Bu konudaki kullanıcılar: 8 misafir, 3 mobil kullanıcı
14785
Cevap
1831919
Tıklama
9
Öne Çıkarma
Cevap: BULAŞIK MAKİNASI TAVSİYESİ??? (496. sayfa)

D dguoguz
6 yıl (317 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: fantomas06

Arkadaşlar 2013 yılında en iyisi 1000-1200 lira olan bulaşık makineleri dururken ben en iyinin de iyisi denilen Bocsh marka bulaşık makinesini bir memur olarak 1500 lira verip aldım ve bununla yetinmeyip üstüne 120 tl vererek 7 yıl garanti yaptırdım. Bir yıl sonra tayinim İzmir ili Urla İlçesine çıktı. Yaklaşık 6 ay sonra makine arızalandı. Servis geldi bunun ısı pompası yanmış dedi. Pompayı değiştirdi gitti. On dakika sonra yine aynı arızayı verdi. Servis yaklaşık 3 saat sonra geldi bunu burada yapamayacağız servise gidecek dedi makineyi aldı ve gitti. Ertesi gün sabah oldu servisten aradılar. Ee makinenin kazanı delinmiş, kullanıcı hatasıymış yaklaşık 550 tl masrafı varmış, garanti kapsamında değilmiş. Servise sordum ben bilebilirmiyim bu kazanının makinenin neresinde olduğunu, yok hayır dediler peki o zaman kullanıcı olarak nasıl bir hata yapmışım ki delinmiş cevap yok. Genel müdürlükle görüştük, sizin hatanız bir seferliğine mahsus yarı fiyatına biz bunu yapalım. Peki ben haksızsam siz niye kararınızdan dönüp yarı fiyatına yapıyorsunuz. Olmadı vesselam, aradan bir kaç gün geçti Genel Müdürlük Türkiye Distiribütörü olduğu için Almanya daki genel merkezle irtibata geçtim. Para kazandıkları müşterileri olan bana itibar etmekten ziyade Türkiye distirübütörü ne itibar ettiler. Olay budur arkadaşlar bundan sonra karar verdim bir daha Bocsh'un bedava dahi verseler hiç bir beyaz eşyasını evime koymayacağım.(Firma ile halen tüketici hakem heyetinde davamız sürüyor) Bosch un ürününü almak isteyen arkadaşlara diyeceğim bosch un ürünlerini alırken üç defa daha düşünün.

Hocam THH bde kazanırsın, öyle kullanıcı hatası mı olur muş,!





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

F fktanik
6 yıl (1744 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: dguoguz


quote:

Orijinalden alıntı: fantomas06

Arkadaşlar 2013 yılında en iyisi 1000-1200 lira olan bulaşık makineleri dururken ben en iyinin de iyisi denilen Bocsh marka bulaşık makinesini bir memur olarak 1500 lira verip aldım ve bununla yetinmeyip üstüne 120 tl vererek 7 yıl garanti yaptırdım. Bir yıl sonra tayinim İzmir ili Urla İlçesine çıktı. Yaklaşık 6 ay sonra makine arızalandı. Servis geldi bunun ısı pompası yanmış dedi. Pompayı değiştirdi gitti. On dakika sonra yine aynı arızayı verdi. Servis yaklaşık 3 saat sonra geldi bunu burada yapamayacağız servise gidecek dedi makineyi aldı ve gitti. Ertesi gün sabah oldu servisten aradılar. Ee makinenin kazanı delinmiş, kullanıcı hatasıymış yaklaşık 550 tl masrafı varmış, garanti kapsamında değilmiş. Servise sordum ben bilebilirmiyim bu kazanının makinenin neresinde olduğunu, yok hayır dediler peki o zaman kullanıcı olarak nasıl bir hata yapmışım ki delinmiş cevap yok. Genel müdürlükle görüştük, sizin hatanız bir seferliğine mahsus yarı fiyatına biz bunu yapalım. Peki ben haksızsam siz niye kararınızdan dönüp yarı fiyatına yapıyorsunuz. Olmadı vesselam, aradan bir kaç gün geçti Genel Müdürlük Türkiye Distiribütörü olduğu için Almanya daki genel merkezle irtibata geçtim. Para kazandıkları müşterileri olan bana itibar etmekten ziyade Türkiye distirübütörü ne itibar ettiler. Olay budur arkadaşlar bundan sonra karar verdim bir daha Bocsh'un bedava dahi verseler hiç bir beyaz eşyasını evime koymayacağım.(Firma ile halen tüketici hakem heyetinde davamız sürüyor) Bosch un ürününü almak isteyen arkadaşlara diyeceğim bosch un ürünlerini alırken üç defa daha düşünün.

Hocam THH bde kazanırsın, öyle kullanıcı hatası mı olur muş,!

@fantomas06 Mesajınızı okudum şimdi inanın şaşırdım. Aynı durum bende de var. Çamaşır makinesi kapağı çok hafif aşağıda kalıyordu, servis ayarladı. 1 saat sonra eşim çağırdı ve bir baktım kapak yerinden çıkmış. Kapaktaki menteşenin alt tarafı çatlamıştı. İncelediğimde bir cıvata yarısından kırılmıştı. (Hani vidayı sıkarsın, biraz aha zorlarsan kırılır ya o şekilde yarısı kırık). Tekrar servis geldi ve "yemin billah biz o vidaya ellemedik" dedi. Yani 3 yıldır kullandığımız makine ne tesadüf o adam elledikten sonra bozuldu.
Neyse uzatmayayım, genel merkez "kullanıcı hatası, siz de yapmış olabilirsiniz, anca ücrette indirim yaparız" dediler. Ben de Almanya'ya mail attım ama 1 haftadır sallayan yok.
Yani Bosch artık öyle olmuş ki artık biz piyasaya iyice yerleştik istediğimizi yaparız diyorlar.
En kızdığım nokta telefondaki genel müdürlük yetkilisi "Bilirkişi gelse bile o vidayı sizmi kırdınız biz mi kırdık anlayamazlar" demesiydi. Kafalarında zaten sorumlu bulunmuş...


@dguoguz dostum, THH'ye ben verdim, bekliyoruz bakalım. Ama bunlar iyice azıtmış. Müşteri memnuniyeti SIFIR.

Artık Bosch dışında bir marka akıyorum. Burda @**cyborg** arkadaşımızın tavsiyesi ile Siemens sn26m232tr aldım. Müthiş bir makine gerçekten de. (Sürekli dua ediyoruz :) )
Siemens ile Bosch Türkiyede aynı Genel Müdürlük ile yönetiliyorsa işimiz var.Yarın sorun yaşarsak Siemens'te bizi sallamayacak.

Bosch alırken gerçekten de 3-5 kere düşünmek lazım. Adamlarla ilgili site kuracağım zaten.

Şikayetim:
LİNK
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fktanik -- 20 Nisan 2015; 1:02:43 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @**cyborg** , @fantomas06

N Normandia_06
6 yıl (3456 mesaj)
Oldum olası şu boschlara alışamadım ama sağlamlığını bilirim yinede evde genelde siemens kullanıyoruz daha bir güven veriyor ismi bana hep :D Bizde SN26M832 kullanıyoruz o kadar memnun kaldık ki aynı makineden 2 adet aldık :D





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Normandia_06 -- 19 Nisan 2015; 22:34:24 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @fktanik

F fktanik
6 yıl (1744 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Normandia_06

Oldum olası şu boschlara alışamadım ama sağlamlığını bilirim yinede evde genelde siemens kullanıyoruz daha bir güven veriyor ismi bana hep :D Bizde SN26M832 kullanıyoruz o kadar memnun kaldık ki aynı makineden 2 adet aldık :D

Bosch bir daha zor alırım.
Konu dağıldıysa arkadaşlar kusura bakmasın. Ama o kadar doluyum ki Haziranda Amerikaya gideceğim zaman Almanya Stutgart'a uğramayı bile düşünüyorum(Bosch genel merkez orada diyor Wikipedia). Tabi Stutgart'ta aktarma varsa.




A Alisilin07
6 yıl (3040 mesaj)
ALTUS AL 422 T 2 PRG BULAŞIK MAKİNASI bunu almayı düşünüyorum anneme arkadaşlar, ucuz diye alıyorum yoksa hata mı ederim? 2 kişi kullanacak, yorumlarınızı bekliyorum.
http://www.teknosa.com/urunler/115030309/altus-al-422-t-2-prg-bulasik-makinasi





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alisilin07 -- 20 Nisan 2015; 9:37:24 >


K kerimcem
6 yıl (5919 mesaj)
bir turkish bosch var alman mali bosch var sapla samanı karıştırmamk lazım.....bahsettiğiniz ürünler türk malımı?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @fktanik

F fktanik
6 yıl (1744 mesaj)
Evet dostum Türk malı. Resimde de görülüyor vida ortadan kopmuş. Bu kadar adi malzeme mi olur.Normalde plastik aksam, vidayı sıkarsan plastiğin kırılması lazım.
Bonuçta Bosch markası arkasında urması lazım bu olayda. Ses kaydı istedim, olmazsa yazılı ses kaydı istedim biz vermeyiz arkadaş diyorlar. Dediğine göre kayıt bizim güvenliğimiz için yapılıyormuş. (Yersen)

Dedğimi gibi Alman Malı Siemens sn26m232tr Bulaşık Makinesi aldım çok güzel herkese tavsiye ederim ama yarın servislik iş olsun yine uğraşacağız,





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fktanik -- 20 Nisan 2015; 13:41:40 >


Bu mesajda bahsedilenler: @kerimcem

G gbriel
6 yıl (1841 mesaj)
Arkadaşlar Miele 4910 kullanan var mı? Memnun musunuz?





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


M mdmrx
6 yıl (1203 mesaj)
ben 1994 de evlenirken yugoslav bosch mu alman bosch mu denirdi, şimdide türk mü alman mı tartışması var..
sonuçta bulaşık, çamaşır yıkıyor yahu.. bulaşık makinasında suyu fışkırtan pompa var, çamaşır makinasında o da yok sadece döndüren bir motor..
gerisi su miktarı. içindeki programı iyi bir meslek lisesinde okuyan öğrencide yazar, gerisi 50 kg tenekeyi 1000 tl ye kakalıyorlar, beğenilmeyince burun kıvırıp, suçlu biz değil sizsiniz diyorlar. kaçmanın kolay yolu
robert bosch un reklamlarda dönen o meşhur sözünü unutmuş anlaşılan buradaki elemanlar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 21 Nisan 2015; 20:11:38 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

H harpci
6 yıl (875 mesaj)
Diğer aletlerin fiyatlarına bakınca (telefon, tablet vs vs) bana Parasını en hakeden çamaşır makinesi geliyor. Allah bulandan yapandan Razı olsunBoschta kaliteli bir marka.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi harpci -- 21 Nisan 2015; 20:20:39 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @mdmrx

C candogan62
6 yıl (13687 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: mdmrx

ben 1994 de evlenirken yugoslav bosch mu alman bosch mu denirdi, şimdide türk mü alman mı tartışması var..
sonuçta bulaşık, çamaşır yıkıyor yahu.. bulaşık makinasında suyu fışkırtan pompa var, çamaşır makinasında o da yok sadece döndüren bir motor..
gerisi su miktarı. içindeki programı iyi bir meslek lisesinde okuyan öğrencide yazar, gerisi 50 kg tenekeyi 1000 tl ye kakalıyorlar, beğenilmeyince burun kıvırıp, suçlu biz değil sizsiniz diyorlar. kaçmanın kolay yolu
robert bosch un reklamlarda dönen o meşhur sözünü unutmuş anlaşılan buradaki elemanlar.


Böyle tartışmaların olması çok normal. Çünkü zamanında Bosch Almanya dışındaki fabrikalarını kurmuyor, satın alıyordu. Biz de 91 yılında aldığımız İspanya üretimi Bosch çamaşır makinesinden çok çektik. Çünkü üzerinde Bosch yazan, başka markanın fabrikasında üretilmiş bir makineydi.

Bir firma gidip x firmasının fabrikasını satın alınca o fabrikanın ürünlerinin kalitesi kendi kendine artabilir mi? Böyle bir şeyin olması için o fabrikaya yatırım yapılması, bantlarının düzeltilmesi vs gerekir.

Şu an yerli Bosch ile Alman Bosch arasında kalite farkı olmasının sebebi de yerlilerin giriş segment, Almanlar'ın üst segment olarak üretilmesi. Yani aynı seri makine bir orada, bir de burada üretilmiyor. Hem üretilmesi de saçmalık olur. Firma gidip neden iki ülkeye birden aynı bandı kursun ki? Hele ki rekabetin böylesine coştuğu bir zamanda.
Şu bir motor, bir beyin şeyi bana saçmalık geliyor. Ona bakarsak 4 teker üzerine kasa takınca araba oluyor. Mercedes ile Fiat bir mi?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi candogan62 -- 21 Nisan 2015; 20:46:18 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

C candogan62
6 yıl (13687 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: harpci

Diğer aletlerin fiyatlarına bakınca (telefon, tablet vs vs) bana Parasını en hakeden çamaşır makinesi geliyor. Allah bulandan yapandan Razı olsunBoschta kaliteli bir marka.

2 sene kullanacağı telefona 3000 lira verip 10 sene kullanacağı çamaşır makinesine 500 lirayı çok görenlere ben de sinir oluyorum. Arz talep dengesi böyle insanlar yüzünden bozuldu ve piyasa çöplük makinelerle doldu. Eskiden böyle miydi? Ben bile artık şu an makineden alacağım verime bakıyorum. Gerçi o da sıkılıp değiştirdiğim için





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

M mdmrx
6 yıl (1203 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: candogan62

bir motor, bir beyin şeyi bana saçmalık geliyor. Ona bakarsak 4 teker üzerine kasa takınca araba oluyor. Mercedes ile Fiat bir mi?

yok kardeş maalesef bu örneğin hiç olmadı..
mercedes le fiat ı değil, yeri geliyoruz bosch la bosch u karşılaştırıyoruz, veya bosch la atıyorum altus u bile karşılaştırsak, malzeme kaliteleri ortadadır..
biri 10 parçadan imalat, ama araba 1000 parça.. arabada biri standart üretir diğerinde patentlerle dolu malzeme ve dizayn doludur..
motor ve pompa dan ziyade, malzeme kalitesi ön plandadır diye düşünüyorum bulaşık makinalarında.. sonuçta beyin dediğiniz şey 20-30 mb lik entegresi olan
bir elektronik kart, motorda birinde 30 tl lik, diğerinde 90 tl lik motor vardır. hepsi bu.. mesela bocsh un sepetleri çok kaliteli, aldığım 6383 de öyle, ama altus a baktım,
sepetin beyaz renginin altında neredeyse telin siyahlığı belli oluyordu, o kadar ince kaplaması var ki..

bu ab uyum yasaları ve a performans değerleri, yeni makinaları madar etti..insanlar hala 15-20 yıllık makinalarla mutlu mesut yaşarken,
bizler yenileri kılı kırk yarıyoruz şimdi. ama çoğunda bir memnuniyetsizlik var.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

A arasira
6 yıl (2906 mesaj)
Yanılıyorsam düzeltin eskiler daha dayanıklıydı doğru ama örnek 1000 TL ye yani asgari ücrete bir çamaşır makinesi alınabiliyor şu an. Bundan 20 yıl önce sanmıyorum bu fiyatlara alınabileceğini. Çok daha pahalıydı diye biliyorum. Yani şu anda da eskiden verilen paralarla kaliteli miele alınır.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arasira -- 21 Nisan 2015; 22:14:06 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @mdmrx

F firatozan
6 yıl (131 mesaj)
ben evime samsung aldım. 900 liraya. gayette memnunum. özellikle bulaşık makinesi cok kompleks bir makine değil diğer beyaz eşyalara göre. sıcak su , deterjan çözme, ısı ile kurutma . öyle aman aman buzdolabı çamaşır makinesi tv gibi birbirine çok belirgin üstünlükleri yoktur. çoğu gereksiz bir sürü detay ile pazarlama oyunları yapılır. program sayıları çok olmayan bütçe dostu olanlar idealdir.




M mdmrx
6 yıl (1203 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: arasira

Yanılıyorsam düzeltin eskiler daha dayanıklıydı doğru ama örnek 1000 TL ye yani asgari ücrete bir çamaşır makinesi alınabiliyor şu an. Bundan 20 yıl önce sanmıyorum bu fiyatlara alınabileceğini. Çok daha pahalıydı diye biliyorum. Yani şu anda da eskiden verilen paralarla kaliteli miele alınır.

benim demek istediğim dayanıklılık değil, 15-20 yıllık makina derken, yıkama kalitesi ve memnuniyet..
miel in kılavuzunu indirdim aynı bosch gibi 2 durulama yaptığı yazıyordu.. çizdim üstünü.. yukarıdaki mesajlarımda belirttim arçeliği sırf 3 durulaması ve
18.6 lt su tüketimi var diye aldım.. buna en yakını ise lg nin bazı modelleri (1400 tl) ve hoover dı ( 1100 tl ).. hoover a niyetim vardı ama onun kadar dandik kasalı makina
bu zaman kadar görmedim. sonuçta arçelik beni memnun ederse parçası en az 15 yıl bulunabiliyor..

arçelik şu ana kadar bıraktığım bosch dan çok iyi.. 1-2 ay kullanayım detaylı birşeyler yazacağım





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mdmrx -- 22 Nisan 2015; 18:10:40 >


C carlitoss
6 yıl (3263 mesaj)
Siemens SN 26 N 832 TR veya Bosh SMS 63 M 38 TR

Hangisini alayım beyler sanırım ikisi de ithal ürün.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

* **cyborg**
6 yıl (1058 mesaj)
Hangisi görünüş olarak hoşunuza giderse ya da hangisini ucuza bulduysanız onu alın. Zaten donanım/özellik bakımından muadil bu iki ithal model. Kalite açısından da birbirine yakın markalar, servisleri de aynı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @carlitoss

C carlitoss
6 yıl (3263 mesaj)
Hocam çamaşırda da bu ikisi arasında kaldım. Bunda da durum aynı. Özellikler vs aynı. Gidip ikisi içinde fiyat alacağım. Kim daha düşük derse ondan alayım o zaman? Kalite farkı olmaz sanırım. Siemens'e gidiyorum biz üst segmentiz diyorlar Bosh'a gidiyorum biz bir tık üstteyiz diyorlar

http://www.bosch-home.com/tr/store/product/WAT24480TR/WAT24480TR

http://www.siemens-home.com/tr/%C3%BCr%C3%BCnler/%C3%A7ama%C5%9F%C4%B1r-kurutma-makineleri/%C3%A7ama%C5%9F%C4%B1r-makinesi/WM12T480TR.html




Bu mesajda bahsedilenler: @**cyborg**

C carlitoss
6 yıl (3263 mesaj)
Modelleri karşılaştırmak için şu site güzelmiş beyler:

http://www.epey.com/bulasik-makinesi/karsilastir/1739-2139/bosch-sms63m38tr_siemens-sn26m832tr/

Neredeyse tüm özellikler aynı diyebiliriz. Yalnız Bosh için Tr üretim demiş sitede.


Bu mesaja 1 cevap geldi.