Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
12
Cevap
676
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Asus'tan MacBook Pro'yu unutturacak modeller: ProArt P16 ve P14
E
2 hafta (5738 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Asus'tan MacBook Pro'yu unutturacak modeller: ProArt P16 ve P14
Asus, MacBook Pro'ya rakip yeni dizüstü bilgisayarlarını duyurdu. ProArt P16 ve P14, 128 GB'a kadar birleşik belleğe sahip Nvidia RTX Spark süper çipiyle güçlendirilmiş. Yaratıcı iş istasyonu dizüstü bilgisayarları, yerel üretken yapay zeka ajanları, 120 milyar parametreli LLM'ler ve büyük ölçekli 3D render işlemleri için 1 petaflop yapay zeka performansı sunuyor.



Ayrıca Bkz.Nvidia, RTX Spark’ı tanıttı: "Şimdiye kadarki en verimli PC yongası"



RTX Spark işlemcili ilk Asus laptoplar: ProArt P16 ve P14



Asus'tan MacBook Pro'yu unutturacak modeller: ProArt P16 ve P14
Asus, Computex 2026'da yapay zeka odaklı yeni nesil yaratıcı iş istasyonu dizüstü bilgisayarlarının perdesini resmen araladı. ProArt P16 (H7607), ProArt P14 (H7407) ve yeni bir ProArt Mini PC'nin başını çektiği bu seri, kişisel yapay zeka ajanlarının ve karmaşık yaratıcı iş akışlarının taleplerini karşılamak üzere özel olarak tasarlanmış bir platform olan Nvidia RTX Spark süper çipini kullanan ilk seri.



Daha ince ve hafif kasa



Asus ProArt P16 ve P14 dizüstü bilgisayarların temel özellikleri ve işlevleri arasında 128 GB RAM, 3K ve 4K OLED ekranlar, 1 petaflop yapay zeka performansı yer alıyor. Yeni modeller, önceki nesle göre %13 daha ince çerçevelere sahip ve %16 daha hafif. Boyuttaki azalmaya rağmen, dizüstü bilgisayarlar tüm gün kullanım süresi sağlamak için yüksek kapasiteli piller (99.9 Wh'ye kadar) içeriyor.



Bu sonbaharda piyasaya sürülecek



ProArt serisi için ekran teknolojisi öncelikli olmaya devam ediyor. ProArt P16, Nvidia G-Sync desteği ve 1600 nit’e kadar parlaklık sağlayan 4K 120Hz VRR panelle gelirken; ProArt P14 modeli yüksek akıcı hareket desteğiyle 3K’ya kadar çözünürlük sunuyor. Her iki model de Delta E < 1 renk doğruluğu derecesine sahip Asus Lumina Pro OLED teknolojisini kullanıyor. Laptoplar, leke tutmayan kaplama ve dokunsal dokunmatik yüzeylere sahip "Nano Black" ve "Neo White" renk seçenekleriyle bu sonbaharda satışa sunulacak. Asus, fiyatlandırmaya ilişkin detayları paylaşmadı.



- ASUS ProArt P16 (2026) MacBook Pro 16 (M5)
Ekran 16" 4K Tandem OLED, 1000+ nit 16" Liquid Retina XDR, 1600 nit
RAM 128 GB'a kadar birleşik bellek 128 GB'a kadar birleşik bellek (M5 Max)
İşlemci Nvidia RTX Spark Apple M5
Port

3x USB 4, HDMI 2.1, SD Express 7.0

3x Thunderbolt 5, HDMI, MagSafe, SD
İncelik ve ağırlık 12.9 mm, 1.77 kg 16.8 mm, 2.15 kg


 




Kaynak:https://press.asus.com/news/press-releases/asus-proart-p16-p14-mini-pc-nvidia-rtx-spark-computex-2026/

 Haberi Portalda Gör

T
2 hafta (1287 mesaj)
Binbaşı

p16 için 3x usb yeterli değil. rj45'de bir eksiklik.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
2 hafta (8850 mesaj)
Yarbay

hocam daha düne kadar bende rj45 arardım AMA tip C varsa ona gerek kalmıyor , tip c ile inanılmaz hızlara çıkılabiliyor , 40'a kadar gidiyor , rj45 ise 10'a kadar gidiyor yani rj45 ile 10.000 megabit sınırdasın ( data merkezleri hariç tabi onlar 100.000'e kadar çıkar) .... usb4 tip c ile 40.000 megabite kadar yolu var :)
bu değerlere yakın rj45 den tip c ye dönüştürücü aldın mı tamamdır





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heyysanadiyom -- 2 Haziran 2026; 00:08:30 >

Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @taoson
T
2 hafta (1287 mesaj)
Binbaşı

öyle bile olsa pek kullanışlı bulmuyorum. usb sayısı yetersiz. o kadar ödeme yap, sonra 3x usb'den birini ağ için kullanınca geriye 2x ile yetin. 'C' tipi girişler kasada yer tutmasa bile pintilik yapılıyor.
en az 4 usb, rj45 ve sd/microsd girişi olmayan bilgisayar almayı düşünmem bile.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @heyysanadiyom
N
2 hafta (10238 mesaj)
Yarbay

Durduğu yerde pili biten, uyku moduna giremeyen, touchpad arızaları ile saç baş yolduran Asus’larmı alternatif olacakmış. Sağolun kalsın, bir kez yandı ağzımız.




S
2 hafta (5049 mesaj)
Binbaşı

Kaç para olacakmış onu yazsınlar. Macbook'tan pahalı olacaksa hiç çıkarmasınlar.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

H
2 hafta (8850 mesaj)
Yarbay

hocam rj45 kasayı kalınlaştırıyor ve gözede hoş gelmiyor ince kasalarda 5090 ve 5080 laptoplarda neysede , ince kasalı laptoplarda bence olmamalı , kaldıki wifi 6 , wifi 6e , wifi 7 bunlar gayette başarılı modüller , neredeyse kablo ile aralarında fark yok


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @taoson
T
2 hafta (1287 mesaj)
Binbaşı

gerçekten ince olanlarda rj45 aranmaz ama
ince diye sunulup, rj45 girişine yer olan ince kasalara da eklemiyorlar, sorun olan bu.
bundan ötürü gerçek ince kasalarda en az 5x usb-c olmalı.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taoson -- 2 Haziran 2026; 13:24:33 >

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @heyysanadiyom
H
geçen hafta (8850 mesaj)
Yarbay

doğrudur çünkü çok araştırmadım , 2021 yılında aldığım laptobu hala kullandığım için olan biten yeni kasaları görmüyorum hiç , wifi 5 'ten wifi 6E kartı taktım aynen devam ediyorum şuan



benim 2 tane olmazsa olmaz dediğin bişi var


1: intel işlemcili laptop alınmaz ( amd de sıcaklık iyi , intelde cayır cayır yanıyor )

2: wifi kartı , anakarta lehimlenmiş laptop alınmaz ( rj45'ten bence daha daha önemli , böyle laptoplarda var , wifi 6 ama anakarta lehimli ) hani remler lehimli olur bunu anlarım , pek bişi olmaz ama wifi modülünü lehimlemek nedir ya ? ha birde MEDİATEK wifi kartlı laptop alınmaz ondanda dilim yandı


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @taoson
G
geçen hafta (3610 mesaj)
Yarbay

3:2 ekran oranlı laptop üretin



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

T
geçen hafta (1287 mesaj)
Binbaşı

aynı düşünüyorum. anakarta lehimli usb bile sorun.
girişler, ayrı flex ile bağlı olmalı ki değişim kolay olsun. en azından orra ve üst düzeylerde wlan gömülü olmamalı.
intel işlemcilerin hatalı olduğunu, daha web'de düşmeden önce mobil 8.nesilde farketmiştim. 8.10.11.12 nesil mobiller önemli seviyede defolu/hatalı/bozuk, 13-14 'te de masaüstünde sorun yaşayanlar olmuş. intel algısı yüzünden kullanıcılar ise bilgisayar üreticilerinde sorunlar aradı. boşta fan neden bağırır ya da boşta neden ısınma olur sorularıyla kaldılar. intel sürücü sorunları ise bambaşkaydı. imei diye bir sürücü var, sanki çok gerekli. mei driver 1gb boyut nedir? intel chipset sürücüsü, dönemine göre 10-40mb seviyelerindeydi.
amd, yongaseti sürücülerinde bir kez sorun yaşamadım. hem boyut düşük 40-70mb, hem de tek sürücü ile chipset, sata, usb kuruluyor.
intel yeni 300 dizisi nasıldır bilmiyorum. şu an denemedim. ama sırf şu mei driver saçmalığı yüzünden asla intel almam. geç ve aşırı büyük boyutlu kurulan ve güvensizlik verici sürücüler yayınlıyorlar.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @heyysanadiyom
H
geçen hafta (8850 mesaj)
Yarbay

her mesajınızda bir şeyler kapıyorum , eyw saolasın


şu yazdığını daha önce hiç fark etmemiştim yani bilmiyorum

" imei diye bir sürücü var, sanki çok gerekli. mei driver 1gb boyut nedir? intel chipset sürücüsü, dönemine göre 10-40mb seviyelerindeydi. "



başka bişi daha var , ya bu intel zırt bırt işlemci ebatını değiştiriyor , 2 nesil aynı tip , sonra çıkan işlemci bambaşka ebatlarda , allahalla dedim sizin şeyinizin keyfine göre soğanmı doğrayacağız ve orda bitirdim intel işlemcileri

düşünsene bi işlemci alıyorsun ve ona göre anakart alıyorsun , hopppp 1-2 işlemciden sonra , elindeki anakart ile yeni çıkan işlemciyi kullanamıyorsun , deneme tahsı mıyız lan biz





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heyysanadiyom -- 3 Haziran 2026; 17:57:29 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @taoson
T
geçen hafta (1287 mesaj)
Binbaşı

birşey değil, göz önünde bilinen şeyler. 🤗
intel, bu mei sistemi ile donanımdan bağımsız sistemi yönetebiliyormuş. webde onlarca konusu var. bilgi için göz atabilirsin.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @heyysanadiyom
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.