Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 4 misafir
1256
Cevap
87215
Tıklama
11
Öne Çıkarma
Hogwarts Legacy (2023) [PC ANA KONU]
R
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

< Resime gitmek için tıklayın >
___________________________________

Steam Sayfası
https://store.steampowered.com/app/990080/Hogwarts_Legacy/
___________________________________


Hogwarts Legacy, ilk olarak Harry Potter kitaplarında tanıştığımız dünyada geçen, insanı içine çeken, açık dünyaya sahip bir RPG oyunudur. Tanıdık ve yeni konumlarda bir yolculuğa çıkın, fantastik canavarlar keşfedin, karakterinizi özelleştirin, iksir üretin, büyü yapmada ustalaşın, yeteneklerinizi yükseltin ve hep olmayı istediğiniz büyücü olun.

1800'lerdeki Hogwarts'ı tecrübe edin. Bu oyunda karakteriniz, büyücülük dünyasını yerle bir etmekle tehdit eden kadim bir sırrın anahtarını elinde tutan bir öğrenci. Çeşitli müttefikler edinip Karanlık büyücülerle savaşırken ve nihayetinde büyücülük dünyasının kaderini tayin ederken Hogwarts'ta yaşamanın nasıl bir his olduğunu keşfedin. Mirasınız, onu nasıl kullandığınıza bağlı. Yazılmamış olanı yaşayın.


Videoyu izlemek için tıklayınız Videoyu izlemek için tıklayınız

Videoyu izlemek için tıklayınız Videoyu izlemek için tıklayınız






< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R-10 -- 8 Ocak 2024; 0:14:21 >

Kimsenin diyeceğini zannetmiyorum keza 4090 ekran kartın ve 13900k işlemcinle birlikte tonla paran kimsenin umurumda değil.
Yoruma Git
syphonfilter - geçen yıl +17
Hogwarts Legacy'yi 67 saat sonunda, hard zorlukta, her yeri keşfedip haritada yapılacak hiçbir şey bırakmadan bitirdim. Aslında bitireli 2-3 hafta falan oldu fakat hem işim gereği bir süredir İstanbul'da olmadığım için, hem de EA Play Pro'nun 1 aylık süresi bitmeden Dead Space Remake'i bitirmekle uğraştığım için bu yazıyı anca şimdi yazabildim Öncelikle belirtmeliyim ki ben büyük bir HP hayranıyım. Kitaplarını küçüklüğümden beri onlarca kez okudum, filmleri yine aynı şekilde onlarca kez izledim. PS1 ve PC'ye çıkmış bütün Harry Potter oyunlarını da yine 3-4 kere bitirdim. Özellikle ilk 3 oyun ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı'nın bende yeri çok ayrıdır. Hiç beğenilmeyen Ateş Kadehi ve Ölüm Yadigarları oyunlarını bile seve seve bitirmiştim, fanlığım o boyutta yani :) Böyle biri olarak söyleyebilirim ki Hogwarts Legacy, bütün o eksikliklerine rağmen benim için unutulmaz ve nefes kesici bir deneyim oldu. O dünyanın içine girip vakit geçirmekten aldığım zevki kelimelere dökmem çok zor. Eğer objektif olmayacak olsam direkt herkese önerip buradan sonra yazmaya devam etmezdim ama tabii fanboyluğu bir tarafa bakıp uzun ve detaylı bir artı-eksi incelemesi yapacağım yine de. Hemen olumlu yönleriyle başlayayım :



++ Oyunun en büyük artısı ve en çekici yanı şüphesiz Harry Potter evrenini ve atmosferini muazzam biçimde yansıtması olmuş. Hogwarts, Hogsmeade, Yasak Orman ve okul çevresi tasarımı kelimenin tam anlamıyla büyüleyici. Özellikle Hogwarts, oyun dünyasında bugüne kadar görmüş olduğum en etkileyici iç mekan tasarımlarından biri olabilir. Kitap ve filmlerdeki tasviri öyle güzel aktarmışlar ki... Yapımcıların evrene olan tutkusunu çok net bir şekilde hissedebiliyorsunuz. Oyunun bir hikayesi, herhangi bir combat veya bulmaca sistemi olmasaymış bile sırf oralarda gezinmek için 5-10 saat başından kalkmazdım herhalde

++ Oynanış ve combat sistemi oldukça hoşuma gitti. Oyun çıkmadan önce izlediğim videolarda işin o kısmı sanki böyle çerezlik, sıradan olacakmış gibi hissettirmişti ancak feci yanılmışım. Combat sistemi bana kalırsa harika olmuş. Büyülerin farklı farklı işlevleri, düşman tipine göre bazılarının daha etkili veya etkisiz olması, çeşit çeşit büyü kombosu yapabilmek, büyü hissiyatının tatmin edici olması, ancient magic'in bitirici vuruşları, etraftaki nesneleri aktif biçimde kullanabilmek, akıcı ve görsel olarak hoş animasyonlar derken savaş dinamiklerinden son derece memnun kaldım. Büyülerin kullanım şekli ve sayısı da bence yeterliydi. 'Şu da şöyle mi olsaydı acaba' dediğim sadece tek bir şey oldu, ileride ondan bahsedeceğim. Uçmak ve bulmacaları keşfetmek de oldukça pratik, akıcı ve rahat olmuş

++ Yetenek sistemi sade ama yeterli olmuş. Hiçbiri gereksiz hissettirmediği gibi büyük bir çoğunluğu da oynanışı oldukça geliştirip çeşitlendiriyor. Ayrıca küçük bi detay ama o yeteneği aldığınız zaman nasıl bir etkisi olacağını menüde küçük bir video ile gösteriyor olmaları da güzel

++ Görselliği beğendim. Evet kaplama kalitesi olarak bakıldığı zaman belki günümüz standartlarının biraz gerisinde fakat sanat tasarımı, ışıklandırma gibi konularda gayet başarılı bir iş çıkarmışlar ve genel olarak bakıldığında nerdeyse hiçbir şey sırıtmıyor

++ Transmog sistemine bayıldım, bu olay kesinlikle her oyunda ve direkt bu şekilde uygulanmalı bence. Bilmeyenler için de söyleyeyim: Transmog dediğim şey; görünüşünüzü, üstünüzdeki seviyenize uygun kıyafetlerden bağımsız olarak özelleştirebildiğiniz sistemin adı

++ Oyunun dünyasındaki küçük ama immersive etkileşimler hoşuma gitti. Genelde 'dünyası çok ölü' yorumları yapılıyor, tabii ki bi Rockstar, Naughty Dog kalitesinde falan değil ama okulda gezerken öğrencilerin başına gelenler, kendi aralarındaki muhabbetleri, okuldaki cisimlerle girebildiğimiz etkileşimler falan öyle aşırı çeşitli, über süper olmasa da böyle küçük çaplı bir firmanın ilk açık dünya yapımı için bence son derece yeterli olmuş. Bu adamlardan direkt bi GTA V, RDR2, Witcher 3 seviyesinde bir açık dünya canlılığı bekleyip hayal kırıklığı yaşayan oyuncuları pek anlayamadım doğrusu. Ha devam oyunları gelir ve aynı şey devam ederse ben de eleştiririm orası ayrı

++ Ana hikayesini aslında eleştirildiği kadar kötü bulmadım. Ancient Magic ve Isidora gizemini merakla takip ettim. Bu açıdan ilgimi çekti fakat önemli problemleri de vardı, negatif kısımlarda bahsederim ondan

++ Companion görevleri kesinlikle ana görevlerden çok daha akılda kalıcı, heyecanlı ve vurucuydu. Natty, Poppy ve özellikle Sebastian'ın bütün yan görevlerini yapmadan oyunu bitirmiş bir kişi, eksik bir deneyim elde etmiş olur

++ Ölüm Yadigarları görevi :) Hani evreni bilmeyen biri için belki sıradan bir sekanstı fakat HP hayranları için oldukça etkileyiciydi diyebilirim

++ İhtiyaç Odası içerik ve tasarım olarak çok güzel. Odadaki Crafting işlerinin, fantastik hayvanların falan oyuna tematik olarak yediriliş biçimini sevdim

++ Mevsim geçişleri olması Harry Potter ruhunu yansıtmayı başarmış. Film ve kitaplardaki o geçiş duygusunu vermekte önemli bir rol oynamış

++ Müzikler ve sesler yine HP evrenine son derece uygun, hem yeni bestelenen hem filmlerden alınan tınılar insanı mutlu etmeyi başarıyor

++ Affedilmez Lanetler'in oyuna eklenmiş olması çok hoşuma gitti. Özellikle Avada Kedavra'yı öğrenip yetenek menüsünden de lanetli herkesi aynı anda öldürebilme skill'ini açtıktan sonra ortalığı kaosa çevirmek çok tatmin ediciydi




Artılardan yeterince bahsettim, şimdi de gelelim oyunun objektif açıdan eksik, yetersiz ama bana yaşattığı genel tecrübe açısından çoğuna öyle aman aman takılmadığım olumsuz yanlarına :)



-- Oyunun en büyük problemi PC'de deneyim edenler için şüphesiz optimizasyon sıkıntısı. 3060Ti - R5 5600X - 16GB RAM'li sistemimde 1080p'de anca High ayarlarda, RT kapalı ve DLSS açıkken tatmin edici bir performans alabildim ki o performansı bile bunların dışında herkesin bahsedip önerdiği o çeşit çeşit alternatif optimizasyon sağlama tavsiyeleriyle başarabildim. Ve bütün bunlara rağmen de öyle kusursuz, yağ gibi akan bir halde değildi, sadece stuttering'leri önemli ölçüde azaltabildim. Zaten oyunun asıl problemi yüksek fps verememesi değil, sürekli anlık takılmalar barındırmasıydı. İşin konsol tarafında da gördüğüm kadarıyla 60fps sağlamak için görsellikten son derece ödün verilmiş

-- Ana hikaye önemli problemlere sahip. Öncelikle kötü adamlarımız Ranrok ve Rookwood çok silik ve etkisizler. İnsanda en ufak bir korku veya tehlike duygusu uyandırmıyorlar. Onun dışında hikayenin sunum şekli de hem sinematik açıdan hem de diyalog kalitesi açısından son derece yetersiz ve basit

-- Üstte oynanışla alakalı tek bir sıkıntım olduğundan bahsetmiştim, o da saldırı gelmek üzereyken çıkan tehlike ikonunun bizim karakterimizin kafasının üstünde çıkması. Oyunda bir close combat yok, düşmanlarla hep bi mesafeden savaşıyoruz ve doğal olarak combat esnasında gözümüz kendi karakterimizden çok ilerideki düşmanların üstünde oluyor. Böyle olunca da kalabalık savaşlarda, onca büyü ve düşman arasında kendi kafamızdaki ikonu görmek son derece zorlaşıyor. Sistem aynı Batman oyunlarındaki gibi ikonun düşmanların kafasında çıkması şeklinde olmalıydı bence. Ayrıca block ve dodge ikonlarının nerdeyse aynı renkte olması da beni rahatsız etti. Birini mavi birini kırmızı, birini yeşil birini sarı falan yapsalarmış keşke. Biri kırmızı biri turuncu olunca bazen çok karışıyor

-- Şu menzilimizde olan düşmanın, etrafında beyaz bir hat ile belirtilmesi olayını oyun dünyasına kim getirdiyse... Genelde Ubisoft oyunlarında olan ve hiç sevmediğim bu unsur, maalesef Hogwarts Legacy'de de vardı

-- Sinematikleri durduramıyorsunuz

-- Açık dünyası genel olarak Ubisoft mantığında (Hogwarts'ın içi hariç neyse ki). Okul dışındaki yan görevlerin çoğu hem içerik hem de sunum anlamında zayıflar. Hele o mağaralar neydi öyle ya!!! Ya dümdüz koşup gidip sandığı açıp çıkıyorsunuz ya da şanslıysanız çok basit, kendini tekrar eden 10 saniyelik bi bulmaca çözüyorsunuz. Belli ki mağaraları aslında daha detaylı ve çeşitli tasarlamak istemişler en başta ama zaman yetmemiş. Ayrıca Merlin bulmacaları da başta iyi güzeldi de 95 tane koymaya ne gerek vardı yani anlamadım. Hani 20 çeşit bulmaca olsa ve her birinden ortalama 5 tane yapsak neyse de 7-8 çeşit bulmacanın her birini 12-13 kez yapınca bayıyor. Bulmacaları aslında eğlenceli fakat dediğim gibi ya daha fazla olmalıydı ya da toplam Merlin Trials sayısı daha az olmalıydı

-- Okul hayatını, dersleri ve arkadaşlıkları sadece ana görev ve büyü öğrenme görevleriyle sınırlandırmışlar. Bu oyundaki en büyük beklentilerimden biri; okul ve ders sisteminin Bully'deki gibi olmasıydı fakat beklediğimi bulamadım. Keşke ondaki gibi derslerin belli günleri ve saatleri olsaydı ve her dersin bi geçme notu, mini oyunu falan olsaydı. Yine okulda edindiğimiz arkadaş sayısı az ve bunları da sadece görevlerde görebiliyoruz

-- Arkadaş Alohomora gibi en basit ve sıradan büyüyü neden oyunun 10.saatinde ekleyip bi de level sistemi barındırıp bi de üstüne her bir kilidi açmak için o gereksiz mini oyunu koyarsınız ki... Gidip derslere farklı mini oyunlar koymanız gerekirken kilit açma büyüsüne koymayı kim akıl etmiş acaba?

-- Düşman çeşitliliği yeterli değil. Hiç değilse bari Ruh Emiciler ve Patronus büyüsünü de ekleseydiniz

-- Oyun 1800'lü yılların İngiltere'sinde geçiyor fakat ne hikmetse oyunda 1 tane bile İngiliz yok. Karakterlerin %95'i Hintli, Asyalı, Afrikalı falan. Hatta transgender bi karakter bile koymuşlar. Yani şimdi yanlış anlaşılmak istemem de bu oyun günümüzde geçmiyor ki ya, oyundan 100 yıl geçen kitap serisinde bile böyle bi etnik çeşitlilik yokken sırf SJW uğruna yine ne kadar ''azınlık'' varsa çoğunluk hale getirmişler. Netflix dizisi kıvamına gelmiş durum, o kadar diyeyim. Bu konuda Dost Kayaoğlu yaptığı incelemede resmen duygularıma tercüman olmuş

-- Mevsim geçişleri iyi güzel dedim de orada da şöyle bir sıkıntı var, oyunun görsel olarak en güzel ve canlı göründüğü mevsim yaz. Ama yaz mevsimi oyunun sadece en başlarında, Hogwarts'ın içinden doğru düzgün çıkmadığımız zamanlarda ve oyun bittikten sonra yapacak bir şey kalmamışken oluyor. Onun dışında açık dünyayı keşfettiğimiz kısımlar hep soluk sonbahar ve her şeyin karla kaplı olduğu kış mevsimlerine denk gelmiş. Bunun dengesine biraz ayar çekilebilirdi bana kalırsa

-- Oyun ilk yarısından sonra çabuk kolaylaşıyor. Hard en üst zorluk ve eğer ana görevlerden yardırmayıp crafting'e de biraz önem verirseniz oyunun ortalarından sonra God Mode açmış gibi gezebilirsiniz. Hele bir de kıyafetlere ''damage büyülerinin hasarını arttırma'' rünü eklerseniz nerdeyse her şeye tek atıyorsunuz. Tavsiyem oyunu mutlaka hard'da oynayın o yüzden

-- Lanetler oyunda pek de Affedilmez değiller. Genel anlamda yarattıkları her şey HP lore'una son derece uygunken lanetleri kullanmanın hiçbir olumsuz etkisi olmaması üzdü. Buradan da oyunun bir karma sistemi yani seçim-sonuç kurgusu barındırmamasını eleştirebilirim. Bu aslında benim aşırı takılmadığım fakat devam oyununda mutlaka olması gerektiğini düşündüğüm bir durum oldu

-- Quidditch maalesef yok. Aslında ortam hem iyi bir uçma sistemi hem de sahası falan bile varken çok müsaitmiş fakat buna da belli ki zamanları veya güçleri yetmemiş. Devam oyununda veya gelecek bir DLC'de çok büyük ihtimalle detaylı bir Quidditch olacaktır (böyle istediğimiz mevkide oynayabileceğimiz ve her mevkiinin farklı bir gameplay mekaniği barındırdığı)



İşte böyle. Hogwarts Legacy benim yıllardır beklediğim (ta duyurulmadan önce bile hayallerimde kurup beklediğim ), içinde vakit geçirirken çok büyük zevk aldığım ve HP hayranı olan herkese gönül rahatlığıyla önerebileceğim bir yapım olmuş. Objektifliği bir kenara bıraktığımda; bana verdiği tatmin hissi açısından nerdeyse bir Witcher 3, RDR2, GOW, Max Payne 1-2 seviyesinde. Fakat objektif olmak gerekirse de önemli artılarının yanında rahatsız edici eksilerinin de olduğu, ortalama üstü fakat mükemmel olmaktan uzak bir oyun. Puan vermem gerekirse de fanboy tarafım 95, objektif tarafım 75 verir. Hadi ortasını bulalım 85 olsun :)
Yoruma Git
Yorumun Devamı psycho90 - geçen yıl +16
Ergenin birine vermişler bu başlığı, silip duruyor. Şaka gibi forum oldu gerçekten burası...
Yoruma Git
AVSEQ01.DAT - geçen yıl +13
L
4 yıl
Yarbay

oyunun trailerında bile fps düşüyorsa vay bizim halimize



D
4 yıl
Yarbay

2-3 yıl önce sızmıştı bu oyun sonunda görebildik Bazı yerlerde oyun güzel gözükürken, bazı yerlerde pek iyi gözükmüyor. Avalanche yaptığı içinde biraz mesafeliyim.



E
4 yıl
Yarbay

Yollardir hp oyunu bekliyordum potansiyeli var gozukuyor trailerda, umarim guzel olur ugraşilsa yilin oyunu bile olabilir





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EnergyHill -- 17 Eylül 2020; 2:48:21 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

B
4 yıl
Teğmen

oyun online olsa tadından yenmez



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

D
4 yıl
Binbaşı

Oyun genel itibariyle güzel olmuş. beni rahatsız eden en çok şey karakterlerin yüzleri, umarım oyun çıkana kadar biraz daha düzeltilir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

K
4 yıl
Yüzbaşı

Bir PC oyuncusu olarak God of War'dan daha fazla heyecanlandırıyor bu oyun. Şöyle bully ve dragon age origins karışımı bir şey ortaya çıkarsa yılın oyunu olur benim için.



A
4 yıl
Yarbay

Oyun güzel görünüyor uzun zamandır Harry Potter oyunu çıksa da şöyle Hogwarts'ı hem keşfetsek hem dış mekanları gezsek diyordum çok iyi oldu çok sevindim oyunun gelmesine inşallah güzel bir oyun olur da keyif alırız. 2021'de RE8 den sonra en çok beklediğim oyunların arasına girdi.



P
4 yıl
Yarbay

Yıllardır tam olarak böyle bir oyunun hayalini kuruyordum, umarım Avalanche batırmaz da hayallerim gerçekleşmiş olur



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
4 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Avalanche olduğu için işin içinde bol bol loot yapacağız yine


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @psycho90
P
4 yıl
Yarbay

Loot ve kendini aşırı tekrar eden yan görevler zaten artık Avalanche’ın imzası gibi bir şey oldu ama HP hayranlığı işte hocam, mecbur her durumda oynayacağız En azından gameplay tarafını iyi kotarıyorlar genelde



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @R-10
T
4 yıl
Yüzbaşı

Oyunun grafik kalitesi muazzamdı en son oynadığım HAYRİ potter oyunu playstation 1 yıllar önce oynamıştım.

Çıkıncı listeye ekleyelim :d



G
4 yıl
Binbaşı

Harry Potter evrenini çok seven birisi olarak heyecanla bekliyorum. Tam çıkış tarihi netleşir umarım bir an önce.



K
3 yıl
Yüzbaşı

Yeni haberler var mı? Heyecan dorukta



T
3 yıl
Yarbay

Şöyle yerimizi alalım da yeni haberleri kaçırmadan takip ederiz.



N
3 yıl
Yüzbaşı

Koyu bir hp fanı olarak merakla bekliyorum bu oyunu. Biraz okulda ders gördüğümüz katılabildiğimiz maceralara atılıp keşif yapabildiğimiz vasat üstü bir oyun bile beni heyecanlandırır. Fazlasını düşünemiyorum bile.



R
3 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

2022'ye ertelendi.

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi R-10 -- 14 Ocak 2021; 12:4:55 >

T
3 yıl
Teğmen

E3'de birşeyler bekledim ama olmadı gamescom'u bekliyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

M
2 yıl
Yarbay

Bekliyoruz



A
2 yıl
Yarbay

Şubat'ta Sony'nin State of Play etkinliği olacağı konuşuluyor. Tom Handerson'a göre, Hogwarts Legacy'i de orada görücekmişiz.

bir sonraki büyük PlayStation etkinliği önümüzdeki ay gerçekleşebilir. Henderson 9 Ocak’ta attığı bir tweet’te, “Şu anki söylenti, bu ayın medya etkinliklerine ve geçmiş PlayStation tarihlerine dayanarak bir sonraki Sony etkinliğinin şubat ayında olabileceği yönünde. Muhtemelen State of Play olacak, ancak bence büyük bir etkinlik olma potansiyeline sahip.” dedi.

https://twitter.com/_Tom_Henderson_/status/1480163457697824768?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1480163457697824768%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.technopat.net%2F2022%2F01%2F11%2Fhogwarts-legacy-subat-ayindaki-state-of-playde-gosterilebilir%2F
GamesRadar’ın haberine göre, Henderson’ın tweet’inde belirttiği “geçmiş PlayStation tarihleri” ifadesi, muhtemelen Şubat 2021’de gerçekleşen ve Sony’nin Sifu ve Final Fantasy 7 Remake: Intergrade gibi oyunları tanıttığı ve Deathloop ve Returnal için fragmanlar gösterdiği State of Play etkinliğine atıfta bulunuyor. Şubat 2020’de ise herhangi bir State of Play etkinliği gerçekleşmemişti.

https://www.gamesradar.com/ps5-state-of-play-rumored-for-february-and-could-feature-hogwarts-legacy/
Henderson’ın olası State of Play etkinliğinin büyük olabileceğini düşünmesinin sebebi ise önemli oyunların bu etkinlikte gösterilebilecek olma ihtimaline dayanıyor.

Zira Henderson, Harry Potter hayranlarının merakla bekledikleri Hogwarts Legacy oyununun bu olası etkinlikte gösterilebileceğini ima etti. Bununla birlikte God of War Ragnarok da bu yıl çıkacağı için bu etkinlikte gösterilecek oyunlardan biri olabilir. Tabii ki Henderson’ın bu açıklamaları, yalnızca bir iddiadan ibaret. Ancak daha önce pek çok doğru sızıntı bilgi paylaştığını göz önünde bulunduracak olursak, bu söylediklerinin gerçekleşme ihtimalinin hiç de düşük olmadığını söyleyebiliriz. Zaten Sony Şubat ayında bir State of Play etkinliği düzenlemeyi planlıyorsa, önümüzdeki haftalarda bununla ilgili mutlaka bir duyuru yapacaktır. (Alıntıdır-Technopat)