Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
9
Cevap
0
Tıklama
0
Öne Çıkarma
FIZIK İVME SORUNU

C CH3COOH Konu Sahibi
8 ay (32 mesaj)
Arkadaşlar sürtünmeli ortamda sabit hızla ilerleyen aracın ivmesi 0 mı



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


L laplasyen
8 ay (293 mesaj)
Sabit hız ise ivme 0'dır, sürtünme olsun ya da olmasın.

Fnet=m.a

Bu denklemde Fnet 0 olursa ivme 0 olur. Örneğin bisiklet giderken 100N'luk sürtünme kuvveti etki etsin. Eğer bisiklet sabit hız ile gidiyorsa bisikletin pedalı çeviriliyor demektir. Pedalı çevirirken bisiklete verilen tork, sürtünme kuvvetinin yarattığı torku sıfırladığı için Fnet=0 olur. Sabit hız olur yani.


Bu mesaja 3 cevap geldi.

C CH3COOH Konu Sahibi
8 ay (32 mesaj)
peki fnet 0 oldugu için w=0.x den iş yapılmamış oluyor aklım karıştı yardım edebilirmisiniz :/



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @laplasyen

C CH3COOH Konu Sahibi
8 ay (32 mesaj)
Sabit hızla yürüdüğüm zaman iş yapar mıyım ivmem 0 fnet 0 w=0 çıkıyor cidden çok kafam karıştı yardım edebilirmisiniz



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @laplasyen

L laplasyen
8 ay (293 mesaj)
Net bir iş yapılmıyor. Örneğin sürtünme kuvveti 10j iş yapsın. Sabit hızla gittiğimiz için bizde 10j'luk iş yaparız. İşaretleri birbirine zıt olduğudan Net iş 0 olur. Net iş 0 olmasaydı cismin kinetik enerjisi artabilirdi. Biz cismi sabit hızla hareket ettirmek için iş yapıyoruz. Sabit hızla gittiğimiz içn net iş sıfır olur.




Bu mesajda bahsedilenler: @CH3COOH

L laplasyen
8 ay (293 mesaj)
Biz yürürken iş yapıyoruz. Sabit hızla giderken net iş 0 olur. Yürürken bize sürtünme kuvveti etki ediyor. Eğer biz kuvvet uygulamazsak sürtünme kuvveti yüzünden dururuz. Eğer sürtünme kuvvetine eşit miktarda kuvvet uygularsak net kuvvet sıfır olur ve sabit hızla gideriz. Biz sürtünme kuvvetini yenmek için iş yapıyoruz, araba sabit hızla giderken sürtünme kuvvetini yenmek için yakıt harcar ama net iş 0'dır. Çünkü Sürtünme kuvveti -w kadar iş yapıyorsa bizde +w kadar iş yapıyoruz. Dediğim gibi net iş 0 olmasaydı cismin kinetik enerjisi artabilirdi. Kesin artar diyemeyiz çembersel hareket de yapabilir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @CH3COOH

C CH3COOH Konu Sahibi
8 ay (32 mesaj)
Gerçekten çok iyi anladım çok minnetarım size.Teşekkür ederim ^^



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @laplasyen

L laplasyen
8 ay (293 mesaj)
estağfurullah hocam ne demek. Sadece bildiğim konularda yardımcı olmaya çalışıyorum.




Bu mesajda bahsedilenler: @CH3COOH

C CH3COOH Konu Sahibi
2 ay (32 mesaj)
hocam merhaba paylaştigim soruya bakabilir misiniz özelden rahatsiz etmek istemedim



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @laplasyen

G General Tao
2 ay (1255 mesaj)
İvme, tanım gereği hızın zamana göre türevi, bir diğer anlamıyla değişimidir. Yani bir cismin ivmesi var ise kesinlikle hızı değişir (tanımı gereği) yok ise cisim eski hızını korur. Sürtünmeli ortamda ise asla sabit hızla ilerleyemez zira sürtünmeli ortamda harekete ters bir kuvvet oluşur. Kuvvet ise ivme yaratır yani bir önceki cümledekini ele alırsak hızı değişecektir. Sanırım o sürtünmeli ortamda sürtünmeye ters ve eşit bir kuvvet var ve fnet=0. Bu durumda evet ivmesi 0 yani sabit hızla ilerler.

Tekrar söylüyorum ivme hızın zamana göre değişimidir. tıpkı hızın yer değişiminin zamana göre değişimi olması gibi. İvme var ise cismin hızı kesinlikle değişir, yok ise asla değişmez (sabit hızla ilerler)



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.