Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
63
Cevap
1894
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: Kaderimizi biz mi belirliyoruz (2. sayfa)
M
4 yıl
Yarbay

Cennet cehennem zeka ile gram zerre alakasi yoktur.mesele bilmek degil kendini tutup yapilmamasi gereken seyi yapmamaktir.kendimi tutacagim ve faizli para cekip arac almayacagim..faiz haram biliyorum ama kendimi tutabileckmiyim



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @uğur37
M
4 yıl
Yarbay

Allah her seyi bilir,cunki seyi yaratan odur..ama henuz ŞEY yaratlmamissa..celiski yok..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Nat Alianovna
S
4 yıl
Yüzbaşı

Her koyun kendi bacağından asılır.Kaderle ilgili internette izlediğim bana göre en sağlam ve her aklın anlayabileceği bir video.Sadece 10 dakikanı ayır ve izle.
https://www.youtube.com/watch?v=1gH_gCTA0J4&feature=youtu.be



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

U
4 yıl
Yüzbaşı

Hiç mi aklınızı kullanmasınız diyen birçok ayet var. İlk ayet oku. Günümüzde Texas eyaletinde nato kafa nato mermer yoğun Katolik eğitimi almış müslümanlar teröristtir diye düşünen düşük zekalı bir adam nasıl olacakta sorgulayacak? Doğru dini bulmaya çalışacak?

(Din düşmanı veya ateist düşmanı değilim, bunlar sorguladığım konular. Belirtiyorum çünkü bazıları sadece kavga çıkaracak cümleler kuruyor. )



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @murat1981pls
U
4 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: uğur37

Hiç mi aklınızı kullanmasınız diyen birçok ayet var. İlk ayet oku. Günümüzde Texas eyaletinde nato kafa nato mermer yoğun Katolik eğitimi almış müslümanlar teröristtir diye düşünen düşük zekalı bir adam nasıl olacakta sorgulayacak? Doğru dini bulmaya çalışacak?

(Din düşmanı veya ateist düşmanı değilim, bunlar sorguladığım konular. Belirtiyorum çünkü bazıları sadece kavga çıkaracak cümleler kuruyor. )
Kavga çıkaracak derken bu konu için değil genel bir durumdan bahsettim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

N
4 yıl
Moderatör

quote:

Orijinalden alıntı: murat1981pls

Allah her seyi bilir,cunki seyi yaratan odur..ama henuz ŞEY yaratlmamissa..celiski yok..
Varlık - bilinirlik ile yokluk - bilinmezlik mantığından yürümeye çalıştığını anladım ama yukarıda dediğim gibi yaratıldığı anda sorun başlıyor. Allah'ın bileceği ve Allah'ın <böyle> belirlediği şekilde gerçekleşecek tercih; yani Allah yine sonunda <böyle> belirlediğini ceza olsun diye cehenneme atıyor ya da mükafat olsun diye ödüllendiriyor. Çelişki yalnızca bir argümandaydı, sınav problemi hala duruyor.



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

N
4 yıl
Moderatör

quote:

Orijinalden alıntı: murat1981pls

Allah her seyi bilir,cunki seyi yaratan odur..ama henuz ŞEY yaratlmamissa..celiski yok..
Ayrıca Allah'ın henüz varolmayan bir şeyi spontane veya keyfi şekilde yaratacak hali yok varolmayıp da varolacak olan hakkında muhakkak bilgisi olmalı yani henüz yaratılmamış hakkında bilgisi olmalı. Kur-an'daki Allah'ın hep bir planı vardır; ima ettiğin şekilde keyfi bir yaratıcı olamaz. Yani varlık - bilinirlik ile yokluk - bilinmezlik argümanın da pek tutmuyor gibi görünüyor. Dolayısıyla sırf henüz varolmadığı için bilmiyorsa iddia ettiğinin aksine Allah'ın her şeyi bilen sıfatıyla bir çelişki de vardır. Her daim bir planı olan Allah henüz varolmayanı da bilmelidir.



< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

C
4 yıl
Yüzbaşı

Bildiğim kadarıyla kader şöyle bir şey : Allah sana bir çerçeve yaratır.Bu çerçeve senin ailen,doğduğun ülke,fiziksel özelliklerin vs gibi şeylerdir.Bu çerçeve içinde sana yollar çizer sen de seçimler yaparsın.Çerçevenin dışına çıkamazsın.Aileni,tipini,zeka seviyeni değiştiremezsin.Fakat bu çerçeve içinde dilediğin seçimi yapabilirsin.Bir de nasip diye bir şey vardır.Herkes bir newton olamaz mesela.Bunlar nasiptir.Kısaca Allah sana belli bir özgürlük alanı bırakıyor ve o alanda yaptığın seçimlere göre de yargılanıyorsun.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

S
4 yıl
Er

Bismillah.

Kaderini kendin belirleyebilmek için kendi kendini yaratmış olman gerekir ki hangi şartta neye nasıl tepki vereceğini önceden tayin et. Kendini bir matematik fonksiyonu gibi düşün evreni de sonsuz değişkenler uzayı sen tüm o değişkenlerin bir fonksiyonusun.

Bundan evvel başına gelecek tüm hadisatı da önceden bilmen gerekir. Kainattaki her bir zerrenin zaman içinde davranışını ve birbiri ile etkileşimini zaman sıfırdayken öngörmen gerekir ki bunun içinde nasıl varsın tayin edebil. (Yani senin evrenden önce varlıktan önce varlığın şart şayet mutlak iradeden bahsedeceksen. O da nasıl mümkün? Burdan işte Vahdete mesela delil geliyor.)


Ancak o zaman kendi kaderini tayin etmekten bahsedebiliriz. Allah bunları böylece biliyor. Seni O yarattı seni bilir. Hangi şartta ne yaparsın bilir. Her şeyi de bildiği için senin başına ne gelecek onu da biliyor. Zaman denen şey Onun için bağlayıcı değildir. Her şey Kün emrinin içinde aynı anda gerçekleşti biz sadece şuhuda geliyoruz. Zaman içindeyiz oysaki her şey oldu çoktan.
Bu demek değildir ki hiçkimsede kabahat yok. Allah'a iftira olur çünkü. Çok aptalca bir yalan olur. Sen esasında kimsede kabahat bulmaz değilsin sadece kendini kayırıyorsun demek olur o çünkü haaa kimsede kabahat yok demek diyen adamın hiçbir şeye öfkelenmemesi hakkı ve hukuku tümden terk etmesi icap eder. Oysaki insan şöyle birkaç saat aç kalsa elindeki ekmeği fukaradan saklar da yer.
Madem her şey oldu çoktan diye samimiyetle söyleyen adamın uçurumdan kendini korkmadan da bırakabilmesi gerekir zaten ne olacaksa olacak diye ama Allah akıl vermiş değil mi eşyanın bir tabiatı var bunu görüyoruz. Düşünürsen kabahat var ama kabahat sende var. Allah eksik sıfatlardan münezzehtir hata yapmaz. Haşa.

Peki nasıl kabahat işliyorsun? Kabahat senin Allah'ın Esmasını üzerine celbetmedeki zaafındır.
Yani Allah'ın esması tecelli ediyor. O isimlerden, güzel sıfatlardan senin üzerine lütuf ihsan ederse sende o güzel isimlerin karşılığı işte dürüstlük cömertlik merhamet sıddık cesaret gibi sıfatlar senden tecelli eder. Yoksa sen dürüst cömert falan değilsin. Çünkü o senden tecelli etmezse de sefil bir varlıksın bakıyorsun dünyaya mesela sapık aşağılık insan dolu. Adamın nasibi yok karanlıkta kalmış. Öyle ya herkesin nasibi farklı kimimiz daha zeki kimimiz daha yakışıklı kimisinin hayatı daha kolay kimisi daha şanslı. Allah'ın mana nimetlerinden de nasip böyle farklı farklı. Tabi nasıl ki dünya meyvesinin güzelinden ister insan mana meyvesi de istemeyi bilmeli. Çünkü iki elma düşün biri çürük çarık diğeri mükemmel o iki elmanın da nasibi farklıdır güzeli Allah mükemmel yaptığı için mükemmeldir. Eğri büğrüsü ise yine Allah'ın öyle yapmasındandır ama düz mantık değil öyle ise tüm yakışıklı erkeklerin aziz, ermiş, evliya olması icap ederdi öyle değil insan mantığı değil bu iş. Başka sırlar var. Mesela elmanın en güzelini genelde zalimler yer. Şöyle biraz eziğini de kalbi temiz masum insanlar yer. Orada bir mana var ya. Neyse. Konu dağıldı. Allah'ın isimlerinden nasibin var mı mesele bu. Çünkü insan O isimlerin tecellisinden mahrum kaldıkça alçalır.
Öyle de istemezsin herhalde ne bileyim sapık tecavüzcü veya yamyamlık falan kimse istemez. İyilik sonsuz dolayısı ile o iyilikten mahrumiyet de yani alçalma da sonsuz. Artık hangisine gitmek istersen ona yönel. Yine de takdir Allah'ındır. Doğrusunu Allah bilir yanlış bir şey söyledimse affederler umarım siz de hakkınızı helal edin.



Karanlıktan kurtaracak güzellik ile dolduracak bir varlığa muhtaçsın. Açsın doymak istersin üşürsün ısınmak istersin unutursun hatırlamak istersin seversin kavuşmak istersin uykun gelir uyumak istersin sonra uyanmak istersin her işinde muhtaçsın. Bedenin üzerinde tasarrufun yok. Etrafındaki parametreler üzerinde yok.

Her şeyin sahibi Allah. Dilediğini dilediği gibi yapar. O'na sığınırız. Çok cömerttir bağışlayıcıdır.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

K
4 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: murat1981pls

Cennet cehennem zeka ile gram zerre alakasi yoktur.mesele bilmek degil kendini tutup yapilmamasi gereken seyi yapmamaktir.kendimi tutacagim ve faizli para cekip arac almayacagim..faiz haram biliyorum ama kendimi tutabileckmiyim
Evet tabiki, ama burada şu olay var, oda Allah bizim ne yapacağımızı ve hayatta kimlerle karşılacağımızı biliyor, yani günah ve sevabı kendimiz işlediğimiz için bu konuda Allah'ı sorumlu tutma şansımız yok



M
4 yıl
Yarbay

Kutahyali okumasin..cnki onun akli fikri KİRADA

ez cumle kader isi kolay anlasilabilecek bir konu degil.sunu bilin yeter.Allah bizim tercihlerimizi belirlemiyor .oyle olsaydi sorumlu olmazdik.bu ve diger tum dini konularda anakaynaginiz Kuran olsun.su mezhep bunu demis su filozof soyle yazmis seyhim soyle himmet buyurmus..bunlar onemsiz..bizler Allah in kitabindan sorumluyuz..



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
N
4 yıl
Moderatör

quote:

Orijinalden alıntı: murat1981pls

Kutahyali okumasin..cnki onun akli fikri KİRADA

ez cumle kader isi kolay anlasilabilecek bir konu degil.sunu bilin yeter.Allah bizim tercihlerimizi belirlemiyor .oyle olsaydi sorumlu olmazdik.bu ve diger tum dini konularda anakaynaginiz Kuran olsun.su mezhep bunu demis su filozof soyle yazmis seyhim soyle himmet buyurmus..bunlar onemsiz..bizler Allah in kitabindan sorumluyuz..
O zaman insanın tercihleri diğer yaratılmış her şeyden farklı olarak Allah tarafından yaratılmış değil ve Allah onları bilemiyor. Her şeyi yaratan ve her şeyi bilen sıfatlarıyla çelişki. Bu öyle kolayca geçiştirilebilecek mevzu değil. Mevzunun mahiyeti belli ki anlaşılamamış. Sorun zaten dinin temel bilgisinde, Kur-an'ın verdiği tanımlarda yatıyor; hiçbir mezheple mutasavvıfla tarikat tanımıyla alakası bulunmuyor. Dikkat edersen yalnızca Kur-an'da Allah için verilen tanımlara başvuruyorum. Dikkatli irdelemeni tavsiye ediyorum bir ömürlük bir problemden söz ediyorum ve yapmacıklığa veya tarikatvari yoruma mesela tasavvufi türden mistik bir yoruma kaçmayan tatmin edici bir çözümü yok. Bu çözümleri zaten reddediyor ve başarısız buluyorum; Ortodoks inançtan sapma addediyorum. Eleştiri yapış ve problem ortaya koyuşumda tamamen Ortodoks inancın ya da diğer deyişle Kur-an ve şeriatı merkezli geleneksel İslam'ın çerçevesinde duruyorum. Allah'ın tanımları; o yaratılmamıştır, ezeli ve ebedidir, ol dediğinde olur, her şey onun eseridir, Allah yaratıcıdır, Allah her şeyi bilir, yaratılmış her şeyin kaderi onun tarafından yaratılmış ve onun tarafından bilinmektedir. Evet Allah'ın kitabından ve içerdiği tüm tanımlardan sorumlusun. Ama bu sorumluluğu sıradan bir kitap vurgusu yerine gerçekten yerine getirmelisin.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
4 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: murat1981pls

Kutahyali okumasin..cnki onun akli fikri KİRADA

ez cumle kader isi kolay anlasilabilecek bir konu degil.sunu bilin yeter.Allah bizim tercihlerimizi belirlemiyor .oyle olsaydi sorumlu olmazdik.bu ve diger tum dini konularda anakaynaginiz Kuran olsun.su mezhep bunu demis su filozof soyle yazmis seyhim soyle himmet buyurmus..bunlar onemsiz..bizler Allah in kitabindan sorumluyuz..
Ne kirası ?



M
4 yıl
Yarbay

Tabiki mobilden bir yere kadar anlatmak zor.kader konusunda bildiklerimi uc assagi bes yukari anlatmaya gayret ettim ki muslumanlarin kanayan yarasidir.siz eger kendinizi musluman olarak tanimliyorsaniz mutlaka Kuran i anladiginiz dilden okuyunuz.ayrica Allah ol der ve olur degil Allah ol der ve oluşum baslar olacak;)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Nat Alianovna
S
4 yıl
Çavuş

Kader inancı İslamda Kelam ilminin yani İslam akidelerinin üzerinde yarı felsefe yarı vahiy esas alınarak yapılan yorumlama girişimlerinin bir konusudur. Bu konuda yapılan pek çok yorum bir çok ekole yol açmıştır. Türkiye'de bilinen ve kabul edilen ekol İmam-ı Azam olarak tanınan Ebu Hanife'nin ekolüdür. Onun görüşlerini özetliyorum:

Kader: Kâinatta meydana gelen her şey Allah’ın takdiri ve kazasına göre cereyan eder. Zira Kur’ân ve hadîslerde her şeyin yaratılmadan önce yazıldığı ve meydana gelen şeylerin bu yazıya göre gerçekleştiği açıkça belirtilmiştir.
Allah Teâlâ, hayır olsun ve şer olsun vuku bulacak her şeyi ezelî ilmiyle bilmiş ve ilmine göre vasfederek levh-i mahfuza yazmıştır. Bununla beraber O, müminleri imana, kâfirleri de küfre zorlamamış, herkese fiillerini iradeleriyle gerçekleştirme imkânı vermiştir. Zira Allah, herkesin kaderini, kendi iradeleriyle gerçekleştirecekleri şekilde yazmıştır. Bundan dolayı kişi annesinden mümin veya kâfir (mutlu veya bedbaht) olarak doğmaz; kendi irade ve kudretiyle mümin iken kâfir, kâfir iken mümin olabilir. Kullarda fiillerini serbestçe yapabilme iradesi vardır; kul fiil yapmayı diler ve onu gerçekleştirir. Bununla birlikte kulun fiillerini yok iken varlık alanına çıkaran, onları yaratan Allah’tır. Kula, fiillerinin yaratıcısı vasfını vermek doğru değildir. Allah, kulun fiilinin halıkı, kul ise gücünü hayır veya şer yönünde kullanmakla fiilinin kâsibidir; Allah yaratandır, kul ise kendi iradesiyle yaptığı fiilinin iyi ya da kötü sorumluluğu üstlenendir.
(Fiillerini dileyen insan, diledikleri fiilleri yaratan Allahtır.)



N
4 yıl
Binbaşı

Yanlış bilgi üzerine inşa edilen yanlış önermeler.
Kader ölçü demektir. Güneşin kaderi ısı ve ışık vermesidir, ay'ın kaderi dünyanın uydusu olmasıdır, gökkuşağının kaderi yağmurdan sonra oluşması ve renkler içermesidir, kirpinin kaderi dikenli olmasıdır, yilanin kaderi uzun ve yerde sürünerek hareket etmesidir.
Kader budur.
Senin kaderin de insan olarak Türkiye'de x ailede y cinsiyeti ile doğmandır.
Allah benim ne yapacağımı biliyor o zaman beni neden yarattı, sorusunun kader kavramı ile hiçbir ilgisi yok.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

K
4 yıl
Yarbay

ALLAH belirliyor, biz sadece oynuyoruz, köleden farkımız yok