Kullanıcı Adı:
Şifre:
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
275
Cevap
0
Tıklama
264
Öne Çıkarma
Cevap: Bim'de Patates İzdihamı (15. sayfa)

A
amadeus99
7 gün (7658 mesaj)
Yok öyle bir şey.

Birader bunlar üfürme haberler. Bu saçmalıklara inanıyorsanız durum vahim.

Hayatın boyunca bir kez köye gittiğinden şüpheliyim.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Theologist

T
Theologist
7 gün (1672 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: amadeus99

Yok öyle bir şey.

Birader bunlar üfürme haberler. Bu saçmalıklara inanıyorsanız durum vahim.

Hayatın boyunca bir kez köye gittiğinden şüpheliyim.
Akademik çalışmalar üfürme,

istatistikler üfürme,

haberler üfürme,

farklı kaynaklar üfürme...

Bi sen doğrusun bir de tembelliği bahane edip çalışmaktan aciz olanlar değil mi?

Kişiselleştirdin madem söyleyeyim kütüğüm bile köye bağlı, köylerde geçti çocukluğum... Ona da kanıt ister misin?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

A
amadeus99
7 gün (7658 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Theologist

Akademik çalışmalar üfürme,

istatistikler üfürme,

haberler üfürme,

farklı kaynaklar üfürme...

Bi sen doğrusun bir de tembelliği bahane edip çalışmaktan aciz olanlar değil mi?

Kişiselleştirdin madem söyleyeyim kütüğüm bile köye bağlı, köylerde geçti çocukluğum... Ona da kanıt ister misin?

Alıntıları Göster
Akademik kaynakların konu ile ilgisiz zira biz Abd'de yaşamıyoruz. Sanki köylü elde iPhone Twitter instagram takılıyor gibi yazmışsınız.

Verdiğin linkler 30 senedir gazetelerde çıkan saçma sapan haberler. Bir ara da solucan gübresi haberleri çıkardı.

Bende 3 kişilik hizmetli kadrosuna 5000 kişi başvurdu haberlerini atayım istersen.

Dediğim gibi şu anda Köylerde hayatla iligli en ufak bir fikriniz yok, insanlar cidden parasız ve işe muhtaç.

Bu saçmalıklara ayırdığım zaman yeterli iyi günler.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

T
Theologist
7 gün (1672 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: amadeus99

Akademik kaynakların konu ile ilgisiz zira biz Abd'de yaşamıyoruz. Sanki köylü elde iPhone Twitter instagram takılıyor gibi yazmışsınız.

Verdiğin linkler 30 senedir gazetelerde çıkan saçma sapan haberler. Bir ara da solucan gübresi haberleri çıkardı.

Bende 3 kişilik hizmetli kadrosuna 5000 kişi başvurdu haberlerini atayım istersen.

Dediğim gibi şu anda Köylerde hayatla iligli en ufak bir fikriniz yok, insanlar cidden parasız ve işe muhtaç.

Bu saçmalıklara ayırdığım zaman yeterli iyi günler.

Alıntıları Göster
Köy işlerine gidecek adam yok! TÜrkçe kaynak da attım! Al sana tekrar tekrar...

< Resime gitmek için tıklayın >
https://www.haberler.com/aydin-da-gencler-tarimdan-kaciyor-ciftcilerin-yas-11545609-haberi/

O yüzden işsizler... Herkes şehirde temizlikçi, belediyede işçi olma derdinde...

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

“işçi bulamama” sıkıntısı yaşanıyor. Bazı köylüler, köylerini bir bir terk ederken, üretmekten kendini uzak tutarken, üretim için köyde kalan aileler de yanında çalıştıracak işçi bulamıyor. Özellikle genç kuşak, köyde iş yapmak ve tarlada çalışmak yerine, şehirde yaşamayı tercih ettiği için köylüler, ağır iş yükünün altından kalkamıyor. Tarlada çalışan köylülerin yaş ortalamasının 60-70'li yaş aralığında olması, kuvvetli ve genç üreticiye olan ihtiyacı zorunlu hale getiriyor. Bu anlamda köylerdeki nitelikli iş gücü ihtiyacı da sürekli artıyor. Ekim yapan ve ektiğini pazara süren köylüler, mecburi olarak yanında işçi çalıştırmak zorunda oldukları gerekçesi ile bu sıkıntıya çare olarak Afgan işçileri görüyor. Köylüler, Afgan işçilere aylık bin 800 ile 2 bin 500 TL arasında maaş verirken, evlerinde pişirdikleri yemekleri bir de Afgan işçi ailesi ile paylaşıyor. Yeni neslin, tarım ve hayvancılığa karşı antipati beslemesi, köylerdeki bu gerçeğin yaşanmasına sebebiyet veriyor. Ayrıca köylüler, Afgan çobanlar olmazsa hayvancılığın biteceğini, yine Afgan işçiler olmasa üretim kapasitesinin de hayli düşeceğini söylüyor.

http://www.guneysinirhaber.com/haber_3207_gencler-tarimdan-kaciyor-koyler-bosaliyor.html


< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Theologist -- 16 Nisan 2019; 8:40:12 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

K
kenbalx
7 gün (354 mesaj)
Benden önce cevap verene katılmakla beraber çifçinin örgütlenip aracıları devreden çıkartması gerek. Ne bileyim kooperatifçilik kursu falan gibi bişeyler açılabilir çifçiler için.

Ayrıca kooperatif bizim çifçi kesimine göre pek değil. Her üyenin kontrol etmesi gereken bir ortaklık sistemi. Yönetimi birine bırakıp denetlemezseniz yine olmaz. Baştaki jet fadıl gibi biri çıkarsa gitti emekler.


Sorunun cevabına gelirsek. "Köyde yaşayanlar niçin şehirlere göçüyor?" Genelde rahat için. Birde belirsizlik. Tarlaları satıp yada kiraya verip burda kendi işlerini kuruyorlar. Tutunabilen yaşayıp gidiyor. İşi batıran başını taşlara vura vura gene ağır işlerde çalışıyor.

Tarlayı satıp parayı bankaya koysa belki daha çok kazanacak.

En güzeli çifçilerin tarlalarını kiralayıp, çifçileride maaşa bağlayıp üretimi dağıtımı devletin yapması lazım böylece bir ekinle yılı geçirmeye çalışmazlar, ama bu kapitalist düzenin patronları bunu istemez.

Haber filan araştırmayada gerek yok nüfusun %80 i şehirlerde yaşıyor. Kalan %20 kesimin bir kısmıda çifçilik yapıyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kenbalx -- 16 Nisan 2019; 11:2:9 >


Bu mesajda bahsedilenler: @MS4343

S
Styric
6 gün (3997 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Theologist

Köy işlerine gidecek adam yok! TÜrkçe kaynak da attım! Al sana tekrar tekrar...

< Resime gitmek için tıklayın >
https://www.haberler.com/aydin-da-gencler-tarimdan-kaciyor-ciftcilerin-yas-11545609-haberi/

O yüzden işsizler... Herkes şehirde temizlikçi, belediyede işçi olma derdinde...

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

“işçi bulamama” sıkıntısı yaşanıyor. Bazı köylüler, köylerini bir bir terk ederken, üretmekten kendini uzak tutarken, üretim için köyde kalan aileler de yanında çalıştıracak işçi bulamıyor. Özellikle genç kuşak, köyde iş yapmak ve tarlada çalışmak yerine, şehirde yaşamayı tercih ettiği için köylüler, ağır iş yükünün altından kalkamıyor. Tarlada çalışan köylülerin yaş ortalamasının 60-70'li yaş aralığında olması, kuvvetli ve genç üreticiye olan ihtiyacı zorunlu hale getiriyor. Bu anlamda köylerdeki nitelikli iş gücü ihtiyacı da sürekli artıyor. Ekim yapan ve ektiğini pazara süren köylüler, mecburi olarak yanında işçi çalıştırmak zorunda oldukları gerekçesi ile bu sıkıntıya çare olarak Afgan işçileri görüyor. Köylüler, Afgan işçilere aylık bin 800 ile 2 bin 500 TL arasında maaş verirken, evlerinde pişirdikleri yemekleri bir de Afgan işçi ailesi ile paylaşıyor. Yeni neslin, tarım ve hayvancılığa karşı antipati beslemesi, köylerdeki bu gerçeğin yaşanmasına sebebiyet veriyor. Ayrıca köylüler, Afgan çobanlar olmazsa hayvancılığın biteceğini, yine Afgan işçiler olmasa üretim kapasitesinin de hayli düşeceğini söylüyor.

http://www.guneysinirhaber.com/haber_3207_gencler-tarimdan-kaciyor-koyler-bosaliyor.html


< Resime gitmek için tıklayın >




Alıntıları Göster
Valla güzel kardeşim kusura bakma ama yanlışın var. Kaçar tabi o afgan dediğin adamları yakından tanıyorum. Benim dayımda çiftçi ve yanında afgan çalıştırıyor. Çünkü 2 bin tl ye tarlanın ortasında 7/24 traktör römorkunda kalıyor. Duş yok wc yok. Sosyal güvenlik yok. Kim çalışacak kardeşim bu şartlarda ? oda sezonluk 6 ay çalışırsın sonrası yok.

Gelmiş burada millete laf anlatıyorsun. O gösterdiğin haberlerin hiç birinin devamlılığı yok adam 5 gün elaman ihtiyacı var. EE sonra ? yok. Bırakın bu işleri. Bana 250 TL ye iş bulun evimi barkımı satarım. Bulursanda özelden mesaj at hemen gidicem.

Not: Günlük 60 TL ye 11 saat çalışıyorum bilgin olsun.

Not 2: Türkiyenin ilk 30'una giren bir firmada çalışıyorum 9 yıldır. Asgari ücretin 1 lira üstünü de görmedim. Beğenmiyorsan aha kapı orada dediler.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Styric -- 16 Nisan 2019; 12:22:23 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

C
cinemaker
6 gün (950 mesaj)
şu forumda yorumlara bakıp ürperiyorum devletine milletine yöneticilerine bu kadar kinli bu kadar ağzı bozuk umutsuz gençlik başka hangi millette var acaba. Ulan bütün bu olanların hiç mi sorumlusu yoktur. Hiç mi dış müdahalelerden baskılardan coğrafyamızda olan bitenden haberiniz yok. Kendi devletine yöneticisine destek olmak varken




T
Theologist
6 gün (1672 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Styric

Valla güzel kardeşim kusura bakma ama yanlışın var. Kaçar tabi o afgan dediğin adamları yakından tanıyorum. Benim dayımda çiftçi ve yanında afgan çalıştırıyor. Çünkü 2 bin tl ye tarlanın ortasında 7/24 traktör römorkunda kalıyor. Duş yok wc yok. Sosyal güvenlik yok. Kim çalışacak kardeşim bu şartlarda ? oda sezonluk 6 ay çalışırsın sonrası yok.

Gelmiş burada millete laf anlatıyorsun. O gösterdiğin haberlerin hiç birinin devamlılığı yok adam 5 gün elaman ihtiyacı var. EE sonra ? yok. Bırakın bu işleri. Bana 250 TL ye iş bulun evimi barkımı satarım. Bulursanda özelden mesaj at hemen gidicem.

Not: Günlük 60 TL ye 11 saat çalışıyorum bilgin olsun.

Not 2: Türkiyenin ilk 30'una giren bir firmada çalışıyorum 9 yıldır. Asgari ücretin 1 lira üstünü de görmedim. Beğenmiyorsan aha kapı orada dediler.

Alıntıları Göster
Sence niye bizimkiler Afgan çalıştırıyor?

Çünkü bizim süt bebeklerimiz General maaşı istiyorlar da ondan.

8-9 Bin TL istiyor bizim çobanlar aylık!

Zaten 8-9 bin de verseniz kimse evdeki rahatlığı bırakıp çıkmaz dağa taşa güneşin altında yanmaya!

Buyur kaynak.

https://m.haberturk.com/6-bin-lira-maasa-coban-bulamiyorlar-1904784-amp

http://www.hurriyet.com.tr/amp/gundem/6-bin-lira-maasi-var-calisan-kimse-yok-40793091

https://t24.com.tr/amp/haber/tuncelide-6-bin-lira-maasla-calisacak-coban-bulunamiyor,596783





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

S
Styric
6 gün (3997 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Theologist

Sence niye bizimkiler Afgan çalıştırıyor?

Çünkü bizim süt bebeklerimiz General maaşı istiyorlar da ondan.

8-9 Bin TL istiyor bizim çobanlar aylık!

Zaten 8-9 bin de verseniz kimse evdeki rahatlığı bırakıp çıkmaz dağa taşa güneşin altında yanmaya!

Buyur kaynak.

https://m.haberturk.com/6-bin-lira-maasa-coban-bulamiyorlar-1904784-amp

http://www.hurriyet.com.tr/amp/gundem/6-bin-lira-maasi-var-calisan-kimse-yok-40793091

https://t24.com.tr/amp/haber/tuncelide-6-bin-lira-maasla-calisacak-coban-bulunamiyor,596783

Alıntıları Göster
Hiç üşenmedim oturdum aradım haberturk ve hurriyeti aradım bu 6 bin tl lik çoban arayan adamın numarasını istediğim. 1 yıl önceki haber evet şimdi 8-9 olmuştur heralde diye bir umut aradım ama hepsi yüzüme kapattı ne diyorsun kardeşim diye. Tunceli de olayın gerçekleştiği için belediyeyi aradım Belediye başkanına da mesaj attım. Telefona çıkan kız öyle bir para verseler herkes çoban olur dedi güldü.

İşin özü verdiğin kaynakların temeli zaten yalan haber.

Neden mi afgan çalıştırıyor ? İnsanlık hakları için söylüyorum kölelikten başka hiç bir şey değil. Sosyal yaşam yok ev diye bişey yok tarlada yatıyorsun hanım yok çocuklar yok. Sosyal güvenlik yok zaten. Başına bir iş gelse üstüne toprak atıp tarlayı sürecekler. Gelmiş burada iş beğenmiyor diyorsun. O adama 6 ay tarlada çalışıp evine mi para gönderecek sigortasını mı yatıracak allah aşkına. Biraz elinizi vicdanınıza koyun. Ayıptır günahtır.

Bu tarımın hayvancılığın hiç bir sürekliliği yok. Toprak sahibini zengin etmekten ve tarım makine sahibini ihya etmekten başka bir işe yaramıyor. Çünkü gübre elektrik su ilaç fiyatları ortada herkes gibi onlarda gider kısıyor. Çünkü girdi çook yüksek. Sen çifçine patatesi soğanı yetiştir diye yardım etmezsen. Soğanın kilosunu çiftçi 2 liraya maal ederse sen daha çok yersin çürümüş iran soğanını. Taşıma suyu ile değirmen dönmez. bugün 40 dönüm ( kabak çekirdeği için söylüyorum 1 aylık masraf )( 6 ay sürüyor hasılata kadar yapılan masrafı sen düşün.) tarlanın sulama için harcanan elektrik masrafı 15 bin TL/ay. ve ödemediğin taktirde 3 günde gelirler trafoyu sökerler. Hani destek hani yardım ? Daha adam ürün çıkaramadan cebinden para gidiyor.

Yanlışınız var ve yanlışı bile savunacak kadar körsünüz. Eğri oturup doğru konuşup mahçup olmayı öğrenmeden bu ülkeden bir cacık olmaz.

Tekrar söylüyorum bana 5-6 bin falan iş bul çobanlıkta dahil. Sigorta da istemiyorum hemen gidicem.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Styric -- 16 Nisan 2019; 13:41:28 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

T
Theologist
6 gün (1672 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Styric

Hiç üşenmedim oturdum aradım haberturk ve hurriyeti aradım bu 6 bin tl lik çoban arayan adamın numarasını istediğim. 1 yıl önceki haber evet şimdi 8-9 olmuştur heralde diye bir umut aradım ama hepsi yüzüme kapattı ne diyorsun kardeşim diye. Tunceli de olayın gerçekleştiği için belediyeyi aradım Belediye başkanına da mesaj attım. Telefona çıkan kız öyle bir para verseler herkes çoban olur dedi güldü.

İşin özü verdiğin kaynakların temeli zaten yalan haber.

Neden mi afgan çalıştırıyor ? İnsanlık hakları için söylüyorum kölelikten başka hiç bir şey değil. Sosyal yaşam yok ev diye bişey yok tarlada yatıyorsun hanım yok çocuklar yok. Sosyal güvenlik yok zaten. Başına bir iş gelse üstüne toprak atıp tarlayı sürecekler. Gelmiş burada iş beğenmiyor diyorsun. O adama 6 ay tarlada çalışıp evine mi para gönderecek sigortasını mı yatıracak allah aşkına. Biraz elinizi vicdanınıza koyun. Ayıptır günahtır.

Bu tarımın hayvancılığın hiç bir sürekliliği yok. Toprak sahibini zengin etmekten ve tarım makine sahibini ihya etmekten başka bir işe yaramıyor. Çünkü gübre elektrik su ilaç fiyatları ortada herkes gibi onlarda gider kısıyor. Çünkü girdi çook yüksek. Sen çifçine patatesi soğanı yetiştir diye yardım etmezsen. Soğanın kilosunu çiftçi 2 liraya maal ederse sen daha çok yersin çürümüş iran soğanını. Taşıma suyu ile değirmen dönmez. bugün 40 dönüm ( kabak çekirdeği için söylüyorum 1 aylık masraf )( 6 ay sürüyor hasılata kadar yapılan masrafı sen düşün.) tarlanın sulama için harcanan elektrik masrafı 15 bin TL/ay. ve ödemediğin taktirde 3 günde gelirler trafoyu sökerler. Hani destek hani yardım ? Daha adam ürün çıkaramadan cebinden para gidiyor.

Yanlışınız var ve yanlışı bile savunacak kadar körsünüz. Eğri oturup doğru konuşup mahçup olmayı öğrenmeden bu ülkeden bir cacık olmaz.

Tekrar söylüyorum bana 5-6 bin falan iş bul çobanlıkta dahil. Sigorta da istemiyorum hemen gidicem.

Alıntıları Göster
Tunceli’yi aradınız ve yalan mı dediler?

O zaman bunlar da yalan söylüyor, izleyin ve onları da arayın çünkü farklı iller....

Muş

Videoyu izlemek için tıklayınız

https://m.facebook.com/Haberturk/videos/1801675379875850/

Aksaray
https://www.posta.com.tr/amp/aksaray-da-4-bin-lira-maasla-coban-bulamiyorlar-1378545

Edirne
https://www.ntv.com.tr/turkiye/5bin-lira-maas-alan-coban-isi-birakti,PbRjkpNdfk28aJRetXLz3A
https://m.sondakika.com/amp/haber-hayvan-ciftligi-sahibi-aylik-5-bin-tl-ye-11353876/

Ankara
https://m.sondakika.com/amp/haber-hayvan-ciftligi-sahibi-aylik-5-bin-tl-ye-11353876/


Kayseri
https://www.kayseriolay.com/bin-tl-maasla-coban-araniyor-coban-yetenekliyse-maas-artabilir-amp30036.htm

Bursa
http://m.enbursa.com/haber/amp-coban-borsasi-yukseldi-iste-aldiklari-maas-17065.html


Bolu
http://www.boluekspres.com/icerik/haber.php?i=41907

Aksaray
https://www.gzt.com/amphtml/haber/4-bin-tl-maas-ile-coban-bulamiyorlar-2727131


Batman
http://www.batmancagdas.com/haber/amp/50732





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Theologist -- 16 Nisan 2019; 14:30:25 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

S
Styric
6 gün (3997 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Theologist

Tunceli’yi aradınız ve yalan mı dediler?

O zaman bunlar da yalan söylüyor, izleyin ve onları da arayın çünkü farklı iller....

Muş

Videoyu izlemek için tıklayınız

https://m.facebook.com/Haberturk/videos/1801675379875850/

Aksaray
https://www.posta.com.tr/amp/aksaray-da-4-bin-lira-maasla-coban-bulamiyorlar-1378545

Edirne
https://www.ntv.com.tr/turkiye/5bin-lira-maas-alan-coban-isi-birakti,PbRjkpNdfk28aJRetXLz3A
https://m.sondakika.com/amp/haber-hayvan-ciftligi-sahibi-aylik-5-bin-tl-ye-11353876/

Ankara
https://m.sondakika.com/amp/haber-hayvan-ciftligi-sahibi-aylik-5-bin-tl-ye-11353876/


Kayseri
https://www.kayseriolay.com/bin-tl-maasla-coban-araniyor-coban-yetenekliyse-maas-artabilir-amp30036.htm

Bursa
http://m.enbursa.com/haber/amp-coban-borsasi-yukseldi-iste-aldiklari-maas-17065.html


Bolu
http://www.boluekspres.com/icerik/haber.php?i=41907

Aksaray
https://www.gzt.com/amphtml/haber/4-bin-tl-maas-ile-coban-bulamiyorlar-2727131


Batman
http://www.batmancagdas.com/haber/amp/50732





Alıntıları Göster
Ben ne diyorum sen ne diyorsun farkında mısın ?

Ben neden arayacağım, arayın bulun bana söyleyin diyorum. Çünkü tamamı yalan. 5-6 bin tl ye millet bir birini öldürüyor sen ne anlatıyorsun ?

Not: Şimdi 5 bin nufuslu köyde yaşayan dayımı aradım çobanlara ne kadar veriyorsunuz diye. Afgan türk farketmez 2000 TL + yemek ve konaklama dedi. Kendisi de ilçe ismi vermeyim 15 bin nufuslu ilçenin ziraat odası başkanı. Numarasını da verebilirim.

Benim kardeşim türkiyenin büyük hastanelerinden birinde çalışıyor. Orada ki Hastane genel direktörü bile 5 bin tl alıyor. Gelmiş burada çoban 8-9 bin. Hangi dünyasınız kardeşim ? millet 100 lira için sokak'da ki kadınların kulağında ki bileğinde ki altın görünümlü çakma ziynetleri gasp ediyor.

Not 2: Normalde köyde yaşayan ve üniversite okuyan kuzenimi aradım 20 yaşında. Fiyatları sormak için. 8-9 bin tl değil 5 bin tl için okulu bırakır giderim adres ver dedi.

Not 3: İnşaat işçisi Sabah 7 akşam 7 çalışır 75 TL/günlük. Bu adam mı çobanlık yapamayacak. Adam her gün 1 ton kum çekiyor tuğla taşıyor. Koyunları mı beğenmeyecek ? Zaten orada da konaklama yok inşaatın pencerelerin muşamba gerip kalıyorlar. Ve bu adam 5-6 bin tl çobanlığı beğenmiyor öyle mi ? harbiden aklınız gibi ufkunuz da daracık.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Styric -- 16 Nisan 2019; 14:36:43 >