Bu konudaki kullanıcılar: 1 kayıtlı üye, 98 misafir, 45 mobil kullanıcı
152296
Cevap
1590128
Tıklama
1040
Öne Çıkarma
Cevap: 🔥 Dolar 13,80 - Euro 15,56 - Altın 789 | 07 ARALIK 🔥 (6092. sayfa)

H Hayatı Tespih Yapan Adam
7 ay (863 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: MRT_

Bu mesaj silindi.
ÖTV 220 olunca ben şimdi vazmı geçtim araba almaktan? Artırılan tutarı biriktirip yine alıcam o arabayı yine alıcam. Alıncaya kadarda para değerini kaybetmesin diye dövizde tutacağım. Para cebimde duracak yani. Ekonomiye yine girmeyecek yine girmeyecek. Dövizi ciddiyetle düşürme işine başlarlarsa o parayı ben dolaşıma sokacağım. Paranın 3 te ikisi devlete gidecek zaten. Yani yastık altında tuttuğum 30 bin dolar varsa 20 bin doları devletin kasasına girecek. Bunu anlamanı isterim. Cari açık her türlü yükselecek yani.




H Hayatı Tespih Yapan Adam
7 ay (863 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: MRT_

Bu mesaj silindi.
Biriktirmeye devam ederiz napalım : )




M M4M00D
7 ay (766 mesaj)

H Hayatı Tespih Yapan Adam
7 ay (863 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: M4M00D

https://twitter.com/i/status/1389609922518822923
Adamı biberci lobisi örgütü lideri diye tutuklamasalar bari




B Ben sero
7 ay (1395 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: MRT_

Bu mesaj silindi.
Tam gerektiği gibi sözlü yönlendirme yapıyor. Denge oluşması varlık balonu oluşmaması için. Zaten altın ve petrol hariç emtialar uçak oldu. Son tekmeyi bunlardı attımı abd borsaları, coinler, gelişmekte olan ülkeler ne varsa çok büyük satış yerler. İşin kötü tarafı bu basit bir düzeltme değil uzun vadeli teknik düzeltme yani merhaba enflasyon.

Rekor para basan ve bilanço genişleten abd bunu en az %6-7 enflasyon ile ödeyecektir. Bilanço daraltmaya bir başladımı ohooo ayvayı yedik demektir. Millet zannediyor ki ne güzel sonsuza kadar 0 faizle dünya yürüyecek.

Ytd



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


T TsubasaXP
7 ay (2817 mesaj)
Şaka amaçlı çıkarılan Dogecoin dolandırıcı Elon sayesinde uçtu tutulmuyor.




_____________________________

Eski kullanıcı adı: Arda 88



J Jacek
7 ay (70 mesaj)
Değersiz para ile ihracat devri kapandı bu ülkede ise yaramadığı da kesinleşti.

O yöntem eskidendi artı uzak doğu insanı buna çok uygun pirinç tarımı yapmanın getirdiği bir dsiplin var köyün en cahil adamını fabrikada on numara işçi olabiliyor.

Bizde o adam öyle çalışamaz ustabasiyla falan dalasir falan.

İhracat kur grafigine bakın dolar üç kat artmış ihracat doğru düzgün kipirdamamis.

Bu ülkenin yirmi milyar dolar açığı var taş catlasin turizm falan gerisini kapatıyor bunu bu devirde kapatamamak aptallıktır hangi hükümet olursa olsun.Dunyada finansman sorunu yok artık sermaye birikimi şart değil sen para kazanabileceğini göster milleti eğit o ufak şirketler parayı bulur.

Getirin neyi vardı milyar dolarlık oldu çoktan.

Gelelim ulusal sermayeye

Biz de sorun hukukun,adaletin olmaması bu yüzden büyük sermaye burada durmayı riskli görüyor artı bu ülkede on milyar doları bile sermaye piyasalarında şurada burada sokacak doğru düzgün yer yok mecbur dışarı gidecek.

Enflasyon mesela bunu çözmeden uzun vadede ekonomik refah falan rüyanda anca yüzde on onbeş enflasyonun olduğu yerde kurun zırt pırt yüzde beş oynadığı yerde kimse gelip rahat rahat iş yapamaz iş yapmak için en önemli şey öngörülebilirlik biz de hiç bir öngörülebilirlik yok.

----------

Faiz konusu da bunun eseri faiz paraya ihtiyaç olduğunda yükselir dışarıdan para gelsin diye tefeci faizi verilir çünkü zaten tefeciye düşmüşsen dusmussundur.

İçeride enflasyonun üstünde verirsin sermaye birikir.

Bu sırada ekonomiyi duzeltmen gerekir çünkü ekonomiyi kötü yonettigin için paraya ihtiyacın vardir daha fazla zorlamanın manasi yoktur çarklar eskisi gibi dönünce güven gelince zaten kredi çekip iş yapacak insanlar o güveni görünce MB faizleri düşürmeye başlayacak zaten.

Türkiye gibi ülkeler ekonomik durunluktan kemer sikarak çıkar cari açığı var cunku.Aslinda doğru olan her yerde budur ama batıda rezerv para olduğu için hükümet durgunlukta gazı koklemeyi tercih eder o riski almanın maliyeti düşüktür batıda.

Biz de büyümenin çok dikkatli ayarlanması gerekiyor bu hiç yapilmadi her hormonlu büyüme ileride oluşacak bir ödeme krizi için altyapı sağlıyor.

Faiz sonuçtur onu MB'nin ayarlamasi bir şeyi değiştirmez ekonominin gidişatına göre ayarlıyor onu zaten.Fed piyasayı yonlendiriyor kontrol etmiyor .

Ama para arzını kontrol ediyor işte oradan bir kontrol gücü var iki ayaklı yani .

Eğer ekonomi isinirsa yani verimsizlesirse ortalıkta para dönerken o kadar iş donmemeye başlarsa enflasyon riski başlar zamanla enflasyon olur faiz artırırsin.

Eğer artırmazsan o verimi düşük ekonomide şirketler düşük faizle çeker krediyi ayakta kalır iş gittikçe cirkinlesir faizi baştan yukseltip aslında kontrollü bir kriz yaratiyorsun geç kalırsan daha çok etkilenirler erkenden görürsen bir şey olmaz.

İkincisi piyasada ekonomik havuza gore para miktarı artar bu enflasyona yol açar.Yani yüz birim iş ve yüz birim parayla yüzde iki enflasyon varsa iki yüz birim paranın o ekonomiye vermenin bir faydası olmaz düşük faizle.

Çünkü iş olması lazım reel bir seyler olacak ki gelişme olsun.

Şunu unutmayın enflasyon olan hiç bir ekonomi uzun vadeli refah sağlayan bir gelişme sağlayamaz ne olursa olsun ilk başta çözülmeli bakın üstte anlattiklarimda hata yaparsanız en sonunda bizim gibi artık yüksek faize bile dayanamaz noktaya gelirsiniz aslında ondan sonrası kitapta bile yoktur pek.

Su anda mesela düşünün öyle bir yok olus dansı yapıldı ki halkı bir kriz yaşamadan enflasyonla mücadeleye ikna etmek imkansız faizler yüksek kalacak üç yıl işsizlik artacak işler duracak ya ki enflasyon bitene kadar.

Üstüne bunu yaparken sıcak para ile ayakta durma riskine gireceksiniz ABD hot dese kriz çıkabilir.

Ama şunu unutmayın buraya gelmeden işiniz çoktan bitmişti gerekenleri çok önce yapmadınız sistemde temel sorunlar vardı yani ABD hot dese krize girecek olmamiz diğer bütün ihtimallerde ABD hot demeden krize girmenize yol açardı.

Bizim şu anki durumumuz tamamen bir yönetim krizi artık çünkü eninde sonunda her şey güvene bağlıdır her şey eninde sonunda güvendir dünyanın en iyi işlerini yapsın bir yönetim halk ona güvenini önceden kaybetmişse yatırım yapmaz çünkü illa gelecekte bu işleri bozar diye düşünür.

Peki iyi bir yönetim geldi ne olacak işi zor çünkü şu anda halkın canını daha fazla yakmadan cozum yok çünkü zaten oyun bitmiş gereken bugün yapılmazsa yarın çok daha fazla acı gerek yarında yapılmazsa işin sonu çöküş artık olay ekonomiden çıkar ulusal güvenlik zaafiyetine,sosyal patlamaya gider şu an bile bunlar var.

Biz de bu yok oluş dansı işi çok cirkinlestirdi kitapta yüksek faiz, yüksek enflasyon,yüksek kur,yüksek işsizlik ve aynı zamanda durgunlugun çözümü yok çünkü ortada ekonomi yok tamamen gelir gideri tutturdum da ne olursa olsun şeklinde parçalanmış bir yapı var.

Gelişim için bir zemin olması imkansız bu ekonomide anca gittiği yere kadar ödemeler dengesi krizi ertelenecek öyle batı ile anlaşma falan kurtarmaz bunu en fazla erteler.

Sata sata borç ala ala gidersin sonunda büyük cokersin olay bu.

Eğer sağlıklı bir demokrasi olsa mesela faiz yükseltilir diyelim hükümet olayı çözemedi sıcak para ile ayakta durdu durdu patladı sonunda dış politikadan bir şekilde ABD ile arayı bozmak zorunda kaldı kur krizi ödemeler dengesi krizine yol açtı dolar bulamamaktan dolayı.

Ne oldu simdi krizdeyiz ama daha ufak bir krizdeyiz hükümet ülkeyi krize soktu seçim oldu artık yeni bir kan var.

On taviz vereceğine iki verdin on şirket satacagina iki sattın.

Türkiye bu döngüden bir türlü çıkamadı ama inanın bir şey de kaybetmedi ulusal kazanımlarından öyle bu yönetim bu döngüyü sezdi ama bu bilgelik falan değil zaten bu biliniyordu bundan çıkmanın yolu da böyle delirmek değil zaten.

Bu döngü aslında gerçek bir dongudur ister bu şekilde döner ister baska bir şekilde.

Yani uretmiyorsan uretmiyorsundur IMF cagirmazsin Çin'e taviz verirsin faiz odemezsin başka bir şey ödersin yani trenin önüne çıkacak bir pozisyona girmişsen ağlamak fayda etmez tren gercektir çarpar o ya da bu ekonomik sistemde

Bu yüzden kriz demokrasilerde çıkar çünkü yangın tüm kompartmanlara yayılmaz otoriter ülkeler direk çöker ya da hepten kucağa düşerler.

Eger iktidar demokrasiye zarar verecek kadar güçlüyse kültür olusmamissa halk sahip çıkmazsa dünyanın her yerinde o seçim bu seçim diye zararın büyümesi uğruna kriz ertelenir tıpkı biz de olduğu gibi en sonunda buhrana girersin yeterince kötüysen Venezüella olursun.

Dediğim gibi düzeltemesen bile her batısında imf çağırmak daha iyidir çünkü batıda küresel sermaye vardır senin batman o kadar da işlerine gelmez bir şeyler koparır gecerler elinde koz vardır.

Doğuda bir kere battın mi kucağa tam düşersin paranın tek maliyeti faiz değildir kimse bu ülke gelişsin de para kazanalım üzerinden diye düşünmez eyyy cinn diye bağırıp bir yandan para alamazsın daha değişik çalışma stilleri vardır bu arkadaşların.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jacek -- 4 Mayıs 2021; 22:6:36 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


M M4M00D
7 ay (766 mesaj)
Muhteşem bir zamanda fon almışım elime aldığım göçüyor



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @MRT_

M mustifb
7 ay (5564 mesaj)
Bunların din yüzünden filan faiz takıntısı yok, dini hassasiyeti olan adamlar camide biber gazı sıkar mı? Bunların tek derdi var müteahhitlerin kazanması onun içinde beton projeler, bu projelerin finansmanı içinde 5 müteahhit arkadaşımız düşük faizle borçlanıp rekor kar ister. Yandaş kanalların sahiplerine bakın biri hariç hepsi betoncu, sürekli bir şekilde inşaat sektöründen bahsedilir. A Para denilen kanal aslında A İnşaat kanalı gibi bir şeydir. Faiz yükseldiğinde de yine bu beşli müteahhit tepki veriyor Yeni Şafak'ın attığı manşet hem intikam aldılar hem de faizi daha çabuk düşürmek istiyorlar.




Bu mesajda bahsedilenler: @Hayatı Tespih Yapan Adam

T TIGERSHARK
7 ay (3294 mesaj)
Bu Türk halkının karakteristik özelliğidir. Bilgisi yoktur ama fikri vardır





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TIGERSHARK -- 4 Mayıs 2021; 23:42:47 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @MRT_

M MRT_
7 ay (9176 mesaj)
aynen öyle kardeşim bilgi yok ama en iyi bilen benim diye zorlama çabaları yalnız öyle bir çaba var ki karşısındakini bile ikna edebilecek seviyede





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MRT_ -- 4 Mayıs 2021; 22:56:46 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @TIGERSHARK

1 1234Rambo
7 ay (1427 mesaj)
öyle olmasa, akp iktidar olabilir miydi?



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @MRT_

Z ZX10-R
7 ay (4646 mesaj)
Yüksek kur ihracının işine yarıyor diyen cahil arkadaşlar bi izlesin belki ilim sahibi olmadan fikir sahibi olduklarının farkına varırlar









https://twitter.com/HasanKeserTR/status/1389642387677499392?s=19





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ZX10-R -- 5 Mayıs 2021; 0:30:17 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

R Rindaman
7 ay (7758 mesaj)
Şunu hiç anlamıyorum, dolar böyleyken hiç mi açığı azaltacak şekilde üretim yapılmıyor bu ülkede?

Yani bu raddeye gelmiş dolar karşısında insanların export için kolları sıvaması, bir sürü fırsatı değerlendirmesi gerekiyor aslında.


Acaba diyorum devlet sürekli yandaşa çalıştığı için hortum hızına mı yetişemiyor kaynaklar?

Mesela sen ne kadar ihraç edersen et, Devlet her türlü hizmet ve ürün alımında iç piyasaya para yağdırdığı için oluyordur belki.

Aklıma başka bir şey gelmiyor çünkü bu ülkenin insanı getiri olarak ne görse saldırıyor, elbet yüksek bir getiri sağlayacak sektör gözden kaçmazdı diye düşünüyorum.




Bu mesajda bahsedilenler: @ZX10-R

B BalkanGöçmeniBirBey
7 ay (1106 mesaj)

B BalkanGöçmeniBirBey
7 ay (1106 mesaj)
Doge mereti twitter ve ford dan daha değerliymiş.

kaynak


Bu mesaja 2 cevap geldi.

O ozbey08
7 ay (5208 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: BalkanGöçmeniBirBey

Doge mereti twitter ve ford dan daha değerliymiş.

kaynak
valla 1 doge isterse n1 milyon dolar olsun. almam çünkü içi boş bir coin. bu doge blokchain sistemi üzerinde çalışan herhangi bir proje var mı? bu doge blokchain zinciri ne işe yarıyor,hangi sorunu çözüyor?

etherrium blokchain sistemi üzerinde çalışan bir sürü işe yarar,bir sorunu çözen projeler. yani ether alanlara saygım sonsuz. yatırım yapılacaksa işte böyle içi dolu blokchain sistemi coinlerine yatırım yapılır.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

- -BraveHeart-
7 ay (3329 mesaj)
Doge shortlamayada kaba etim yemiyor çok dengesiz kumar gibi birşey



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


B BalkanGöçmeniBirBey
7 ay (1106 mesaj)
ben de doge nin boş olduğunu düşünüyorum. sizin dediğinizin harfi harfisine katılıyorum. zaten doge biraz öylesine kurulmuş bir sistem. yani kurucuları eğlencesine kurmuşlar.


hot,chz,bittorent,chz in boş olduğunu düşünmüyorum mesela.




F first_officer
7 ay (146 mesaj)
katmerli enflasyonlu günlere doğru koşar adımlarla gidiyoruz... 🙄
İktidar panik halinde genelgelerden belli
yanlış üstüne yanlış yapıyor
aman açlık ve intiharlar işsizlik hayat pahalılığı
konuşulmasında zırva saçmalık gündem olsun ...🙄



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.