Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 2 mobil kullanıcı
84
Cevap
0
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Cevap: ASUS ROG ZEPHYRUS G14 KULLANICILARI (2. sayfa)

B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Asus Global ne yapabilir ki hocam :D




Bu mesajda bahsedilenler: @Zuko35

B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Cihaz eğer pilde ise fanları daima açık,30 derecede olsa fanlar durmuyor. Cpu 2400rpm-gpu 2500rpm ortalama çalışıyor. Benim gibi obsesif bi insansınız yani fana odaklarsınız tabi ki duyarsınız net şekilde. Fanları kapatmak istiyorsanız prize takip manuel olarak kapatıcaksınız rog kontrol merkezinden. Oyunda zaten her gaming laptop gibi uçak moduna geçiyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @S A M C R O

B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Pilde ise rog kontrol merkezinden manuel olarak fan ayarı yapılamıyor,çok saçma ama böyle maalesef.




B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Rog Kontrol merkezinde cihaz pilde iken manuel fan ayarı yapılamıyor ve fanlar daima düşük rpm de aktif. Bu uygulamadan pilde iken fanlar kapatılabiliyor mu?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @mavezir

M mavezir
3 ay (214 mesaj)
kapanıyor bayağı iyi bendeki ryzen 9 da en azından fan kapalı rog tuşuna da atadım :D sevdim bu uygulamayı ..

TDP değerleri bu şekilde bataryada işlemci sıcaklıkları da ikinci fotoda

< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mavezir -- 15 Mart 2021; 23:59:7 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Batuhan Gökçe LEGTN

M mavezir
3 ay (214 mesaj)
bende fanlardan dolayı herhangi birşey olmadı gezinirken film izlemedim ama ben termal karakterini beğendim cihazın g14control ile fanları kapıyorum batarya da rahatsız edici hiçbir ses yok oyun veya ağır işlerde fan işini iyi yapıyor.
cihazın termal karakteristliği çok iyi kullanılan güç mosfetleri kaliteli notebookcheck forumlarında ekran kartının 65w sınırını kaldırmış değerleri paylaştığında 150w kadar dayanabileceğini söylüyorlar .


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @S A M C R O

B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Cihazda gördüğüm tek eksi(benim kusurlar hariç) fanların pilde iken manuel kontrol edilememesi idi. Bunu da bu uygulama ile yapabiliyorsak cihaz hakikaten mükemmel yahu. Çok faydalı oldu bu paylaşımınız hocam. Birde pilde iken fanların çalışması pilinde daha az gitmesini sağlıyordu. Bu şekilde pil ömrüde artar(11 saatti 12 olur 😂).



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @mavezir

M mavezir
3 ay (214 mesaj)
hocam senin cihaz ryzen 5 di dimi ama amd çok iyi iş çıkarmış helal olsun :D ryzen 7 pro var lenovo thinkpad da 4700u işlemci var oda hiç fan açmıyor cihaz manyak olmuş :D


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Batuhan Gökçe LEGTN

B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Evet Ryzen 5 4600hs. O Thinkpad Ryzen 7 4750u Pro L15 hakkında çok yazım var. Mükemmel laptoplar. Fan açmaması harika, zira bu Zephyrus arkadaş biraz fan açmayı seviyor. Ama iyi yani gücü kısıtlayınca fanları kapatabilmek tabi ki iyi bir opsiyon oluyor. Başka markalarda bu seçenek sunulmuyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @mavezir

B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Sizde zaten 1.4ghz e sabitlemissiniz zaten galiba? Ben Turboboost'u kapattım. Ama pil ömrü lazım olunca 7w'a sabitliyorum(1.6ghz). Fanlarida kapatinca 45-50 derece arasında oluyor. Fanları otoya alirsam 35-40 derece arasında çalışıyor. Boşta ki değerler oldukça iyi.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

M mavezir
3 ay (214 mesaj)
yok hocam sabitleme yapmadım omega saver diye bir mod var programda o sanırım kendisi sabitliyor ama kullanımda herhangi bir sorun yaşamadığım için hoşuma gitti :)
l15 de e15 de var herkese önerdim en az 20 30 kişiye önerdim gittiler casper aldılar ulan 1000 lira fazla verin alın dedim adamlar reklamı iyi yapıyor demekki casper aldılar 5 6 tanesinin menteşeyi tutan plastikler kırıldı :D


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Batuhan Gökçe LEGTN

B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Evet iyiymiş hocam anladım. E serisinde düz R7 4700u 8 çekirdek 8 izlek olan işlemci var. L serisinde 4750u Pro 8 çekirdek 16 izlek olan var. Bu 8 izlek farkı çoklu çekirdekte %35 güç farkına sebebiyet veriyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @mavezir

S S A M C R O
3 ay (3565 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Batuhan Gökçe LEGTN

Cihaz eğer pilde ise fanları daima açık,30 derecede olsa fanlar durmuyor. Cpu 2400rpm-gpu 2500rpm ortalama çalışıyor. Benim gibi obsesif bi insansınız yani fana odaklarsınız tabi ki duyarsınız net şekilde. Fanları kapatmak istiyorsanız prize takip manuel olarak kapatıcaksınız rog kontrol merkezinden. Oyunda zaten her gaming laptop gibi uçak moduna geçiyor.
Çok teşekkürler. Hocam zahmet olmaz ise sizden cihaz şarj oluyor iken Chrome sıcaklık değerlerini öğrenebilir miyim? Tez aşamasındayım gece vakti ortam sessizden ben de biraz takıntılıyım bu fan sesi işine word de yazı yazmam gerekiyor bazen saatlerce eğer prize takılıyken word chrome kullanımında olabildiğince sessiz olması lazım





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi S A M C R O -- 16 Mart 2021; 10:18:55 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


S S A M C R O
3 ay (3565 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: mavezir

bende fanlardan dolayı herhangi birşey olmadı gezinirken film izlemedim ama ben termal karakterini beğendim cihazın g14control ile fanları kapıyorum batarya da rahatsız edici hiçbir ses yok oyun veya ağır işlerde fan işini iyi yapıyor.
cihazın termal karakteristliği çok iyi kullanılan güç mosfetleri kaliteli notebookcheck forumlarında ekran kartının 65w sınırını kaldırmış değerleri paylaştığında 150w kadar dayanabileceğini söylüyorlar .
Teşekkür ederim hocam. Şöyle üniversite son sınıftayım bitirmemi yapıyorum solidworks gibi programları kullanırken ses olsa da sıkıntı değil ama gece çalışıyorum word de yazı yazıp arkada araştırma için chrome kullanırken en düşük devirde çalışıyorsa iyi fanlar prize takılı durum için. Biraz hassasım bu konuda



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Fanlar maksimum 60 dereceye kadar kapanıyor, sonrasında kontrolü alıyor laptop. Bunun içinde işlemcinin gücünü kısmanız gerekecek. Windows güç ayarlarından işlemci gücünü %80 e çekersiniz İşlemci 7-8w civarlarında çalışır. Bu da 45-55 derece arasında 0 fan sesi ile sörf imkani sunuyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

S S A M C R O
3 ay (3565 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Batuhan Gökçe LEGTN

Fanlar maksimum 60 dereceye kadar kapanıyor, sonrasında kontrolü alıyor laptop. Bunun içinde işlemcinin gücünü kısmanız gerekecek. Windows güç ayarlarından işlemci gücünü %80 e çekersiniz İşlemci 7-8w civarlarında çalışır. Bu da 45-55 derece arasında 0 fan sesi ile sörf imkani sunuyor.
Oyunlarda performansı nasıl sizce hocam. Bir de yurtdışında sanırım bazı yerlerde içinden taşıma kılıfı çıkmış burada da çıkıyor mu?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Çıkmıyor hocam. Oyun performansı benim Zep de 1650ti var. Max-Q değil. 1650ti oyun testleri yazarak performansına bakabilirsiniz. Önerim şudur ki alırsanız turboboost u kapatın. Laptopun soğutmasi fiziksel anlamda iyi duruyor 4 hava çıkışı ve 7 bağımsız ısı bakir borusu ama çok ince olduğu için yeterli olmuyor. Turbo fan açarsanız 7800 rpm oluyor ve evde ki kimse uyuyamaz o sesten. En güzeli turboboost u kapatiyorsunuz işlemci 3ghz de fanlar 4500-5000rpm de güzel bir oyun deneyimi yaşatıyor. Ekran kartına herhangi bir müdahalede bulunmuyorum,fps aynı yani.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @S A M C R O

M mavezir
3 ay (214 mesaj)
cihaz 14 inç boyutlarında harika bir cihaz bana göre dell g5 15 ler nitrolar daha sesli çalışıyor batuhan hocamın da dediği gibi oyun açıkken şarjı da takarsan cihaz bayağı iyi bir şekilde fanları çalıştırıyor chrome vs açıkken duymuyorsun ama omega saverda fanlar kapalı 1.4 1.5 ghzlerde cihazın ısısı bende 45 dereceyi geçmedi .




Bu mesajda bahsedilenler: @S A M C R O

B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Chrome açıkken filanda fanlar daima en düşük 2400-2500 rpm de çalışıyor (manuel olarak kapatmazsaniz). Ben dediğim gibi obsesif(takıntılı) bir insanım ve fanları rahatlıkla duyuyorum. Şuana dek çok gaming laptop inceledim ve hepsinde durum böyle. Ama bu cihazda manuel olarak kapandığı için dert etmeye gerek yok. Şimdi yok diyince alan kişi gerçekten yok sanıyor ama fanlar sessiz mod ve otomatik modta çalışıyor. Eğer gerçekten sessiz cihaz istiyorsanız gaming laptoplara asla bakmayın. Böyle bir gaming laptop üretilmedi maalesef. Thinkpad,Acer Swift serileri gibi cihazlara yönelebilirsiniz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


B Batuhan Gökçe LEGTN Konu Sahibi
3 ay (519 mesaj)
Bende fan konusunda takıntılı olduğum için özellikle bu cihazı aldım. Çünkü manuel olarak fanları kapatilabilen nadir cihazlardan. Pilde iken fanlar daima aktif ve manuel kapatilmiyordu ama yukarı da bir program attı arkadaş ve oradan pilde ikende fanlar kapatılıyor. Yani uzattım toparlayim.

Cihaz prizde iken sessiz-windows-performans modlarinda daima fanlar açık. Sessiz modta 2400-2500 rpm de(2400-2500 rpm de çalışırken fanlara odaklanirsaniz tabi ki duymamak için kulaksız olmak lazım,ama fazla mi tabi ki hayır) diğer modlarda rpm artıyor.

Prizde iken manuel seçeneğinden otomatik olarak 60-70 dereceye kadar fanları tamamen kapatabiliyorsunuz.

Pilde iken sessiz-windows-performans modunda yine fanlar 2400-2500rpm de çalışıyor. Manuel ayar kullanılmıyor pilde iken Rog kontrol merkezinde. O yüzden fan kapatilmiyor.

3.yazilim tarafından pilde ikende arkadaşın attığı program tarafından pilde ikende fanlar kapatılıyormuş.

Bu şekilde fan konusuna nokta koyalım 😊



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.