Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
3
Cevap
0
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Canon 550D çekim yardım lütfen

M ManuaL Konu Sahibi
2 yıl (513 mesaj)
Merhaba arkadaşlar,

550D kameram 17-55 Lensim var youtube videoları çekiyorum fakat çok fluya düşüyor ve netlemesi çok yavaş ve sesli. Video çektiğim için çok sıkıntı oluyor. Netlik kaydığı zaman yarım basıp netlemesini bekliyorum dediğim gibi hem ses giriyor kayda hem de çok uzun sürüyor

- Kendiliğinden kare içerisindeki nesneye hızlı ve düzgün netleyen bir makine var mı? (mesela 40d, 60d bakıyorum makinedeyse sorun değiştirmek için)
-https://www.youtube.com/watch?v=x0xguzV4Hl4 bu tarz videolar çekeceğim objektife yaklaştığında otomatik netleyip uzaklaştığında normale dönüp (uzaktakilere) netlik yapabilecek bir alet bakıyorum
-https://www.youtube.com/watch?v=LVd2c23c3KA bu tarz videolar zaten çekmekteyim ama sonlara doğru ışığın daha zayıf olduğu yerlerde ciddi problem yaşıyorum. Bu sorunu lensle mi, yeni makine ile mi çözebilirim? Bu çekimlere en uygun çözüm ne olur? Tavsiyelerinizi bekliyorum




J jiddi
2 yıl (12383 mesaj)
Öyle onlar, o lenslerin yerine 18-55 IS STM'yi çıkarttı, bu lensi 2.elde bulursunuz, belki en uygun fiyatlı iyileşme de bu olur. Sorununuz büyük ihtimalle lenstendir. Fakat her lensin bir de en yakından netleme mesafesi vardır. Eğer bu mesafeden daha yakına girerseniz lens çırpınır "Ben nereyi-nasıl netleyeceğim şimdi" dercesine. O yüzden mesela sanırım bu kit lenslerde mesafe 25 cm. idi, siz 50 cm'den yapın kaydınızı da garanti olsun. Gerçi herhalde tripoda koyar, masaya mesafesini de ayarlarsınız. o tür videolar için. Bence elle netlemeye alıp, otomatik netlemeyei makina/lens ayarlarından kapatıp lensi sabit çalışma alanına netleyip çekimin tamamını sorunsuzca yapabilirsiniz !

Zaten güncel makinaların çoğu video konusunda çok acizler. Cep teller bu konuda daha başarılılar aslında. Eğer işiniz cidden video ise 4K video çeken iyi bir foto makinası + lens(ler) yerinde iyi bir cep tel çok daha ucuz ve daha başarılı sonuçlara da götürebilir mesela.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M ManuaL Konu Sahibi
2 yıl (513 mesaj)
Hocam bu 17-55'den farkı ne olacak bu 18-55'in netleme hızı mı?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @jiddi

J jiddi
2 yıl (12383 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: ManuaL

Hocam bu 17-55'den farkı ne olacak bu 18-55'in netleme hızı mı?
Olabilecek sorunlarınıza birkaç çözüm yazdım. Bilmiyorum ki sizin mesele hızı mı ? Sizin videosunu çektiğiniz şey ile ortam ve makina sabit değiller mi ? Eğer öyle ise netleme hızı ile hiç işiniz olmaz. "otomatik odaklama" yı kapatırsınız, makina tripodda mı masada mı nerede ise 1 kere el ile masaya odaklarsınız makinanızı, basar videoyu saatlerce aynı bölgede odaklanmış olarak kayıt edersiniz.

Tabi böyle bir bilgi vermiyorsunuz. Ben paylaştığınız o ilk videodaki ortamın böyle bir çekim için uygun olduğunu gördüm.

Lensin AF hızı tabi önemli ve bu yeni lens o konuda iyi ama yine de "hah, işte bu tamam" diyemem. Çünki Canon 700D'de bile hareket halindeyken (obje yada makina veya her ikisi de) odak takibi konusunda çok iyi değildi mesela ama tabi elinizdeki gövdeye göre epey iyidir.

Ben olabilecek en ucuz ve uygun çözümlerin bunlar olabileceğini düşünebildim. Belki sizin hızlı netleme yapan bir lens yada gövdeye hiç ihtiyacınız yok. Çekim koşullarınız böyle sabit bir yerdeki şeyleri görüntülemek ise.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.