|
Merhaba. SONOFF Mini-D Matter Kuru Kontak Akıllı Röle ile yaptım. 2 kablonun bağlantı yerini bulmak önemli. |
| Görüntülü diafonmuydu hocam ? Bende kapıyı açmak için ilk görüntü tuşunu alıp sonra otomat çalıştırabiliyorum ama direk kuru kontak varsa deneriz. |
| Benimde aynısı açtım cihazı ama yapamadım,yaparsanız haber edermisiniz. Önce görüntüyü açıp kapı açma düğmesine sonra basmak gerekiyor. |
| Hocam biraz zor gibi duruyor. Cihazın kendisini de müdahale etmek istemiyorum çok. Kablolarda kuru kontak yok. |
| Ben elektrikçi çağırdım bi arkadaş var da bir türlü müsait olamadı geli bakacak. Sisteme falan bir şey yaparız kaş yaparken göz çıkarmayalım. |
|
Hocam cihaz paneline müdahale etmeden imkansız. Ben sistemi çözdüm. Devre yaptırıyorum şimdi ESP32 ile. Zilin çaldığını anlamak için hoparlöre giden voltajı alacağız. Voltaj geldiğinde zil çaldı bildirimi gelecek. Kapı açmak için ilk önce kamera açma butonuna tetik yapıp 1-2 saniye sonra kapı açma tuşuna 2-3 saniye tetik yapacak. En basit yöntem bu. Diğer bir yöntem bina girişinde bulunun audionun ana panelinden işlem yapmak ama oraya müdahelede bulundurmazlar :) < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
| Güzel hocam elinize sağlık ancak benim yapmak istediğim zile basmadan eve yaklaşırken benim telefon mesela wifi ağına bağlanıyor veya evin konumunun içine giriyor. Ben bu işlem olduğunda otomatik açılsın istiyorum. Sizin yaptığınız sistemde zile basmak gerekiyor. Hoparlöre akım gitmesi için. |
| Hoparlörden veri almanıza normalde gerek yok arkadaş zile basıldı bilgisi için kullanıyor onu sizin normalde kamera butonundan ve kapı açma butonundan paralel iki kablo lehimleyip iki röleye girmek otomasyondanda önce kamera rölesini sonra kapı açma rölesini tetekletmeniz gerekiyor ama anladığım kadarıyla siz kendiniz yapamıyorsunuz. Aslında kolay işler her adımda elekteikçi çağırarak çok zor ilerlersiniz diye düşünüyorum. |
|
diyafon ile sesli görüşme dede zil çaldı bildirimi gelir size.. digital elektronik den anlıyor saniz, dataloger dan veriyi taklit edin. böylece tek kablo bilgisinden zil çaldığını (hatta Hangi komşu zili çaldığını) ve direk kapı açma komutu yollayabilir siniz.. 2 3 sene önce deneme vb araştırmış idim. sanırım 68 bit veri sinyali geliyor idi ve 5 farklı sinyal genişliği vardı. taklit etmek kapı açmayı, sinyali okuma zil bilgisi alabilir siniz. ARGE yapman lazım. Bizim apartman klasik audio zil bilgisi direk optokuplor ile alıyorum. eski apartman sistemi olduğundan zile uzun bastığında apartman kapısı aç senaryo oluşturdum. Apartman a yaklaşırken saati den hey Google apartman kapısı aç diyorum harika.. |
| Zile basmaya gerek yok hocam. Ben hoparlörden zile basıldı bilgisi almak için hoparlörden çıkış alıyorum. Otomatı açmak içinde ilk önce kamera düğmesini tetikleyip sonrasında kapı açma düğmesini tetikliyorum. |
| Evet hocam siz dedikten sonra sesli görüşmede zil çaldı bildirimi alacağım sonradan geldi :) Hocam o kadar bilgi bende yok. Uğraşsam bulunabilir tabi ama değer mi bilemedim :) |
| Teşekkürler tavsiye için, tam olarak aynı teknik çözüme geçtim haftasonu itibariyle HAOS Thinkcentre M700 mini PC üzerine kurup, gayet güzel çalışıyor, virtual box işinden de sıyrılmış oldum. Şimdi de Proxmox üzerine kurulumla HAOS dışında başka neler yapabilirim diye araştırmalara başladım. |
| Bende yıllar once kapı otomatigi için yapmıştım bizim diafonda önce kamera sonra otomatige basıyorsun şu şekilde yaptım perde rölesi aldım onlar yukarı aşagı yapmak içinde 2 adet röle oluyor içini acıp kuru kontaga cevirdim kablolarınıda birini kameraya birini otomagin tuşuna lehimledim tuyanın içindede otomasyon yaptım otomasyonu tetikleyince önce kameraya 1 saniye tetik veriyor sonra otomatige 1 saniye tetik veriyor bunuda ha aktardım oldu bitti |
< Resime gitmek için tıklayın >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle