Bu konudaki kullanıcılar: 3 misafir, 2 mobil kullanıcı
265
Cevap
15544
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Asus TP300LD-C4089H Kullanıcı İncelemesi & Ram - SSD Takma - Genel Sorunlar

E elmaarmutportakal Konu Sahibi
7 yıl (418 mesaj)





Evet arkadaşlar bugün itibariyle hepsiburada.com dan sipariş ettiğim Asus TP300LD-C4089H modeli elime geçti.
Ve hemen kabaca bir inceleme yapmak istedim. Çünkü forumda bu notebook u almak isteyen arkadaş çok.

Youtube daki incelemeler




Hepsiburada Satış Linki


Öncelikle Birkaç Görsel





İncelik olarak çok iyi bence. Sonuçta bu bir tablet değil. Bir notebook.
Kasa fırçalanmış metal. Klavye kısmı biraz sadece bende ki mi bilmiyorum ama biraz dandik sanki şişmiş gibi ortası.
**Kasa güzel fakat klavye kısmı biraz dandik


Dokunmatik çok iyi. Unutmadan söyliyeyim. İnternet Explorer dokunmatikte sürekli hata veriyor. Nasıl diyeceksiniz ki şöyle;
Mesela youtube vb sitelerden bir video açıyorsunuz pc yi katlayıp tablet gibi kullanacaksınız ve katlayıp çevirince direk bir hata ile karşılaşıldı mesajı geliyor.
Ayrıca Ekran klavyesi explorer da çıkmıyordu sonra chrome u yükleyince çıktı bende şaşırdım bu niye çıktı diye.
Chrome stabil çalışıyor anlıyacağınız.
**Chromeyi yükleyin ( opera, mozilla vs denenmedi)


İşlemci sonuçta 4. nesil bir i3 işlemci 1.9 ghz ile çalışıyor. Mükemmellik beklemeyin kesinlikle.
Ram ise aidata da gordugumuz şekilde yukseltilebiliyor. Fakat slot sayisi 1 adetmiş.

Erha24 nickli arkadasimiz 4gb onboard ve 1 adet boş RAM slotunun olduğunu ve sadece 8 GB 1600 MHz RAM in uyduğunu ssöyledi.

Yani RAM i 12 GB yapabiliyoruz.

Bir de ses olayı var... Ses aslında düz ve sert bir zemine koyulduğunda pc sessiz bir ortamı gayet tatmin eder. Fakat normal derecede insanlar konuşuyorsa ve sizde elinizde birşeyler izliyorsanız duymakta zorlanabilirsiniz bence.


Ayrıca dvd-cd rom yok.
**Hoparlör kısmı alırken göz önüne alınmalı.


Hdd ise bildiğiniz gibi 500 GB 5400 RPM... Asus şu 5400 RPM sevdasından vazgeçemedi bu yüzden çok laf işitiyor bizden
**Kesinlikle ve kesinlikle hemen olmasa bile daha sonradan SSD takılmalı.
** HDD yi SSD ye clonlarken çoğu arkadaşımız sorun yaşıyor bilgisi olmayan bence klonlama işine girmesin.

Ekranı güzel 13.3" Full HD bir ekranı sahip ve ekranın canlılığını beğendim. Full HD de sorun yok. Gayet Portatif.
Katlama ise çok güzel hemen katlıyorsunuz ve ardından klavyeniz otomatik kitleniyor. Dokunmatik hassas.

Fanı ise çok gürültülü değil yani normal bir notebooktan daha az ses çıkarıyor. Multimedia kullanımında {oyun oynamadım bilmiyorum}
Tabiki yorganın battaniyenin üzerine koymayın.

Bilgisayarı tablet gibi 2 saat elinizde tutamazsınız sonuçta ağır, tablet gibi değil.


Bir video da biz çekip bizde anlatmaya çalıştık

https://www.izlesene.com/video/amator-cekim/8009391
Yarıda kaldı devamı
https://www.izlesene.com/videolar



Sonuç olarak ** ile işaretlediğim yerlerden ayrı sormak istediğiniz bişey varsa yardımcı olmaya çalışırım..

Erhan24 Arkadaşımız Ram ve SSD Takmıştır. Bizimle birkaç resim paylaştı teşekkür ederiz.

Ram Takma Sırasında;
< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >


SSD takma konusunda orijinal HDD sini Casper 8.0 ile Sorunsuz Klonlamış ve SSD Takmıştır.
Yalnız Önemli Bir Notu var arkadaşın direk yapıştırıyorum;
" ssd eklerseniz cihaz garanti dışı kalacağı aşikar sarı garanti etiketi ısıtarak cıkardım yalnız hdd nin üzerine takıldığı caddy ile hdd termal bir bandajla sarılmış ben söktüm ama tekrar yapıştırınca belli olur. "







Soru - Cevaplar

1) Bu paraya bu alınır mı?
Alınır.
2) Bunu almandaki amaç ne?
Portatiflik, Kolay taşımak, Tablet-Notebook olması, Full HD ve GT820M olması, Eğlence-Multimedia, Film izlemek, ufak tefek oyun oynamak arada.

4)Hoparlöre Haksızlık etmiyor musun?
Ben asusdan daha iyisini beklerdim.

5)Asus neden i5 - i7 li olanı satmıyor
Türkiyeye getirmiyor yurtdışında var ama getirtmek çok pahalıya mal olur anlamsız

7)Ekran parlaklığı sende de açılıp kapanıyor mu?
Evet oluyordu. Ancak Aygıt Yöneticisinden - Görüntü bağdaştırıcılrına gelip - intel4000 i kaldırdım ve yeniden başlattım sorun düzeldi. (Bunu yapmadan önce klavye de FN tusuya beraber 'A' tuşuna basin.

8)Pcdepo çok ucuza satıyor alabildin mi?
Asla alamazsınız bu bir PcDePo oyunudur stoklarına gelmez gelirse fiyatı bu olmaz....

9) RAM yukseltiliyor mu?
- Evet RAM yukseltiliyor 1 slot var bos 8 GB 1600 MHz RAM takilarak 12 GB yapan arkadasimiz var. ( Ram Kesinlikle Low LEvel Ram olmalı)

Lütfen Özel Mesaj Yollamayın. Konu altına yazın ki başka arkadaşlarda faydalansın.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elmaarmutportakal -- 2 Haziran 2016; 23:23:33 >


W W.Amadeus
7 yıl (4009 mesaj)
Güzel bir inceleme, teşekkür ederim bilgilendirme için.
Ben de bugün incelemeye başladım bu ürünü, çok fazla yorum yok, en geniş bilgiyi burada buldum.

En çok aklımı kurcalayan 15" lerde bile FullHd rahatsız edici iken bu makineye daha da beter mi?
Neden böyle bir makineye FullHd koydular dersiniz?



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

E elmaarmutportakal Konu Sahibi
7 yıl (418 mesaj)
Hocam ne yönden rahatsız edici buluyorsunuz full hdyi?



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @W.Amadeus

W W.Amadeus
7 yıl (4009 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: elmaarmutportakal

Hocam ne yönden rahatsız edici buluyorsunuz full hdyi?



Yazılar çok küçük oluyor büyütsen görüntü bozuluyor, küçük ekranda kullanımı zor.
Ben 15.6" de bile kullanamadım. Bilgisayarı satma sebeplerimden biriydi. Şimdi böyle bir makine de FullHd bir tek bana mı garip geldi acaba?



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

E elmaarmutportakal Konu Sahibi
7 yıl (418 mesaj)
Hocam retina olsaydi napcaktiniz

Saka bi yana tam haksiz da değilsiniz fakat full hd su zamanda ayni zamanda ihtiyac.
Ekran ayarlarindan degistirebilirsiniz ihtiyaciniz olduğunda
Ama film vs için full hd ye donersiniz yine de



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @W.Amadeus

D delimavii67
7 yıl (3093 mesaj)
öncelikle hayırlı olsun, ben bu cihazda Ethernet girişi olmadığı için eledim, tamam sonuçta wifi ile bağlanıyoruz ama yeri geliyor modem ayarı Access point ayarı yapmak için Ethernet üzerinden kabloyla bağlanmak gerekiyor.
sırf Ethernet girişi var diye hp x360 13.3 inçlik i5 işlemcili 8 gb ramli ve ssd diskli modelini aldım


Bu mesaja 2 cevap geldi.

D Dragonborn
7 yıl (2477 mesaj)
Cok tesekkurler ben de inceleme bekliyordum. Ssd takmayi dusuniyor musunuz? Bir de dokunmatik windoes 8 nasil? Cok kullanilcak gibi mi yoksa bos mu



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

E elmaarmutportakal Konu Sahibi
7 yıl (418 mesaj)
Teşekkür ederim hocam. Evet ethernet girişi yok malesef. Benim ethernet girişine ihtiyacım yok.
Ama eğer ihtiyaç varsa 10 lira civarı usb to ethernet adaptörler satılıyor.

x360 a da baktım aynı sizin aldığınız modele. Aslında özelliklikleri tam istediğim gibiydi fakat hp de ısınma sorunu ve aradaki fiyat farkı beni asusa itti.




Bu mesajda bahsedilenler: @delimavii67

E elmaarmutportakal Konu Sahibi
7 yıl (418 mesaj)
Kesinlikle düşünüyorum ssd takmayı.
Dokunmatik iyi herhangi bişey yok.

Tablet gibi dizinizin üstünde elinizde kullanıcağınız zaman çok güzel oluyor.

masa başına oturup da kullanırken kullanmıyorsunuz zaten dokunmatiği. Tabi dokunmatikte de bir word açıp düzenleme yapmaz kimse, dokunmatiği kullanıcağınız alan belli sınırlı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Dragonborn

D delimavii67
7 yıl (3093 mesaj)
Haklısınız, aradaki fiyat farkına gelince ortalama 200 tl ssd artı 8 gb ram farkı ve i3 i5 işlemci farkı aynı yeri bulur, hp de ısınma var demişsiniz ama ben hiç ısınma sorununa rastlamadım uzun saatler kapatmadan çalıştırdım ısınma yoktu, belki aluminyum kasanın etkisi olabilir. Hp yi bende beğenmezdim ama bu sefer olmuş kalite var stabilite var en önemlisi 5 sn olmadan windows masaüstü karşınızda.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


N Ntpl15
7 yıl (77 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: elmaarmutportakal

Kesinlikle düşünüyorum ssd takmayı.
Dokunmatik iyi herhangi bişey yok.

Tablet gibi dizinizin üstünde elinizde kullanıcağınız zaman çok güzel oluyor.

masa başına oturup da kullanırken kullanmıyorsunuz zaten dokunmatiği. Tabi dokunmatikte de bir word açıp düzenleme yapmaz kimse, dokunmatiği kullanıcağınız alan belli sınırlı.

Cihazınız hayırlı olsun,bir de cihazının pilinin maksimum kaç saat dayandığını konusunda bilgilendirirseniz memnun olurum.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

E elmaarmutportakal Konu Sahibi
7 yıl (418 mesaj)
Sagolun hocam teşekkürler
Cihazin bataryası wifi acikken 4 saat kadar gidiyor



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Ntpl15

Y YAYAD
7 yıl (21 mesaj)
s.a. hayırlı olsun ben asus müsteri hizmetleri ile görustum tekrar tekrar teyt ettirdim ram yukselıyormu dıye, evet dedıler yanlıs da bakmıs olabılırler kendı sıtesınden de baktım max 16 gb a kadar yukseldıgını gordum siz kullanım kulavuzundan v.s. tam seri numarasından da bakıp musteri hizmetlerinden veya sıtesınden bakabılırmısınız tsk lerr ınceleme gayet guzel ve basarılı olmus ..


Bu mesaja 1 cevap geldi.

E elmaarmutportakal Konu Sahibi
7 yıl (418 mesaj)
Hocam öncelikle size teşekkür ederim. Şuan Ram in yükseltildiğini öğrendik sayenizde Hepsiburada yanlış yazmış muhtemelen.

Yalnız şöyle birşey var kafamı karıştıran. Şimdi cpuz ve aidata programları indirdim

SPD kısmında bişey çıkmıyor ama Chipset bölümünde 16GB Max bellek diyor ve Sistem Belleği bölümünde de 32 GB diyor.

Yalnız kesin bişey var 4 tane ram slotunun olduğu...

Buyrun Resimler Analayan arkadaşlar daha net yorum yaparsa çok iyi olur.

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >


Diğer slotların hepsi EMPTY diyor yani boş
< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi elmaarmutportakal -- 23 Aralık 2014; 15:09:33 >


Bu mesajda bahsedilenler: @YAYAD

Y YAYAD
7 yıl (21 mesaj)
hocam inanın bu tür yanlışlıklardan mağdur olan bizleriz çoğu arkadaş 4gb ramdan ötürü cihazı almıyacaktı bende düşünüyordum ama şimdi çok güzel oldu herkesin işine yarar umarım sizede ayrıyetten takrardan teşekkürler sizde bayağı uğraşıp araştırma yapmışsınız ve ürünü alıp bizler için kullanıp yorum yapmışsınz.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

E elmaarmutportakal Konu Sahibi
7 yıl (418 mesaj)
Bende size teşekkür ederim hocam sizde konuşup uğraşmıssınız.

Ama aidata daki sonuçlardan sonra laptobun alt kapağını söktüm ve baktım ki şöyle durumlar var.

1- SSD takmak isteyenler illaki servise göndermek zorunda çünkü hdd nin 1 vidasının üstüne " Garanti dışı kalır " etiketi yapıştırmışlar. Yani hdd yi sökersek garanti dışı.

2- Ram ile ilgili olarakta üzerini soğutucu bir kapakla kapatmışlar ki, bu kapak açılmıyor. Yani laptobun alt kapağını değil tamamını sökmek lazım ram takmak için.


Sonuç itibariyle ekleme-çıkarma yapmak için servise göndermemiz lazım yada garanti tarihinin bitmesini beklemek...

Son olarak aidata resimleri için daha net açıklama yapabilirse bir arkadaş bizim için daha iyi olur.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @YAYAD

E elmaarmutportakal Konu Sahibi
7 yıl (418 mesaj)
emrahuluer nickli arkadaşta aldı bu cihazdan buraya da düşüncelerini yazarsa alacak arkadaşlar için aydınlatıcı olabilir.




Bu mesajda bahsedilenler: @emrahuluer

C catik
7 yıl (4162 mesaj)
Çıktığı güneden beri takıp edıyorum

N11 1200 tl den stok koydu puan cekle 1000 geliyordu almamıştı. Sonra ogrendım satıcı fıyat yanlıs gırdm dıye yollammas zaten

Pc depo 940 yazıyor ama mümkün degıl sureklı takıp ediyordum yok öyle bir fıyat olmasın hiç

Hepsı cek verdogınde sanırım bende bunu alacam tam ıstedgım cıhaz

Burada Turkcell dergılık uygulanması iniyor mı. Yanı dergılerı okuyabılecekmıyız. Marketten bakabılır mısınız



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

D Dragonborn
7 yıl (2477 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: elmaarmutportakal

Bende size teşekkür ederim hocam sizde konuşup uğraşmıssınız.

Ama aidata daki sonuçlardan sonra laptobun alt kapağını söktüm ve baktım ki şöyle durumlar var.

1- SSD takmak isteyenler illaki servise göndermek zorunda çünkü hdd nin 1 vidasının üstüne " Garanti dışı kalır " etiketi yapıştırmışlar. Yani hdd yi sökersek garanti dışı.

2- Ram ile ilgili olarakta üzerini soğutucu bir kapakla kapatmışlar ki, bu kapak açılmıyor. Yani laptobun alt kapağını değil tamamını sökmek lazım ram takmak için.


Sonuç itibariyle ekleme-çıkarma yapmak için servise göndermemiz lazım yada garanti tarihinin bitmesini beklemek...

Son olarak aidata resimleri için daha net açıklama yapabilirse bir arkadaş bizim için daha iyi olur.

Hocam peki servis ssd takiyor mu ki? Oylw bir hizmet var mi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

E elmaarmutportakal Konu Sahibi
7 yıl (418 mesaj)
Hocam dediğinizi anliyorum.

Fakat HDD vidasina garanti dişi kalir etiketi yapistirmislar.

Asusla konuşmak gerek..



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Dragonborn