipde erkekler mal biriktirmeye başladıktan sonra kadının statüsü azalmaya başlar.

her devirde her ülkede kadının statüsünü belirleyen şey kadınların çalışma hayatına katılım payları olmuştur.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M magnificent35
17 yıl (327 mesaj)
eski türklerdebazı boylar içinde kadının söz hakkı erkeklerden fazla olmuştur. hatta o gün yapışacak olan işlerin görev bölümünü obanın en yaşlı kadını ayarlar ve ona çok büyük hürmet edilirdi. ilkçağ toplumlarında da kadına önemli sıfatlar yakıştırıldığı bilinen bir gerçek. mesela anadolu'nun bereket tanrıçası kibele bile en yüce olarak o dönem kabul görmüş. ama siyaset anlamında kadın-egemen birtoplum maalesef biindiğği kadar yok. çünkü kadınlar doğurganlığı ve üretimi temsil ederler.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

D Deep Impact
17 yıl (6581 mesaj)

_ __Tyler Durden__
17 yıl (5714 mesaj)
olmaz olur mu canım afrikada ki bi çok kabilede hala anaerkil yapı hüküm sürer, orda bi çok kabile de 1 kadın birden çok erkekle evlenme hakkına sahip ve ailenin hatta kabilenin reisi kadınlardan oluşmakta...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M mehmetmetingülcan
17 yıl (2575 mesaj)
Se'be melikesi Belkıs var (Kuranda geçmektedir)


Bu mesaja 2 cevap geldi.

S sakirdilek Konu Sahibi
17 yıl (215 mesaj)
ben bireysel şeylerden bahsetmiyom abi dikkatli okuyun soruyu


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R rezilvezir
17 yıl (2236 mesaj)
tam olarak egemenlikten bahsedemeyiz elbette ama bir türk boyu ve devleti olan iskitlerde ordunun başında bayan komutanlar olduğu söyleniyor. hatta ilginçtir rome total war oynayanlar bilirler kadın askerlerin olduğu tek ırk iskitler.




M mehmetmetingülcan
17 yıl (2575 mesaj)
sadece kadınların olduğu bi yer olacak diyorsan o yok işte


Bu mesaja 1 cevap geldi.

1 17_Ocak
17 yıl (1255 mesaj)
öyle egemen bir hakimiyetcilik olamaz kadınlar hep kendilerinin aile reisi olduğunu zanneder ,erkeklerde onların öyle zannetmelerine bişey demez ,böylece geçinip giderler


Bu mesaja 1 cevap geldi.

S Siya
17 yıl (1627 mesaj)
quote:

Orjinalden alıntı: 17_january

öyle egemen bir hakimiyetcilik olamaz kadınlar hep kendilerinin aile reisi olduğunu zanneder ,erkeklerde onların öyle zannetmelerine bişey demez ,böylece geçinip giderler

Abi sümerlerde neolitik devrimin öncüsü kadınlardı.Yani ilk yoplumsal hareket kadınlarla başladı.Bu dönemde kadının doğum yapabilmesinden dolayı ayrıca kutsal bir rolü vardı.Kadınların bu dönemde siyasi egemenliği de var.Bunu mitolojiden de çıkarabiliyoruz.O dönem ki mitolojik kaynaklar da da ana tanrıça Enkidu var egemen olarak.
Toprağı işleyen aletler keşfedilince erkeğin fiziksel özelliği ona avantajlar getirmeye başladı.Ve git gide egemeliği eline aldı.(zaten bir süre sonra da mitolojide Enkidu nun etkinliği bitiyor.)
Not:olayları mitolojiye bağlamamın nedeni o dönem ki ideolojilerin mitoloji olduğu gerçeğidir.İdeolojide üstün olan doğal olarak siyasi egemenliği elinde tutuyordu.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

1 17_Ocak
17 yıl (1255 mesaj)
demekki 5-6 bin senedir hakimiyet erkeklerde


Bu mesaja 1 cevap geldi.

S Siya
17 yıl (1627 mesaj)
quote:

Orjinalden alıntı: 17_january

demekki 5-6 bin senedir hakimiyet erkeklerde

evet o tarihden beri erkek egemen sistem hakim




A Always0007
17 yıl (2362 mesaj)
olmaz olurmu tarihte dünya kadar anaerkil toplum vardı. biraz araştıran bulur
quote:

Orjinalden alıntı: Deep Impact

şakırdilek;

kısaca yok


Bu mesaja 1 cevap geldi.

L Love_For_You
17 yıl (2859 mesaj)
kadinlar her zaman egemendiler zaten simdide egemenler
bugunun populer terimi olan derin devlet en iyi aciklama bunun için


Bu mesaja 1 cevap geldi.

S sakirdilek Konu Sahibi
17 yıl (215 mesaj)
sevgili siya

yazzdığın tezler antropolojinin desteklediği tezlerdi. ama bu sadece bir çeşit ideoloji.

ansoyluluk vardı ama bu asla anaerkilliğe yol açmış değildir.

kadınların siyasal egemenliği mitostan ibarettir. bu yüzdende mitolojilere sığınılır.

kadın egemen toplum bir kurmaca bir hayali cemattir


Bu mesaja 1 cevap geldi.

S Siya
17 yıl (1627 mesaj)
quote:

Orjinalden alıntı: sakirdilek

sevgili siya

yazzdığın tezler antropolojinin desteklediği tezlerdi. ama bu sadece bir çeşit ideoloji.

ansoyluluk vardı ama bu asla anaerkilliğe yol açmış değildir.

kadınların siyasal egemenliği mitostan ibarettir. bu yüzdende mitolojilere sığınılır.

kadın egemen toplum bir kurmaca bir hayali cemattir




sakirdilek ben o konuda şöyle düşünmüştüm;
şimdi o zaman ki toplumda siyasal egemenliği doğal olarak ideolojik egemlik kimdeyse o kurar.çünkü zaten meclis vs bir şey yok zaten.yani ancak böyle olabilir siyasi egemenlik.e o dönemde ki en çok kabul gören ideolojik aygıt mitolojiydi.(şimdi ki din gibi).Ben buradan hareketle bunu söyledim.Ama çok iddialı bir araştırmam da yok bu konuda.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.