Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
16
Cevap
731
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Evden Dukkana Wireless Ag Kurmak İstiyorum..

B BuBBa123 Konu Sahibi
10 yıl (805 mesaj)
arkadaşlar ben evden dükkan a wireless ag kurmak istiyorum amacim ayda 55 tl yi cöpe atmamak. Google earth den bakip resim cekmek istedim fakat google earth den belli olmuyor bende kendim resim cektim..

< Resime gitmek için tıklayın >

http://c1201.hizliresim.com/t/7/1msu9.jpg

evdeyim pc nin bulundugu odanin balkonundan cektim resim cektigim yerin 2 metre sag tarfina koymayi düşünüyorum access point i .. Dukkan da yesil boyali binanin yanındaki siyah boyali binanin hızasinda karşi sokakta zemin katta adi üstünde dukkan :) bu tarafta olsa direk kablo cekicem. (caminin hizasinda)

Forum u okudum herkez tp link TL-WA5110G modelini tavsiye ediyor. Ben kendim bakarken tp lik TL-WR941ND bu modeli tercih ettim. tercih etme sebebimde üzerinde hazir 4 portlu router bulunmasiydi..

ilk sorum bu wr941nd modeli ag mesafesi acisindan wa5110g nin verdigi perfermonsi verir mi... ben wr941nd alsam usb adaptör le birlikte saglikli bir ag kurabilirmiyim..

usb adaptör olarak hangisini almaliyim.

forumda herkez bi alfa tuturmuş gidiyor

http://www.teknobiyotik.com/network/kablosuz-ag-adaptorleri/dark-rangemax-kinamax-high-power-1-km-1000m-menzilli-2x5-dbi-panel-antenli-bt3-destekli-wireless-n-300-mbps-kablosuz-ag-adaptoru.html

http://www.alfa.com.tw/in/front/bin/ptdetail.phtml?Part=AWUS036NH&Category=0

bu 2 sinden hangisi daha iyidir

her türlü access point ,kablosuz modem, wireless usb adaptör, tavsiyenize acigim lütfen yardimci olun teşekkurler

not : elimde kablolu tek portlu modem mevcut





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BuBBa123 -- 7 Ocak 2012; 23:27:17 >


U utkanizmit
10 yıl (5734 mesaj)
slm.
en başta 941nd'yi seçenekler arasından hemen çıkar. o ürün 100mw gücü ile bu tarz bi bağlantı için
asla kullanılamaz.
önünde çok fazla duvar var. en başta siyah renkli bina direkt engel. bu yüzden herne kadar 400mw gücüde
olsa üstünde yönlü bir anten olmadığı için 5110g modelinide elemek lazım.
bence yapacağın en mantıklı şey 2 adet 5210g + 1 adet 5'li switch alıp
5210g'nin bir tanesi ile dükkana doğru ap modunda wifi sinyali göndermek.
diğer 5210g'yide dükkanının vitrin kısmına felan takıp (dışarıya) evinden gelen sinyali
almak.




B BuBBa123 Konu Sahibi
10 yıl (805 mesaj)
a.s hocam

yanliş yazmişim düzeltim elimde tek portlu kablolu modem var... şimdi bunu direk pc ye baglabiliyormuyuz. wireless adaptör niyetine.. wireless adaptör tavsiyeniz var mi teşekkurler


Bu mesaja 1 cevap geldi.

U utkanizmit
10 yıl (5734 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: BuBBa123

a.s hocam

yanliş yazmişim düzeltim elimde tek portlu kablolu modem var... şimdi bunu direk pc ye baglabiliyormuyuz. wireless adaptör niyetine.. wireless adaptör tavsiyeniz var mi teşekkurler

zaten tek port modemin olduğu için 1 adet de 5 li switch al diye yazdım.
evet ethernet ile pc'ye bağlayıp cihazı client modunda çalıştırarak usb wifi adaptör gibi kullanabilirsin.




B BuBBa123 Konu Sahibi
10 yıl (805 mesaj)
hocam cat 5 kablo ile baglaniyormuş bilmiyordum şimdi bir tane alayim deniyeyim. olmazsa bir tane daha alip öyle denerim. cok teşekkur ettim


Bu mesaja 1 cevap geldi.

U utkanizmit
10 yıl (5734 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: BuBBa123

hocam cat 5 kablo ile baglaniyormuş bilmiyordum şimdi bir tane alayim deniyeyim. olmazsa bir tane daha alip öyle denerim. cok teşekkur ettim

olur. 1 tane al modeme bağla dükkana doğru sinyali ver.
zaten dükkana gidince anlarsın ürünün çıkış gücünün yüksek ve
yeterli olduğunu.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

B BuBBa123 Konu Sahibi
10 yıl (805 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: utkanizmit

quote:

Orijinalden alıntı: BuBBa123

hocam cat 5 kablo ile baglaniyormuş bilmiyordum şimdi bir tane alayim deniyeyim. olmazsa bir tane daha alip öyle denerim. cok teşekkur ettim

olur. 1 tane al modeme bağla dükkana doğru sinyali ver.
zaten dükkana gidince anlarsın ürünün çıkış gücünün yüksek ve
yeterli olduğunu.

hocam baglanti işi tamam baglaniyoruz. hatta kopmada yaşamiyoruz ama cok dalgali torrent dl hizi 50 kb la 500 kb arasinda geziyor.. şimdi şöyle yapabilirmiyiz dukkana bir tane daha 5210 g alsak dukkana kablosuz dagitabilrmiyiz baglantiyi dükkanın içinde laptop un yeri sabit degil kablo pek rahat olmayacak


Bu mesaja 1 cevap geldi.

A ayhand28
10 yıl (2753 mesaj)
Eğer kablo ile falan uğraşmak istemiyor, Tekrar sinyal dağıtmak istiyorsan bu sefer sana dükkanın içine bir adet 5110g lazım. 2x5210g 1x5110g





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ayhand28 -- 13 Ocak 2012; 3:56:35 >


U utkanizmit
10 yıl (5734 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: BuBBa123

quote:

Orijinalden alıntı: utkanizmit

quote:

Orijinalden alıntı: BuBBa123

hocam cat 5 kablo ile baglaniyormuş bilmiyordum şimdi bir tane alayim deniyeyim. olmazsa bir tane daha alip öyle denerim. cok teşekkur ettim

olur. 1 tane al modeme bağla dükkana doğru sinyali ver.
zaten dükkana gidince anlarsın ürünün çıkış gücünün yüksek ve
yeterli olduğunu.

hocam baglanti işi tamam baglaniyoruz. hatta kopmada yaşamiyoruz ama cok dalgali torrent dl hizi 50 kb la 500 kb arasinda geziyor.. şimdi şöyle yapabilirmiyiz dukkana bir tane daha 5210 g alsak dukkana kablosuz dagitabilrmiyiz baglantiyi dükkanın içinde laptop un yeri sabit degil kablo pek rahat olmayacak

sanırım bağlantıyı dükkandaki laptop'un kendi alıcısı ile yapıyorsun.
dükkana client yani alıcı olarak 1 adet 5210g birde aldığını dağıtmak için 1 adet 5110g harika olur.
yada 5110g yerine elinde mevcut wifili modem felanda kullanabilirsin.
yada 2 adet 5210g ilede bu işi yapabilirsin point to point bağlarsın cihazları karşılıklı
fakat wep şifre kullanacağın için biraz korumasız olur ağın.




T teknologs
10 yıl (1200 mesaj)
mac koruma yapsin ekstra yeterli olur..




U utkanizmit
10 yıl (5734 mesaj)
aslında şuda olabilir.
sanırım dükkanın içinde laptopla felan bağlanıyorsun. 1 adet 5110g alsan koysan dükkanın içine
5210g ile point to point bağlasan cihazları. wep şifre yanına teknologs'un dediği gibi bide mac filtre koysan
gayet yeterli olur aslında.

yalnız muhakkak mac filtre koy diğer türlü 2 adet highpower cihaz aynı anda karşılıklı yayın yapacağı
için mahallenin hatta civar mahallelerin sebili olursun




B BuBBa123 Konu Sahibi
10 yıl (805 mesaj)
hocam şimdi ben dukkanda böyle can sıkıntısı takilmalik bi pc almayi düşünüyordum arada soruyordum ne alayim falan diye ama bu hesap makinalari beni geriyor cok gicik alet bak kardeşim hediye almiş asus k52jc modelli arkadaş dakika 1 gol 1 hesabi aletin eterneti 1 gbit baglanmiyor aga ne yaptıysam hep 100 mbit.. şimdi bu pc masa üstü olsa hic birşey yapamazsam giderim 10 15 $ a bi eternet karti alirim bakarim keyfime.. neyse laptop un kendi wireless alicisiyla baglaniyorum.

hocam aga ben başka kimsenin girmemesi lazım. dosya paylaşimi falan acik agin kendi pc mden hesap makinasina agdan dosya cekiyorum. bu sebeb le 50 60 tl nin bi önemi yok. 50 60 tl fazla olsun saglam olsun. peki birşey sorucam. bu aletin icinde wireless >> wireless mode >> burada Access Point, Client , Repeater ,Universal Repeater , Bridge (Point to Point) , Bridge (Point to Multi-Point), secenekleri tam olarak ne işe yariyor. bu aleti repeater yapsak benim dedigim olay olmaz mi? repeater seceneginde de mi wpa2 secemiyoruz? teşekkurler





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BuBBa123 -- 15 Ocak 2012; 15:26:56 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

M minolta35
10 yıl (307 mesaj)
Modeminize bağlayacağınız AP modunda çalışacak, eğer USB adaptör gücü yetmezse dükkana takacağınızı Repeater olarak ayarlamanız gerekir. Yani 2 det AP gerekir bence...Eğer outdoor bir AP kullanmazsanız bağlantınız çok yavaş ve bol kopmalı olacak gibi görünüyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi minolta35 -- 15 Ocak 2012; 15:35:47 >


U utkanizmit
10 yıl (5734 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: BuBBa123

hocam şimdi ben dukkanda böyle can sıkıntısı takilmalik bi pc almayi düşünüyordum arada soruyordum ne alayim falan diye ama bu hesap makinalari beni geriyor cok gicik alet bak kardeşim hediye almiş asus k52jc modelli arkadaş dakika 1 gol 1 hesabi aletin eterneti 1 gbit baglanmiyor aga ne yaptıysam hep 100 mbit.. şimdi bu pc masa üstü olsa hic birşey yapamazsam giderim 10 15 $ a bi eternet karti alirim bakarim keyfime.. neyse laptop un kendi wireless alicisiyla baglaniyorum.

hocam aga ben başka kimsenin girmemesi lazım. dosya paylaşimi falan acik agin kendi pc mden hesap makinasina agdan dosya cekiyorum. bu sebeb le 50 60 tl nin bi önemi yok. 50 60 tl fazla olsun saglam olsun. peki birşey sorucam. bu aletin icinde wireless >> wireless mode >> burada Access Point, Client , Repeater ,Universal Repeater , Bridge (Point to Point) , Bridge (Point to Multi-Point), secenekleri tam olarak ne işe yariyor. bu aleti repeater yapsak benim dedigim olay olmaz mi? repeater seceneginde de mi wpa2 secemiyoruz? teşekkurler

slm.
malesef repeating yada universal repeating moduda sadece wep destekler ve çok fazla stabilite artı hız kaybı yaşatır.
eğer wpa bana şart dersen yukardaki mesajdada dediğim gibi evdeki 5210g ile wpa şifreli olarak
dükkana doğru sinyal vericeksin. dükkanda bu sinyali client yani (ethernet kablosu ile kullanım) olarak 5210g yada 5110g ile
alıcaksın. daha sonra ister kullanmadığın wifi bir modemle istersen access pointle istersen wifi routerla tekrar wpa
şifreli olarak yeniden yayın yapacaksın. ben dükkan için alıcı olarak dışarıya 1 adet 5210g almanı
içerde tekrar wpa şifreli dağıtım için 1 adet 5110g almanı tavsiye ederim.




B BuBBa123 Konu Sahibi
10 yıl (805 mesaj)
dün sipariş verdim bugun bi aksilik cikmazsa 5210g ile 5110g yolda geliyor




G gadget42
10 yıl (79 mesaj)
deneme sonuçlarını bekliyoruz




B BuBBa123 Konu Sahibi
10 yıl (805 mesaj)
agi tamamladım dukkandaki 8210g yi direk eternet kablosu ile baglandıgımda hattı full kullanabiliyorum ama araya 5110g ile baglandıgımda hatta %50 60 bir kayip oluyor bunada şükür :)



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.