| T |
|
Tom Barrack'in sinirdisi edilmesi gibi absürt beklentiler olsa da Türkiyede bunu yaptiracak bir güc yoktu ki nitekim görev süresi uzatildi. Barrack'a daha genis yetkiler verilerek görev süresinin uzatilmasiyla önümüzdeki dönemde kesinlesen gelismeler: -ERDOGAN'IN SECIMI KAZANMASI -OSMANLI MILLET ANAYASASINA GECILMESI -MONARSIYE GECILMESI -FETO KODUYLA MUHALEFETIN TUTUKLANMASI -RUHBAN OKULUNUN ACILMASI -ABDULLAH ÖCALANIN ANKARA'DA VILLAYA YERLESMESI -IBRAHIM ANLASMASININ IMZALANMASI |
|
Dışarıdan para bulurlarsa bulanık ortamı değerlendirir akp. Şuan değil ama ters teper. Kk hamleleri ile yeni bir döneme girdi CHP buna göre şekillenecek siyaset. Normal şartlarda Erdoğan aday olamıyor zaten. Erken seçim olması gerekiyor öngörülen dediğin gibi Kasım 2027 ama şartlar her an değişebilir. ABD İran savaşına da bağlı erken seçim kararı. Savaş biterse eğer Türkiye’ye sıcak para akışı olur. Seçimin de daha erkene çekilme ihtimali olur. |
|
Ülkemiz için en iyisi olsun ama bak hocam haziran geldi 6 aydır sıkı bütçe devam ediyor memur alımı yok halka ulufe dağıtımı yok asgariye zam yok o yok bu yok Suan halka desen ki Kasım'da seçim yapacaz kimse unutmaz bu 6 ayi Hele ki emekliler artik delirme noktasında Ben bu sene seçime cok çok yüzde 5 ihtimal veririm. Muhalif kitle zaten bu saatten sonra belli 6li masa yıkıldı sonrasinda chp yalniz kaldi yerel secimde ona ragmen ciddi bi basari sağlandı bu konsolidasyonun artik yol yön vericisi Eİ ÖÖ ve MY bu 3lu nereyi isaret etse muhalefet o yöne gider gibi Kknin chp hamlelerini biz daha tam hissetmedik zaten pazartesi piyasalar ne olacak Allah bilir dolar tahvilleri dip noktaya indi tonlarca altın yakıldı vs vs ekonomi iyice karışmaya başladı ben bu sebepten son olayların ciddi ciddi siyasetten ayrı yargı kararı olabileceğini düşünüyorum ama piyasa tam aksini düşünüyor korkunç bir ekonomik fatura çıkacak bu hafta bundan eminim dolar 50yi gececek muhtemelen |
|
Eğer bu sene seçim olmazsa seneye emekliye %100 zam yapmak zorunda yoksa seçimi falan kazanamaz. Sürekli Ortadoğu ülkeleriyle görüşmeler yapıyorlar. Bir yerlerden para bulmak zorundalar yoksa ekonomi falan bitik durumda. Kk konusunda en büyük sınavı borsa verdi olumlu karşıladı. Yani beklenen olmadı. Herkes borsa taban yapacak dedi ama hiç olmadı. Ciddi bir altın yaktılar onu biliyorum ama mecbur kaldılar. Altın yakmasalar şuan gerçekten bitmiş durumdaydık. Herkes Akp gidince ülke şahlanacak sanıyor ama tam tersi olacak. |
|
Bence bizim ülke böyle gelmis böyle gider Her nesil nesillerce refah bekledi babayi aldi Biz de ayni olcaz ;D bu ülkenin kaderi bu Ondan dolayi hic umrum diil kim kazanmis kim etmis ama secim zevkli oluyor heyecan falan guzel etkinlik yani keske her sene olsa |
|
50 sene önceki haberleri bazen açıp oluyorum pek değişen bir şey yok. Yine enflasyon yine hırsızlık yine adaletsizlik. Bu ülkenin başına kim gelirse gelsin düzeni değiştiremez. Burası orta doğu. Binlerce yıldır savaşlar bitmeden devam ediyor. Devam da edecek. |
|
KK hamlesinden sonra aday olmak için gereken hamleleri de yapacaktır. Sonrasında ülkenin ekonomik geleceğini feda ederek para bulup maaşlara zam yapıp, millete çok kısa dönem para dağıtacaktır. Millet sonra ne olacağına bakmadığı için, "para geldi, ekonomi süper oldu, zengin olduk" diyerek gene oy verecek. Sonrasında ülke olarak çok daha zor ekonomik şartlar olacak ama artık geç olacak. Rte çıkar gene millete atı alan üsküdarı geçti der, olur biter. Akpnin ekonomiyi düzeltecek, hatta kötü gidişi azaltacak bir planı yok, isteği de yok. 50 sene öncesiyle durum benzer çünkü zihniyet aynı. Akpnin "yeni Türkiye" masalları sadece algıya yönelik. Dp, anap falan akpnin öncüleri. Ecevit arada fırsat yakalayan "diğerlerinden" isimdi. Demokrasi mevcut seçenekler arasında ülkeler için "en iyi" seçenek ama sonuçta halk neyse onu yansıtıyor. Çünkü en iyisi değil en çok olan kazanıyor. Ve tarih çoğunluk desteğinin her zaman doğru olmadığını defalarca gösterdi. |
|
Para nereden gelecek ben onu merak ediyorum Merkez bankasinda az bucuk dolar altin vardi onlar da gitti gidiyo Türkiye'nin şuanda acayip paraya ihtiyaci var acayip öyle böyle değil emekliler bile sokaga çıkıp oraya buraya eyleme gidiyorsa dusun https://youtube.com/shorts/QUjvjoWYiuQ?si=Aea9ZHisT5ZmlBXm Şu amca hayatında ilk kez isyan etmiştir |
| Yapmayın bunu emekliye iki zam yapar gene alır Ama seçim takvimi falan 2027 gibi duruyor |
|
Şuan direkt olarak aday olamadığı için , aday olabileceği zemin oluşana dek baskın seçim yapmazlar. Meclis 400 milletvekili ile cumhurbaşkanını düşürmeli, Ya da anayasa değişikliği ile seçilme sınırı değiştirilmeli ki buna da sanırım o kadar vekil lazım, bunlar gerçekleşip tekrar erdoğanın aday olabileceği zemin oluşmadan baskın seçim ihtimali yok. Önce adaylığının önündeki engel kalkmalı. Diğer alternatif ise bence bunlar gerçekleştirilemez ise parlamenter sisteme geri dönüş ve erdoğanın partisiz cumhurbaşkanı olabilmesi veya başbakan olması. Dolayısıyla bizleri de çetrefilli bir ortam bekliyor. İktidarı elde tutabilmek için hangi yolu deneyecekler göreceğiz. Ama bunlar olmaksızın baskın seçim yapamazlar.
Yukarıdaki duruma göre 400'den az vekil sayısı ile Cumhurbaşkanı'nın maksimum 2 kere seçilebilir maddesi değişebilir ama bunu sadece halk oylamasına sunabiliyor. Ama 400 geçerse direkt kendisi onaylayabiliyor. Ondan sebep 400'ü aşmak istiyorlar. |
|
Başkanlık sisteminden geri adım atılmaz bence Anayasa için de vakit kaldığını düşünmüyorum zemin de yok buna anayasa referandumu yapıp hayır çıkarsa rezil olurlar 400 vekil ile anayasa degisimi yapacaklarını da sanmıyorum çünkü öyle bir şey halk nezdinde olumsuz intiba bırakır 2027 Kasım'da sandık var gibi |
|
O tarihe kadar uzasın bence iyi olur. Ellerinde imkan olsa şuan yaparlar tam zamanı diye düşünüp ama ne güzel ki ellerini kollarını bağlayan bir durum var. Umarım muhalefette bu süreyi iyi değerlendirir. Gerçi son seçimde bile kılıçdaroğlu %48 civarı oy aldı. O bile korkmaları için sebep çünkü kılıçdaroğlu bile o kadar oy aldıysa bugün düşünülen rakipler muhtemelen erdoğanı yener. Onun da hesabıyla mahkemeleri kullanıyorlar. Yargı yoluyla siyaseti düzenleme yolunu ve her seçimde chp'ye üzerinden suç attıkları dem ve apo yolunu da inanılmaz zorladıkları için nasıl bir plan peşinde oldukları ortada. Erdoğan aday olabilsin de her yolu deneriz kafasındalar. Halk biraz akıllı olmalı ama bu da maalesef güvenilecek bir yol değil. Tek ümidim son yerel seçimlerde düşüşte olmaları. Onun üstüne bu olaylar eksi yazmış olacak ki şuan onlar açısından seçim yangın yeri. |
|
Piyasada bekledigim kadar uçarı bir tepki yok Muhtemelen dolar/altin satılıyor Dolar yine de 46ya dayandı |
|
seçim içim şartların olgunlaşması lazım olay sadece para da değil apoyu ve demi çekmeleri gerekecek onun zamanını kolluyorlar olan vatandaşa olacak gene |
|
Tom Barrack'in sinirdisi edilmesi gibi absürt beklentiler olsa da Türkiyede bunu yaptiracak bir güc yoktu ki nitekim görev süresi uzatildi. Barrack'a daha genis yetkiler verilerek görev süresinin uzatilmasiyla önümüzdeki dönemde kesinlesen gelismeler: -ERDOGAN'IN SECIMI KAZANMASI -OSMANLI MILLET ANAYASASINA GECILMESI -MONARSIYE GECILMESI -FETO KODUYLA MUHALEFETIN TUTUKLANMASI -RUHBAN OKULUNUN ACILMASI -ABDULLAH ÖCALANIN ANKARA'DA VILLAYA YERLESMESI -IBRAHIM ANLASMASININ IMZALANMASI |
| AKP emekli maaşlarına asgari ücrete yüzde 300 zam yapsa bile kurtaramaz. Ekonomide artık hiç bir regülasyon iktidarı rahatlatamaz. Sistem artık iktidar değişikliğini istiyor zaten 7 Haziran 2015'te gitmesi gereken bir iktidarın uzatmalarını, yargıyı devreye sokarak çırpınmasını izliyoruz. Sonuç olarak halk yoruluyor, ülke yoruluyor, her alanda gerileme var. |
| Ne tarafa dogru sahlaniyoruz? Ülkeyi 100 yildan fazla geriye götürmeye calisiyor bastakiler. |
|
son günlerdeki olaylara bakılırsa bu sene kasım ayında erken baskın seçime giderler gibi hemde dem partiye ihtiyaç kalmadan anayasa değişliğini chp milletvekillre sağlar KK oğluda cumhurbaşkanı yrd yaparlar |
| Emekliye zam yapmadan bu seçimi alamaz. Emekli şuan yerlerde sürünüyor. Kendisi de farkında. Seçimler 2027 kalacak ya da bu 6 aylık dönemde zam yapacak ki kasımda seçime girebilsin. |
|
emekliyi kandırmak kolay 10 bin seyyanen zam yaptımı zaten tüm basın emrinde oooo emekliyi pohpohlamalar seçimi yine alır bizim halk sever öyle şeyleri yazık torunlarının yüzlerine bakamayacaklar tabi ülke tek parça kalırsa |
CHP'nin içinde bulunduğu durum kötü de olsa şuanda seçim falan garantilemez hane halki ekonomisi gerçekten cok kötü durumda bunu bi toparlamak lazım
Düşünün şuanda herhangi bir kafede en yüksek banknot olan 200 lira ile kahve alamıyor fast foodcularda 80 gr tavuk döner tost falan bile alamıyoruz aynı 200 lirayı kazanmak için bir asgari ucretli yaklaşık 1.5 2 saat çalışıyor
Bu sene hazırlanan bütçeyi memur alımlarını vs takip ettim bu şekilde seçim ekonomisi veya seçim senesi olmaz şimdi tvde kendini sözde uzman addetmis tipler ünlü olacaz sansasyon yapacaz diye "baskin secim var bu sene" diye bağırıyor
Siz ne düşünüyorsunuz? Bu sene seçim ihtimali var mı?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >