|
Emekli troll yine mesai yapmış. 17 milyon emeklinin yüzde 40 kadari 60 yaş altı. Yani gerçek emekli değil. İktidarı, muhalefeti eyyam ile devamlı genç emeklilik dağıttı. ... |
|
Emekli troll yine mesai yapmış. 17 milyon emeklinin yüzde 40 kadari 60 yaş altı. Yani gerçek emekli değil. İktidarı, muhalefeti eyyam ile devamlı genç emeklilik dağıttı. Şimdi dolgun maaş bekliyorlar. Sırada bagkur prim günü azaltmak var. Kademeli emeklilik var. Onlar da sonraki seçimde emekli olur ve maaş beğenmez. Bir de utanmaktan bahsetmiş. Bir sürü yalan yanlış şey. |
| Her zamanki gibi saraya laf söyleyemeyenler suçu ya asgari ücretliye ya emekliye atıyorlar asıl sizin gibilerin papağan gibi aynı boş şeyleri söylemesi sıktı biraz adamsanız asıl s... |
| Her zamanki gibi saraya laf söyleyemeyenler suçu ya asgari ücretliye ya emekliye atıyorlar asıl sizin gibilerin papağan gibi aynı boş şeyleri söylemesi sıktı biraz adamsanız asıl suçluya hesap sorun hakları gasp edilen emekliye değil. |
|
Emekli troll yine mesai yapmış. 17 milyon emeklinin yüzde 40 kadari 60 yaş altı. Yani gerçek emekli değil. İktidarı, muhalefeti eyyam ile devamlı genç emeklilik dağıttı. Şimdi dolgun maaş bekliyorlar. Sırada bagkur prim günü azaltmak var. Kademeli emeklilik var. Onlar da sonraki seçimde emekli olur ve maaş beğenmez. Bir de utanmaktan bahsetmiş. Bir sürü yalan yanlış şey. |
|
Bu emekli muhabbetide sıktı. Yok en düşük emekli maaşı asgari ücretin 2 katıymışda. İnsan bunu söylerken utanır. Adam asgari ücretle çalışacak emekli olunca, 2 katı maaş alacakmış. Emeklilik saadet zinciri. 1 koy 2 al. 80 li yıllarda emekli olanlara bakıyorum; bağlanma oranları 60-70 arası. % 150-200 bağlanan yok. Hangi ülkede bu kadar düşük günle, erken yaşta ve düşük primle; yüksek maaş alınıyor acaba merak içindeyim. Alamanya şöle böle, emekliler uçuyor tutamıyoruz; ama yaşı 2 sene daha arttırıyor, 65 yaş yapıyor. Alaman'a yazık vallahi. Maaşı da yetmiyor, sosyal yardım almak zorunda kalıyor. Çoğu ölürüz filan diye erken yaşta emekli oluyor; sonuç ne oluyor, maaşta kayıp. 80 yıllarda, uyanıklar vardı. Millet bunlara Bağ-kur primini neden düşük ödüyorsun, imkanın var yüksek ödesene diyordu. Yauv, ben enayimiyim, o parayı işletirim diyordu. Tabii işletemeyincede, para onları işletti. Uçtu sevda kuşum misali, cız. Şimdi de ağlayıp duruyorlar, yok emekli maaşım şu kadar bu kadar diye. Pes; vallahi pes. En düşük maaş Tarım Bağkur olması lazım, sen asgari ücretin 2 katı maaş nasıl alıyorsun? Eksik bildirim yapmışsın o zaman. Eksik bildirimin yapıldığı her ay için işverene asgari ücretin 2 katı kadar idari para cezası uygulanması babında, sizde bir zahmet şu fazla aldıklarınızı faizi ile birlikte geri ödeseniz. Hiç prim ödemeden, 18 yaşından 70-80 yaşına kadar, yetim maaşı diye bedavadan maaş alanlar ne olacak? Eşitliğide aykırı. Hani prim ödüyoruz ya; ödemeyenlere bedavadan veriyoruz. Yüksek maaş alan nasıl alıyor? Yüksek maaş alman için 3 şart var. Yüksek prim ( En önemli madde, kaç kişi bunu yapmış? 30 senede çalışsanda, prim düşükse maaş düşük olur) Geç yaşta emeklilik ( 2. önemli madde. Kaç kişi 60 yaş ve üstü emekli olmuş? ) Yüksek gün sayısı. ( 3600 günle emekeli olan var) Çeyrek bilet parası ödeyip, ikramiyenin neden 4 te 1 ni alıyorum demek kadar; abs. |
| peki şuna ne gibi bir yanıtınız var, arkadaşımızın babası 3600 gün ile emekli oldu 19,700 lira alıyor primide en düşükten ödemiş , abim ise 9500 gün ile 17,200 lira alıyor |
| Eyt ile edilenler ve 2010daki bir furya ile emekli edilen grup evet yük diğerleri değil |
|
Çok güzel yanıtım var; okumamışsınız gibi. En temel belirleyici unsur primin yüksek ödenmesi. 3600 günle emekli olan; ooo kaç sene önce emekli olmuş. O senelerde yapılan zamla o parayı alıyor. 97 öncesi giriş varsa; 9500 gün ödemene gerek yoktu. 6100 ve altı günle emekli olabilirdiniz. Alanlar nasıl alıyor; kaşının gözünün farına mı alıyor? Misal 100.000 TL'yi 365 gün vadeli mevduata koyarsak Net getiri = 20.825 TL Misal 300.000 TL'yi 120 gün vadeli mevduata koyarsak Net getiri = 23.140,41 TL getirisi oluyor. Şimdi siz diyebilir misiniz; benim param mevduatta kalma süresi daha uzunken getirisi daha kısa, onun mevduatta kalma süresi daha kısa getirisi daha uzun diye. Deyip dememenize karışmıyoruz. Ayrıca memnun değilseniz; daha iyi emekli maaşının olduğunu iddia ettiğiniz Avrupa'ya gidebilirsiniz. Tutan yok. Hem kendinize hem ülkeye katkınız olur. 2000 net maaş alıp, 9000 gün prim ödeyip; 50-55 yaşında veya altında emekli olacağım diye başvurun. Onlarda; aa ne demek sizi mi kıracağız? Hemen emekli ediyoruz, bağlanma oranınıda %150-%200 yapıyoruz; ve size 3500-4000 Euro bağlıyoruz der. Der mi? Deyip deyip dememelerine karışmıyoruz. |
| Gün sayısı arttıkça emekli maaşının artmayacağını bu millet ne zaman öğrenecek? |
| gene yetmiyormuş işte |
| Hayır ama bence çok kazanıyorlar. Şükür edilmeli. Sarayımız var dünyanın en güçlüsüyüz diye düşünmeliler. Bu savunma sanayi katkı payı çıkacaktı o çıkmalı emeklilerden otomatik olsa çok güzel olur. |
| emekliyi mahveden perişan eden AKP yandaşlarının AKP'nin bu yanlışına yanlış diyememeleri insanlık dışıdır yazıklar olsun size |
| Her zamanki gibi saraya laf söyleyemeyenler suçu ya asgari ücretliye ya emekliye atıyorlar asıl sizin gibilerin papağan gibi aynı boş şeyleri söylemesi sıktı biraz adamsanız asıl suçluya hesap sorun hakları gasp edilen emekliye değil. |
|
Sanki ülke 2 partiden ibaret. Bu iki partiyi desteklemek veya desteklememek zorunda birey. Kendine sosyal demokratlık bir başka. Sanki emekliler eskiden bisfıs klas yaşıyordu. Hepsi 2000 öncesi 5 yıldızlı otellerde, ultra herşey dahil tatil yapıyordu. Hepsi uçakla seyahat ediyordu. Hepsi ev sahibiydi; kiracı değildi. Hepsinin kapısında Tempira sw oto vardı. Hepsi kahvaltıda; pasturma, rokifeler peynir, cambon yiyordu. Bakkala, kasapa, oduncuya-kömürcüye veresiye yazdırmıyordu. Adam eczahaneden ilacını alamıyordu. İstediği hastahaneye gidemiyordu. Prim ödüyoruz ya. Teyzem-amcam; hakkı olan maaşı çekmek için kışın ayazında, sonbaharın yağmurunda banka önünde kuyrukta eziyet çekiyordu. Küt bankanın önünde düşüp; maaşını çekemeden vefat ediyordu. Bunu emekli canlarımaza reva görenler; kimseye vicdanı hür muhabbeti yapmasın. Gazete küpürleri, tv haberlerinde neler gördü; gözler neler. Vallahi pes. Eyt dediler; çıkıncada neden çıkardı dediler. O kadar yani. Eyt hak canım hak. Kime; faydası olana. Birara süper emeklilik vardı; şimdide Süper Eyt'lilik der mi bu kendine muhalifler acaba? SEYT MaviAy satışıyla bu işler yürümez. Hayalleri hüsrana uğrar sonra. Çözüm önerin ne? Yok. Ben çözüm önerisi sunmak zorunda değilim. O zaman ne anlatıyorsun? Faydan yoksa amacın ne? Kırık sekizin vaati; emeklilik saadet zinciri mi acaba? ESZ = Düşük prim + düşük gün sayısı + düşük emeklilik yaşı = Yüksek Maaş Yav bu nasıl koyunmünistlik böle. Aman çokta fifi; pııtt. < Resime gitmek için tıklayın > |
| en büyük yük siyasetciler boşa para alıyorlar hiç birşey yaptıkları yok |
| Emeklilerin yarısı 3600 prim ile emekli oldu, esas yük bunlar. |
| Vay be burada yazanların hepsinin tuzu kuru dükkan sahibi yada esnaf muhtemelen. Arkadaş bence toplu olarak itilaf edin emeklileri, az çok çalışabilen varsa ölene kadar maden ocaklarında çalıştırın bence sıkıntı yok. İlginç olan karnımız aç diyen emekliye kes sesini Ahlaksız diyenler nedense hamutuyla götürenlerin önünde secde etmeleri. Tabi bunlar hiç yaşlanmayacak hasta olmayacak anlaşılan. Görürüm sizleri iki gün sonra vatandaş sizden alışveriş yapamayıp battığınızda. |
| Konuyu bildiğiniz için soruyorum, bağlama oranı nedir? 80'li yıllardaki %60 ne anlama geliyor, yani 80'li yıllarda 6000 gün prim ödeyen birisine 3600 prim ödemiş muamelesi mi yapılıyordu? |
|
BUGÜNE KADAR PARMAK İNDİR PARMAK KALDIR DİYEN MİLLETVEKİLLERİNİN MAAŞLARI VE EMEKLİ MAAŞLARI BU MİLLETİN ÜSTÜNE YÜKK.. HALK BUNLARI KONUŞMASIN DİYE İKİDE BİR BÖLEE HABERLER ORTAYA ATIYOLAR Kİ VATANDAŞ SALDIRAYA GEÇMESİN.. SİZ YÜKSÜNÜZ BU MİLLETE MİLLET VEKİLLERİ SİZZ BU MİLLETE YÜKSÜNÜZZZZ |
< Resime gitmek için tıklayın >
Emekliler kimseden açıktan para istemiyor, emekliler senelerce yatırdıkları primlerin karşılığını istiyor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >