Kullanıcı Adı:
Şifre:
Bu konudaki kullanıcılar: 1 kayıtlı üye, 1 mobil kullanıcı
13396
Cevap
980217
Tıklama
27
Öne Çıkarma
Fiyat/Performans Olarak En İyi Notebooklar (TAVSİYELER 1. SAYFADA!) 05.08.2017 (GÜNCEL)

E
eesph
Konu Sahibi

9 yıl (8567 mesaj)
Laptop Ekran Kartı Performans Sıralaması



_______________________________________________________


Laptop İşlemci Performans Sıralaması





________________________________________________________



F/P Konusu İle İlgili Bilgiler


- Bu seçenekler belirlenirken, öncelikli olarak ; işlemci, görüntü birimi gibi donanım yönünden önemli bileşenler dikkate alınmıştır. Hdd - ssd, sistem belleği (ram), ses, servis, görüntü kalitesi vs. gibi özellikler; ürünlerin fiyatlarına göre değişiklik gösterecektir bu etkenlerden dolayı. Fakat bu, önerilen dizüstü modellerin, bu açılardan kötü oldukları anlamına gelmez. Hatta bazı seçenekler bu açılardan gayet yeterli düzeydedir. Ayrıca bütçenize uygun herhangi bir ürünü seçtiğinizde, kullanıcı bölümünden/incelemelerinden araştırırsanız ; malzeme - görüntü kalitesi, soğutma vb. konular hakkında bilgi edinmeniz ve doğru tercih yapmanız açısından daha yararlı olacaktır.

- Çizim; 3d modelleme, autocad, cs vb. ve render gibi işlemciyi yoğun olarak kullanan programlar için hem işlemci hem de görüntü biriminin güçlü nitelikte olması gerekir. Çünkü, kullanılacak uygulama/program yüksek sistem ve grafik odaklıysa; performans ve uzun vade için seçilecek makinanın donanımının da hem randıman açısından hem de ileriye dönük kullanım için verim alabilmek adına yeterli bileşenleri barındırması gerekir. Bunların yanı sıra çizim için: 15'' ürünlerde yarım hd (1366*768) ve bir tık üstü (1600*900) çözünürlüğe sahip bilgisayarlar tercih edilmelidir. Çünkü tam hd (1920*1080) ya da daha yüksek çözünürlüklü 15'' cihazlarda; yazılar küçük olur ve çözürnülük düşürüldüğünde de ekrana sığmama vs. gibi sorunlar çıkabilir. Bu yüzden tam hd çözünürlük için en az 17'' ekranın tercih edilmesi; ayrıntı ve rahat çalışmak için da isabetli bir seçim olacaktır.

- Oyun amaçlı bir kullanım içinse ilk olarak ''harici ekran birimine'' önem verilmesi gerekir. Çünkü oyunlarda işlemciden ziyade daha çok ekran kartının işlevi öne çıkar. Oyunlardaki yeterliliği ve uzun vadede ne kadar güncel kalabileceği de dikkate alınarak tercih yapılmalıdır. Ekran kartının yanı sıra, güçlü bir işlemci de oyun için gerekli olan konfigürasyonun tamamlanmasında önemli rol oynar. Tabii bütçeye göre orta sınıf işlemciler de tercih edilebilir. Oyunlarda orta(i3m-i5m , amd a10) ve üst (i7m) sınıf işlemciler arasında pek fark olmayacağı için orta sınıf işlemci de yeterli olacaktır. Ancak bazı oyunlar yoğun işlemci performansı da isteyebilir. Bu da oyunun sistem gereksinimiyle ilgili bir konudur. Bu arada ''ekran belleği'', ''sistem belleği'' gibi olmadığı için performansla pek ilgisi olduğu söylenemez. Muadil ekran birimlerinde 2gb ile 4gb arasında herhangi bir randıman farkı olmaz yani. Ekran belleğine kısaca değinirsek; birden fazla ekrana görüntü aktarıldığında ve 2gb dan fazla bellek kullanan bazı oyunlarda işe yarar. Fakat oyunlardaki kare(fps) sayısını artırmaz. Kısaca, ekran kartı bellek miktarının yüksek olması; performansı ikiye katlayacağı anlamını taşımaz. Ayrıca mevcut harici (ekran) belleğin yetersiz kaldığı durumlar da olursa; sistem belleğinden (ram) gerekli miktarda kullanacaktır zaten. Bunlardan ziyade, daha çok; bant genişlikleri (ddr3 - gddr5), saat hızları vb. parametreler performansı etkileyen birincil etmenlerden olduğu için bellek daha sonra gelir. Tabii düşük(512mb-1gb , 64-128bit, ddr3- gddr5) modelli kartlarda az da olsa farklılık gösterebilir bu durum.

- Güncel kampanyalar (Örneğin Vatan'ın kampanyaları) genelde 1-2 günlük olduğu için genelde listeye dahil edilmez.

- Genelde en uygun siteler yazılmaya çalışılmıştır.Fiyat ve stok bilgileri ''günlük'' değişebilmektedir. Bu yüzden listedeki herhangi bir ürüne karar verirseniz daha iyi ödeme koşulları için akakçe,teknofiyat gibi sitelerde arama yapınız.

- Herhangi bir aksilik çıkmazsa liste 10 günde bir güncellenmektedir.

- Herhangi bir tavsiye için veya aklınızda soru işareti kalmasın diye başlığın altına yazabilir , yeni konu açabilirsiniz.

- Görüş ve önerilerinizi, f/p olduğunu düşündüğünüz laptopları başlığın altına yazabilirsiniz.

- Belirtilen fiyat aralığında ''en iyi'' seçenekler aşağıda sıralanmıştır.






0-700 TL :










700-900 TL :
















900-1200 TL :
















1200-1500 TL :


















1500-2000 TL :






















2000-3000 TL :




























3000-4000 TL :




























4000+ TL :





























































< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eesph -- 8 Ağustos 2017; 3:27:54 >


ssskdm bu mesajı paylaştı

G
GeCCe
9 yıl (3943 mesaj)
ilk tebrik benden gelsin burak iyi fikir bu başlığı açman forum panayıra dönmüştü


Bu mesaja 1 cevap geldi.

J
JasoNBuraK
9 yıl (16974 mesaj)

B
berkaydj
9 yıl (3082 mesaj)
güzel




R
reprobate
9 yıl (125 mesaj)
bence 1500 - 1700 arasına samsung r580 js02tr de yazılabilir.




J
jay jay justified
9 yıl (13440 mesaj)
Hocam 1500 TL'ye kadar olanlara Exper NR81B'yi eklemelisin Piyasanın tek F/P bilgisayarı gerçek anlamda. Stoklar henüz bitmemiş bazı müşterilerin söylediklerine göre. 1920x1080p Full HD monitörü mevcut ve USB 2.5 var üzerinde

http://forum.donanimhaber.com/m_42233370/tm.htm

Bu başlığı inceleyebilir isteyenler.




J
JasoNBuraK
9 yıl (16974 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: reprobate

bence 1500 - 1700 arasına samsung r580 js02tr de yazılabilir.

http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php

i5-450m , i5-520'den daha iyi görünüyor. Ekran kartı olarak GT330 zaten 5650'den zayıf. HP'nin alternatifi olamıyor bu durumda..


quote:

Orijinalden alıntı: berkaydj

güzel

Teşekkür ederim..

quote:

Orijinalden alıntı: jay jay justified

Hocam 1500 TL'ye kadar olanlara Exper NR81B'yi eklemelisin Piyasanın tek F/P bilgisayarı gerçek anlamda. Stoklar henüz bitmemiş bazı müşterilerin söylediklerine göre. 1920x1080p Full HD monitörü mevcut ve USB 2.5 var üzerinde

http://forum.donanimhaber.com/m_42233370/tm.htm

Bu başlığı inceleyebilir isteyenler.

Üstad stokta olan bir link bulamadım , yoksa mutlaka ekleyecektim. Vatanda bitmiş. Varsa link hemen ekleyim..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JasoNBuraK -- 1 Eylül 2010; 16:54:11 >


J
jay jay justified
9 yıl (13440 mesaj)
Vatan'daki model NR81A bitmiş ne yazık ki. Sadece Carrefour'da ürün var söylenenlere göre. O yüzden link de koyamıyoruz. Elden alıyor almak isteyenler. Haberdar edersek, kaçırmamış olurlar diye düşünüyorum. Özelliklerini ekle istersen, Carrefour'dan almak isteyenler alsınlar.

Core i7 720QM
HD 5650
4 GB 1333 MHz DDR3
400 GB 5400 RPM
1920x1080p Full HD
Cihaz kapalıyken çalışan USB




C
ceycey11
9 yıl (4897 mesaj)
güzel konu




A
aragorn20
9 yıl (2592 mesaj)
çok güzel bir başlık olmuş ortalık ne alıcam diye soran arkadaşlarla dolu özellikle lenovo y550 bence de düşük bütçeye en iyi tercih gibi duruyor y560 için eksen de güvenilir bir seçenek gibi duruyor

http://www.eksenbilgisayar.com/?urun-detay_32568_LENOVO_IdeaPad_Y560_59037224__Core_i7-720QM__4GB__500GB__HD5730__15_6inc__Win7_Premium_64_Bit.html

exper i de çok övüyorlar özellikle full hd ekrandan dolayı ancak yeterli destek ve servis konusunda endişeler var...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aragorn20 -- 2 Eylül 2010; 1:51:49 >


J
jay jay justified
9 yıl (13440 mesaj)
Burak, mesaj kutun dolu, mesaj atamıyorum :)

http://www.sanalmarketim.com/urun/bcf85a838c59e4b75b11b618c16151c6/ACER-AS5745G-7744G50MN-Core-i7-740QM-2.53GHz-4GB-500GB-HD5850-2GB-15.6

Şu modeli de ekle istersen. 2000-2200 TL arasındaki yeni canavar bu. Eh, Lenovo Y560 da gelince, Asus N61JQ'un pek bir anlamı kalmadı diyebiliriz yüksek bütçelerde.

Core i7 740QM
HD 5850
4 GB 1333 MHz DDR3
500 GB 5400 RPM

17 Eylül'de stoklarda. Eksen'de de var ama biraz daha pahalı. Orada da 17 Eylül'ü gösteriyor tarih. Ön siparişe açık.




A
aragorn20
9 yıl (2592 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: jay jay justified

Burak, mesaj kutun dolu, mesaj atamıyorum :)

http://www.sanalmarketim.com/urun/bcf85a838c59e4b75b11b618c16151c6/ACER-AS5745G-7744G50MN-Core-i7-740QM-2.53GHz-4GB-500GB-HD5850-2GB-15.6

Şu modeli de ekle istersen. 2000-2200 TL arasındaki yeni canavar bu. Eh, Lenovo Y560 da gelince, Asus N61JQ'un pek bir anlamı kalmadı diyebiliriz yüksek bütçelerde.

Core i7 740QM
HD 5850
4 GB 1333 MHz DDR3
500 GB 5400 RPM

17 Eylül'de stoklarda. Eksen'de de var ama biraz daha pahalı. Orada da 17 Eylül'ü gösteriyor tarih. Ön siparişe açık.

müthiş bir konfigürasyon ama 5400 rpm yakışmamış hep bir yerinden kısıyorlar ya:)




J
jay jay justified
9 yıl (13440 mesaj)
Hocam içindekini çıkarırsın, satarsın en kötü 70-80'e. Alıp kutuya koyarak harici HDD olarak kullanır alan kişi de. Sıfır ürün sonuçta. 7200'lük olanlar da 130-140 TL. Zarar edilmez yani :) 50-60 TL'ye 7200'lük yapmış olursun. Fakat bana göre bu ürüne alınacak tek parça SSD'dir. Depolamayı hariciler ile yaparsın, buna da 64 GB'lik bir SSD takarsan, ortaya delinin delisi bir şey çıkar :)




A
aragorn20
9 yıl (2592 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: jay jay justified

Hocam içindekini çıkarırsın, satarsın en kötü 70-80'e. Alıp kutuya koyarak harici HDD olarak kullanır alan kişi de. Sıfır ürün sonuçta. 7200'lük olanlar da 130-140 TL. Zarar edilmez yani :) 50-60 TL'ye 7200'lük yapmış olursun. Fakat bana göre bu ürüne alınacak tek parça SSD'dir. Depolamayı hariciler ile yaparsın, buna da 64 GB'lik bir SSD takarsan, ortaya delinin delisi bir şey çıkar :)

haklısın da bunu bütün markalar yapıyor lcd notebook farketmiyor illa bişeyini eksik koyuyorlar içine tamamen pazarlama taktiği insan 2200 tl verince kasaya hiç dokunmamak da en doğal hakkıdır diye düşünüyorum.




J
jay jay justified
9 yıl (13440 mesaj)
O da olacak zamanla. Üretilmiş sayısız 5400 RPM sabit diski eritmenin yöntemlerinden biri bu da sonuçta. HP son zamanlarda bunu standart haline getirdi neredeyse. Lenovo da başlamış gördüğüm kadarıyla. Monster'ı saymıyorum bile. Her zaman bu tür detaylara önem veriyordu. Dell de birçok modelinde bunu yapıyor sanırım. Kalanlar da mecburen yapacaklar. Hele de SSD + HDD şeklinde hibrit disklerin (Seagate Momentus XT gibi) piyasaya girdiği şu günlerde, firmalar gelen tepkilere göre bir değişikliğe giderler mutlaka. Çünkü sistem ne kadar güçlüyse, bu tür detaylar o kadar önem kazanıyor.




M
MemID12055
9 yıl (1529 mesaj)
saatlerdir konular arasında kayboldum.... derken en sonunda anladım nedir ne değildir piyasa yaptım. meğerse hiç gerek yokmuş:P eywallah güzel bilgilendirici olmuş.

bütünleyici olmasına istinaden;

bu segmentte işlemciler sırasıyla,

i7 > i5 > i3

ve ekran kartlarıda,

5850 > 5730 > 5650 > 310m serileri(nvidea ların piyasası hakkında net değilim)

şeklinde gidiyor.

benim sormak istediğim bir şey de şu: " i7, i5 ve i3 ler arasındaki farklar nedir? çekirdek bakımından da aynı zamanda. ve bunların eşdeğer amd karşılıkları nedir, f/p (ayrıca ısı stabilite vs..) açısından amd ler tercih edilebilesi midir?"




A
aragorn20
9 yıl (2592 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: erdemakbıyık

saatlerdir konular arasında kayboldum.... derken en sonunda anladım nedir ne değildir piyasa yaptım. meğerse hiç gerek yokmuş:P eywallah güzel bilgilendirici olmuş.

bütünleyici olmasına istinaden;

bu segmentte işlemciler sırasıyla,

i7 > i5 > i3

ve ekran kartlarıda,

5850 > 5730 > 5650 > 310m serileri(nvidea ların piyasası hakkında net değilim)

şeklinde gidiyor.

benim sormak istediğim bir şey de şu: " i7, i5 ve i3 ler arasındaki farklar nedir? çekirdek bakımından da aynı zamanda. ve bunların eşdeğer amd karşılıkları nedir, f/p (ayrıca ısı stabilite vs..) açısından amd ler tercih edilebilesi midir?"

http://www.intel.com/products/processor/corei7/mobile/index.htm
http://www.intel.com/products/processor/corei5/mobile/index.htm
http://www.intel.com/products/processor/corei3/mobile/index.htm
buradan 3 seriyide inceleyebilirsin ama kabaca i3 standart işlemler için i5 çoğu oyunlar için i7 üst düzey işlemci gerektiren grafik tasarım proğramları için
i3 ve i5 2(sanal 4 çekirdek) i7 4(sanal 8 çekirdek) i7 45w olduğu için i5 ve i3 e göre 35w biraz daha ısınabilir ama bu abartılacak birşey değildir.
amde ye gelince onlarda x4 phenom gerçek 4 çekirdek işlemciler var packard bell kullanıyor benim sınırlı bilgimle gördüğüm en büyük fark
i7 önbellek 6mb x4 phenom önbellek 2mb bu da ciddi bir hız farkı yaratır diye düşünüyorum




G
GeCCe
9 yıl (3943 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: aragorn20


quote:

Orijinalden alıntı: erdemakbıyık

saatlerdir konular arasında kayboldum.... derken en sonunda anladım nedir ne değildir piyasa yaptım. meğerse hiç gerek yokmuş:P eywallah güzel bilgilendirici olmuş.

bütünleyici olmasına istinaden;

bu segmentte işlemciler sırasıyla,

i7 > i5 > i3

ve ekran kartlarıda,

5850 > 5730 > 5650 > 310m serileri(nvidea ların piyasası hakkında net değilim)

şeklinde gidiyor.

benim sormak istediğim bir şey de şu: " i7, i5 ve i3 ler arasındaki farklar nedir? çekirdek bakımından da aynı zamanda. ve bunların eşdeğer amd karşılıkları nedir, f/p (ayrıca ısı stabilite vs..) açısından amd ler tercih edilebilesi midir?"

http://www.intel.com/products/processor/corei7/mobile/index.htm
http://www.intel.com/products/processor/corei5/mobile/index.htm
http://www.intel.com/products/processor/corei3/mobile/index.htm
buradan 3 seriyide inceleyebilirsin ama kabaca i3 standart işlemler için i5 çoğu oyunlar için i7 üst düzey işlemci gerektiren grafik tasarım proğramları için
i3 ve i5 2(sanal 4 çekirdek) i7 4(sanal 8 çekirdek) i7 45w olduğu için i5 ve i3 e göre 35w biraz daha ısınabilir ama bu abartılacak birşey değildir.
amde ye gelince onlarda x4 phenom gerçek 4 çekirdek işlemciler var packard bell kullanıyor benim sınırlı bilgimle gördüğüm en büyük fark
i7 önbellek 6mb x4 phenom önbellek 2mb bu da ciddi bir hız farkı yaratır diye düşünüyorum


ben bu yorumun bi noktasına katılamıycam..
""kabaca i3 standart işlemler için i5 çoğu oyunlar için i7 üst düzey işlemci gerektiren grafik tasarım proğramları için"" yazmışsınız.
i3 ün performansına az çok şahit oldum i5 inkinede.bence aralarında böyle keskin ifadelerle "i3 standard işler için,i5 oyunlar için vs."" şeklindeki değerlendirmeler yanlış.i3 ün bu anlamda i5 ten geri kalacağını hiç sanmıyorumki bunun aksini gösterecek bi kaynakta yok bildiğim kadarıyla.sonuçta hyper threading teknolojisi iki işlemcidede var.turbo boostu ayrı bi özellik olarak görmek yerine olaya bu ikisi arasındaki ghz farkı olarak bakmak sanırım daha mantıklı olur.çünkü nihayetinde ghz değeri artıyor turbo boost ile;i3 te ise belli bir değer var.
yani düz mantık şöyle düşünün mesela i3 350m 2.13 ghz/ i5 430m ise 2.53 ghz(turbo boostlu hali) yani arada sonuç olrak ghz farkı var ve bu farkı göz önüne alıpda direk i3 oyunlarda geri kalır diye bi yorum yapamayız ki zaten işlemcinin oyunlar üzerine etkisi %10-15 olarak belirtliyor.
bütün bunları göz önüne alırsak bence i3 lere biraz haksızlık edilmiş oluyor.sanki insanların kafasında giriş seviyesi sadece standart işlere yarayan bi işlemci gibi lanse ediliyor ama böyle bişe tabiki yok.gerek oyunlar için gerekse diğer uygulamalar için gayet yeterli bi işlemci.

düzeltme:imlâ





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GeCCCe -- 2 Eylül 2010; 5:17:51 >


F
Fn
9 yıl (60 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: GeCCCe

quote:

Orijinalden alıntı: aragorn20


quote:

Orijinalden alıntı: erdemakbıyık

saatlerdir konular arasında kayboldum.... derken en sonunda anladım nedir ne değildir piyasa yaptım. meğerse hiç gerek yokmuş:P eywallah güzel bilgilendirici olmuş.

bütünleyici olmasına istinaden;

bu segmentte işlemciler sırasıyla,

i7 > i5 > i3

ve ekran kartlarıda,

5850 > 5730 > 5650 > 310m serileri(nvidea ların piyasası hakkında net değilim)

şeklinde gidiyor.

benim sormak istediğim bir şey de şu: " i7, i5 ve i3 ler arasındaki farklar nedir? çekirdek bakımından da aynı zamanda. ve bunların eşdeğer amd karşılıkları nedir, f/p (ayrıca ısı stabilite vs..) açısından amd ler tercih edilebilesi midir?"

http://www.intel.com/products/processor/corei7/mobile/index.htm
http://www.intel.com/products/processor/corei5/mobile/index.htm
http://www.intel.com/products/processor/corei3/mobile/index.htm
buradan 3 seriyide inceleyebilirsin ama kabaca i3 standart işlemler için i5 çoğu oyunlar için i7 üst düzey işlemci gerektiren grafik tasarım proğramları için
i3 ve i5 2(sanal 4 çekirdek) i7 4(sanal 8 çekirdek) i7 45w olduğu için i5 ve i3 e göre 35w biraz daha ısınabilir ama bu abartılacak birşey değildir.
amde ye gelince onlarda x4 phenom gerçek 4 çekirdek işlemciler var packard bell kullanıyor benim sınırlı bilgimle gördüğüm en büyük fark
i7 önbellek 6mb x4 phenom önbellek 2mb bu da ciddi bir hız farkı yaratır diye düşünüyorum


ben bu yorumun bi noktasına katılamıycam..
""kabaca i3 standart işlemler için i5 çoğu oyunlar için i7 üst düzey işlemci gerektiren grafik tasarım proğramları için"" yazmışsınız.
i3 ün performansına az çok şahit oldum i5 inkinede.bence aralarında böyle keskin ifadelerle "i3 standard işler için,i5 oyunlar için vs."" şeklindeki değerlendirmeler yanlış.i3 ün bu anlamda i5 ten geri kalacağını hiç sanmıyorumki bunun aksini gösterecek bi kaynakta yok bildiğim kadarıyla.sonuçta hyper threading teknolojisi iki işlemcidede var.turbo boostu ayrı bi özellik olarak görmek yerine olaya bu ikisi arasındaki ghz farkı olarak bakmak sanırım daha mantıklı olur.çünkü nihayetinde ghz değeri artıyor turbo boost ile;i3 te ise belli bir değer var.
yani düz mantık şöyle düşünün mesela i3 350m 2.13 ghz/ i5 430m ise 2.53 ghz(turbo boostlu hali) yani arada sonuç olrak ghz farkı var ve bu farkı göz önüne alıpda direk i3 oyunlarda geri kalır diye bi yorum yapamayız ki zaten işlemcinin oyunlar üzerine etkisi %10-15 olarak belirtliyor.
bütün bunları göz önüne alırsak bence i3 lere biraz haksızlık edilmiş oluyor.sanki insanların kafasında giriş seviyesi sadece standart işlere yarayan bi işlemci gibi lanse ediliyor ama böyle bişe tabiki yok.gerek oyunlar için gerekse diğer uygulamalar için gayet yeterli bi işlemci.

düzeltme:imlâ

bu forumdabu arkadaşa katıldığım kadar başka hiç kimseye katılmamıştım ilkler güzeldir diyelim haklısın arkadaşım bravo daha önce yapılmamış ama yanlış ifade edilen konulardan biri saol bilgi paylaşımın için katılıyorum..




M
MemID12055
9 yıl (1529 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: mad_1


quote:

Orijinalden alıntı: GeCCCe

quote:

Orijinalden alıntı: aragorn20


quote:

Orijinalden alıntı: erdemakbıyık

saatlerdir konular arasında kayboldum.... derken en sonunda anladım nedir ne değildir piyasa yaptım. meğerse hiç gerek yokmuş:P eywallah güzel bilgilendirici olmuş.

bütünleyici olmasına istinaden;

bu segmentte işlemciler sırasıyla,

i7 > i5 > i3

ve ekran kartlarıda,

5850 > 5730 > 5650 > 310m serileri(nvidea ların piyasası hakkında net değilim)

şeklinde gidiyor.

benim sormak istediğim bir şey de şu: " i7, i5 ve i3 ler arasındaki farklar nedir? çekirdek bakımından da aynı zamanda. ve bunların eşdeğer amd karşılıkları nedir, f/p (ayrıca ısı stabilite vs..) açısından amd ler tercih edilebilesi midir?"

http://www.intel.com/products/processor/corei7/mobile/index.htm
http://www.intel.com/products/processor/corei5/mobile/index.htm
http://www.intel.com/products/processor/corei3/mobile/index.htm
buradan 3 seriyide inceleyebilirsin ama kabaca i3 standart işlemler için i5 çoğu oyunlar için i7 üst düzey işlemci gerektiren grafik tasarım proğramları için
i3 ve i5 2(sanal 4 çekirdek) i7 4(sanal 8 çekirdek) i7 45w olduğu için i5 ve i3 e göre 35w biraz daha ısınabilir ama bu abartılacak birşey değildir.
amde ye gelince onlarda x4 phenom gerçek 4 çekirdek işlemciler var packard bell kullanıyor benim sınırlı bilgimle gördüğüm en büyük fark
i7 önbellek 6mb x4 phenom önbellek 2mb bu da ciddi bir hız farkı yaratır diye düşünüyorum


ben bu yorumun bi noktasına katılamıycam..
""kabaca i3 standart işlemler için i5 çoğu oyunlar için i7 üst düzey işlemci gerektiren grafik tasarım proğramları için"" yazmışsınız.
i3 ün performansına az çok şahit oldum i5 inkinede.bence aralarında böyle keskin ifadelerle "i3 standard işler için,i5 oyunlar için vs."" şeklindeki değerlendirmeler yanlış.i3 ün bu anlamda i5 ten geri kalacağını hiç sanmıyorumki bunun aksini gösterecek bi kaynakta yok bildiğim kadarıyla.sonuçta hyper threading teknolojisi iki işlemcidede var.turbo boostu ayrı bi özellik olarak görmek yerine olaya bu ikisi arasındaki ghz farkı olarak bakmak sanırım daha mantıklı olur.çünkü nihayetinde ghz değeri artıyor turbo boost ile;i3 te ise belli bir değer var.
yani düz mantık şöyle düşünün mesela i3 350m 2.13 ghz/ i5 430m ise 2.53 ghz(turbo boostlu hali) yani arada sonuç olrak ghz farkı var ve bu farkı göz önüne alıpda direk i3 oyunlarda geri kalır diye bi yorum yapamayız ki zaten işlemcinin oyunlar üzerine etkisi %10-15 olarak belirtliyor.
bütün bunları göz önüne alırsak bence i3 lere biraz haksızlık edilmiş oluyor.sanki insanların kafasında giriş seviyesi sadece standart işlere yarayan bi işlemci gibi lanse ediliyor ama böyle bişe tabiki yok.gerek oyunlar için gerekse diğer uygulamalar için gayet yeterli bi işlemci.

düzeltme:imlâ

bu forumdabu arkadaşa katıldığım kadar başka hiç kimseye katılmamıştım ilkler güzeldir diyelim haklısın arkadaşım bravo daha önce yapılmamış ama yanlış ifade edilen konulardan biri saol bilgi paylaşımın için katılıyorum..

+ilaveten, zaten bu konfigürasyona sahip pc lerde sınırlayıcı genelde ekran kartının performansı olur. somut ve kabaca örnek vermek gerekirse. i5+5730 ile crysis'i ful ayarlarda 35 fps(sembolik olarak) ile oynuyorsanız i3+5730 ile min 31-32 fps ile oynarsınız. yani işlemcinin oyundaki performansa etkilerini vga nın zorlanmadığında görürsünüz. kaldı ki bu pc lerde full ayarlarda bir oyunu anca kabul edilebilir seviyelerde oynayabiliyorsunuz. diğer yandan yoğun işlem gücü gerektiren bir durum söz konusu değilse(çok oyunculu online oyunlar vs..) hissedilebilir bir farkta görülmüyor. bir fark oluşsa da bu aradaki fiyat farkına eş değer olmuyor. benim şimdiye kadar donanım üzerinde edindiğim tecrübeler bu şekilde. cache, çekirdek, nm, fbs gibi özellikleri yani mimari aynıysa ve fark sadece frekans hızıysa eğer, sadece oc ile bile aynı performans alınabiliyor keza sadece frekans hızının performansa etkisi günümüz işlemcilerin mimari yapısının performans etkisinden çok daha az. yine bir örnek; yoğun grafikli olmayıp vga yı zorlamayan yani eski bir oyunda zaten 80-100 fps ile oynarsınız. ee o zaman zaten işlemci i7 olmuş fps 150 olmuş pek entere bi durum değil. yoğun grafikli ağır bir oyunda da sınırlayıcı dediğim gibi işlemciden ziyada ekran kartı oluyor. bu durumda işlemci olsa olsa en fazla 2-3 hadi 5 fps fark yaratır.

i7 işlemci bile bana şuan bu sebepleden çok anlamlı gelmiyor.üstelik o fiyat farklarıyla. alırken ileriye dönük olsun diye düşünülüyor ama ileride 4 çekirdeği tam randımanlı kullanmak zorunda bırakan oyun çıkınca bu seferde ya hızı yetmez ya mimarisi. tekrar yeni bişiler üretir türetirler. şuan zaten hala çekirdek mantığını oturtabilmiş değiller. ticaret ve politakalarla yaşıyoruz resmen..