Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 2 mobil kullanıcı
63
Cevap
6077
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: Gürcistan'dan Bulgaristan'dan Araba Almak (2. sayfa)

P
panthera52 Konu Sahibi
5 yıl (1839 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: UGUR KIRMIZI

arkadaşlar peki bu yazı ne bu ay çıkmış bitti mi bu iş yani yoksa sadece vekaletle alma işi mi bitti? bilgisi olan var mı?






< Resime gitmek için tıklayın >


bu yazi benim anladigim kadarıyla vekalet ile gecisleri onlemeye yonelik.

yabanci uyruklu veya yurtdışı yerleşik kisinin kendi arabasiyla turkiyeye girmesi engellenmemis. ayni sekilde, turkiyeye giris yaptiktan sonra vekalet vermesini engelleyen bir durum da gozukmuyor.

esasen bu yazi mevcutta uygulanan bir durumu resmilestirmis olmus. zira yurtdışı yerlesik olmayan vatandaslarin zaten vekalet ile gumrukten gecme yetkisi yoktu. sanirim artik kapidaki "vekaletim var da neden gecemiyorum" itirazlarini onlemek istemisler.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


L
lifeblood6
5 yıl (938 mesaj)
Aracı aldılar, yurtdışından getirdiler aynı marka model bir araçla chance ettiler (yani pert olan araca sağlam olan aracın plaka, motor ve şasi nosu takıldı) sağlam olan araca pert olan aracın bilgileri işlendi, tamir faturası alındı trafik tescili yapıldı... Bunu yapan kişinin karşılaşacağı durumlar nelerdir?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @panthera52

P
panthera52 Konu Sahibi
5 yıl (1839 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: lifeblood6

Aracı aldılar, yurtdışından getirdiler aynı marka model bir araçla chance ettiler (yani pert olan araca sağlam olan aracın plaka, motor ve şasi nosu takıldı) sağlam olan araca pert olan aracın bilgileri işlendi, tamir faturası alındı trafik tescili yapıldı... Bunu yapan kişinin karşılaşacağı durumlar nelerdir?

Bu işlem çok çok büyük cezalar getiren bir işlem. 50 yıla kadar ceza alma imkanı var.
http://www.memurlar.net/haber/391642/ konuşmak bile sakıncalı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M
Mytohology
5 yıl (1355 mesaj)
Merhaba.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-mercedes-c180-amg-2010-model-225992186/detay/

Bu aracı Türkiye' de ikamet teskeresi ile yaşayan ancak çalışmayan, ehliyetsiz, yabancı uyruklu biri satın alabilir mi?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

P
panthera52 Konu Sahibi
5 yıl (1839 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Mytohology

Merhaba.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-mercedes-benz-mercedes-c180-amg-2010-model-225992186/detay/

Bu aracı Türkiye' de ikamet teskeresi ile yaşayan ancak çalışmayan, ehliyetsiz, yabancı uyruklu biri satın alabilir mi?

Bu aracı zaten normal noter üzerinden satış veremezler, size ancak araba ve ruhsatını teslim ederler. aracı almanız için arabanın ülkesine gidip almanız lazım.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M
Mytohology
5 yıl (1355 mesaj)
Merhaba.
Teşekkür ederim.
Bildiğimiz rent-a-car




Bu mesajda bahsedilenler: @panthera52

T
tartekin
5 yıl (3191 mesaj)
Ne Gürcistan mış yahu 10 senedir forumda aynı konu .6 aydır buradayım araçların çoğu USA, Almanya ve Japonya dan hurda veya kazalı geliyor ve Gürcistan da toplanıyor.Japonların çoğu da sağdan direksiyonlu.pek ahım şahım birşey de yok..TR de kullanmak da 1001 türlü prosedür, illegal yola sapanlar finalde papazı buluyor,kimseye de kanmayın, sabah akşam da habire mevzuat değişiyor.. boş işler tamamen..al bir tüplü şahin uza git daha iyi


Bu mesaja 2 cevap geldi.

L
lifeblood6
5 yıl (938 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: panthera52

quote:

Orijinalden alıntı: lifeblood6

Aracı aldılar, yurtdışından getirdiler aynı marka model bir araçla chance ettiler (yani pert olan araca sağlam olan aracın plaka, motor ve şasi nosu takıldı) sağlam olan araca pert olan aracın bilgileri işlendi, tamir faturası alındı trafik tescili yapıldı... Bunu yapan kişinin karşılaşacağı durumlar nelerdir?

Bu işlem çok çok büyük cezalar getiren bir işlem. 50 yıla kadar ceza alma imkanı var.
http://www.memurlar.net/haber/391642/ konuşmak bile sakıncalı.





Hocam konuşmak neden suç olsun :) suça teşebbüs yok suç yok. Burda nitelikli dolandırıcılık girmiş çünkü 3. Kişiye etki eden bir durum var, türkiyede suç olduğunu tabiki biliyorum. Benim sorguladigim nokta birisi bunu yapti. Ve pert olan aracı yurtdışına çıkarıp geri bıraktı, bir sorun yaşar mi veya pert aracı bırakmak zorunda mi. Pertten kastım kullanılamaz halde olması. Trafikten çekilmiş olması





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

P
panthera52 Konu Sahibi
5 yıl (1839 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: lifeblood6


quote:

Orijinalden alıntı: panthera52

quote:

Orijinalden alıntı: lifeblood6

Aracı aldılar, yurtdışından getirdiler aynı marka model bir araçla chance ettiler (yani pert olan araca sağlam olan aracın plaka, motor ve şasi nosu takıldı) sağlam olan araca pert olan aracın bilgileri işlendi, tamir faturası alındı trafik tescili yapıldı... Bunu yapan kişinin karşılaşacağı durumlar nelerdir?

Bu işlem çok çok büyük cezalar getiren bir işlem. 50 yıla kadar ceza alma imkanı var.
http://www.memurlar.net/haber/391642/ konuşmak bile sakıncalı.





Hocam konuşmak neden suç olsun :) suça teşebbüs yok suç yok. Burda nitelikli dolandırıcılık girmiş çünkü 3. Kişiye etki eden bir durum var, türkiyede suç olduğunu tabiki biliyorum. Benim sorguladigim nokta birisi bunu yapti. Ve pert olan aracı yurtdışına çıkarıp geri bıraktı, bir sorun yaşar mi veya pert aracı bırakmak zorunda mi. Pertten kastım kullanılamaz halde olması. Trafikten çekilmiş olması

Hocam, konuşmak suç değil sakıncalı. Biri görür, özenir, iyi bişey zanneder, yapılabilir zanneder veya bir cesaret gelir, aklına girer vs vs bunlar kötü şeyler. suça teşvik sayılır bir nevi.

Bu olayda nitelikli dolandırıcı olmasının sebebi, 3. kişilere zarar verdiğinden değil, teknik olarak çalışıp belge ve numaralarda sahtecilik yapmaktan kaynaklanıyor.

sizin olaya gelirsek, kaza yapmış aracı yurt dışına yabancı plaka gibi gösterip çıkarırken buyurun geçin diyorlarsa, bir sorun olmaz ama bir evrak kontrolü şase-motor no bakalım derlerse, o zaman yakalanmış olursunuz. hiç başıma gelmediği için bilemiyorum.




P
panthera52 Konu Sahibi
5 yıl (1839 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: tartekin

Ne Gürcistan mış yahu 10 senedir forumda aynı konu .6 aydır buradayım araçların çoğu USA, Almanya ve Japonya dan hurda veya kazalı geliyor ve Gürcistan da toplanıyor.Japonların çoğu da sağdan direksiyonlu.pek ahım şahım birşey de yok..TR de kullanmak da 1001 türlü prosedür, illegal yola sapanlar finalde papazı buluyor,kimseye de kanmayın, sabah akşam da habire mevzuat değişiyor.. boş işler tamamen..al bir tüplü şahin uza git daha iyi

- Siz gürcistan'da ne zaman araba almıştınız, hangi arabayı almıştınız merak ettim? Eğer almadıysanız, hurda olduklarını nerden biliyorsunuz. Gürcistan araba pazarında satılık 1 milyon araç olduğu söyleniyor ve ben çoğunun temizliğini Türkiye'de görmedim. Sonuçta araç alırken ekspertiz denen bir şey var, güzel arabayı almak elimizde.

- TR'de kullanmak için 1001 adet prosedürü yok 1 adet prosedürü var, o da yurt dışı yerleşik olmak.

- Sabah akşam mevzuat değişiyor lafınızı da hiç anlamadım, çünkü 1999 yılından beri aynı kanuna istinaden aynı maddeler ve yönergelerle araç giriş çıkışı var da o yüzden sordum.

- Bu işi yapmayan, oradan araba almayan, hatta kullanmayan bile kişilerin gereksiz muhalefeti çok var nedense. Benzinlikte yakıt alırken 2 tane fırlama gelmiş diyor ki, "abi bu arabalar çok sakatmış ya, problemmiş bunlar, çok sıkıntı çıkıyormuş yaa.." diyor. le hevle.. sizin aldığınız yabancı plakada ne sıkıntılar çekmiştiniz ben size yardımcı olayım dedim, "yooo biz almadık ki dayımın torununun bir komşusu var onun çalıştığı iş yerindeki patronun kuzenleri getirmiş, araba patlamışşşşşşşşşşş..." gibi saçma sapalak tepkiler mevcut.. "ben 2 yıldır biniyorum bir sorun yok" dedim geçtim gittim.. diyeceğim o ki, muhalefet olurken biraz da mantıklı olmak lazım..


Bu mesaja 1 cevap geldi.

T
tartekin
5 yıl (3191 mesaj)
1-Gürcistan da yaşıyor ve çalışıyorum ve de araç kullanıyorum
2-Yok 6 ayda bir giriş çıkış şu bu milleti uğraştıracak ,herkesin beceremeyeceği bir sürü dolambaçlı işler
3-Mevzuat derken Türklerin oturum alması hakkkındaki Gürcü kanununu kastettim..geçen sene değişmişti..sonra bir daha 2-3 ay önce tekrar değişti ..yarın ne olacağını kendileri bile bilmiyor

Sizin meslek oto al satçılığı herhalde yazdıklarıma bu kadar alındığınıza göre


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @panthera52

P
panthera52 Konu Sahibi
5 yıl (1839 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: tartekin

1-Gürcistan da yaşıyor ve çalışıyorum ve de araç kullanıyorum
2-Yok 6 ayda bir giriş çıkış şu bu milleti uğraştıracak ,herkesin beceremeyeceği bir sürü dolambaçlı işler
3-Mevzuat derken Türklerin oturum alması hakkkındaki Gürcü kanununu kastettim..geçen sene değişmişti..sonra bir daha 2-3 ay önce tekrar değişti ..yarın ne olacağını kendileri bile bilmiyor

Sizin meslek oto al satçılığı herhalde yazdıklarıma bu kadar alındığınıza göre

1. Gürcistan'da yaşayan ve çalışan biri olarak, arabaların çoğu için sağdan direksiyonlu, abd ve almanyanın hurda araçları nasıl diyorsunuz anlamıyorum. Kutaisi'den ileri gitmediğinizi, Rustavi nerede bilmediğinizi zannediyorum. Gerçekten çok şaşırtıcı. Asıl araba hileleri, pert kayıtlı araçları orjinal boyasız diye iteleyenler, kilometre düşüklüğünün cıvkını çıkaranlar Türkiye'dedir. Gürcistan'dan temiz arabayı 2 günde bulurken, Türkiye'de aylarca ararsın. Yorumlarınız şaşırtıcı.

2. "6 ayda bir giriş çıkış" tabirinizden, esasen Türkiye'de hiç yabancı plaka araç kullanmadığınız çok açık. Altı ayda bir gir-çık denilen bir şey yok, arac 6 ay türkiye'de kaldıktan sonra gir-çık ile tekrar ülkeye giremez. Ayrıca dedğiniz gibi olsaydı bile, uğraşacak ne var. Ben Ankara'da yaşıyorum, 6 ayda bir 2 gününü arabası için geçirmeyen kişi bırakalım da 3te bir fiyatına arabaya binmeyiversin. Uğraşı uğraşı, nedir bu uğraşmadan kastınız anlamıyorum. CERN'deki atom mühendislerinden daha yoğun milletimiz bakıyorum. Bana soruyorlar, nasıl gidiyorsun onla uğraşılır mı, taaa neresi yahu falan. Ben memurum yahu, cuma akşamı 20:00 gibi yola çıkıyorum sabah 6da ordayım. 2 gün boyunca batumda geziyorum eğleniyorum aracımın bakımlarını 5te bir fiyatına yaptırıp geliyorum. alta tarafı yılda 2 haftasonu yani. Becerilmeyecek iş güç nedir anlamış değilim.

3. Gürcü oturum kanunları ile, arabanın alınıyor satılıyor kullanılıyor olmasının uzaktan yakından alakası yok yahu. Gürcistan hükümetinin yabancılar için oturum kanununu değiştirmesi ile bizim gümrük mevzuatımızın ne alakası var.

Benim meslek Bankacılık, başkentte yaşıyorum, bilgisi olmayan kişilere doğru bilgiler verme için uğraşıyorum. Bildiğimde söylemeye çalışıyorum. Siz galerici misiniz peki? Güzel şeyler paylaşınca bu kadar alınıp, uğraşmayın boş şeyler bunlar deyip tepki gösterdiğinize göre


Bu mesaja 1 cevap geldi.

E
earl2000
5 yıl (835 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: tartekin

Ne Gürcistan mış yahu 10 senedir forumda aynı konu .6 aydır buradayım araçların çoğu USA, Almanya ve Japonya dan hurda veya kazalı geliyor ve Gürcistan da toplanıyor.Japonların çoğu da sağdan direksiyonlu.pek ahım şahım birşey de yok..TR de kullanmak da 1001 türlü prosedür, illegal yola sapanlar finalde papazı buluyor,kimseye de kanmayın, sabah akşam da habire mevzuat değişiyor.. boş işler tamamen..al bir tüplü şahin uza git daha iyi

Arkadaş haklı, bende geçen hafta Gürcistan da idim, araçların tamamı, Japon, Amerikan vs. den gelen artık kullanılmayan araçlar. Gürcistan da 4 lastiği de aynı marka olan araç bile bulmak çok zor, fakirlikten bindikleri araçları tamir bile ettiremiyorlar, vuruk vuruk geziyorlar.

Türk vatandaşı olarak Gürcistan'dan araç alıp 6 ayda bir değişim yapma imkanı bile yok. Öyle bişey olsa Artvin, Rize illerinde TR plakalı araca binen insan olmazdı.



Konuyu başlatan arkadaşın dedikleri de ayrı şeyler değil aslında, araç sahibi olmanın nerdeyse imkansız olduğunu anlatmış.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

T
tartekin
5 yıl (3191 mesaj)
Boş boş yazmaya devam ediyorsunuz .Tiflis in göbeğinde yaşıyorum.Yazdıklarımı iyi okuyun Japonların çoğu sağdan direksiyonlu diye yazdım.Ben Türkiye de yabancı araç kullandım diye bir şey mi dedim ? Hayır kullanmadım böyle bir mecburiyetim mi var? Bence sizin mesleğiniz belli Gürcistan a gidip hurda vuruk araç toplatıp ,bir şekilde de işlemini vs yaptırıp Türkiye de satıyorsunuz ..yoksa bu telaşınız , yok Türkler Gürcüler den daha hilebaz vs demeleriniz bu yüzden belli ki. Ayrıca , oturum alacaksın ki araç alabilesin bunu kendiniz de de yazmışsınız zaten önce kendi yazdığınızı bir okuyun. İkisi gayet ilgili şeyler birbiri ile.

Arkadaşlar buradan açıkça yazıyorum..Gürcistan dan Bulgaristan dan vs araç almak tamamen maceradır, elin ne idüğü belirsiz araçlarını alıp başınızı derde sokmanıza değmez..


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @panthera52

T
tartekin
5 yıl (3191 mesaj)
Meramımı anlayan biri çıktı sonunda ..Siz de gözünüzle görmüşsünüz herşeyi işte .ne güzel yazıyorsunuz ..millet görsün anlasın boş hayallere dalmasın




Bu mesajda bahsedilenler: @earl2000

P
panthera52 Konu Sahibi
5 yıl (1839 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: earl2000

quote:

Orijinalden alıntı: tartekin

Ne Gürcistan mış yahu 10 senedir forumda aynı konu .6 aydır buradayım araçların çoğu USA, Almanya ve Japonya dan hurda veya kazalı geliyor ve Gürcistan da toplanıyor.Japonların çoğu da sağdan direksiyonlu.pek ahım şahım birşey de yok..TR de kullanmak da 1001 türlü prosedür, illegal yola sapanlar finalde papazı buluyor,kimseye de kanmayın, sabah akşam da habire mevzuat değişiyor.. boş işler tamamen..al bir tüplü şahin uza git daha iyi

Arkadaş haklı, bende geçen hafta Gürcistan da idim, araçların tamamı, Japon, Amerikan vs. den gelen artık kullanılmayan araçlar. Gürcistan da 4 lastiği de aynı marka olan araç bile bulmak çok zor, fakirlikten bindikleri araçları tamir bile ettiremiyorlar, vuruk vuruk geziyorlar.

Türk vatandaşı olarak Gürcistan'dan araç alıp 6 ayda bir değişim yapma imkanı bile yok. Öyle bişey olsa Artvin, Rize illerinde TR plakalı araca binen insan olmazdı.



Konuyu başlatan arkadaşın dedikleri de ayrı şeyler değil aslında, araç sahibi olmanın nerdeyse imkansız olduğunu anlatmış.

Arkadaşın haklı olduğunu düşünmüyorum, bence siz de en ucuz araçlara baktınız gibime geliyor. Ben gittiğimde değerinde araçların çok temiz olduğunu gördüm. Türkiye'de 1990 model altında binlerce araç satıştayken ben orada bir tane bile görmedim. Satılan araçlarda 2005 ve üzeri araçlardan aşağısını da görmek pek mümkün değil, çünkü Azerbaycan 10 yaşından büyük araçların ithaline izin vermiyor.

Ben de defalarca Gürcistan'a gittim, kendim zaten karadenizliyim. Hatta 3 ay kadar falan da kalma imkanım oldu, sizin dediğiniz gibi 4 lastiği de farklı bir sürü araç var olayına katılmıyorum. Araçların çoğu ABD, Avrupa ve Japonya'dan ithal olduğu doğrudur, Gürcistan'da araba bayisi, distribütörü yok ki. Zaten hepsi oradan ithal gelmek zorunda. Lakin bana kimse 2007 model bir Mercedes E serisinin Almanya'da kullanılmadığı için Hurda olduğu için geldiğini söylemesin, elbette öyle araçlar da geliyordur ama çoğu araçların temiz. ve Vergisi çok düşük olduğu için fiyatlar çok uygun. başka da bir sebebi yok. Araçların zaten geldikleri yer de çok ucuz, ABD piyasasına baktığınız temiz arabaların da çok ucuz olduğunu görürsünüz. üzerine 1000$ gürcistan vergi koyuyor o kadar. Fiyatların ucuz olması normal kannımca.

Gürcülerin araçları vuruk vuruk gezmeleri, kendi halk fakirliğinden zaten. İnsanların ekonomik geliri çok düşük. Zaten galerilerde veya araba pazarında araç satanların çoğu da Gürcü değil, Azeriler, Türkler ve Almanya'da yasayan Gürcüler satıyor.

Konuyu başlatan kişi benim, o zamanki dediğimin ben halen arkasındayım. Yurtdışı yerleşik değilseniz bu araçları alamazsınız. İllegal olur, yasak olur, ceza yersiniz, riskiniz olur. Lakin eğer yurtdışı yerleşikliğiniz varsa gidip rahatlıkla alabilirsiniz. Onu da şu şekilde yapabilirsiniz diye anlatmışım. Lakin nedense arkadaşlar beni galerici itham ediyor, araba getiriyor itham ediyor, gerçekten çok iğrenç ithamlar. Şu forumda kime ne araba satmışım, ne illegal yönlendirmişim, birisi de çıksın desin. ben burada ne istenirse yaparım. Bana bol bol sorarlar ben de anlatırım, onun da doğrusunu söylerim.

Bir de demişsiniz ya üstad; karadeniz kıyılarında TR plakalıya binen olmazdı diye, oraya doğru gidiyor zaten mevzu, bakınız :

http://www.gazetevatan.com/ucte-bir-fiyatina-gurcu-plakali-oto-709755-ekonomi/

Yabancı ülkede yaşayan üstüne kayıtlı ancak Türkiye’deki müşteriye vekaletle kullanım hakkı verilen lüks oto sayısı patladı. Karadeniz’i Gürcistan plakalılar istila etti. Bayilerde satışlar durdu

(bu haberde yapılanların illegal olduğu da yazmaktadır, ben de aynı fikirdeyim)





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi panthera52 -- 4 Eylül 2015; 16:56:20 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

P
panthera52 Konu Sahibi
5 yıl (1839 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: tartekin

Boş boş yazmaya devam ediyorsunuz .Tiflis in göbeğinde yaşıyorum.Yazdıklarımı iyi okuyun Japonların çoğu sağdan direksiyonlu diye yazdım.Ben Türkiye de yabancı araç kullandım diye bir şey mi dedim ? Hayır kullanmadım böyle bir mecburiyetim mi var? Bence sizin mesleğiniz belli Gürcistan a gidip hurda vuruk araç toplatıp ,bir şekilde de işlemini vs yaptırıp Türkiye de satıyorsunuz ..yoksa bu telaşınız , yok Türkler Gürcüler den daha hilebaz vs demeleriniz bu yüzden belli ki. Ayrıca , oturum alacaksın ki araç alabilesin bunu kendiniz de de yazmışsınız zaten önce kendi yazdığınızı bir okuyun. İkisi gayet ilgili şeyler birbiri ile.

Arkadaşlar buradan açıkça yazıyorum..Gürcistan dan Bulgaristan dan vs araç almak tamamen maceradır, elin ne idüğü belirsiz araçlarını alıp başınızı derde sokmanıza değmez..


Arkadasim sana son kez yaziyorum artik bundan sonra da anlatamadiysam daha fazla enerjimi tuketmeyecegim. Cunku artik ithamlarin iyice sacma olmaya basladi, insanlarin gunahini aliyorsun.

Sen daha turkiyede yabanci plaka arac kullanmadim diyorsun ama kullanacak veya kullanmakta olanlara cok guzel kanun kesiyorsun. Sayet bu konu hakkinda biraz mantikli konusabilmek icin bunu en azindan yapma mecburiyetiniz var. evet mecbursunuz yani.

quote:

Bence sizin mesleğiniz belli Gürcistan a gidip hurda vuruk araç toplatıp ,bir şekilde de işlemini vs yaptırıp Türkiye de satıyorsunuz ..yoksa bu telaşınız , yok Türkler Gürcüler den daha hilebaz vs demeleriniz bu yüzden belli ki.


Bu kadar sig bir itham daha yeryuzune gelmemistir, "bence" kisvesi altinda bu kadar sacmalanmaz. Ben kendi meslegimi soyledim, beni zaten reel hayatta da taniyanlar bilir, benim ispat etme hukumlulugum yok. Arabalara olan ilgim de profesyonel duzeydedir, tamircilikten de anlarim, hatta kardesimin oto servisi de vardir, bu sebepten gayet de bazi seyleri mantikli sorgulayabiliyorum. sizin gibi atip tutmuyorum. gumruk mudurlugune de gittim, resmi bilgi edinme hakkiyla bilgi de aldim. herseyi en ince ayrintisina kadar biliyorum yani merak etmeyin. insanlari da bu sekilde yonlendiriyorum zaten. uckagitcilik, dolandiricilik konusunda da maalesef siyasetcilerimiz basta olmak uzere kendi irkimdan ustunu tanimam. Batum'da araba almak istiyorum deyin bakalim etrafinizdaki dolandiricilar kimler? turkler mi? yoksa gurculer mi? elbette "her isi hallederiz abiiii" diyen turklerdir. bana gelip kendi irkimizi ovup durmayin. bu sebepten benim bir telasim yok, aksine sizin bir camur atma egiliminiz var. Birilerini itham ederken ispatlayarak edin ki, millet bir inansin. Ben yazilarimi herkesin okuyabildigi sekilde yaziyorum ve mumkunse kanun maddeleri veya yasanmisliklarla ispatlamaya calisiyorum.

quote:

Ayrıca, oturum alacaksın ki araç alabilesin bunu kendiniz de de yazmışsınız zaten önce kendi yazdığınızı bir okuyun. İkisi gayet ilgili şeyler birbiri ile.

Bilmeden konusmanin master yapmis hali bu olsa gerek. Ben kendim GÜRCİSTAN OTURUMUM OLMADIĞI HALDE gayet de legal sekilde uzerime aldim, ne bir rusvet verdim ne de baksa bir ricada bulundum. oturum asla sart degildir arac almak icin. sadece Gurcu hukumeti bir adres referans ister onu da cok rahatlikla beyan ile verebilirsiniz. Konuya ne kadar hakim oldugunuz bu yazinizdan belli, bir de insanlara "Gurcistan'da yasiyorum benden iyi mi bilecek" imaji cizmeyin.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi panthera52 -- 4 Eylül 2015; 16:53:03 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

T
tartekin
5 yıl (3191 mesaj)
Kardeşinin oto servisinde Gürcistan dan topladığın araçları satma konusunda hayırlı işler demekten başka çare yok




Bu mesajda bahsedilenler: @panthera52

T
tartekin
5 yıl (3191 mesaj)
Şaka gibisin bir öyle diyorsun bir böyle ;

1-Konuyu başlatan kişi benim, o zamanki dediğimin ben halen arkasındayım. Yurtdışı yerleşik değilseniz bu araçları alamazsınız. İllegal olur, yasak olur, ceza yersiniz, riskiniz olur. Lakin eğer yurtdışı yerleşikliğiniz varsa gidip rahatlıkla alabilirsiniz.

2-Ben kendim GÜRCİSTAN OTURUMUM OLMADIĞI HALDE gayet de legal sekilde uzerime aldim, ne bir rusvet verdim ne de baksa bir ricada bulundum. oturum asla sart degildir arac almak icin. sadece Gurcu hukumeti bir adres referans ister onu da cok rahatlikla beyan ile verebilirsiniz.

İkisini de alt alta sen yazmışsın ..hangisine inanalım..komik olma yeter artık..bu işten ekmek yediğin belli işte ..tamir işini biliyorum demişssın, kardeşimin oto servisi var demişsin daha ne..Ayıp değil ki al satçılık yaapmak ne güceniyorsun..Ancak milleti yanlış yönlendirme , ayrıca 3 krş para kazanacağım derken kendi ırkını aşağılayıp durma tabi yeteri kadar Türk sen




Bu mesajda bahsedilenler: @panthera52

A
alfista
5 yıl (303 mesaj)
banada yerleşik olmak gerek demişti. şimdide bir yeri referans göstersen yeter demiş. enteresan. millet bildiğini paylaşmıyor. herkes kendine müslüman bu memlekette...


Bu mesaja 2 cevap geldi.