G.SKILL'in yüksek hızlı DDR5 teknolojisini Cooler Master'ın aktif soğutma sistemiyle birleştiren yeni MasterDimm AC DDR5 RAM tanıtıldı. Bu bellek modülleri, çift 64 GB modül aracılığıyla 128 GB'a kadar kapasiteyi desteklerken, yoğun iş yükü altında kararlı çalışmayı sürdürmek üzere tasarlanmış.
MasterDimm AC, yalnızca pasif ısı dağıtıcılarına dayanan geleneksel DDR5 belleklerin aksine ayrı üfleyici tipi soğutma sistemi ve özel hava akışı odaklı soğutucu tasarımı kullanıyor. Cooler Master'a göre, soğutma mimarisi, geleneksel tasarımlara kıyasla bellek sıcaklığını 15°C'ye kadar düşürebiliyor.
Cooler Master, bu yüksek performanslı bellek modüllerinin sistem sesini etkilemeyeceğini iddia ediyor. Bu soğutucular, daha sessiz ve daha rafine bir PC deneyimi sağlarken yüksek frekanslı DDR5 bellek çalışması sunmak üzere tasarlanmış. Başka bir deyişle, bu DRAM soğutucularındaki fanlar gürültü çıkaracak kadar hızlı dönmeyecek. Cooler Master, 35 dB'nin altında bir ses seviyesi hedefliyor.
Bu DDR5 modüllerinin en büyük dezavantajı; kalınlıkları. Her modül, iki DRAM modülünün kapladığı alanı işgal edecek. Bu da kullanıcıların çoğu anakarttaki dört DRAM yuvasının tamamını kullanamayacağı anlamına geliyor. Çoğu DDR5 kullanıcısı yalnızca iki modül kullanacak olsa da, bu büyük aktif soğutucular DRAM yükseltmelerini daha zor hale getirecek.
MasterDimm bellek, hem AMD EXPO hem de Intel XMP için hız aşırtma profilleriyle gelecek; AMD sistemlerde DDR5-6000 CL26'ya, Intel sistemlerde ise DDR5-8400'e kadar hız aşırtmayı mümkün kılacak. Yeni bellekler, Computex’te gösterilecek.
soğutmali belekler için anakartlardaki bellek yuvalarının aralıkları genişletilmeli. lokal llm'leri çalıştırmak için de cpu'lar da 2 yerine 4 kanal bellek erişimini destekleyecek şekilde geliştirilmeli. hızlı ddr5 belleklerin ve mixture of experts özellikli llm'lerin kullanılması durumunda harici gpu kullanma ihtiyacı azalır.
Daa.... AGP güç beslemesi de yapmak için tasarlanmıştı.. ram slotu sadece tasarımda ayrıca bir fanı döndürmesi için güç vermek için değil rami beslemek için voltajı sağlıyor sadece 1,5 ortalama diyelim...
Gerçi o kadarcık fan çok az yük çeker slot için +0,1V daha fazla değer ile çalıştırılsa fazlasıyla kafi gelir sanki.. zaten üretici de ideal zamanlamaları ve ideal voltajı belirtir zannımca.
detaylı bilgi için teşekkürler , ram slotu kısmından itibaren yazdıklarınızı bilmiyordum yani ram slotunun yapılış amacı ile agp nin yapılış amacını yeni öğrendim
Ayrıca Bkz.Bellek krizine çözüm olabilir: 3D CCD teknolojisi duyuruldu
Yeni MasterDimm AC DDR5 RAM neler sunuyor?
Cooler Master, bu yüksek performanslı bellek modüllerinin sistem sesini etkilemeyeceğini iddia ediyor. Bu soğutucular, daha sessiz ve daha rafine bir PC deneyimi sağlarken yüksek frekanslı DDR5 bellek çalışması sunmak üzere tasarlanmış. Başka bir deyişle, bu DRAM soğutucularındaki fanlar gürültü çıkaracak kadar hızlı dönmeyecek. Cooler Master, 35 dB'nin altında bir ses seviyesi hedefliyor.
https://x.com/CoolerMaster/status/2060300457268977722?s=20
Bu DDR5 modüllerinin en büyük dezavantajı; kalınlıkları. Her modül, iki DRAM modülünün kapladığı alanı işgal edecek. Bu da kullanıcıların çoğu anakarttaki dört DRAM yuvasının tamamını kullanamayacağı anlamına geliyor. Çoğu DDR5 kullanıcısı yalnızca iki modül kullanacak olsa da, bu büyük aktif soğutucular DRAM yükseltmelerini daha zor hale getirecek.
MasterDimm bellek, hem AMD EXPO hem de Intel XMP için hız aşırtma profilleriyle gelecek; AMD sistemlerde DDR5-6000 CL26'ya, Intel sistemlerde ise DDR5-8400'e kadar hız aşırtmayı mümkün kılacak. Yeni bellekler, Computex’te gösterilecek.
https://x.com/gskillgaming/status/2060309156721225963?s=20
MasterDimm AC DDR5 RAM temel özellikleri
Kaynak:https://videocardz.com/newz/cooler-master-and-g-skill-made-ddr5-memory-with-active-cooling
Haberi Portalda Gör