Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 2 mobil kullanıcı
50
Cevap
939
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: Böyle bir oda için kaç btu klima gerekir ? (2. sayfa)

U unreleased
3 yıl (539 mesaj)
Evet hocam, benim düşüncem bu şekilde zira 27m² salon ile 30m² salon + hol + kapı olmaması arasında fark olacak elbet.
Mitsubishi E. çok güzel keşif hizmeti veriyor, faydalanma imkanınız varsa en doğru bilgiyi onlardan alabileceğinizi düşünüyorum.

Ayrıca ne rahatsız etmesi hocam, aklınızda kalan bir şey olursa yine sorun bilgim dahilinde cevaplamaya çalışırım.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Doom II

D Doom II
3 yıl (469 mesaj)
Çok sağolun, fark ettim ki shira plus 42 de aynı fiyatlara geliyor, benim bildiğim fh çok daha iyi bir klima fakat ef'ye gelirsek fonksiyonsuz düz bir klima ama kalitesinin iyi olduğu söyleniyor, 42 tercih edersem sizce shira + mı alsam ef mi bir fikriniz var mı?

Bahsettiğim modelhttps://www.daikin.com.tr/Urun-Detayi/Bireysel-Klimalar/Shira-Plus-Klimalar/Ftxm42m-Inverter-Klima





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doom II -- 12 Aralık 2017; 21:34:30 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @unreleased

U unreleased
3 yıl (539 mesaj)
Shira modelini biliyorum ama Shira Eco ve Shira Plus modellerini bilmiyorum hocam.
Shira Eco çıktıktan sonra orijinal Shira'nın adı Shira Plus olarak mı değişti onu da bilmiyorum.

Sizi yönlendirmek gibi olmasın hocam da ben yine Mitsubishi E. seçerdim.
Elbetteki karar sizindir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Doom II

D Doom II
3 yıl (469 mesaj)
Yok hocam baştan beri mitsubishi olarak araştırdığım için bana da me sıcak geliyor şimdi açıkçası başka cihazları araştır, soruştur artık psikolojim elvermez valla yalnız bu fiyat bandında sizce alabileceğim en güzel klimalardan birimidir bu ürünler, general fjitsu çok zikrediliyor yok kompresörünün gücü yüksekmiş vs deniyor veya toshiba, panasonic.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doom II -- 13 Aralık 2017; 18:57:58 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @unreleased

U unreleased
3 yıl (539 mesaj)
Tabii modelden modele farklılık gösterir lakin genel itibariyle Mitsubishi Electric > Daikin > diğer lider firmalar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Doom II

D Doom II
3 yıl (469 mesaj)
Sizi rahatsız fikirlerime alet etmeye çalışıyorum affedin beni ev yaklaşık 100m2 ileride içeri odalardan birine sf25 gibi bir klima taktığımı düşünürsek 30m2 salonlu yere yine 42'mi gerekir yoksa 35 ile kurtarabilirmiyim sizce yada fh50 veya sf50 alıp bitirsem mi bu işi.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doom II -- 13 Aralık 2017; 19:29:6 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @unreleased

U unreleased
3 yıl (539 mesaj)
Estağfurullah hocam.

Evin kabataslak krokisini çizip atarsanız daha net konuşabiliriz, gerçi hemen tek klima ile evi iklimlendirme işine pek sıcak bakmadığımı söyleyeyim. (mümkün değildir demiyorum)
Güncel fiyatlardan haberim yok ama FH50 fiyatına evdeki tüm odalara Arçelik alırsınız herhalde.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Doom II

D Doom II
3 yıl (469 mesaj)
Ondan sonra da o arçeliklerin harcadığı elektriğin faturasıyla dağıtım şirketine bir fh50 alırız şakası bir yana gerçekten abartı fiyatlar hocam yapıp atacağım teşekkürler.




Bu mesajda bahsedilenler: @unreleased

D Doom II
3 yıl (469 mesaj)
Ölçümler doğru çizimler çarpık çurpuk, hocam ilk önce siz salona fh35 ef-sf42 mi onu söyler misiniz? Gönül ister fh olsun.

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doom II -- 13 Aralık 2017; 21:3:43 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @unreleased

U unreleased
3 yıl (539 mesaj)
Üç model de odayı istediğiniz şekilde iklimlendirir hocam, gerisi bütçenize kalmış.

Karşılıklı iki klimayla evi hakimiyet altına alabilirsiniz gibi gözüküyor, ama mesela salondaki klimanın sol tarafa olan hükmü bi' nebze kırılacaktır duvar nedeniyle.
< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Doom II

D Doom II
3 yıl (469 mesaj)
Gerçekten çok yardımcı oldunuz hocam sağolun peki siz bu pdesign işini biliyor musunuz mesela fh'deki kompresör ef serisine göre daha güçlüymüş ef42'de 12 bin btu fh35'de 13.500 btu kompresör varmış tabi 42'nin kondansörü büyük vs bu sayede 14lere çıkıyormuş.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doom II -- 14 Aralık 2017; 20:1:51 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @unreleased

U unreleased
3 yıl (539 mesaj)
Ben P design işini klimaların enerji verimlilik testlerine tabi tutulurken çalıştırıldıkları yük olarak biliyorum hocam.

Örnek olarak; MSZ-EF42'nin nominal soğutma kapasitesi 4,2 kW iken 4,2 kW yük altında test edilirken SEER değeri 7,7,
Shira Plus (FTXM42M) ise aynı şekilde nominal soğutma kapasitesi 4,2 kW iken 4,2 kW yük altında SEER değeri 7,5 olarak belirlenmiş.
FH serisinde 14.000'lik model olmadığından kıyaslayamadım.

Hangi modelde hangi kapasitede kompresör kullanılmış bilmiyorum lakin söylediğiniz doğrudur hocam, çoğu firmada 9.000 ve 12.000 (hatta 18.000) BTU klimalarda 10.000 küsuratlı kompresör kullanılır, çeşitli cambazlıklarla ürün üzerinde yazan kapasiteye göre şekillendirilir, (kompresör olması gerekenden daha yüksek frekanslarda çalıştırılır vs.) bahsettiğiniz BTU yükseldikçe verim düşmesinin sebeplerinden birisi budur.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Doom II

D Doom II
3 yıl (469 mesaj)
İşte bunu bildiğim için aynı paraya fh35 varken elim sözde daha güçlü gözüken ef42 gitmiyor, ama umarım bu parayı verdikten sonra yanıldığımı gösterip yarı yolda koymaz beni yoksa paramla rezil olurum, peki sizce bir klimanın ortama uygun olduğunu nasıl anlarız, iyi ve uygun kapasitedeki bir klima ortamı ne kadar sürede çekip çevirmeli.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doom II -- 14 Aralık 2017; 22:33:11 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @unreleased

U unreleased
3 yıl (539 mesaj)
Ben böyle bir şey olacağını sanmıyorum ama kendinizi güvenceye almak isterseniz bunun en güzel yolu tercih edeceğiniz firmanın keşif hizmetinden faydalanmak hocam; klimanın iç-dış ünitelerinin nereye konulacağı, boruların nereden nasıl gideceği, elektrik hattının nereden çekileceği vs belirlenip ortak karara varılır, seçilen klimanın odaya yeteceğine dair keşif hizmet formunun bir kopyası size bırakılır, bu belge de şayet korktuğunuz başınıza gelirse firmaya karşı "sizin keşif ekibiniz bana bu klimayı önermişti" diyebilmenizi sağlar.
Sonuçta ben buradan ne kadar yardımcı olmaya çalışsam da gözümle görmediğim için yazıp çizdiklerim fikirden öteye geçmiyor, bu anlamda mutlaka keşif hizmeti talep etmelisiniz.

Benim için kumandadan ayarladığım set derecesine 15-20 dakika içinde geliyorsa o klima benim için tamamdır. Çok mu basit düşünüyorum acaba?
Bahsettiğim şey dışarısı 33° iken içeriyi 23°'ye getirmesi (yani 10° fark koyması), yoksa dışarısı 40° iken 15 dakikada içeriyi 18° yapmasını beklemiyorum tabii ki.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Doom II

D Doom II
3 yıl (469 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: unreleased

Ben böyle bir şey olacağını sanmıyorum ama kendinizi güvenceye almak isterseniz bunun en güzel yolu tercih edeceğiniz firmanın keşif hizmetinden faydalanmak hocam; klimanın iç-dış ünitelerinin nereye konulacağı, boruların nereden nasıl gideceği, elektrik hattının nereden çekileceği vs belirlenip ortak karara varılır, seçilen klimanın odaya yeteceğine dair keşif hizmet formunun bir kopyası size bırakılır, bu belge de şayet korktuğunuz başınıza gelirse firmaya karşı "sizin keşif ekibiniz bana bu klimayı önermişti" diyebilmenizi sağlar.
Sonuçta ben buradan ne kadar yardımcı olmaya çalışsam da gözümle görmediğim için yazıp çizdiklerim fikirden öteye geçmiyor, bu anlamda mutlaka keşif hizmeti talep etmelisiniz.

Benim için kumandadan ayarladığım set derecesine 15-20 dakika içinde geliyorsa o klima benim için tamamdır. Çok mu basit düşünüyorum acaba?
Bahsettiğim şey dışarısı 33° iken içeriyi 23°'ye getirmesi (yani 10° fark koyması), yoksa dışarısı 40° iken 15 dakikada içeriyi 18° yapmasını beklemiyorum tabii ki.

Sağ olun hocam her şey için teşekkürler, yine de aklıma bir şey gelirse sorarım ama


Bu mesaja 1 cevap geldi.

U unreleased
3 yıl (539 mesaj)
Rica ederim hocam, merakla bekliyor olacağım.




Bu mesajda bahsedilenler: @Doom II

D Doom II
3 yıl (469 mesaj)
Üstadlar mitsubishi electric kj modeli nasıldır, cihazın teknik verileri sf ve ef'den daha iyi gözüküyor fakat bu seer ve scop değerlerine göre sf'den daha geride kalıyor bir bilginiz var mı?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doom II -- 3 Ocak 2018; 1:6:53 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @klima5505 , @unreleased

U unreleased
3 yıl (539 mesaj)
Hocam yanlış hatırlamıyorsam KJ serisi yer tipi klima modelleriydi?

Fiziksel olarak ıstmada güzeldir ancak soğutmada sıkıntı yaşayabilirsiniz.





< Bu ileti 'DH Mobil Uygulama BETA'sından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Doom II

D Doom II
3 yıl (469 mesaj)
Vay hocam ne hız, teşekkürler, iyi seneler, cihazın dış ünitesi çok hoşuma gitti fh'deki kompresör kullanılıyor yerden 30-40 cm yukarı asılsa yine de sorun çıkarır mı diyorsunuz, me güzel kampanya yapmış hj fiyatına satılıyor.


< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doom II -- 2 Ocak 2018; 23:55:1 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @unreleased

U unreleased
3 yıl (539 mesaj)
İyi seneler hocam, cümlemize.