Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
5
Cevap
256
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Fan Sorunu (Laptop)

G gelecekdebirgüngelecek Konu Sahibi
6 yıl (208 mesaj)
Arkadaşlar merhabalar,
Yaklaşık 6-7 yaşında sony marka bir bilgisayarım var son zamanlarda fanından sanki pervane bir şeye çarpıyormuş gibi bir ses geliyor. Bu pc 3-4 saat çalıştıktan sonra başlıyor ve artarak devam ediyor. hatta bir süre sonra titreşim bile oluşturuyor minik çapta İçini açtım Fanı açıp elektrik süpürgesiyle temizledim. fiziksel bir engel, eşya, çöp yoktu fakat sorun devam ediyor. Zaten eğer fiziksel bir şey olsa açtığım anda başlardı fakat dediğim gibi 3-4 saat çalıştıktan sonra başlıyor(yani ben böyle düşündüm). Fanın markası panasonicmiş bu bilgiyi belki yardımcı olacak arkadaşın bilmesi gerekir.
Evin içinde dizel bir motor çalışıyormuş hissi var. Ailecek tedirginiz zira bir elektronik eşyadan böyle sesler çıkınca daha sonraki aşamada patlar korkusu hakim..
Yardım öneri bekliyorum, şimdiden teşekkürler..




G gelecekdebirgüngelecek Konu Sahibi
6 yıl (208 mesaj)
güncel yok mu bir çözüm bilen:(




H HPnoob
6 yıl (25 mesaj)
Hehehehe bizim evde uçak kalkıyor o derece fan sesi var. HP lanet olsun. :( Konuya gelirsek ses gelmeye başladığında ısı değerine bakın hocam.Normalde ki ısı değeriyle, ses çıkardığı zamandaki ısı değerlerini karşılaştırın. Belki sisteminiz çook ısınıyor ve fanda kendini zorluyordur.




Bu mesajda bahsedilenler: @gelecekdebirgüngelecek

C cabriolet1981
6 yıl (6360 mesaj)
Fan ömrünü doldurmuş olabilir. Ama şöyle birşey yapabilirsiniz, fanın ortasındaki etiketi kaldırın ve içine 2-3 damla makine yağı damlatın. Takarken de yerine iyice oturtup vidalayın. Bu şekilde belki sesi kesilir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


G Guest-4A0489D5E
6 yıl (26 mesaj)
Fan patlar mı bilemem de o ses kulaklarımı köreltti kendimi bildim bileli.




G gelecekdebirgüngelecek Konu Sahibi
6 yıl (208 mesaj)
selam arkadaşlar bugün sorunu çözdüm. İleride yaşayan olursa diye anlatayım.
Bugün bilgisayarı düzeltsin diye tekniker bir arkadaşı ziyaret ettim. Oda onun gözetiminde benim yapmamı önerdi.
Kısaca anlatmak gerekirse bilgisayarı açıp fan bölümünü işlemci ve ekran kartı üzerine giden bakır borularla birlikte söküyoruz. Daha sonra fanın içini açıp pervaneyi çıkarıyor fan yuvasını ve pervaneyi iyice temizliyoruz(Biz kolonyalı mendil kullandık). Sonra bakır boruların üzerindeki termal macun denen mazemeyi yine kolonyalı mendile benzeyen aldığımız yeni termal macunun içinden çıkan ıslak bezle siliyoruz. bu kolonyalı mendil değilmiş ama cidden kötü kokan bir kolonyalı mendile benziyor. Aynı şekilde işlemcinin ve ekran kartının üzerindeki macunuda temizliyoruz. kuru peçeteyle son kez siliyoruz. fanın yuvasına iğnesine ve iğnenin gireceği yere makine yağı sürüp fanı geri topluyoruz. İşlemciye ve o ekran kartının bakır boruyla denk geldiği yerlere ince katman halinde termal macun sürüp fanı ve bakır boruları tekrar yerine oturtuyoruz. Bilgisayarı geri topluyoruz. Fandaki ses kesilmiş olduğu gibi bu termal macun denen malzeme anladığım kadarıyla ısı iletimini hızlandırıyor ve fanın daha verimli çalışmasına neden oluyor.
Gelecek sene aynı işlemi tekrarlayacağım. Belki pcden pcye değişir ama bana çokta karmaşık gelmedi. Eli tornavida tutan insan biraz tarif yardımıyla yapabilir gibime geliyor.
Şimdilik durumdan gayet memnunum arkadaşım ayrıca bir program indirmemi söyledi ısı ölçmeye yarıyormuş şu anda arka planda bir video birde oyun açık çekirdek 0 45 C çekirdek 1 49C diyor gerçi değişiyor ama sanırım bu olumlu yada en azından kötü değil.
deneyecek olursa kafasına takılanları yazarsa sınırlı tecrübe ile öğrendiklerimi anlatırım.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.