Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
20
Cevap
0
Tıklama
0
Öne Çıkarma
DRAMCALCULATOR ile 10 dakkada ryzen bellek testi ve hata :BSOD

R rerererara Konu Sahibi
geçen yıl (1519 mesaj)
Yaklaşık 1 yıllık r5 3600,ga x470 aorus anakart, ve corsair 3200 mhz ram temelli bir sistemim var. Sistemde stabilite yok birsürü BSOD üretiyor.
Sistemdeki hatayı en kısa yoldan test eden program galiba DRAM-Calculator-for-Ryzen-1.7.3 Çünkü memtest bellek testini açınca 5 dakka içinde hata veriyor veya bilgisayar mavi ekran verip kapanıp açılıyor.

Merak ettiğim şey ryzen işlemcisi olanlar bu testi yaparsa onlarda da Mavi ekran hatası veya error alıyorlar mı. Sizler de deneyebilir misiniz? Sistemi bugün teknik servise gönderiyorum. Kesin hatanın anakart mı ram mi işlemci mi olduğunu tespit edemedim. Çünkü memtest86 usbden boot olup 4-5 saat süren testte ramlerde hata bulamazken, Dramcalculator windows ortamında çalışıyor ve hemen hata veriyor.
Denemek isteyenlere Dram calculator linki: https://www.dosya.tc/server29/8t7yrp/DRAM-Calculator-for-Ryzen-1.7.3.zip.html

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >


EDİT: İŞLEMCİM BOZUK ÇIKTI DEĞİŞTİRİLDİ.. R5 3600





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rerererara -- 2 Eylül 2020; 22:12:51 >

Memtestte hata alıyorsan ya işlemcin ya ramin sıkıntılıdır. Ryzen işlemciler sınıfta kalıyor diye başlık açmak ne ya
Yoruma Git
Yorumun Devamı ahmettsezis - geçen yıl +5

K Kan Turalı
geçen yıl (404 mesaj)
Aida64 veya prime95 stres testi yapmayı denediniz mi? Bunlar işlemciye daha fazla yüklenen testler yapabiliyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

R rerererara Konu Sahibi
geçen yıl (1519 mesaj)
Aidata testinde 1 kere hata almıştım bilgisayar kapanmıştı. Prime95 testinin 1 saatten fazla test ettim hata vermedi. Sıcaklık 76 derece civarıydı. Sıvı soğutma var zaten. Sistemin zayıf halkasını bulamadım psu ekran kartı harddisk yenilendi.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Kan Turalı

A acura07
geçen yıl (14900 mesaj)
Memtest ve aidata64 testlerini kendi sistemim için yapmıştım.
1 saate yakın aidata64 ve memtestten hatasız geçmişti.

Ryzen 3600
Circual balistix cl 15 3000mhz --» cl 16 3733mhz
1060 6gb ekran kartı
Aerocool kasa
Sharkoon 650w 80+psu.


1.7.3 deki memtesti denemedim açıkcası. Eve geçince sizin için tedt ederim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acura07 -- 17 Haziran 2020; 10:7:37 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

K Kan Turalı
geçen yıl (404 mesaj)
Prime95'de 1 saatte hata vermeyen işlemcide sorun yoktur diyebiliriz. Belki de sorun yoktur. Mavi ekran Dram calculator kaynaklı da olabilir. Eğer oyunlarda mavi ekran yoksa ve stres testlerini de tamamlıyorsa sistem stabil olabilir. Ramleri test etmek istiyorsanız memtest86 deneyin. En sağlam sonucu o verir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

R rerererara Konu Sahibi
geçen yıl (1519 mesaj)
Oyunlarda mavi ekran var. Özellikle steam pubg oynanmıyor sürekli oyun crash oluyor, çökmese mavi ekran veriyor bazen sistem direk kapanıyor. İşlemciyi de servise göndericem çünkü 21 gün ram beklicem sağlam diye gönderecekler sonra anakartı gönderecem o da 21 gün toplam 63 gün sistem kapalı olacak. En iyisi hepsini göndereyim toptan aynı sürede bitsin.
Bu sistemi alırken telefon edip rami corsair gönderelimmi dediler. Gskill idi siparişim fiyatları da aynı değil. Benden gskill parası alıp corsair ram gönderdiler. Şİmdi ben tüketici mahkemesine gitsem haklı çıkar mıyım. Şu anda olağan şüpheli ram. Başkasının iade ettiği rami bana itelediler gibime geliyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rerererara -- 17 Haziran 2020; 10:34:48 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Kan Turalı

Y yamaci1771
geçen yıl (6607 mesaj)
< Resime gitmek için tıklayın >

ram sorunlu gibi... ben stabilite için 14 ayrı memtest ile %2500e kadar stabilite testleri yapiyorum hata fln cıkmıyor




A ahmettsezis
geçen yıl (2070 mesaj)
Memtestte hata alıyorsan ya işlemcin ya ramin sıkıntılıdır. Ryzen işlemciler sınıfta kalıyor diye başlık açmak ne ya

Yani bu forum kadar entresan bir forum olamaz.
Birisi işlemcim ısınıyor diye konu açıyor, 10 milyarlık sistemde egzoz fanı yok
Diğeri oyunlarda mavi ekran yediği halde hala üstüne birde memtestte patlayan sistemini genelleyerek Ryzenler sınıfta kalıyor diye konu açıyor.
Biri 3600'üm ısınıyor diye konu açmış, adam sonra bana özelden powerpoint nasıl kurarım diye sordu

Bilmiyorsanız bilgisyar toplamayın Allah aşkına
Çoluk çocuğun kol gezdiği forumlar burdan daha bilgili şu an.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmettsezis -- 17 Haziran 2020; 17:34:23 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

W Wilson Fisk
geçen yıl (32144 mesaj)
Dram Calculatorun konusu var ki bir daha neden konu açtınız?

https://forum.donanimhaber.com/ryzen2-icin-dram-calculator-kullanimi--142868261




A acura07
geçen yıl (14900 mesaj)
test devam edıyor ama en ufak bir hata vermedi


< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acura07 -- 17 Haziran 2020; 17:58:57 >


Bu mesajda bahsedilenler: @acura07

R rerererara Konu Sahibi
geçen yıl (1519 mesaj)
Onu mahsus yaptım ryzencileri gaza getirmek için ki testi denesinler geçerliliği var mı bilelim. Windows bellek tanılama 11 küsür saat çalışıp ram hatası bulamadı. Bu program 5 dakkada ram hatası buldu. Acaba rammi işlemci mi anakart mı arızalı çok fena şüphe içindeyim. Başlığı da değiştiriyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rerererara -- 17 Haziran 2020; 22:34:20 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @ahmettsezis

A ahmettsezis
geçen yıl (2070 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: rerererara

Onu mahsus yaptım ryzencileri gaza getirmek için ki testi denesinler geçerliliği var mı bilelim. Windows bellek tanılama 11 küsür saat çalışıp ram hatası bulamadı. Bu program 5 dakkada ram hatası buldu. Acaba rammi işlemci mi anakart mı arızalı çok fena şüphe içindeyim. Başlığı da değiştiriyorum.
Güzel strateji

2 ram varsa birini sırayla çıkarıp dene.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

İ i Am Not Dead
geçen yıl (5445 mesaj)
Corsair ramlarin hepsi xmp profili dandik veya bozuk redditte bir suru konu var bunun hakkinda almayin şu ramlari arastirmadan gskil ripjaws da ayni o şeklilde bu iki ramdan uzak durun



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

R rerererara Konu Sahibi
geçen yıl (1519 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: i Am Not Dead

Corsair ramlarin hepsi xmp profili dandik veya bozuk redditte bir suru konu var bunun hakkinda almayin şu ramlari arastirmadan gskil ripjaws da ayni o şeklilde bu iki ramdan uzak durun
Valla ram konusunda firma ismi vermeyeyim çok fena katakulleye geldim. Normalde gskill trident sipariş ettim biri telefon etti corsair gönderebilir miyiz dedi. Biz de saf anadolu çocuğu temiz kalp gönderin yav dedim ne olcak. Corsair bozuk rami itelemişler sistemi topladığım günden beri sistem yüzlerce kez mavi ekran vermiştir kapanmıştır. Çok fazla sinirimi bozdular hakkımı helal etmedim adama dedim ki bile bile bozuk rami verdiysen hakkım helal değil şimdi de 21 gün teknik servis bekliyecez sistem iptal. Bu arada rx 480 bozuldu belki bu sürekli mavi ekran kapanma yüzünden bozuldu. Maddi manevi zarara girdim. Boşuna harddisk aldım 5 senelik güç kaynağınımı değiştirdim belki sıkıntısı yoktu.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rerererara -- 17 Haziran 2020; 23:14:3 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


R rerererara Konu Sahibi
geçen yıl (1519 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: ahmettsezis

Güzel strateji

2 ram varsa birini sırayla çıkarıp dene.

Alıntıları Göster
Hocam ramleri bu programda değilde pubg de test ettim ikisinde de mavi ekran crash oluyordu. Anakart ve işlemciden bu yüzden şüpheleniyorum. Ramin ikisi de mi bozuk olabilir.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

İ i Am Not Dead
geçen yıl (5445 mesaj)
Kendine xmp yazip duzeltebilirsin forumdan bir arkadasa soylemistim 1 2 saatte ogrenmişti gecmis konulara bak bulursun



< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @rerererara

R rerererara Konu Sahibi
geçen yıl (1519 mesaj)
Biosta xmp de var ez tuner de var. Her ikisi de 3200 de hata verdiriyordu. Ram xmp devre dışıyken 2133 de çalıştığı halde yine çökme yapıyordu. Sistemden komple şüpheleniyorum. Düşüncem mavi ekran veren ramin direk arızalı sayılması. İnsanları voltajla frekansla bin türlü ayarla uğraştırdıktan sonra ben o rami ne yapayım. Onun ayarını o kadar mühendis ayarlayamadıysa ben nasıl ayarlayayım nasıl ayarıma güveneyim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rerererara -- 17 Haziran 2020; 23:33:17 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @i Am Not Dead