Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
39
Cevap
2423
Tıklama
17
Öne Çıkarma
AYM’den önemli e-ticaret kararı: Ayıplı üründe platformlar da sorumlu olacak
M
2 hafta (12777 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

AYM’den önemli e-ticaret kararı: Ayıplı üründe platformlar da sorumlu olacak



Anayasa Mahkemesi (AYM), online alışverişlerde tüketici haklarını doğrudan etkileyecek önemli bir karara imza attı. Resmi Gazete’de yayımlanan kararla Trendyol, Hepsiburada, Amazon Türkiye ve N11 gibi e-ticaret platformlarını ayıplı mal ve hukuka aykırı ürünlerden kaynaklanan sorumluluktan büyük ölçüde muaf tutan yasal düzenlemeler iptal edildi.



Karar öncesinde tüketiciler, kusurlu veya ayıplı bir ürünle karşılaştıklarında yalnızca satıcıya başvurabiliyordu. Satıcının faaliyetini sonlandırması, platformdan ayrılması ya da ulaşılamaz hale gelmesi durumlarında ise tüketiciler ciddi hak kayıpları yaşayabiliyordu. AYM, mevcut yapının tüketiciyi yeterince korumadığı sonucuna vardı.



“Sadece aracıyız” dönemi bitiyor



Yüksek Mahkeme, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da yer alan ve aracı hizmet sağlayıcıların ayıplı mallara ilişkin tüketici taleplerinden sorumlu tutulmasını engelleyen hüküm ile 6563 sayılı Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkında Kanun’daki, platformların satıcılar tarafından sunulan içerik ve ürünlerden sorumlu olmadığını düzenleyen hükmü iptal etti.



Kararın gerekçesinde, bazı e-ticaret platformlarının yalnızca alıcı ve satıcıyı buluşturan pasif aracılar olmadığına dikkat çekildi. Mahkeme, platformların ödeme süreçlerinden ürün sunumuna kadar ticaretin birçok aşamasında aktif rol üstlendiğini, bu nedenle tüketiciye karşı tamamen sorumsuz kabul edilmelerinin hukuki dengeyi bozduğunu değerlendirdi.



9 ay sonra yürürlüğe girecek



Kararın yürürlüğe girmesiyle birlikte tüketicilerin yalnızca satıcıya değil, gerektiğinde doğrudan platformlara karşı da hak arama yoluna başvurabilmesinin önü açılacak.



Bununla birlikte AYM, iptal kararlarının derhal yürürlüğe girmesine hükmetmedi. Yasal boşluk oluşmaması amacıyla kararın Resmi Gazete’de yayımlanmasından itibaren dokuz aylık geçiş süresi tanındı. Bu süreçte TBMM’nin e-ticaret platformlarının sorumluluklarını yeniden düzenleyen yeni bir yasal çerçeve oluşturması bekleniyor. Mevcut hükümlerin iptali ise Mart 2027’de yürürlüğe girecek.




Kaynak:https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2026/06/20260602-4.pdf
Kaynak:https://www.memurlar.net/haber/1168848/ayipli-malda-trendyol-ve-hepsiburada-gibi-platformlar-da-sorumlu-olacak.html

 Haberi Portalda Gör

Benzer uygulama emlakçılar için de olsun. Satarken/kiralarken iyi sorun olunca ev sahibiyle çöz... Emlakçılar evi bile göstermiyorlar, sırf kapıyı açtıkları içi...
Yoruma Git
Yorumun Devamı CWaRRioR - 2 hafta +42
Bizim Türk Firmaları bunu beğenmedi.Amazonda sorun yaşamıyorum adamlar koşulsuz şartsız 30 gün iade imkanı sunuyor sorgulamıyorlar beni birkere sorgulamadılar.Bizim yerli insanımız bu haberi...
Yoruma Git
Yorumun Devamı AykutT291 - 2 hafta +22
Telefona ekran satın alacağım örneğin. Hiçbir satıcıda en ufak bir bilgi girmemiş ürün açıklamasına. Oled diyerek lcd satıyorlar. Lcd ürün türünün alt...
Yoruma Git
Yorumun Devamı mystiery_ - 2 hafta +21
A
2 hafta (321 mesaj)
Teğmen

Bizim Türk Firmaları bunu beğenmedi.Amazonda sorun yaşamıyorum adamlar koşulsuz şartsız 30 gün iade imkanı sunuyor sorgulamıyorlar beni birkere sorgulamadılar.Bizim yerli insanımız bu haberi duyunca ana bacı sövmüşdür kesin isyana bağlamışdır.Haklı bir karar Tüketici nereden alışveriş yapıyorsa orayla muhatapdır arka planda ne olduğunu bilmek zorunda değildir Tüketici.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AykutT291 -- 2 Haziran 2026; 15:45:21 >

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
2 hafta (10933 mesaj)
Yarbay

Benzer uygulama emlakçılar için de olsun. Satarken/kiralarken iyi sorun olunca ev sahibiyle çöz... Emlakçılar evi bile göstermiyorlar, sırf kapıyı açtıkları için %2-3 pay alıyorlar.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 2 Haziran 2026; 15:44:24 >

Bu mesaja 2 cevap geldi.
C
2 hafta (1713 mesaj)
Binbaşı

Nihayet.




C
2 hafta (1713 mesaj)
Binbaşı

Kesinlikle 100%





Bu mesajda bahsedilenler: @CWaRRioR
F
2 hafta (2119 mesaj)
Yarbay

Ülkemizde para zor kazanılıyor. Birde ÖTV ve ÖTV'li fiyatının KDV'sini ödeyerek aldığımız bir dünya ürün var. Şimdi bi zahmet eşek yükü vererek aldığımız ürünlerde tüketiciyi mağdur duruma düşüren her konuda hızlıca kanun çıkarmak gri alan bırakmamak lazım.




V
2 hafta (1796 mesaj)
Yüzbaşı

Katılıyorum.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @CWaRRioR
D
2 hafta (179 mesaj)
Teğmen

Çok iyi olmuş geç bile kalındı



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

M
2 hafta (3198 mesaj)
Yarbay

Telefona ekran satın alacağım örneğin. Hiçbir satıcıda en ufak bir bilgi girmemiş ürün açıklamasına. Oled diyerek lcd satıyorlar. Lcd ürün türünün altına Oled ekran koymuşlar. Rastgele yaşıyorlar. Fotoğrafları birebir aynı her satıcının. Açıklamaları da yok. Sürpriz yumurta gibi yedek parçalar. Bunu hizaya sokacak olan satış platformudur. Ürün açıklamasında ben kargoda tutanak tutulmalıdır okumak istemiyorum, ürünle ilgili bilgi almak istiyorum. Model kodunu, adını, markasını, ithal edildiği yeri, ithal edeni, ürün özelliklerini vb ne var ne yoksa yazacaksın.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

N
2 hafta (24028 mesaj)
Yarbay

Ülkede yasa ve kanun mu var bunları sallayan mı var? Kim takar yalova kaymakamını hiç bir sonuç çıkmaz.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
-
2 hafta (1669 mesaj)
Binbaşı

Güzel ama çok geç yürürlüğe giriyor.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

T
2 hafta (2591 mesaj)
Yarbay

Çok geç kalınmış, arada tüketicinin faydasına da olan kararlar.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

D
2 hafta (1050 mesaj)
Binbaşı

Neden hemen girmiyor da 9 ay bekliyoruz ?




J
2 hafta (6470 mesaj)
Yarbay

son zamanlarda , kapitalist meclisten koprılmış önemli bir hak bu. sudan çıkıp nefes alın. geri suya dönüceksiniz




Y
2 hafta (387 mesaj)
Yüzbaşı

12 li ampül aldım Amazon dan 1 i patlak çıktı 11 i sağlam, onu düşün dedim komple iade yaptılar. Sağlam diyorum yok olsun diyor. Öte yandan diğerlerinden birine kutusuyla gönderdiğim iade "kutusu çizilmiş" diye red yiyor 🤣



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @AykutT291
C
2 hafta (6566 mesaj)
Yarbay

çok doğru bir karar, aslında satıcıdan daha çok kazanan komisyonları cukkalayan platformlar daha çok sorumluluk almalı.




A
2 hafta (288 mesaj)
Yüzbaşı

Özellikle Trendyol'a KAPAK olsun... 🤓🤭



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

0
2 hafta (4310 mesaj)
Binbaşı

Çok şükür iyi birşeyler duymak rahatlatiyor



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

F
2 hafta (15 mesaj)
Onbaşı

AYM nin ellerine sağlık geçen gün iş yerinden arkadaşlar iki koli kedi maması aldılar sahte ürün geldi platform satışlar yaptıktan sonra hemen kapatmış trendyol'da hiçbir sorumluluk almadığını söylüyor ürünü iade ediyorsun kargoya veriyorsun firma kapandığı için kargo askıda kalıyor ödeme geri gönderilmiyor trendyol'da hiçbir işe karışmıyor insanlar salak yerine koyuyorlar zaten parayı 30 gün blokede tutuyorlar iadeyi trendyol'un yapması lazım biraz baskı yapınca da kuzu kuzu iadeyi yaptılar ama çok uğraştırıyorlar insanları şikayetvar.com'da yüzlerce sahte kedi maması olayı var



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

F
2 hafta (15 mesaj)
Onbaşı

Bazı platformlar sahte ürünlerin satılmasında komisyonu aldıktan sonra çok güzel aracılık ediyorlar



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >