Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
47
Cevap
601
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği (2. sayfa)

C chefarcher Konu Sahibi
5 yıl (1543 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: CANSIMSEKK

yok hocam imza yapmaya calısıyordum oldu mu diye deniyordum
oldu sanırım ama bişe soracam bu resim neden solda duruyor? ortaya nasıl cekecegim ve bide o yazıyı nasıl altına alacagım ?

Dostum inan bir bilgim yok fakat deneme yapmanın yeri burası değil işi bilen birisinden öğrenmeni tavsiye ederim :)




C Captain FLow
5 yıl (477 mesaj)
Gemi gider gelir 3 ay 90 gun gidis 45 gun 45 gun de normal bir suredir deniz yolculugunda gemi hizi 45 mildir ortalama
Gemide kaptan olursun karada firmayla anlasir klavuz kaptan olursun gemi arizasi onemli manevralarinda tekneyle gemiye cikarsin artik kaptan sensindir karada gecici kaptandir ben mezun oldum klavuz kaptan olurum diyemezsin malesef once denizlerde suvarilige yukselmelisij bide okullarin boy kilo goz vs sartlari ve puanlari var daha erken onlara goz at bence





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @chefarcher

S Space engineer
5 yıl (1734 mesaj)
Belki yanlış araştırdım ama yapamazdım ben kaptanlığı bi çıkıp 2-3 ay yada daha fazla kara görmüyorsun hayalin zaten kaptan olmak değildi abim istiyordu kaptan olmamı ama sonra onu da vazgeçirttim şu an uçak mühendisi olmak istiyorum





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Captain FLow

İ iboibo111
5 yıl (143 mesaj)
Abim okuyor oradan biliyorum hatta şuanda güverte stajyeri italya ya gidiyor. dediğine göre seversen güzel meslek zaten onun amacı da 10-15 sene tanker sürüp emekli olmak yeter diyor yani. ayrıca bildiğim kadarıyla Türk bayraklı gemilerde 6+1 yabancı bayraklı gemilerde 4+1 sözleşme yapılıyor. Abim rize üniversitesinde okuyor orası lys den değil ygs den alıyor. Ayrıca bir diğer güzel yanı da insanlar üzerinde güzel etki yaratıyor


Bu mesaja 1 cevap geldi.

T The Navigator
5 yıl (251 mesaj)
1.İTÜ'nün sıralaması 69000
2.Kimse senin türkçe mi ingilizce mi okuduğuna bakmaz ama çok iyi ingilizce bilmen lazım
3.Okul hayatın boyunca 12 ay staj yapıyorsun (2.5+2.5+7) mezun olunca 3. zabit olarak işe başlıyorsun.
4.Türkiye ABD arası ortalama 30-40 gün sürer.Gemide yaptığın kontrata göre kalırsın yaptığın yolculuğa göre değil.6 aylık kontrat imzaladıysan 6 ay o gemide kalacaksın.
5.Limanlarda mola verilmez yük tahliye yada yükleme yapılır o da 1-2 gün sürer bu süre zarfında işinin başında olmak zorundasın ancak bir arıza aksaklık durumunda bu süre uzayabilir
6.Gemiden önce okulda hiyerarşik düzeni gösteriyorlar zaten gemide de aynısı uygulanıyor, tabii ki herkesle iyi geçinemezsin
7.Klavuz kaptan boğaz geçişlerinde limanlarda vs. görev yapan kaptanlardır tecrübe gerektirir
8.Yabancı dil yabancı şirketlerde çalışma şansı sağlayabilir yabancı şirketlerin maaşlarıda genel olarak Türk şirketlerinkinden yüksek...

http://forum.donanimhaber.com/forumid_2125/tt.htm





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi The Navigator -- 22 Temmuz 2015; 10:48:19 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

L LordDarius
5 yıl (17 mesaj)
İtü falan bos piri reis bölümün en iyi eğitimini veren üniversitedir





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


C chefarcher Konu Sahibi
5 yıl (1543 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

Abim okuyor oradan biliyorum hatta şuanda güverte stajyeri italya ya gidiyor. dediğine göre seversen güzel meslek zaten onun amacı da 10-15 sene tanker sürüp emekli olmak yeter diyor yani. ayrıca bildiğim kadarıyla Türk bayraklı gemilerde 6+1 yabancı bayraklı gemilerde 4+1 sözleşme yapılıyor. Abim rize üniversitesinde okuyor orası lys den değil ygs den alıyor. Ayrıca bir diğer güzel yanı da insanlar üzerinde güzel etki yaratıyor

Yorumun için teşekkürler :) İnsanlar üzerinde güzel etki yaratıyor derken ne demek istedin tam anlayamadım da :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

C chefarcher Konu Sahibi
5 yıl (1543 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: The Navigator

1.İTÜ'nün sıralaması 69000
2.Kimse senin türkçe mi ingilizce mi okuduğuna bakmaz ama çok iyi ingilizce bilmen lazım
3.Okul hayatın boyunca 12 ay staj yapıyorsun (2.5+2.5+7) mezun olunca 3. zabit olarak işe başlıyorsun.
4.Türkiye ABD arası ortalama 30-40 gün sürer.Gemide yaptığın kontrata göre kalırsın yaptığın yolculuğa göre değil.6 aylık kontrat imzaladıysan 6 ay o gemide kalacaksın.
5.Limanlarda mola verilmez yük tahliye yada yükleme yapılır o da 1-2 gün sürer bu süre zarfında işinin başında olmak zorundasın ancak bir arıza aksaklık durumunda bu süre uzayabilir
6.Gemiden önce okulda hiyerarşik düzeni gösteriyorlar zaten gemide de aynısı uygulanıyor, tabii ki herkesle iyi geçinemezsin
7.Klavuz kaptan boğaz geçişlerinde limanlarda vs. görev yapan kaptanlardır tecrübe gerektirir
8.Yabancı dil yabancı şirketlerde çalışma şansı sağlayabilir yabancı şirketlerin maaşlarıda genel olarak Türk şirketlerinkinden yüksek...

http://forum.donanimhaber.com/forumid_2125/tt.htm

Bilgilendirmeniz için çok teşekkürler :)

Limanlarda yapılan tahliyelerde veya yüklemelerde Kaptan (1. Kaptan) ve Mühendis (Baş Mühendis)'lerin gemide kalıp yapılan yüklemeleri kontrol etmesi gibi bir zorunluluk var mı? Yoksa 1.- 2. Zabitlerin bu olayı kontrol etmesi yeterli olur mu? Yani tabiri caizse şunu demek istiyorum, limanlarda gemi durduğu zaman Kaptan ve Mühendis zamana göre bulunulan yerde gezebilir, yakın çevredeki otellerde kalabilirler mi? Bu büyük bir sorun oluşturur mu?


Kaptan olduktan sonra Kılavuz Kaptan olmak için ne gerekir? Belirli bir süre hizmet veya bir sınavı var mı? Kılavuz kaptanların maaşları ve çalışma süreleri hakkında bir fikriniz var mı? Yani örneğin 3 gün çalışıp, 6 gün dinlenme gibi bir durum söz konusu mu? Kılavuz kaptan maaşları derken şunu öğrenmek istiyorum, Uzakyol Kaptanlığından Kılavuz Kaptanlığına geçersem maaşım ne kadar oynar? Yarı yarıya gibi bir durum söz konusu mu?

Bunlara ek olarak bir tanıdığım (47 yaşında bir kaptan) İstanbul'dan ABD'ye yaklaşık 2 hafta gibi bir sürede gidebilirsin demişti. Siz 30-40 gün dediniz. Geminin yaptığı sürat, taşıdığı yük gibi etkenleri hesaba katarsak 10-15 gün içerisinde bu yolculuğu tamamlamak mümkün mü acaba?

Sizce İTÜ Türkçe okumak mı yoksa DEÜ İngilizce bu bölümü okumak mı daha mantıklı ve niçin?


Cevaplarınız için tekrardan teşekkür ederim :)




İ iboibo111
5 yıl (143 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

Abim okuyor oradan biliyorum hatta şuanda güverte stajyeri italya ya gidiyor. dediğine göre seversen güzel meslek zaten onun amacı da 10-15 sene tanker sürüp emekli olmak yeter diyor yani. ayrıca bildiğim kadarıyla Türk bayraklı gemilerde 6+1 yabancı bayraklı gemilerde 4+1 sözleşme yapılıyor. Abim rize üniversitesinde okuyor orası lys den değil ygs den alıyor. Ayrıca bir diğer güzel yanı da insanlar üzerinde güzel etki yaratıyor

Yorumun için teşekkürler :) İnsanlar üzerinde güzel etki yaratıyor derken ne demek istedin tam anlayamadım da :)

Yani şöyle söyliyim ben kaptanım dediğin zaman ailen gurur duyuyor göğsün kabarıyor. bende yazıcaktım mülakatlardan geçemem diye yazmadım.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

C chefarcher Konu Sahibi
5 yıl (1543 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

Abim okuyor oradan biliyorum hatta şuanda güverte stajyeri italya ya gidiyor. dediğine göre seversen güzel meslek zaten onun amacı da 10-15 sene tanker sürüp emekli olmak yeter diyor yani. ayrıca bildiğim kadarıyla Türk bayraklı gemilerde 6+1 yabancı bayraklı gemilerde 4+1 sözleşme yapılıyor. Abim rize üniversitesinde okuyor orası lys den değil ygs den alıyor. Ayrıca bir diğer güzel yanı da insanlar üzerinde güzel etki yaratıyor

Yorumun için teşekkürler :) İnsanlar üzerinde güzel etki yaratıyor derken ne demek istedin tam anlayamadım da :)

Yani şöyle söyliyim ben kaptanım dediğin zaman ailen gurur duyuyor göğsün kabarıyor. bende yazıcaktım mülakatlardan geçemem diye yazmadım.

Mülakatların çok aşırı zor olacağını sanmıyorum. Belirli rutin şeylerin dışına çıkmıyor ve öğrencileri çok zorlamıyorlar diye duymuştum. Mülakatları geçemeyeceğinizi düşündüren sebep neydi?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R RebornTengu
5 yıl (389 mesaj)
Bu işi para için yapacaksanız kimse önermez. Ben bu sene bu bölümü yazdım. Deüden önce piri reisi tercih ettim ki deüyede puanım rahat şekilde girmeme yeterliydi. Deü iyi bir okul tabiki fakat bulunduğu yerleşke problemleri ve ev sıkıntısı beni piri reis tercih etmeye itti.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

C chefarcher Konu Sahibi
5 yıl (1543 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: RebornTengu

Bu işi para için yapacaksanız kimse önermez. Ben bu sene bu bölümü yazdım. Deüden önce piri reisi tercih ettim ki deüyede puanım rahat şekilde girmeme yeterliydi. Deü iyi bir okul tabiki fakat bulunduğu yerleşke problemleri ve ev sıkıntısı beni piri reis tercih etmeye itti.

Yorum için teşekkürler :)

Peki sizi bu mesleğe iten sebep/sebepler neler? Denize olan aşkınız, yalnızlığı sevmeniz, evliliğe sıcak bakmamanız vs.

Puanınız DEÜ'ye rahatça yetip, İTÜ'ye yetmediği için mi Piri Reis Üniversitesi'ni tercih ettiniz?

Son olarak sektörün geleceği hakkında ne düşünüyorsunuz? 4-5 sene sonra bir sıkıntı yaşanır mı mezunların iş bulma konusunda? Ben pek bir sorun olacağını düşünmüyorum fakat sizinde görüşünüzü almak isterim tabiki :)




R RebornTengu
5 yıl (389 mesaj)
İtüye ufak bir fark ile puanım yetmedi. Daha okumaya başlamadım ama türk armatörleri çok iyi değil okuduğum kadarıyla bir kaç istisna haricinde yani burada iş size düşüyor, kendinizi geliştirerek yabancı armatörlerin altında daha rahat edebilirsiniz .Ben normal bir mühendis olmayı istemediğim için bu mesleği tercih ettim açıkcası tabi daha bir sürü kendimce nedenlerimde var.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


İ iboibo111
5 yıl (143 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

Abim okuyor oradan biliyorum hatta şuanda güverte stajyeri italya ya gidiyor. dediğine göre seversen güzel meslek zaten onun amacı da 10-15 sene tanker sürüp emekli olmak yeter diyor yani. ayrıca bildiğim kadarıyla Türk bayraklı gemilerde 6+1 yabancı bayraklı gemilerde 4+1 sözleşme yapılıyor. Abim rize üniversitesinde okuyor orası lys den değil ygs den alıyor. Ayrıca bir diğer güzel yanı da insanlar üzerinde güzel etki yaratıyor

Yorumun için teşekkürler :) İnsanlar üzerinde güzel etki yaratıyor derken ne demek istedin tam anlayamadım da :)

Yani şöyle söyliyim ben kaptanım dediğin zaman ailen gurur duyuyor göğsün kabarıyor. bende yazıcaktım mülakatlardan geçemem diye yazmadım.

Mülakatların çok aşırı zor olacağını sanmıyorum. Belirli rutin şeylerin dışına çıkmıyor ve öğrencileri çok zorlamıyorlar diye duymuştum. Mülakatları geçemeyeceğinizi düşündüren sebep neydi?

Boy kilo orantısı


Bu mesaja 1 cevap geldi.

C chefarcher Konu Sahibi
5 yıl (1543 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

Abim okuyor oradan biliyorum hatta şuanda güverte stajyeri italya ya gidiyor. dediğine göre seversen güzel meslek zaten onun amacı da 10-15 sene tanker sürüp emekli olmak yeter diyor yani. ayrıca bildiğim kadarıyla Türk bayraklı gemilerde 6+1 yabancı bayraklı gemilerde 4+1 sözleşme yapılıyor. Abim rize üniversitesinde okuyor orası lys den değil ygs den alıyor. Ayrıca bir diğer güzel yanı da insanlar üzerinde güzel etki yaratıyor

Yorumun için teşekkürler :) İnsanlar üzerinde güzel etki yaratıyor derken ne demek istedin tam anlayamadım da :)

Yani şöyle söyliyim ben kaptanım dediğin zaman ailen gurur duyuyor göğsün kabarıyor. bende yazıcaktım mülakatlardan geçemem diye yazmadım.

Mülakatların çok aşırı zor olacağını sanmıyorum. Belirli rutin şeylerin dışına çıkmıyor ve öğrencileri çok zorlamıyorlar diye duymuştum. Mülakatları geçemeyeceğinizi düşündüren sebep neydi?

Boy kilo orantısı

Mülakatlarda neyin sorulduğunu nereden öğrenebilirim yardımcı olabilir misin acaba? Boy ve kilon kaçtı da bu seni bu bölümü yazmamaya itti?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

İ iboibo111
5 yıl (143 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

Abim okuyor oradan biliyorum hatta şuanda güverte stajyeri italya ya gidiyor. dediğine göre seversen güzel meslek zaten onun amacı da 10-15 sene tanker sürüp emekli olmak yeter diyor yani. ayrıca bildiğim kadarıyla Türk bayraklı gemilerde 6+1 yabancı bayraklı gemilerde 4+1 sözleşme yapılıyor. Abim rize üniversitesinde okuyor orası lys den değil ygs den alıyor. Ayrıca bir diğer güzel yanı da insanlar üzerinde güzel etki yaratıyor

Yorumun için teşekkürler :) İnsanlar üzerinde güzel etki yaratıyor derken ne demek istedin tam anlayamadım da :)

Yani şöyle söyliyim ben kaptanım dediğin zaman ailen gurur duyuyor göğsün kabarıyor. bende yazıcaktım mülakatlardan geçemem diye yazmadım.

Mülakatların çok aşırı zor olacağını sanmıyorum. Belirli rutin şeylerin dışına çıkmıyor ve öğrencileri çok zorlamıyorlar diye duymuştum. Mülakatları geçemeyeceğinizi düşündüren sebep neydi?

Boy kilo orantısı

Mülakatlarda neyin sorulduğunu nereden öğrenebilirim yardımcı olabilir misin acaba? Boy ve kilon kaçtı da bu seni bu bölümü yazmamaya itti?

Kardeş yaziyim sana ben

Sağlık ta :

1- Boyu 1.66 m’ den az olmamak; boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 fazla veya 15 noksan kilo ağırlıkta olmak.
2- Düz taban lık falan

Beden Yeterliliği ;

1- 400m koşu 94 den az 70 den fazla ( 70 den az yapsan tam puan ) yapmalısın ( 10 Puan )
2- 10 barfiks ( 10 Puan her biri 1 puan )
3- Mekik Çekme ( En fazla 30 En az 10 yani her 2 mekik 1 puan )
4- Şınav Çekme ( En fazla 30 En az 10 yani her 2 şınav 1 puan )
5- Durarak uzun atlama ( en az 165 en fazla 210 10 puan )

Tabi bu rte üniversitesinin mülakatları.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iboibo111 -- 24 Temmuz 2015; 22:33:56 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

C chefarcher Konu Sahibi
5 yıl (1543 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

quote:

Orijinalden alıntı: iboibo111

Abim okuyor oradan biliyorum hatta şuanda güverte stajyeri italya ya gidiyor. dediğine göre seversen güzel meslek zaten onun amacı da 10-15 sene tanker sürüp emekli olmak yeter diyor yani. ayrıca bildiğim kadarıyla Türk bayraklı gemilerde 6+1 yabancı bayraklı gemilerde 4+1 sözleşme yapılıyor. Abim rize üniversitesinde okuyor orası lys den değil ygs den alıyor. Ayrıca bir diğer güzel yanı da insanlar üzerinde güzel etki yaratıyor

Yorumun için teşekkürler :) İnsanlar üzerinde güzel etki yaratıyor derken ne demek istedin tam anlayamadım da :)

Yani şöyle söyliyim ben kaptanım dediğin zaman ailen gurur duyuyor göğsün kabarıyor. bende yazıcaktım mülakatlardan geçemem diye yazmadım.

Mülakatların çok aşırı zor olacağını sanmıyorum. Belirli rutin şeylerin dışına çıkmıyor ve öğrencileri çok zorlamıyorlar diye duymuştum. Mülakatları geçemeyeceğinizi düşündüren sebep neydi?

Boy kilo orantısı

Mülakatlarda neyin sorulduğunu nereden öğrenebilirim yardımcı olabilir misin acaba? Boy ve kilon kaçtı da bu seni bu bölümü yazmamaya itti?

Kardeş yaziyim sana ben

Sağlık ta :

1- Boyu 1.66 m’ den az olmamak; boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 fazla veya 15 noksan kilo ağırlıkta olmak.
2- Düz taban lık falan

Beden Yeterliliği ;

1- 400m koşu 94 den az 70 den fazla ( 70 den az yapsan tam puan ) yapmalısın ( 10 Puan )
2- 10 barfiks ( 10 Puan her biri 1 puan )
3- Mekik Çekme ( En fazla 30 En az 10 yani her 2 mekik 1 puan )
4- Şınav Çekme ( En fazla 30 En az 10 yani her 2 şınav 1 puan )
5- Durarak uzun atlama ( en az 165 en fazla 210 10 puan )

Tabi bu rte üniversitesinin mülakatları.

Bilgilendirdiğin için teşekkür ederim. Her üniversitenin mülakatları farklı sanırım. Ben İTÜ ve DEÜ'nün mülakatlarını merak ediyorum. Onları nereden bulabilirim?




C chefarcher Konu Sahibi
5 yıl (1543 mesaj)
Up




C chefarcher Konu Sahibi
5 yıl (1543 mesaj)

F Fikirist
5 yıl (2100 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: chefarcher

Up

kardeşim bu bölüm benim istediğim bölümdü. 2-3 yıla aşkın süredir bu mesleği , meslek çevresini, eğitimini araştırıyorum. kaptanlarla konuştum , öğrencilerle konuştum. sana açıklıyorum bak sırayla bunuda sana kimse böyle tarafsız şekilde açıklamaz
okul
- dersleri kolaydır. çok zorlamaz
- staj bulmak zordur .
-vanda falanda açıldığı için kaptan ihtiyacı azalacak maaşlar düşecek deniyor
-kulda sevgili yapamazsın . ters karşılarlar ast üst falan diye askeriyede sanıyorlar kendilerini.
üstlerinle bi sıkıntı olursa ezerler. böyle öğrencilerin toplantısı gibi birşey oluyor bidliğim kadarıyla bunlar konuşuluyor.
bişey olursa herkes yardımına gelir ama üstlerle sıkıntın olursa , terslersen falan yanarsın. saçma sapan gereksiz sıkı bi düzeni var.
-sakal makal bırakamazsın . üniforması var.
sonuç : üni hayatı yaşayamayacaksın diğer arkadaşların gibi . sırf çok kazanıcam diye yazılmaya deymez başka şansın yoksa yazabilirsin ama .
staj
kaptanınız babacan biriyse eyvallah ama olmayadabilir. 30 yıl denizler de yalnız geçirmiş biride olabilir ve sizi madara eder. " stajere söyle bana çay getirsin" kafasında olanlar çok. stajer verilen işi yapar. boya yapar falan filan birsürü öyle boş oturmak yok .geminin başına geçecek değilsiniz ama
çalıştırırlar ve çoğu şirket kısa süreli staja sıcak bakmaz çoğu parada vermez. ayrıca stajer aranıyor falan diyip para araklamak isteyen dolandırıcıları gördüm yakın zamanda. 2. kaptanın çocuğu falan oluyorsa zaten hasretten sağa sola çatar bide geminin yükünü 2. kaptan çeker ve onun tatavasını çekmek var bide.

sonuç : staj bulmak zor ve staj sürenizi tamamlamadan mezun olamazsınız. bulduğunuz staj iyi bi şirkette değilse seferin sonunda bölümü bırakırsınız.
çok var böyle.


iş imkanı
- türkiye de iş bulursan da paranı öderler mi ? soru bu, bazı armatörler maaşı geciktirir. bazı şirketler az veriyim diye tl ile çalıştırır.
- yük sahibiyle armatör arasında bir sorun olursa maaşınız yatmayabilir. şuan bildiğim kadarıyla lübnanda ( tam emin değilim) bir gemi 4 aydır mahsur. maaş yollamıyorlarmış , gemide yiyecek kalmadı ser sefiliz diyorlar.
- sendika yok adam akıllı . derdinizi , çıkarcı armatörleri anlatabileceğiniz bi muhattabınız yok .
- işi bırakırsanız karada hiç siniz. anca klavuz kaptan olursunuz 2-3 yıl yüksek yüksek maaşlar alıp o iş sizi tatmin eder mi bilemem

iş hayatı
-yalnızsınız
-ananız babanız vefaat ederse cenazeye bile gidemezsiniz.
-tatiliniz de de yalnızsınız çünkü iş arkadaşınız falan olmayacak. memleketede gitseniz o his sizi bırakmayacak. düşünün bi okulda kankalarınız vardı. gemide iş arkdaşlarınız tamam ama karada kim varki size öyle yakın .
- evlenirseniz iş size zehir olur . evlenmeyin seçeceksiniz bu mesleği .ciddiyim. karı evde bi başına. çocuk desen babasız büyüyor. karı bile böyle para gözse. size bişey bırakmaz bi güzel yer evde koca da yok nasılsa.
- pc ye film atarım porno atarım. para bol oyuncu pcsi alırım deyme keyfime falan diye düşünen arkadaşlara da şunu diyim. her limanda arama yapılır.
bir kaptanın pcsinde porno çıktı diye tutuklandığını duymuşluğum var bir kaptan arkadaşdan. yani korsan morsan sıkıntı olabilir emin değilim ama
- para bol ama emekli olana kadar yapılmaz bu iş
- kaptanlığı bırakanlar hep denizi özler ,deniz çeker. kendi tecrübem değil ama herkes bunu söylüyor. 3-4 ay tatiliniz de de dersiniz zaten . tatil baydı işe çıkayım diye. çünkü doğru dürüst arkadaş çevreniz olmayacak. millet işinde gücündeyken avara gibi takılacaksınız . doğru dürüst bi aileniz olmayacak.
- fırtınalar , gemiyi geri çevirip çevirmemek elinizde olacak. çok gemi kazası gördüm sayfalarda falan. taşıdığınız bir iki ton değil. yüzlerce ton ağırlığında bir demir kütlesini kontrol ediyorsunuz. akıntı olur çapalar dolanır. makine bölümünde büyük bi arıza olur öyle gemiyi götürmeniz gerekir. su dolmuş gemiyi yüzlerce kilometre götürmek zorunda olan bi kaptanın hikayesini okudum. açıp bakabilirsiniz. o fırtınalara gemi kazalarına ve başınıza kalırsa ödeyemezsiniz bunu . siz beleş veriliyor o para sanıyorsunuz ama sorumluluğunuz cidden büyük. o rota çizimleri navigasyonlar . hava takibi falan . çok dikkatli yapılmalı.

sonuç : hayatınızı para için satacaksınız . çok muazzam para kazanacaksınız ama beraber yiyeceğiniz kimse olmayacak. doyumsuz bir hayat sizi bekliyor olabilir. tek gezerim motorumla falan diye düşünen arkadaşlar . tek başınıza bunlarda size zevk vermemeye başlayacak. şu her yaptığını instagrama atan eziklerden olacaksınız. yalnızlığınızı öyle gidermeye çalışacaksınız belki. ben düşünürken bile depresyona giriyorum. herkes bunu para için yapmak istiyor .yapılcak iş değil bu . kaptanların bir çoğu yakınır. bazısıda deniz aşığıdır onlara lafım yok. onlar para için karada sefa için değil sadece deniz için yapar . o yalnızlığı güvertede okyanusu izlemeyi sever. bu mesleği seçmek isteyenleri şuna davet ediyorum . bulunduğunuz yere en uzak ile bi otobüs bileti alın aktarmalı. tek başınıza gidin. ve 4-5 saat orda kalmadan geri gelin. tek başınıza. mümkünse internetinizde olmasın.