Bu konudaki kullanıcılar: 5 misafir, 2 mobil kullanıcı
4948
Cevap
11355
Tıklama
12
Öne Çıkarma
Cyberpunk 2077 (10 Aralık) [PC ANA KONU] #Türkçe

C CheKD Konu Sahibi
8 yıl (3517 mesaj)
STEAM SAYFASI
https://store.steampowered.com/app/1091500/

< Resime gitmek için tıklayın >

The Witcher serisinin geliştiricisi CD Projekt RED, Microsoft'un E3 2018 basın konferansı esnasında RPG Cyberpunk 2077'nin yeni fragmanını yayınladı.



OYUNA DAİR BİLGİLER

İLK BİLGİLER (12.6.2018)

Her şeyden önce oyunun FPS (birinci şahıs kamerası) açısından oynanacağı resmen doğrulandı. Hatırlarsanız daha önceleri FPS ve TPS arasında geçiş yapılabileceğine dair bazı iddialar vardı. Ancak görünen o ki durum hiç de öyle değil. Stüdyo olarak bu kararı alırken çok zorlanmışlar, çünkü daha önce hiç FPS kamerası kullanan bir oyun yapmamışlardı. Ancak yarattıkları siberpunk şehir o kadar dolu, o kadar detaylıymış ki bunu oyunculara aktarmanın, her detayı görmelerini sağlamanın ve oradaymış gibi hissettirmenin en iyi yolunun bu olduğu ortaya çıkmış zamanla.

Bununla birlikte FPS kamerasından oynanmasının oyunun bir shooter olduğu anlamına gelmediğinin, Cyberpunk 2077’nin köküne kadar bir RYO olduğunun da altını çiziyor yapımcı. Her ne kadar silah kullanabilecek olsak da oyunda bir CDPR yapımından bekleyeceğimiz her şeyi göreceğimizi belirterek sözlerine devam eden stüdyo çalışanı bizi bekleyen pek çok seçimin, bunlara bağlı sonuçların ve derin karakterlerin olacağını söylemiş.

Cyberpunk 2077’de iki farklı savaş tipi bulunacak: silahlar ve yakın dövüş. Temel olarak üç silah tipi var: geleneksel silahlar, teknolojik silahlar ve akıllı silahlar (sonuncunun hedefi takip etmek gibi özellikleri olacakmış). Bunun yanı sıra motosiklet ve araba kullanabileceğimiz de doğrulandı. Bunlara ek olarak başka araçlar da olacakmış.

Oyunda V adındaki bir paralı asker olarak başlayacağız ve ister kadın istersek de erkek karakter seçebileceğiz. İkisi de tamamen seslendirilmiş karakterler. Sonrasında şehrin üzerimizde kurduğu zincirleri kırmak için kendi rolümüzü belirlemeye çalışacağız. Oyunda 4 farklı karakter yaratma sistemi bulunacak ve her birinin ayrı yetenek ağaçları bulunacak. Görünüşümüzü, cinsiyetimizi, saç şeklimizi, dövmelerimizi ve daha pek çok şeyi belirleyebileceğiz. Ek olarak bir geçmişimiz, arka plan hikâyemiz de olacak. Seçtiğimiz arka plan hikâyesi oyundaki farklı görevleri ve diyalog seçeneklerini açacak.

Oyunun başında herhangi bir sınıf seçmeyeceğiz. Ancak daha sonra oynayış stilimize uygun yetenekleri edinip vücudumuza çeşitli siber cihazlar taktırarak paralı asker, şirket adamı, net runner, teknisyen gibi sınıflara dilediğimiz gibi geçebileceğiz. Sınıf sistemini sınırlandırmak yerine akıcı bir sistem koymayı ve istediğimiz her özelliği alabilmemizi sağlamayı hedeflemişler.

Oyunda level scaling bulunmayacak. Seviye atlama da alıştığımızdan farklı bir şekilde gerçekleşecek. Ana görevleri tamamlayarak toplanabilen tecrübe puanlarının yanı sıra “streed cred” adında farklı bir tecrübe puanı daha olacak. Street cred seviyemiz arttıkça farklı satıcılara ve fixer’lara (kontrat veren kişiler) erişebileceğiz.

“Dünyayı kurtarmak” gibi klişe bir hikâyeye başvurmayacaklarını, The Witcher serisindeki gibi kişisel hikâyelere odaklanacaklarını da belirtmiş yapımcı.

Cyberpunk 2077’de gece gündüz döngüsü ve hava muhalefetleri de yer alacak. Geceleri gündüzlere nazaran çok daha karanlık olacak ve bazı bölgelerde şehrin gerçek yüzü ortaya çıkacak. Ve oyun fragmanda gösterilenin aksine yer yer karanlık bir atmosfere sahip olacak. Şehrin farklı bölümleri farklı grupların elinde olacak. Buna bağlı olarak da sokaklarda karşılaşacağımız atmosfer de farklılık gösterecek.

Buna ek olarak, The Witcher’ın engin arazilerinin aksine bizi bu sefer içlerine girip katlarının arasında dolaşabileceğimiz mega-binalar bekliyor. Bu binalarda silah satıcıları, teknoloji mağazaları, apartman daireleri, fixer’lar ve yan görev veren karakterlerle karşılaşabileceğiz.

Night City’yi tasarlarkan Cyberpunk 2020 adlı masaüstü kutu oyunundan bol bol ilham almışlar. Hatta o oyunda yer alan karakterlerden bazıları 2077’de de karşımıza çıkacakmış. Los Angeles ve San Francisco’nun bir karışımı olan şehir tamamen hayali bir yer. Ve içinde bulunacağımız gelecek günümüzün bir yorumu değil, tamamen hayal ürünü olacak. Ve evet, oyun açık dünya olarak tasarlanıyor. Tasarım aşamasında Blade Runner gibi filmlerden de bol bol ilham almışlar.

KAPALI KAPILAR ARDINDA GÖSTERİLEN DEMOYA DAİR BİLGİLER (13.6.2018)

İlk olarak oyundaki karakterimizin ismi V, kendisi Cyberpunk dünyasında paralı asker rolünde.

V karakterini cinsiyetinden tipine, tipinden kıyafetlerine kadar tamamen özelleştirebiliyoruz. Bu özelleştirmelerin sadece görünüme değil aynı zamanda oynanışı da ciddi etkileri bulunuyor.

Oyundaki kıyafetlerini karakter niteliklerimize (stats) sağladı ekstra bonuslar bulunmakta, bu bonuslar oyundaki Street Cred (Sokaktaki Nam) seviyemize ve dünyadaki karakterlerle olan etkileşimlerimize etki etmekte. Mesela özel bir ceket giydiğinizde daha önce dikkatini çekemediğiniz bir karakter siz o ceketi giyince sizi umursamaya başlayacak. Yani oyundaki bazı içerikler edinmemiz gereken özel kıyafetlerle ulaşılabilecek.

Karakter niteliklerimiz nelerdir peki? Strength, Constitution, Intellligence, Reflex, Tech ve Cool niteliklerini sahibiz. Oyuna klasik RPG'ler de olduğu gibi sınıf seçerek başlamadığımızdan dolayı karakterimizi oyun boyunca istediğimiz yönde geliştirebiliriz.

Oyundaki sınıfımız kullandığımız implantlara göre değişiyor, bu implantlar karakterimizin vucüdunu değiştiriyor ve ona birçok farklı kabiliyet sağlıyor. Demodaki karakter sahip olduğu implantlar sayesinde duvarlarda koşabiliyor, çift zıplama yapabiliyor ve düşmanını pusuya düşüren ani saldırılarda bulunabiliyormuş.

Karakterimizi yaratırken arka planını ve geçmişini seçme şansına sahip olacağız, seçtiğimiz arka plan ve geçmiş hikayeye ve oynanışa etki edecek.

Oyunun kamerası 1.şahıs kamera açısı fakat bu oyunun RPG olduğunu değiştiriyor mu? Demoyu izleyenler kesinlikle hayır demişler.

Oyunda düşmanlarımızın farklı uzuvlarına saldırabileceğiz ve hasar aldıklarında ne kadar hasar aldığını gösteren sayılar (bunu büyük ihtimalle kapatabileceğiz o yüzden endişelenmeye gerek yok bence.) olacak.

Oyunda araçlar bulunacak, motorsiklet ve arabanın kullanılabilir araç olarak oyunda bulunduğu kesinleşti.

Araç kullanımı sırasındaki kamera açısı tamamen oyuncunun kontrolünde olacak, ister 1.şahıs isterse de 3.şahıs kamera açısında kullanabilecek.

Editörlerin çoğunluğu oyunun şiddet ve küfür dolu olduğunu söylüyor. Demoda V bir karakterin kafasını havalandırmaya sokup parçalara ayırmış, başka bir karakterin bir uzuvunu koparmış.

Oyunda diğer karakterlerle The Witcher serisinde olduğu gibi romantik ilişkilerde bulunabileceğiz.

Demodaki karakterimiz V'nin yanında Jackie isimli bir karakter bulunuyormuş, kendisi asabi bir tipmiş ve dövüşler esnasında baya etkiliymiş fakat gizlilik ve laf cambazlığında sınıfta kalıyormuş. Oyunda sanırım yanımıza alabileceğimiz fazlasıyla yoldaş karakter olacak ve bunlar oyuna etki edecekler.

Oyundaki ara sahneler, oyunda ara sahne bulunmuyor denecek kadar iyi yedirilmiş. Ara sahne ve oynanış geçişleri akıcıymış.

Oyun bu nesil konsolların sınırlarını zorlayacakmış. Karakter modellemelerinin ve dünya tasarımının iyi olmasının yanı sıra oyunda yıkılabilirlik bulunacakmış.

Oyunda Ripper Doc karakterini ziyaret ederek V'yi geliştirebiliyor, ona yeni özellikler ve özel güçler kazandırabiliyormuşuz. Demodaki V karakterinin bir gözü çıkarılmış onun yerine görüntüyü yakınlaştırabilen, düşmanlarının zayıf noktalarını tarayabilen ve sahip oldukları eşyaları görmesini sağlayan bir implant bulunuyormuş. Göz implantının yanında silah tutuşunu kolaylaştırması için ve ekstra vuruş gücü için bir avuç içi implantına sahipmiş.

Oyundaki implantlar para ile satın alınabiliyormuş eğer para batıyorsa gidip kara marketlerden askeri implantlar edinebiliyormuşuz.

Oyunda bullet time olarak da bildiğimiz aksiyon sırasında zamanı yavaşlatabilme özelliğine sahipmişiz. Bu özellik editörlere oyundaki karakterin standart özelliklerinden biri olarak görünmüş.
Editörler oyunda bullet time bulunmasını yadırgamamış çünkü demoda V bir boss savaşında zamanı yavaşlatarak düşmanın ardında saklı bulunan exo iskeleti indirmiş ve boss parçalamış.

Oyundaki şehrimiz Night City 6 farklı bölgeye ayrılıyormuş. Bunlar: City Center, Watson, Westbrook, Heywood, Pacifica ve Domingo

Bazı bölgeler gecekondu mahallelerinde oluşurken bazıları suçtan arındırılmış zengin mahallerinden oluşuyormuş.

Şehirde bulunan her bölgenin kendine has bir ekosistemi, marketi ve karakterleri varmış.

___________________________________________

GAMESCOM'DAN GELEN BİLGİLER (25.08.2018)

Eurogamer editörlerinden Tom Phillips hem E3 hem de Gamescom’daki demo gösterimine katılmış. İki demodaki farkları ve Gamescom demosundaki yenilikleri gözlemleyerek bunları oyunun görev tasarımcısı olan Philipp Weber’e sormuş. Ben önemli kısımları çevirdim, hatalar olabilir belirtirseniz düzeltirim.

Gamescom demosunda E3 demosunda olduğu gibi çeteyle çatışmaya girmemişler, çatışmayı reddetmişler fakat çete V ve Jackie’yi aşağılayınca tekrar bir çatışma çıkmış yani verilen karar değişse de sonuçta pek değişiklik olmamış. Bunun üzerine editör, Cyberpunk 2077’in görev tasarımlarından sorumlu olan Philipp Weber’e “E3’deki demodan farklı bir tercih yaptınız fakat yine sonuç aynı oldu, bu durum sadece demo için mi geçerliydi yoksa oyunda da sadece bu seçeneklere sahip olacağız?” sorusunu yöneltmiş.

Weber ise cevap olarak: Demoda gördüğünüz görev oyunda olacak fakat büyük ihtimalle görevde değişiklikler yapacağız ve sizlere daha çok seçenek sunacağız. Oyunun nihai sürümünde çetelerle uzlaşmak veya çatışmak yerine çekip gidebileceksiniz. Fakat oyunda dövüşmeyi tercih ettiğinizde daha çok içeriğe ulaşacaksınız, bir boss savaşına gireceksiniz. Ola ki dövüşmemeyi tercih ettiniz bu tercihin esprisi ne peki diye düşünüyorsanız, eğer öldürmediğiniz karakter hikâyede hala hayattaysa ve önemli bir karakterse belli bir noktada tekrar karışılacaksınız fakat onu öldürürseniz bu gerçekleşmeyecek.

Gamescom demosunda E3’deki gibi kadın V ile değil erkek V ile oynamışlar. Cinsiyet değişimine rağmen karakter sabah kalktığında yanında yine bir erkek bulmuş. Editör bu duruma değinmiş.

Weber ise cevap olarak: Bu demoyu sürekli bir erkekle kalkacak şekilde hazırladık, amacımız farklı ilişkilerin de oyunun bir parçası olduğunu göstermekti. Oyunculara oyunda ne tür ilişkilerde bulunacaklarını dayatmayacağız, ne tür ilişkilere girecekleri tamamen onların tercihlerine ve nasıl bir karakter yarattıklarına bağlı olacak.

Gamescom demosunda karakter yaratma ekranı az da olsa gösterilmiş bunun üzerine editör Weber’e karakter yaratmanın ne kadar geniş olacağını ve demoda gördükleri ekranın nihai sürüm olup olmadığını, değilse daha fazla seçenek eklenip eklenmeyeceğini sormuş.

Weber ise cevap olarak: Karakter yaratma ekranının size ne yapmak istediğimizi az da olsa gösterdiğine inanıyoruz fakat demoda gördüğünüz kesinlikle nihai sürüm değil ve üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Bazı değişimlerin olmasını ve ilginç şeylerin eklenmesini bekliyorum fakat size söyleyebilirim ki demoda size gösterdiğimiz ekran, oyunun nihai sürümünde yapmak istediğimizi genel olarak yansıtıyor.

< Resime gitmek için tıklayın >

Demolarda sadece erkek ve kadın karakterlerle oynanması üzerine editör eğer birisi belli bir cinsiyet altında oynamamak isterse onu nasıl yaratacak diye sormuş.

Bunun üzerine Weber: Karakter yaratımı ekranında erkek veya kadın diye seçmiyorsunuz bunun yerine vücut tipi diye bir başlığımız var oradan vücut yapınızı belirliyorsunuz ve karakterinizi istediğiniz gibi yaratıyorsunuz. (Eleman bu konuyu gereksiz yere uzatmış, demoda sadece erkek ve kadın seçimi varmış fakat adam oyunda vücut tipi adı altında vücudumuzu şekillendirebileceğimizi söylemiş.)

Cyberpunk 2020 masaüstü oyununda cyberpsychosis denen bir olay varmış, bu olay vücudunuza çok fazla eklenti eklediğinizde ortaya çıkıyormuş, bunu Deus Ex Mankind Divided’daki augmentation fazla kullanımına benzetebiliriz sanırım. Bu olaydan demoda bahsedilmiş bunun üzerine editör bunun bir oynanış mekaniği olup olmayacağını sormuş.

Weber ise bu olayın Cyberpunk 2077 dünyasının bir parçası olacağını fakat karaktere ne kadar etki edeceğini söyleyemeyeceğini söylemiş. Devamında Cyberpunk 2020’de bu olayla karşılaşan bir oyuncunun öleceğini ve oyunun sonlanacağını söylemiş fakat bunu oyuna bu şekilde eklemelerinin mümkün olmayacağını eklemiş. Bu olayın şuan oyunda nasıl gerçekleşeceği belli değilmiş hala üzerinde çalışıyorlarmış.

Editör piyasada çok fazla geleceği konu alan oyun olduğunu ve bunların çoğunun distopya temalı olduğunu ve büyük bir şirketin kötü adam rolünde oynadığını söylemiş. Bunun üzerine Cyberpunk 2077’nin odak noktasının ne olduğunu sormuş.

Weber cevap olarak: Bence oyunumuzda ikisinde de eşit olarak var. Cyberpunk oyunumuzda Cybeprunk 2020’ninde geçtiği Night City’nin tüm kısımları bulunuyor, masaüstü oyununda bulunan her şeyin oyunda da bulunmasını istedik. Cyberpunk türü her zaman politik olmuştur, birkaç büyük şirket sahibi tepede her şeyi kontrol eder ve geri kalanlar aşağıda yaşamaya çalışırlar. Oyunda siz de aşağıda yaşamaya çalışanlar arasındasınız. Bu sebeplerden dolayı bizim için oyunda böyle büyük şirketlerin olması ve bu şirketlerin halkı ve geleceğini nasıl etkilediğine değinmek önemli.

Türü iyi bir şekilde işlemenin yanı sıra kişisel kısımlar da bizim için önemli. Demodaki suçlulara baktığınızda siz de gördünüz, tüm amaçları insanlıklarını kaybetmek ve birer makine olmak. Her görevimizde bu tip konulara değinmeye çalışıyoruz. Oyunda nasıl bir karakter olacağınızı seçmek ise tamamen size bağlı isterseniz şirket sahipleri ile mücadele verebilirsiniz isterseniz de onlar gibi olabilirsiniz.

< Resime gitmek için tıklayın >

Editör Cyberpunk dünyasında önemli bir yer edinen netrunning olayının(uzaktan hackleme diyebiliriz.) oyuncular tarafından ne kadar kontrol edilebileceğini sormuş.

Bunun üzerine Weber: Oyunda geçişken bir sınıf sistemi yarattık, istediğiniz becerilere sahip olabilirsiniz. Eğer oyunun başında Netrunner sınıfını seçmediyseniz oyunun ilerleyen kısımlarında yetenek ağacından o sınıfın becerilerini seçebilir ve o özellikleri kullanabilirsiniz. Eğer tech becerileri istiyorsanız onları da seçebilirsiniz. Ve eğer “Ben netrunner oynamak istiyorum arkadaş” dediniz ve tüm beceri puanlarınızı o alana yatırdıysanız, biz de görevlerimizi siz oynarken sizi tam bir netrunner olarak hissetmenizi sağlayacak bir şekilde tasarlamak istiyoruz. Netrunner sınıfı için ilginç şeyler yapmaya çalışıyor bu sayede onlara ilginç yollar sunmak istiyoruz yani oyunda bir kapıyı tekmeleyerek açmak kadar kolay olmayacak hackleme işi.

Netrunner olmanın esprisi ağ bağlantılarını bir büyü gibi kullanmak tabii bunu yapabilmek için ilk önce networke sızmanız gerekecek. Network’ün kontrolünü elinize aldığınız an güvenlik önlemlerini dert etmenize gerek kalmayacak, mesela turretler onları kapatabilir veya hedef olarak düşmanlarınızı seçebilirsiniz. Fakat her engeli hackleyerek geçemeyeceksiniz, “Netrunnerlar efendi adamdır, dövüşmez.” gibi bir oynanış yaratmak istemiyoruz, onlara verdiğimiz ilginç becerilerle gerektiğinde dövüşe de girecekler.

Editör oyuncuların becerilerini değiştirmesine ne kadar izin verileceğini sormuş.

Weber yanıt olarak: Yani masaüstü RPG’lerinde oyuncular kendi görünümlerini bir anda değiştirip bir ejderha olabilirler. Bunu yapmak bizim için oldukça zor olurdu fakat elimizden geldiğince oyunculara izin vermeye çalışacağız. Demoda gördüğünüz suçlular gibi, etrafınızda tüm uzuvları ve vücut kısımları parçalarla değiştirilmiş insanlar göreceksiniz öyle ki insan gibi görünmeyen insanlar.

Weber’in Night City’nin tüm kısımlarının oyuna eklendiğini söylemesi üzerine editör ona, The Witcher dünyasındaki gibi çeşitli alanların nasıl tek bir alana sığdırılabileceğini sormuş.

Bunun üzerine Weber: Demoda gördüğünüz görev oyunun ilk görevi değildi fakat başlangıç kısmındaki görevlerden bir tanesiydi ve bu görevlerin hepsi şehrin aynı bölgesinde Watson’da geçiyor. Şehir tamamen sizin kontrolünüzde istediğiniz yere gidebilirsiniz fakat biz size hikâye çizgisini takip edebileceğiniz bir yol verdik bu sayede oyunda ilerledikçe bazı isimler ve konseptler size yabancı gelmeyecek. Hem Cyberpunk 2020 oyuncularının hem de yeni oyuncuların zevk alabilecekleri bir güzergâh çizdik.

Bu bir Cyberpunk şehri bu yüzden farklı bölgeler olacak ve her biri bir diğerinden çok daha farklı olacak. Çok çeşitli kültürlerin olduğu alanlar olacak Watson gibi, buralar size tamamen şehrin farklı bir kısmında olduğunuzu hissettirecek, gri bir gökyüzü altında uzun gökdelenler olacak. Pacifica bölgesine gittiğinizde harabeler görecek ve buraların suçlular tarafından yönetildiğine tanık olacaksınız. Şehri gerçekçi ve büyük yaptık, ayrıca Night City etrafında da gezebileceğiniz bir alan olacak fakat şuan için detaya giremem. Oyunda sadece kalabalık ve binalarla dolu bölgeler olmayacak.

Editör şehrin sınırına ulaştığımızda ne kadar ötesine gidebileceğimizi sormuş.

Bunun üzerine Weber: Hatrı sayılır bir mesafe ilerleyebileceksiniz ama tabii ki bunun bir sınırı olacak doğal olarak. Fakat size şunu söyleyebilirim ki Cyberpunk 2077’de yarattığımız dünya sadece bir şehirden ibaret olmayacak.

___________________________________________

YENİ BİLGİLER (31.08.2018)

Fandom yazarlarından Tom Regan Cyberpunk 2077’nin Sinematiklerinden Sorumlu (Lead Cinematic Animator) Maciej Pietra ile oyun hakkında konuşmuş. Ben de önemli kısımları çevirdim, hatalar olabilir belirtirseniz düzeltirim.

< Resime gitmek için tıklayın >

Tom Regan: Şuana kadar gördüklerimizi göz önünde bulundurursak çoğu oyundan çok daha derin bir rol yapma deneyimini bizlere sunacak gibi görünüyorsunuz. Aksiyon dışında oyuncular için yapılacak daha fazla şey bekleyebilir miyiz?

Maciej Pietra: Mike Pondsmith’in PnP Rol Yapma oyunu Cyberpunk 2020’ye baktığımızda görüyoruz ki Mike, oyunun temellerini yazdığı kitabında karanlık bir atmosfere sahip ölümcül bir yer olan ve büyük problemler boğuşan bir Night City yaratmış. Cyberpunk evreninin ön plana çıkan temalarından biri bu evrende neyseniz osunuz ve kendinize uygun bir şey bulmalısınız. Her ne kadar paralı asker rolündeki V ile oynasanız da, Cyberpunk 2077’de kendinizi tanımlamak için birçok seçeneğiniz olacak.

Yarattığımız sistemde karakter yaratma ekranında bu seçimlerin bazılarını yapmış oluyorsunuz. Bu seçimlerden bir tanesi karakteriniz için seçtiğiniz geçmiş. Karakteriniz için seçtiğiniz geçmiş ile bazı kararlar almış oluyorsunuz ve bunların oyunda etkileri olacak, bazıları kısa süreli etki edecek bazıları ise oldukça uzun süre edecek öyle ki oyunun sonunda alacağınız sonu bile etkileyebilir.

< Resime gitmek için tıklayın >

Tom Regan: Demo gösterimi esnasında Etkileşimli Ara sahne Sisteminden (Interactive Scene System) baya bahsettiniz, bu konuda hakkında daha detaylı bir açıklama yapabilir misiniz?

Maciej Pietra: 1.şahıs kamera açısı ve Etkileşimli Ara sahne Sistemi olarak adlandırdığımız sistemle, oyunculara daha derin bir deneyim sunma imkânı bulduğumuzu düşünüyoruz.
Kısacası, bahsetmiş olduğumuz EAsS ile oyunculara ara sahneler esnasında NPC’ler ve farklı objelerle etkileşime girme imkânı sunuyoruz yani ara sahnelerde bile kontrol oyuncunun elinde. Nasıl çalıştığına dair örnek vermem gerekirse, şu anda burada oturduk konuşuyoruz ve ben kalkıp burayı terk ettim ya da benim yerime biri geldi ve kalktığım yere oturdu bir şekilde tepki verirsiniz veya vermezsiniz. İki durumda da bu olay sizi bir şekilde etkiler. Bu tip diyaloglar dışında vermiş olduğunuz kararlar sonrası NPC’ler size tepkiler verebilir.

< Resime gitmek için tıklayın >

Tom Regan: Bir başka yeni dinamiğiniz oyunda karakterin giydiği kıyafetlerin ona “Street Cred” vermesi, bu bahsettiğiniz Street Cred oyunda nasıl etkili oluyor?

Maciej Pietra: Seviye sistemi söz konusu olduğunda oyunda kazandığınız tecrübe puanları etkili oluyor ve bunları görevleri tamamlayarak kazanıyorsunuz. Street Cred ise bazı özel görevleri tamamlayarak kazandığınız bir şey. Aradaki fark, Street Cred sizin sokakta ne kadar etkili ve saygı duyulan bir figür olduğunuza etki ediyor, bu etken ile oyunda daha farklı Ripperdoclara, satıcılara, silah satıcılarına ve silah modlarına erişim sağlayabiliyorsunuz.

Görünümün yaklaşımı belirlemesi Cyberpunk 2020’de ağır basan bir kavram ve bizde bunu oyunumuza eklemek istedik.

< Resime gitmek için tıklayın >

Tom Regan: Stilden konu açılmışken, Street Cred’in oyundaki romantik ilişkilere bir etkisi olacak mı?

Maciej Pietra: Pek fazla bir şey söylemem fakat bazı karakterlere yaklaşım şekliniz, seçimleriniz bu ilişkileri etkileyecek. Oyunda ilişkilerin nasıl işlediği hakkında konuşursak, karakterinizi yaratırken cinsiyetinizi seçiyorsunuz. Oyunda ilerledikçe cinsel tercihleri belli olan karakterlerle tanışacaksınız ve bunlara göre görevlerde onlarla girmiş olduğunuz etkileşimlere göre tek gecelik ilişkiye girebileceksiniz, buna ek olarak uzun süreli ilişkilere girebileceğiniz bazı karakterler de olacak. Cyberpunk 2077’de bu tip şeyler klasik bir RPG oyununda olduğu gibi olacak, siz kim olduğunuzu tanımlayacaksınız, diğer karakterler tanımlanmış olacak ve aranızdaki ilişkiyi yaklaşımlarınız belirleyecek.

< Resime gitmek için tıklayın >

Tom Regan: Oyunun temel kısımlarından bir diğeri augmentationlar ile elde ettiğimiz siber donanım becerileri gibi görünüyor. Kaç farklı siber donanım becerisi oyunculara sunulacak, bu beceriler ile beraber oynanış anlamında çok büyük bir farklılık bekleyebilir miyiz?

Maciej Pietra: Fazla sayıda farklı beceri bulunacak, yarattığımız değişken sınıf sistemi sayesinde bunları çeşitli kombinasyonlar ile kullanabilirsiniz. Diyelim ki puanlarınızı Netrunner tarafına yani hack olayına yatırmak istiyorsunuz bu sizin için iyi bir tercih olacak. Bu tercih sayesinde düşman taretlerini etkisiz hale getirebilecek ve düşman üssünde rahatça gezebileceksiniz. Yapmış olduğunuz beceri tercihlerini birleştirip onlarla çeşitli kombinasyonlar oluşturabilecek ve kendinize has bir oynanış yaratabileceksiniz.

Siber donanım almanızın bir yöntemini size gösterdiğimiz demoda gördüğünüz, Ripperdocları ziyaret etmek. Night City’de Ripperdoclar siber donanımların uzmanlarıdır. Size göstermiş olduğumuz demoda V, özel bir optik tarayıcı ve HUD ekranında silahınızdaki mermi sayısını görmenizi sağlayan bir el donanımı taktırdı.

Tom Regan: Demoda gördük ki Night City’de gezinmenin yollarından biri arabalar, arabalar dışında başka araçların Cyberpunk 2077’de bulunmasını bekleyebilir miyiz?

Maciej Pietra: Birçok farklı aracı ve arabanız için kullanacağınız modifikasyon seçeneklerini oyuna eklemeyi planlıyoruz. Arabaların yanı sıra motorlarda oyunun önemli bir kısmını temsil ediyor. Uçan arabalar ise Cyberpunk 2077 dünyasında oldukça pahalı olan şeyler, oyuncu olarak bu arabalarda bulunacaksınız ama sürücü koltuğunda değil yolcu koltuğunda oturacaksınız. Bu durumun hikâye ile de bağlantısı var bu arabalar çok pahalı ve siz dipte yaşayan milyonlarca kişiden birisiniz.

< Resime gitmek için tıklayın >

Tom Regan: The Witcher 3’ün hikâye anlatımı oldukça beğenildi, oyunculardan aldığınız geri dönüşler Cyberpunk 2077 hikâyesini şekillendirmenizde yardımcı oldu mu?

Maciej Pietra: The Witcher’dan öğrendiğimiz daha derine inersek Kanlı Baron görevinden öğrendiğimiz şey, en iyi hikâyelerden bazılarının en kişisel olanların olduğu oldu. Şuna yürekten inanıyoruz ki farklı bakış açılarından anlatılan bu kişisel hikâyelerin odak noktası temel insan duyguları ve The Witcher serisindeki görevler genel olarak bu tipteydi. Cyberpunk 2077 görevlerini de aynı yaklaşım ile tasarladık.

< Resime gitmek için tıklayın >

Tom Regan: Night City oldukça kalabalık gözüküyordu, oyuncular bu kalabalıktaki NPC'lerin ne kadarıyla ile etkileşime girebilir?

Maciej Pietra: Açıkçası sokakta karşılaştığınız kişilerden - oyundan bahsetmiyorum- çoğu sizinle konuşmaz. Eğer konuşmaya çalışırken limiti aşarsanız ya sizden kaçarlar ya da polisi ararlar.
Bizde genel olarak gerçekte olanı oyuna adapte etmeye çalışıyoruz. Ciddi sayıda karakter ile konuşabileceksiniz ve etkileşime girdiğiniz karakterler oyunun hikâyesiyle bağlantılı olacaklar.
Mesela silah satıcılığı yapan bir karakter, X,Y veya Z nedeninden dolayı üzgün. Bu karaktere aldırmadan geçebilirsiniz fakat onunla bir konuşmaya girene dek sizin için bir şeyi olup olmadığını bilemezsiniz.

Tom Regan: Night City oldukça büyük bir şehir. Oyuncular bu şehrin farklı bölgelerinde ne tip farklı oynanış içerikleri ve görselleri bekleyebilir?

Maciej Pietra: Size şunu söyleyebilirim ki Night City’nin farklı bölgeleri var ve her bölge bir diğerinden farklı. Demoda en çok Watson bölgesini gördünüz, Watson’da içerisinde spor salonları, silah satıcıları, atış poligonlarının bulunduğu birçok büyük yapı bulunuyor. Dibe inerseniz her yerde satıcılar bulunuyor, Watson ticaretin merkezi diyebiliriz. Bir başka bölgemiz Pacifica, bu bölge çeteler tarafından yönetiliyor ve oldukça tehlikeli, polislerin bu bölgede pek bir etkisi var diyemeyiz.

Oyunda tüm bölgeleri ziyaret edeceksiniz. Tüm bölgelerin çeşitli mimari yapıları, çevresi ve sosyal sınıfları olacak. Bölgelere özel bir oynanış tanımlamadık, oynanışın nasıl ilerleyeceği tamamen oyuncunun elinde, biz yüksek kalitede oynanışa ulaşmanın yolunu oyuncunun kendi tercihleri doğrultusunda ilerlemesiyle olduğunu düşünüyoruz. Mesela bir yerde bir grup ile karşılaştınız, bu grup ile karşılaşmanızın bir sebebi vardır, dönmemeniz gereken bir sokağa dönmüşsünüzdür ve bunun bedelini ödemek zorundasınız çünkü bu kararı siz aldınız.

< Resime gitmek için tıklayın >

Tom Regan: Oyuncular Night City’nin farklı bölgelerinden apartman daireleri satın alabilecek mi?

Maciej Pietra: Kesinlikle. Farklı bölgelerde apartman daireleriniz olabilecek tabii bunun için oyunda ilerleme kaydetmeli ve kendinizi geliştirmelisiniz.

Tom Regan: The Witcher serisi tamamen 3.şahıs kamera açısıyla oynanıyordu. Bu duruma kısaca değindiniz ama Cyberpunk 2077’de 1.şahıs kamera açısı seçmenize ne sebep oldu?

Maciej Pietra: Daha derin bir tecrübe sunabilmek için diyebilirim. 1.şahıs kamera açısı 3.şahıs kamera açısına kıyasla çok daha derin bir deneyim sunuyor. 1.şahıs kamera açısıyla dünyadaki tüm detayları, karakterinizin el hareketleri, ne tür siber donanıma sahip olduğunuzu görüntüleyebilirsiniz ve kafanızı kaldırdığınızda yüksekliği göğe değen devasa yapılara bakabilirsiniz.



SİSTEM GEREKSİNİMLERİ

MİNİMUM:

İşletim Sistemi: Windows 7 or 10
İşlemci: Intel Core i5-3570K or AMD FX-8310
Bellek: 8 GB RAM
Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 780 or AMD Radeon RX 470
DirectX: Sürüm 12
Depolama: 70 GB kullanılabilir alan
İlave Notlar: SSD recommended

ÖNERİLEN:

İşletim Sistemi: Windows 10
İşlemci: Intel Core i7-4790 or AMD Ryzen 3 3200G
Bellek: 12 GB RAM
Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 1060 or AMD Radeon R9 Fury
DirectX: Sürüm 12
Depolama: 70 GB kullanılabilir alan

< Resime gitmek için tıklayın >



EKRAN GÖRÜNTÜLERİ

< Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın >



VİDEOLAR

NIGHT CITY WIRE 4 - 2077 in Style

Videoyu izlemek için tıklayınız

NIGHT CITY WIRE 4 - Rides of the Dark Future

Videoyu izlemek için tıklayınız

NIGHT CITY WIRE 3 - Postcards from Night City

Videoyu izlemek için tıklayınız

NIGHT CITY WIRE 3 - Gangs of Night City

Videoyu izlemek için tıklayınız

NIGHT CITY WIRE 2 - TOOLS OF DESTRUCTION FRAGMANI

Videoyu izlemek için tıklayınız

NIGHT CITY WIRE 2 - LIFEPATHS FRAGMANI

Videoyu izlemek için tıklayınız

NIGHT CITY WIRE - THE GIG FRAGMANI

Videoyu izlemek için tıklayınız

2019 DEEP DIVE GAMEPLAY

Videoyu izlemek için tıklayınız

SİNEMATİK FRAGMANI

Videoyu izlemek için tıklayınız

48 DAKİKALIK OYNANIŞ VİDEOSU

Videoyu izlemek için tıklayınız

MICROSOFT 2018 E3 FRAGMANI

Videoyu izlemek için tıklayınız

2013 YILINDA YAYINLAMIŞ OLAN OYUNUN İLK FRAGMANI

Videoyu izlemek için tıklayınız

2012 YILINDA YAYINLANAN DUYURU VİDEOSU

Videoyu izlemek için tıklayınız





< Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >

En Çok Beğenilenler Tümü Tüm Yorumları Aç
daha önce de söylemiştim, insanlarınki bahane diye

- hem türkçe değil hem oyun dandik ehih ehü vermiyorum para ehü
+ türkçe ve kaliteli hikayesi olacağı kes...
Yoruma Git
Yorumun Devamı yamaci1771 - geçen yıl +60
Oyundan yeni görsel yayınlandı

Yoruma Git
Yorumun Devamı adnansetek - 4 yıl +39
Beynini tuvalette sıçmışın hocam. Torrentten yeni bir tane edin, nasıl olsa bedava.
Yoruma Git
Guest-9DE6A5ECA - geçen yıl +29

S S.T.A.L.K.E.R.
8 yıl (2859 mesaj)
biraz daha ayrıntılı bilgi:

''CD Projekt'in bugünkü konferansında yeni RYO oyunu resmi olarak duyuruldu. William Gibson'ın ve Bruce Sterling'in 1988'de kaleme aldığı Cyberpunk, AAA kalitesinde bir oyuna dönüşüyor! Andrzej Sapkowski'nin eseri Witcher'ın oyun halini hepimiz bildiğine göre Cyberpunk için nefeslerimizi bugünden tutabiliriz!

Yapımcı ekip oyunun "yetişkinler için yetişkin bir RYO" olarak tanımlıyor. Fütüristik bir dünyada gerçekçi ve ölümcül bir macera sunacak olan oyun lineer olmayacak, pek çok sınıf içerecek, pek çok silah-cephane barındıracak, güçlendirmeler, implantlar ve yüksek teknolojik silahlara ev sahipliği yapacak. 1990'da yapılan ilk oyunun yaratıcısı Mike Pondsmith, CD Projekt Red'in bu olgunluktaki, distopik hissi veren oyunu yapabileceklerini gördüklerini ve beraber, herkesin beklediği Cyberpunk oyununu geri döndüreceklerini söyledi.''

kaynak:http://oyungezer.com.tr/haberler/1-yeni-oyunlar/9356-cd-projektin-yeni-oyunu-belli-oldu-cyberpunk




S siberarmi
8 yıl (8767 mesaj)
Oh oh oh derim başka bir şey demem :)
Bu haberi bekliyordum bende, iş güç, diablo derken unutmuştum açıklama yapacaklarını.

CD Projekt'ten babam çıksa yerim. Hele Cyberpunk Rpg ise çiğ çiğ yerim :) 2013 sonu veya 2014 başı çıkar en erken bence.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 30 Mayıs 2012; 22:25:14 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

U utku191
8 yıl (1048 mesaj)
Bugün de baya cyberpunk hakkında konuşmuştuk Shadowrun konusunda bu haber üstüne cila oldu ha şöyle biraz artsın şöyle oyunlar da günlerimiz hangisini oynıcagımızı secmekle gecsin:)

hatta william gibson'dan alıntı ypamıştım ooo cd project'in ajanı mıyım yoksa :D





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi utku191 -- 30 Mayıs 2012; 22:46:10 >


S siberarmi
8 yıl (8767 mesaj)
Ben de şunu ekleyeyim elemanların sözleri oyunla ilgili;

< Resime gitmek için tıklayın >

1. Büyüklere RPG olacak :) Gerçekçi, sert, olgun müthiş zengin bir gelecek teması üzerine kurulu.
2. Detaylı ve canlı, çizgisel olmayan bir hikaye,
3. Masa üstü RPGsine dayalı gelişmiş oyun mekaniği,
4. Değişik karakter sınıfları,
5. Devasa miktarda silah, upgrade, sibernetik implant ve yüksek teknolojik oyuncak çeşitliliği,
6. Gelecek temalı RPGler için yeni standartları oluşturacak süper bir oyun tecrübesi.

Adamlar çok iddialı geliyor, tek diyeceğim bedenim ve ruhum hazır :) Ön sipariş açıksa basayım parayı direkt.

Eklenti: Oyunun baz alacağı kitapta aha budur;

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 30 Mayıs 2012; 23:22:36 >


A Attackers In The Forest
8 yıl (505 mesaj)
Vallaha CD Projekt'in vaatleri boş çıkmaz bu adamlara güvenim sonsuz Ve yine Rpg dünyasında çığır niteliğinde bir oyun gelebilir verdikleri sözlere bakarsak




R ReapersRevenge
8 yıl (61 mesaj)
Güzel olacak gibi duruyor




D DMUKKS
8 yıl (3300 mesaj)
CD Projekt diyorsa doğrudur.

Wasteland 2 ooooo

Shadowrun Returns oooooooo

Cyberpunk ooooooooo

valla deli yıl olacak 2013





S siberarmi
8 yıl (8767 mesaj)
CDPR nin bizlere teşekkürü :)

Videoyu izlemek için tıklayınız




B brokenwings
8 yıl (1970 mesaj)
deus ex gibi sanırım...




A Akbaba89
8 yıl (2599 mesaj)
Kimse optimizasyondan bahsetmemiş.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

S S.T.A.L.K.E.R.
8 yıl (2859 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Hacıkafir

Kimse optimizasyondan bahsetmemiş.





P Playas
8 yıl (738 mesaj)
CD Projekt Bu Oyundada Tutturursa Bu adamlar Tutulamaz olur




B bobafett
8 yıl (2410 mesaj)
Deus Ex 1'in bıraktığı yerden devam ederlerse süper olur; yapay zekaya özellikle umarım özen gösterirler. Onun haricinde distopik temalar içeren oyunlara özel ilgim hep olmuştur. 2013'de çıkması zor bence 2014ü rahat bulur gibime geliyor.




S siberarmi
8 yıl (8767 mesaj)
Konferansı izlemek isteyenler varsa ahanda;

Videoyu izlemek için tıklayınız


Bu arada oyun Witcher 2 nin kullandığı Red Engine ile yapılacak, gözlerimiz bayram edecek gene. RPGlerde(genel olarak oyunlarda) grafik arama fazla ama CDPR bizi şımartıyor :)

Mike Pondsmith'in sesi çok fenaymış ^_^




W wildlove
8 yıl (8350 mesaj)
oyhş içim bi oyhş oldu

ilk deus ex gibi efsane bir yapım olacak gibime geliyor. onun gibi de müzikleri olursa (ilk deus ex müziklerini unreal müziklerini yapan besteci yapmıştı yanlış hatırlamıyorsam) dadından yinmez oraya yığılır kalırım. bu herife yaptırsınlar müzikleri mümkünse, ölürüm leaayn


günde 5 doz dinleyiniz.

Videoyu izlemek için tıklayınız


Bu mesaja 1 cevap geldi.

B bobafett
8 yıl (2410 mesaj)
Deus Ex'in müziklerini yapan şahıslar Alexander Brandon ve Michiel van den Bos ikilisi olarak geçiyor, ama sanırım büyük rol Alexander'da olmalı. Tüm zamanların en iyi müziklerine imza atmışlardır kanımca, kanlı favorimdir, komple ripi arşivimde bulunur

Ayrıca oyuna tutulmamda çok büyük etken olmuştur, inkar edilemez bir gerçek !

Multisi esasında çok zevkli oluyor, bilmiyorum hala takılanınız var mı, ama ben birkaç sene evvel fena bağımlısı yapmıştı kedine, gündür en az 1-2 saat girip oynardım.

Bir tane de benden parça, favori club parçam
http://www.youtube.com/watch?v=6GwMEukPkqY&fmt=18

Bu arada konusuzluktan her rpg oyunu o veya bu yolla Deus Ex'e bağlanıyor farkettiniz mi ? Deus Ex başlığımız olmalı !

Son Edit: Vay be elemanın teki ne güzel elektro gitar cover yapmış Unatco parçasına, harika olmuş:http://www.youtube.com/watch?v=7-rAmHt6pm4&feature=related&fmt=18





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bobafett -- 1 Haziran 2012; 2:46:47 >


S siberarmi
8 yıl (8767 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: wildlove

oyhş içim bi oyhş oldu

ilk deus ex gibi efsane bir yapım olacak gibime geliyor. onun gibi de müzikleri olursa (ilk deus ex müziklerini unreal müziklerini yapan besteci yapmıştı yanlış hatırlamıyorsam) dadından yinmez oraya yığılır kalırım. bu herife yaptırsınlar müzikleri mümkünse, ölürüm leaayn


günde 5 doz dinleyiniz.




Umarım böyle olur müzikler iyice havaya gireriz bizde. Direkt Blade Runner OFC de kullanabilirler.(plağı var bunun hala bizde )
Kulağa hoş gelen futuristik müzik yapmak orta çağ melodileri yapmaktan zor bence ama CDPR ye inancımız büyük :)



Ben de Blade Runner sempatizanlığı yapayım iyicene :)

Videoyu izlemek için tıklayınız


Videoyu izlemek için tıklayınız





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siberarmi -- 1 Haziran 2012; 9:55:19 >


M MoRaCe
8 yıl (3387 mesaj)
Helal size be.. Her firma sizin gibi olsa biz işi gücü bırakır kendimizi oyun oynamaya adarız herhalde (Neyseki her firma öyle değil). Gelecekte geçen oyunlar her daim itici gelmiştir bana; kalitesi ne kadar iyi olursa olsun. Umarım bu ilgimi çeker. Beklemedeyiz...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

S siberarmi
8 yıl (8767 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: MoRaCe

Helal size be.. Her firma sizin gibi olsa biz işi gücü bırakır kendimizi oyun oynamaya adarız herhalde (Neyseki her firma öyle değil). Gelecekte geçen oyunlar her daim itici gelmiştir bana; kalitesi ne kadar iyi olursa olsun. Umarım bu ilgimi çeker. Beklemedeyiz...

Hocam imzan ile postun pek uyumlu olmamış :) Starcraft'ı gayet çekici bulmuşsun anladığım kadarıyla.

Şaka bir yana denemediysen Deus Ex' leri denemeni tavsiye ederim. Ön yargılarını kırabilirler bence.


Bu mesaja 2 cevap geldi.