Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
26
Cevap
1329
Tıklama
3
Öne Çıkarma
Eylül ayında Türkiye’de elektrikli otomobil satışları yüzde 27 düştü: İşte en çok satanlar
T
9 ay (17976 mesaj)
Moderatör
Konu Sahibi

Eylül ayında Türkiye’de elektrikli otomobil satışları yüzde 27 düştü: İşte en çok satanlar
Türkiye’de elektrikli otomobil satışlarındaki düşüş devam ediyor. Haziran ayında aylık 25 bin adedin üzerine çıkan EV satışları Temmuz ve Ağustos’ta 17 bine gerilemişti. Eylül ayında ise elektrikli otomobil satışları 12 bin 706 adede düştü. Önceki aya kıyasla yüzde 27 oranında düşüş yaşandı.



Tesla satışları çakıldı



Tesla, geçen ay yalnızca bir gün envanter listelemesi yaptı. Ağustos ayında 8 bin 730 adet Tesla Model Y satılırken Eylül ayında yalnızca bin 664 adet Tesla satıldı. Togg T10X satışları da bin 249 adetten bin 61 adede geriledi. En çok satan bu iki modeldeki düşüş pazarın genelini etkiledi. Öte yandan Eylül ayında lansmanı yapılan Togg T10F ise bin 194 adet satışla Eylül ayının en çok satan ikinci elektrikli aracı oldu.



Ayrıca Bkz.BYD'nin çeyreklik satışları 2020'den bu yana ilk kez düştü



Eylül ayında Türkiye’de satılan otomobillerde elektrikli payı yüzde 14,39 olarak kayıtlara geçti. Ocak-Eylül aylarını kapsayan 9 aylık dönemde ise toplam 132 bin 346 adet elektrikli otomobil satıldı ve 9 aylık Pazar payı yüzde 17,82 oldu.



⚡️ Eylül 2025'te En Çok Satan Elektrikli Otomobiller
Model Satış Adedi
Tesla Model Y 1.664
Togg T10F 1.194
Togg T10X 1.061
KIA EV3 880
BYD Atto 3 713
Citroen e-C3 Aircross 689
Volvo EX30 591
Mini Countryman 589
BYD Dolphin 581
Citroen e-C3 510
Tüm EV otomobiller toplam satış 12.706


https://x.com/eozpeynirci/status/1973640211692241374



 Haberi Portalda Gör

Satış konusunda pek bi uzman olan akp, sadece kendi seçmenini değil, koskoca TOGG'u dahi sattı ve yüzüstü bıraktı.. TOGG, akp'den yediği bu tarihi kazığı sineye çekere...
Yoruma Git
Yorumun Devamı dekareme - 9 ay +14
Togg can çekişiyor, Tesla yazın yaptığı zamla ayağına sıkıyor. Burası bir ortadoğu ülkesi. Fiyatlamaları buna göre yapmaları lazım. Bu satışlar daha çok düşecek. Yoksa 2027 To...
Yoruma Git
Yorumun Devamı the flying dutchman - 9 ay +7
Tesla satışları çakıldı mı? 🤣🤣🤣adamlar ne kadar getirdiyse sattı, geçen aya göre az model y getirdikleri için satış rakamı daha düşük. Bu mu ç...
Yoruma Git
Yorumun Devamı froce1903 - 9 ay +6
G
9 ay (23851 mesaj)
General

Hiç sokakta Togg T10F görmedim bunlar yapılan teslimatlar mı ?

Togg ikinci modele rağmen eski satış rakamını görmüyor.

Halen üretim sıkıntısı ise bunun çözülmesi gerek.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
9 ay (66087 mesaj)
Yarbay

YA ABİ AFERİM SİZE YA

YA ZATEN MİLLET ALMIYOR NEDEN ÖTVYİ ARTIRIYORSUNUZ

BU ÜLKENİN EN BÜYÜK AÇIĞI PETROL ALIMIDIR 20 YIL SONRA BELKİ ELEKTİRİGİ TAMAMEN KENDİMİZ ÜRETEBİLİRİZ AMA 100 YIL SONRA BİLE PETROLÜ İTHAL EDECEGİZ

YAV TESVİK EDİN İNSANLARİ YİLDİRMAYİN YA VER ABİ İNDİRİMİ 0 YAP OTVYİ DE KDVYİ DE ÜLKEYİ PETRODOLAR LOBİSİNDEN KURTARALİM ARTİK YA

SEHİRLERDE MOTOR GÜRÜLTÜSÜ EGZOZ GAZİ KALMASIN

Oooof of



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
H
9 ay (4947 mesaj)
Yarbay

yıllık bazda bakmak değerlendirmek lazım. ancak tek motor tesla'ya zam geldi diye biliyorum, bu kötü etkilemiş olabilir.




T
9 ay (2591 mesaj)
Yarbay

Togg can çekişiyor, Tesla yazın yaptığı zamla ayağına sıkıyor. Burası bir ortadoğu ülkesi. Fiyatlamaları buna göre yapmaları lazım. Bu satışlar daha çok düşecek. Yoksa 2027 Togg'un iflas yılı olacak.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

S
9 ay (59 mesaj)
Çavuş

togg bile bizden ümidi kesmiş, yeni modelin tanıtımını almanyada yapıyor.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
V
9 ay (1173 mesaj)
Binbaşı

Amaç hasıl olmuş.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vega -- 2 Ekim 2025; 11:30:13 >


F
9 ay (2119 mesaj)
Yarbay

Ben gördüm mavisi efsane duruyor.



Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gun
F
9 ay (2119 mesaj)
Yarbay

Katılıyorum. Ötv gibi saçma bir vergi yok. Birden olmasa da planlı olarak bu verginin aşağıya çekilip kurtulmamız şart.





Bu mesajda bahsedilenler: @hamza5806
D
9 ay (22419 mesaj)
Binbaşı

Satış konusunda pek bi uzman olan akp, sadece kendi seçmenini değil, koskoca TOGG'u dahi sattı ve yüzüstü bıraktı.. TOGG, akp'den yediği bu tarihi kazığı sineye çekerek yoluna devam ediyor. Bu kazığın acısını gurbette, alamanyalarda unutmaya çalışıyor...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dekareme -- 2 Ekim 2025; 12:13:8 >

F
9 ay (2273 mesaj)
Yüzbaşı

Tesla satışları çakıldı mı? 🤣🤣🤣adamlar ne kadar getirdiyse sattı, geçen aya göre az model y getirdikleri için satış rakamı daha düşük. Bu mu çakılmak? Togg da ay ortası satışı bitirdi. Demek ki satmak istedikleri kadar satıyorlar. Çakılan bir durum yok. Tabi %25 ÖTV kazıgından dolayı düşüş olacak ama öyle çakılma falan da yok.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

O
9 ay (8149 mesaj)
Yarbay

Ötv ye yüzde 20 zam geldi de ne oldu satışlar yüzde 25 düştü satış sayısı düşüyor kasaya giren ötv miktarı değişmiyor. zam yapınca ne oluyor anlamıyorum bırakın da herkes alabilsin daha çok ötv den gelir elde edersin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
V
9 ay (5005 mesaj)
Yarbay

IAA Mobility 2025 fuarından bahsediyor





Bu mesajda bahsedilenler: @seckinkoybasi
T
9 ay (395 mesaj)
Yüzbaşı

Her ay ötv arttiriyorlar otomobil satislari gecen yila gore yuzde 121 artmiş. Herkes alıyor herkes zengin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @hamza5806
E
9 ay (4307 mesaj)
Yarbay

Togg T10X-T10F Türkiye Pazarı Satış Rakamları (73.001 Adet)
——————————————————
2023: 19.583 Adet
———————————————
Mayıs: 306 Adet
Haziran: 502 Adet
Temmuz: 627 Adet
Ağustos: 1.965 Adet
Eylül: 2.204 Adet
Ekim: 3.567 Adet
Kasım: 4.401 Adet
Aralık: 6.011 Adet
——————————————————
2024: 30.093 Adet
———————————————
Ocak: 1.625 Adet
Şubat: 1.201 Adet
Mart: 1.319 Adet
Nisan: 3.003 Adet
Mayıs: 4.140 Adet
Haziran: 1.733 Adet
Temmuz: 1.227 Adet
Ağustos: 601 Adet
Eylül: 2.200 Adet
Ekim: 3.091 Adet
Kasım: 4.221 Adet
Aralık: 5.732 Adet
——————————————————
2025: 23.325 Adet (22.131 Adet T10X, 1.194 Adet T10F)
———————————————
Ocak: 1.570 Adet
Şubat: 2.038 Adet
Mart: 3.180 Adet
Nisan: 3.537 Adet
Mayıs: 3.678 Adet
Haziran: 3.098 Adet
Temmuz: 2.720 Adet
Ağustos: 1.249 Adet
Eylül: 1194F+1061X Adet (T10F Geldi)
Ekim:
Kasım:
Aralık:
——————————————————
Toplam: 73.001 Adet TOGG Satılmış (71.807 Adet T10X, 1.194 Adet T10F) - Toplam Süre: 29 Ay


Tesla Model Y Türkiye Pazarı Satış Rakamları (51.104 Adet)
——————————————————
2023: 12.150 Adet
———————————————
Mayıs: 200 Adet
Haziran: 800 Adet
Temmuz: 1.500 Adet
Ağustos: 3.000 Adet
Eylül: 4.700 Adet
Ekim: 500 Adet
Kasım: 900 Adet
Aralık: 550 Adet
——————————————————
2024: 11.534 Adet
———————————————
Ocak: 220 Adet
Şubat: 75 Adet
Mart: 80 Adet
Nisan: 27 Adet
Mayıs: 10 Adet
Haziran: 2.670 Adet
Temmuz: 420 Adet
Ağustos: 1.050 Adet
Eylül: 2.475 Adet
Ekim: 340 Adet
Kasım: 1.860 Adet
Aralık: 2.307 Adet
——————————————————
2025: 27.420 Adet (3.410 Adet Legacy, 24.010 Adet Juniper)
———————————————
Ocak: 0 Adet
Şubat: 3.310 Adet
Mart: 100 Adet
Nisan: 130 Adet (Juniper’e Geçiş)
Mayıs: 1.545 Adet
Haziran: 7.235 Adet
Temmuz: 4.706 Adet
Ağustos: 8.730 Adet
Eylül: 1.664 Adet
Ekim:
Kasım: (Cheap Juniper Dahil)
Aralık:
——————————————————
Toplam: 51.104 Adet Model Y Satılmış (27.094 adet Legacy, 24.010 adet Juniper) - Toplam süre: 29 Ay



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

G
9 ay (23851 mesaj)
General

Avm’de bende gördüm inanamadım süper efsane büyük olmuş



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @faniseyler
M
9 ay (11962 mesaj)
Yarbay

tesla ağustosta müthiş satmış
stok olmadığı için mi eylülde çakıldı


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
9 ay (1821 mesaj)
Binbaşı

Aynen öyle eylülde açtığı envanterde 2 dk da bitirdi stoğu. Çakılmış hali bile en çok satan elektrikli model.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @maligezgin
X
9 ay (186 mesaj)
Teğmen

O zaman döviz kaybı artıyor. ÖTV zammı sadece vergi geliri elde etmek için yüksek talebi frenleme için de yapılıyor.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @onur1301
M
9 ay (11962 mesaj)
Yarbay

Düşüncem beni yanıltmamış
10bin stok açsa onu da satar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @azaz06