Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
539
Cevap
15825
Tıklama
229
Öne Çıkarma
görme engelliyim, soruları alayım. düzenleme 5 oyun ses kaydı

O
odyssa Konu Sahibi
6 yıl (280 mesaj)
evet beyler görme engelliyim soruları alayım. dalga geçtiğimi düşünenler olmuş, ekran okuyucuları hakkında araştırma yaparsanız bizim de bilgisayar kullanabildiğimizi anlarsınız.
düzenleme bir:
http://www.selimkerim.com/KorlerNasilBilgisayarKullanabilir.html
belki bu yazı dalga geçmediğimi daha iyi anlatır.
düzenleme iki
tamamen görme engellilerin çıkardığı bir dergi var belki ilginizi çeker.
http://eeeh.engelsizerisim.com/
sanırım en çok hoşuma giden yazılardan bir tanesi.
http://engelsizerisim.com/eeeh/yazi/11/engelli_kadinmidir_erkekmi
düzenleme 3:
birkaç kişi sormuş "tedavisi var mı?" diye şimdilik yok.
ek olarak "görmediğim için isyan etmedim şu ana kadar. değiştiremeyeceğim birşey konusunda boşuna sızlanmayı sevmem açıkçası."
düzenleme4: bilgisayarı ekran okuyucu yardımıyla kullanıyorum. mantığı çok basit aslında. nasıl görenler ekranı görsel olarak algılayıp işlem yapıyorsa ben de kullandığım program sayesinde işitsel olarak algılıyorum bilgisayarı ve klavyeyi ezberlediğim için rahatça bilgisayarı kullanabiliyorum.

rüyalar konusunda da çok soru tekrarı yapılmış.
rüya görüyorum, rüyammmda da görme engelliyim ama rüyamdaki herşeyin farkındayım. çevremdeki nesnelerin kişilerin...
örnek olarak rüyamda arkadaşlarla ormanda koşuyoruz, arkadaş yanımda koşuyor ben bunun farkındayım ama hiç başımı çevirmeden biliyorum yanımda olduğunu, ne kadar hızlı koştuğunu falan.

düzenleme 5:
araba yarışı oyunun ses kaydı.
http://picosong.com/4xQq/





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odyssa -- 23 Eylül 2016; 18:18:43 >


B
BurayaNerdenÜyeOluyoruz
6 yıl (2371 mesaj)
Edit : Bahsettiğim kişi mesajını silerek yanlış anlaşılmama sebep olmuş. Neyse o saygısızı blokladık zamanında bana o yeter





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BurayaNerdenÜyeOluyoruz -- 5 Aralık 2014; 23:26:51 >


O
odyssa Konu Sahibi
6 yıl (280 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Pandoora

Yaptığın ayıp engelliğin dalgası olmaz

dalga geçmiyorum. neden bu kadar şaşırdınız?
http://en.wikipedia.org/wiki/Screen_reader
inceleyin isterseniz.





< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


M
msdos1
6 yıl (781 mesaj)
Arkadaş doğru söylüyor en azından ben inandım





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


O
odyssa Konu Sahibi
6 yıl (280 mesaj)
koskoca teknoloji forumu. bir çok kişi dalga geçtiğimi sandı.
sadece şunu deneyin o zaman.
iphonesi veya herhangi bir İ cihazı olanlar ayarlar, erişilebilirlik, voiceover yolunu izlesinler.
yada siriye: "turn on voice over" komutunu söylesinler.
iphone gibi dokunmatik bir cihazın ekran okuyucusu olduğunu ve onla herşeyi yapabileceğinizi öğrenin.
android cihazlarda ise. marketten talkback uygulamasına göz atabilirsiniz.
İ cihazları kadar olmasa da kullanılabiliyor. ve gittikçe gelişiyor android bu konuda.
sonra bilgisayardan jaws for windows uygulamasını araştırabilirsiniz.
yada nvda.





< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


İ
ilonglife
6 yıl (119 mesaj)
tmm





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


S
SoğanlıPasta
6 yıl (87 mesaj)
Sizin gibi engelli kardeşlerimizin, duyuları altinci hisleri, normal insanlardan daha gelişmiş olduğunu söylüyorlar, sen ne düşünüyorsun bu konu hakkında?





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


O
odyssa Konu Sahibi
6 yıl (280 mesaj)
buradaki olay aslında duyu organlarımızın daha gelişmiş olması veya altıncı his değil.
sadece duyu organlarımızla algıladıklarımızdan daha fazla şey çıkartıyoruz.
yani daha fazla diğer organlarımızı kullanıyoruz.
vücudumuzdaki çoğu şey gibi duyu organlarımız da kullandıkça gelişiyor.
şu örnek verilebilir: kapkaranlık hiç bir şeyi göremediğiniz bir tünelde kulaklarınızla birşeyler hissetmeye çalışırsınız. yada kulaklarınızı daha çok kullanırsınız.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odyssa -- 5 Aralık 2014; 20:57:29 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

G
Guest-6133BA1EA
6 yıl (662 mesaj)
Sanki bu konuyu bir kez daha açmıştınız, hatta baya tutmuştu ama sonra kaldırıldı konu. O konuyu açan siz miydiniz?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

T
TheCapedCrusader
6 yıl (5581 mesaj)
Allah yardimciniz olsun, ben o durumda yasayamam kafayi yerim.





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


M
mavi kalem
6 yıl (56 mesaj)
dalga gecmeyin beyin olarak göremiyor arkadaş





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

F
Furkanİpek
6 yıl (1603 mesaj)
Geçmiş olsun tedavisi oluyor mu merak ettim de ?





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

M
msdos1
6 yıl (781 mesaj)
Az çok görüyor musunuz yoksa tamamen mi karanlık?





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

D
Drahmizm
6 yıl (9651 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: odyssa

buradaki olay aslında duyu organlarımızın daha gelişmiş olması veya altıncı his değil.
sadece duyu organlarımızla algıladıklarımızdan daha fazla şey çıkartıyoruz.
yani daha fazla diğer organlarımızı kullanıyoruz.
vücudumuzdaki çoğu şey gibi duyu organlarımız da kullandıkça gelişiyor.
şu örnek verilebilir: kapkaranlık hiç bir şeyi göremediğiniz bir tünelde kulaklarınızla birşeyler hissetmeye çalışırsınız. yada kulaklarınızı daha çok kullanırsınız.

< Resime gitmek için tıklayın >
.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drahmizm -- 5 Aralık 2014; 21:27:43 >


G
Guest-6133BA1EA
6 yıl (662 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Doğru-Adam


quote:

Orijinalden alıntı: Aiden.

Sanki bu konuyu bir kez daha açmıştınız, hatta baya tutmuştu ama sonra kaldırıldı konu. O konuyu açan siz miydiniz?

Bende hatirliyorum gay bi tane velet vardi laf yapmisti ne büyük nimettir gibi bisey yazmisti ne kadar gereksiz şey var aklimda

Maykıl Ceksın. Hatırlıyorum hatta çok fazla baskı gördüğü için forumdan ayrılmıştı. Ne diyelim...

Soru sormaya gelince; günlük hayatta ne gibi zorluklarla karşılaşıyorsunuz ve doğuştan mı yoksa sonradan mı görme yetinizi kaybettiniz, birde şunu soracağım, görme engelliliğin tedavisi bulunsa doğuştan göremeyenler üzerinde işe yarar mı??


Bu mesaja 1 cevap geldi.

D
Drahmizm
6 yıl (9651 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: odyssa

buradaki olay aslında duyu organlarımızın daha gelişmiş olması veya altıncı his değil.
sadece duyu organlarımızla algıladıklarımızdan daha fazla şey çıkartıyoruz.
yani daha fazla diğer organlarımızı kullanıyoruz.
vücudumuzdaki çoğu şey gibi duyu organlarımız da kullandıkça gelişiyor.
şu örnek verilebilir: kapkaranlık hiç bir şeyi göremediğiniz bir tünelde kulaklarınızla birşeyler hissetmeye çalışırsınız. yada kulaklarınızı daha çok kullanırsınız.

< Resime gitmek için tıklayın >
.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Drahmizm -- 5 Aralık 2014; 21:28:53 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

O
odyssa Konu Sahibi
6 yıl (280 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Aiden.

Sanki bu konuyu bir kez daha açmıştınız, hatta baya tutmuştu ama sonra kaldırıldı konu. O konuyu açan siz miydiniz?

hayır ben değildim





< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


O
odyssa Konu Sahibi
6 yıl (280 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Pandoora

Az çok görüyor musunuz yoksa tamamen mi karanlık?

sadece ışık görebiliyorum. ve gölgeleri.





< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >


O
odyssa Konu Sahibi
6 yıl (280 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Aiden.

quote:

Orijinalden alıntı: Doğru-Adam


quote:

Orijinalden alıntı: Aiden.

Sanki bu konuyu bir kez daha açmıştınız, hatta baya tutmuştu ama sonra kaldırıldı konu. O konuyu açan siz miydiniz?

Bende hatirliyorum gay bi tane velet vardi laf yapmisti ne büyük nimettir gibi bisey yazmisti ne kadar gereksiz şey var aklimda

Maykıl Ceksın. Hatırlıyorum hatta çok fazla baskı gördüğü için forumdan ayrılmıştı. Ne diyelim...

Soru sormaya gelince; günlük hayatta ne gibi zorluklarla karşılaşıyorsunuz ve doğuştan mı yoksa sonradan mı görme yetinizi kaybettiniz, birde şunu soracağım, görme engelliliğin tedavisi bulunsa doğuştan göremeyenler üzerinde işe yarar mı??

mesajınızı eve ulaşınca yanıtlayacağım.
düzenleme:
doğuştan görme engelliyim. doğuştan görmeyen biri eğer tedavisi bulunur da görürse görebilir.
ancak ufak bi problem olur ilk başlarda.,oda şudur: mesela bir küre. ilk görmeye başladığınızda o küreyi size gösterseler küreyi görseniz de tanımlayamazsınız. önce dokunmanız lazım. yani beyninizdeki küre kavramıyla eşleşmesi lazım.
yada birinin size onun küre olduğunu söylemesi lazım. ki sonraki hayatınızda küre gördüğünüzde onun ne olduğunu direk bilin.

günlük hayatta en çok karşılaştığımız sorunlar. aslında bir sürü şey yazılabilir bu sorunuza. ilk aklıma gelenler: yollarda görme engellilere özel olan çizgilerin üstüne birşeyler koyulması, araba parkedilmesi, çizgilerin düzgün yapılmaması, sesli ışıkları azlığı gibi sorunlar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi odyssa -- 5 Aralık 2014; 22:06:02 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

O
odyssa Konu Sahibi
6 yıl (280 mesaj)
şimdilik yok





< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Furkanİpek