Bu konudaki kullanıcılar: 3 misafir, 1 mobil kullanıcı
27
Cevap
0
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Arcade Kabin Projem

A Aseuz Konu Sahibi
2 yıl (1378 mesaj)
Merhaba arkadaşlar, yaş 39 ve bizim ve üst ve alt bir kaç jenerasyonun çoğu arcade / atari oyunlarının tadını iyi bilir. Eski atari salonlarının tadı malesef hiç bir şeyde yoktu artık kalmadı da zaten.

Senelerdir bilgisayardakurulu olan MAME emulatör olayını biraz daha ile götürüp kendime Arcade kabin yapmaya karar verdim.

İlk iş olarak Amazon ABD üzerinden kol ve tuş seti siparişi verdim, ürün aşağıda. Ürün 40 ABD doları ancak kargo 19.138 ABD Doları ve gümrük için de 16.49 ABD Doları ödedim toplamda 75.86 dolar yani 473.53 TL ödedim.
https://www.amazon.com/gp/product/B07MP2HKDQ/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

İkinci işim bilgisayar kasası oldu uygun fiyata Phenom II X4 955 li bir kasa aldım ancak ram'lerinde sorun çıktı onları satıcı ile halletmeye çalışıyorum. Sapphire HD 4650 ekran kartımı takacağım ama güç kaynağı da ayarlamam gerekiyor.

< Resime gitmek için tıklayın >
Mame sistem kuracağım Hyperspin ile biraz uğraştım ama çok karışık geldi, LaunchBox denen bir youtube videosu izledim. Ona bakacağım.

Kabin olayında ise malesef boş kabin bulamadım kendim yaptıracağım en çok o uğraştıracak sanırım, lakin daha kaç ekran olacağına bile karar veremedim. Uyguna 32'' HDMI li televizyon arıyorum bu boyutttan büyük olmayacak gibi bakalım. Aslında kare ekran istiyorum ama malesef bulması gerçekten zor.

Yapacağım kabin şekil olarak aşağıdakine yakın olacak, renk olarak siyah veya venge olacak MDF den

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aseuz -- 8 Ocak 2020; 2:17:32 >


I IcyBox
2 yıl (1595 mesaj)
Projen hayırlı olsun hocam bende atari salonlarında büyüdüm sayılır ve şu an evimde 2 adet kabinim var biri amatör biriside orjinal atari salonu kabini italyan 25 senelik kabin kendim restore edip kapladım içine mame sistem kurdum fakat tuş takımı konusunda galiba acemisin özellikle dövüş oyunları oynamak istersen 1.stickler kısa gelecek 2.çok yumuşak ve 8 way kullanımına pek uygun degil artı çok pahalı almışsın iptal etme şansın varsa Arcade Joystick Set

Şu linkini verdiğim ürünü almanı tavsiye ederim. Kolay Gelsin


Bu mesaja 1 cevap geldi.

F faho
2 yıl (4192 mesaj)
Arcade sistemler için tuş takımı olarak orijinal sanwa marka bulmanız güzel olur.




A Aseuz Konu Sahibi
2 yıl (1378 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: IcyBox

Projen hayırlı olsun hocam bende atari salonlarında büyüdüm sayılır ve şu an evimde 2 adet kabinim var biri amatör biriside orjinal atari salonu kabini italyan 25 senelik kabin kendim restore edip kapladım içine mame sistem kurdum fakat tuş takımı konusunda galiba acemisin özellikle dövüş oyunları oynamak istersen 1.stickler kısa gelecek 2.çok yumuşak ve 8 way kullanımına pek uygun degil artı çok pahalı almışsın iptal etme şansın varsa Arcade Joystick Set

Şu linkini verdiğim ürünü almanı tavsiye ederim. Kolay Gelsin
Malesef acemiyim, çok araştırm yapmadan siparişi vermiş oldum. Zaten ya Aliexpresten yada Amazondan almam gerekiyordu. Ebay de marka kollar ve tuş setleri vardı ancak Tükiye'ye gönderim yoktu. Aliexpres ise vukaatlı malesef her sipariş elinize ulaşmayabiliyor. Kollar İstanbul yola çıkmış bu arada. Şu anda siparişi iptal etsem tüm ücret geri alınabilir mi ?

Mecburen Amazonun dan yaptım alış verişi. Arada 10 Dolar fiyat farkı var ancak kargo ve gümrük fiyatı neredeyse 2 kat artırdı.

Asıl iş kabin de, ona başlayınca ak koyun kara koyun ortaya çıkacak.

Bilgisayar sistemi ortaya çıktı:
İşlemci: Pjenom II X4 955
Anakart: Asuz M7A785 M
Ram : 8 GB DDR2
Ekran kartı: Sapphire HD 4650

Güç kaynağı bulunca tamamlanacak.

Ekran şimdilik 22'' Viewsonic monitor gözüküyor ancak 24-27'' kare televizyon veya monitör bulursam onu kullanacağım.

MAME sistemi olarak LaunchBox

Kabin MDF olacak.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aseuz -- 9 Ocak 2020; 10:28:19 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

P pspsexer
2 yıl (3608 mesaj)
bu tur isler tecrube ister..tek bir yerde hata yapsaniz butun proje cope gidebilir...islemciyi daha az enerji harcayan bir model secebilirdin...pc sistemi mame icin gereksiz derecede komplike...4670 uygun secim olabilir...ya da daha yeni bir kart..cok gerekli degil ama pc sistemi oldugundan ileride kabini bozarsan pc olarak devam edebilir..bu is bilgisayar bilgisi marangozluk muhendislik hesaplama vs isi.tabii iyi bir urun ciksin isteniyorsa..idarelik olacaksa fark etmez.ama hataya yer yok herkes yapamaz...daha basit secenekler var.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

A Aseuz Konu Sahibi
2 yıl (1378 mesaj)
Bu işler de tecrübe kazanmak için bir yerden başlamak da gerek.Aldığım sistem bana gayet uyguna geldi ayrıca i5 4690k lı ve Sapphire 480 8 GB lı bilgisayarım halihazırda zaten var.

Ben bu işe olursa olur olmazsa koy gitsin diyerek başlamadım, bir yerde hata olursa düzeltip yola devam edeceğim. Bu kabin bir kere yap her tarafını vidala yapıştır şeklinde olmayacak, gelişime açık olacak hibrit demek ne kadar doğru olur bilemiyorum. Zaten öyle bir ayda yapayım bomba olsun olayı değil benimki uzun ve yavaş ilerleyecek bir süreç.

Foruma uzun süredir konu açmıyordum ama yapıcı yorumları arar oldum, yazık. Marngozluk vs gerekiyor ama bana değil hali hazırda marangoz arkadaşım zaten bu işin ehlive ve beraber yapacağız.

@pspsexer yapıcı yorum yapmayacaksan lütfen hiç yapma, teşekkürler.

Arkdaşlar bu konuyu açma sebebim şu , bu bilmişlik taslayıp küçük görsün diye değildir. Yapıcı, güzel fikirleri olanların benimle paylaşmasını istememdir.

Saygılar, sevgiler.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aseuz -- 10 Ocak 2020; 10:8:35 >


Bu mesajda bahsedilenler: @pspsexer

P pspsexer
2 yıl (3608 mesaj)
parca secimlerin yanlis...simdiden cok para harcamissin...en zordan baslamissin....bu yapici bir yorum ama israrli bir yorum da degil....asamalari fotograflarsan buradan bakalim..mdf pahalidir en ufak bir yeri yanlis keserse arkadasin koca parca ise yaramaz olur..ehli ise baska.umarim basarirsiniz.

tecrubeliysen ayri...bilmislikten degil gercekten biliyorum zor oldugunu...dost aci ve gercegi soyler dinleyeni olmasada..ve baska yorumum olmayacak.kolay gelsin.
< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 10 Ocak 2020; 1:13:17 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

V Venomstr
2 yıl (23184 mesaj)
Sapphire HD 4650 kötü değil mi hocam? Yeni MAME oyunlarını çalıştırmayacak mı?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Aseuz

A Aseuz Konu Sahibi
2 yıl (1378 mesaj)
Merhaba, evet ekran kartı iyi değil oynayacağım oyunlar için yeterli sanırım. Şimdilik ilk kurulumda nereye kadar götürecek bilemiyorum. Oynayacağım oyunlar;

Super Pang
Thunder Fox
Shadow Dancer ( Shinobi)
Street Fighter 2
Mortal Combat 2
3 Wonders
Rolling Thunder
Out Zone
Contra
Shadow Fighters
Karnov
Double Dragons
Captain Commando
Bioship Paladin
Aliens Versus Predator
Caveman Ninja
Legendary Warrior Rygar
Rastan
Warrior Blade: Rastan Saga
Final Fight


ve bunların benzerleri gibi klasikler olacağından şimdilik yeterli olacak gibi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Venomstr

V Venomstr
2 yıl (23184 mesaj)
Yalnız hocam, pspsexer doğru söylemiş. Onun dediğinde yanlış bir şey yok. Konuya mesaj yazanlara karşı alınganlık ve ego yapmanız hiç güzel olmamış. Ne demek benim konuma mesaj yazma? Hem kötü bir şey de yazmamış. Benim de hoşuma gitmedi bu tavrın.




Bu mesajda bahsedilenler: @Aseuz

P pspsexer
2 yıl (3608 mesaj)
ah be venomum zamanınsa sende bana az saydırmamıştın hatırlatiiimneyse olumlu olumsuz her fikre saygı duyulmalı o da haklı sende bende..bakalım ne çıkacak sonunda önemli olan bu merakla bekliyoruzcevap hakkı kullandım ben kaçar





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 11 Ocak 2020; 1:58:21 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


A Aseuz Konu Sahibi
2 yıl (1378 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: pspsexer

parca secimlerin yanlis...simdiden cok para harcamissin...en zordan baslamissin....bu yapici bir yorum ama israrli bir yorum da degil....asamalari fotograflarsan buradan bakalim..mdf pahalidir en ufak bir yeri yanlis keserse arkadasin koca parca ise yaramaz olur..ehli ise baska.umarim basarirsiniz.

tecrubeliysen ayri...bilmislikten degil gercekten biliyorum zor oldugunu...dost aci ve gercegi soyler dinleyeni olmasada..ve baska yorumum olmayacak.kolay gelsin.
< Resime gitmek için tıklayın >
Malesef benim işime yaramıyor, hem tek işilik tuş ve kol seti hemde bilgisayara bağlamak için gerekli olan i-pack kartı yok.

Paylaştığın yedek parça olarak alınabilir, teşekkürler.

ipac usb arayüz

Ben sanırım derdimi anlatamadadım. Dost acı söyler ama tanışmıyoruz bile ;)

Benim bahsettiğim konuya ilk yorumunda o yanlış bu yanlış diyorsun, mühendislik gerekiyor diyorsun ancak mühendislik gerekmiyor o kadar abartmaya gerek yok.

İnternette yeterince dolaşır ve kendine uygun ölçüleri belirlersen zaten kabinin yarısı bitmiş demektir.

Ayrıca bilgisayar kasasını o paylaştığın işlemciden daha ucuza aldım komple kasa sadece güç kaynağı alacağım o da elimdeki ekran kartını kullanabilmek için.

@Venomstr yorumu okumadan cevap yazmışsın, konuya o tarz yok yanlış yok bilmem ne diye değiş şu şöyle olsaydı gibi yorum yapılmadığı için sitem ettim. Arkadaşın vs olabilir anlamadan etmeden hemen savunmaya geçmeseydin keşke :)





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aseuz -- 11 Ocak 2020; 15:48:16 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

P pspsexer
2 yıl (3608 mesaj)
ben bu parcalar alınsın diye eklemedim zaten bu ilandaki arkadasta girişmiş bu işe olmayınca aliden aldıgı parcaları satısa koymak zorunda kalmış...işlemci paylaşmadım çünkü 16 senelik psp bile bu yazılan oyunları 333 mhz ile rahatça oynatabiliyor.2001 model xbox ise fazla bile geliyor.ha arada lost planet 3 street fighter 4 gibi pc oyunlarıda calıştıracagım dersen uygun.bu forumun yuzde doksanı tanışmıyor adı ustunde forum herkes yorum yazabiliyor tanışıklık aranmıyor..buradaki marangozları zamanında dolaştım dedim ki abiciyim bana su arcade kabini yaparmısın şöyle cevap aldım..volle bilmam ben nedır arkade gurban otuz senelik marangozam ama masa sandalye dolap yapıyık biz..
sadece marangozlukta yetmiyor yani tuş deliklerinin yerini tam ve dogru hesaplamazsan mdfleri güçlü desteklemezsen içeri göçüyor anlamında..elektronik mühendisliği degil buradaki...anlatılan şu.
BİRAZ MUHENDİSLİK BİRAZ ELEKTRİK BİLGİSİ BİRAZ ELEKTRONİK BİRAZ MARANGOZLUK GEREKİYOR yani el yatkınlığı..tüm bunları da bu işe yeni girişecek arkadaslar için yazdım..sizin başaracagınız zaten kararlılıgınızdan belli...gazanız mubarek olsun..basarılar.:}.venomu da buradan bilirim sadece
https://www.youtube.com/watch?v=H9L3XXctSPM&app=desktop

https://www.youtube.com/watch?v=KbHrUN8einM&app=desktop

boyut ve maliyet zorlugu belirliyor burada yoksa zor degil zaten yapan yapıyor.
zamanında venom bana da kızardı surekli neden sen yazıyorsun diye ama sonra baktı ki baska yazan yok o da degisti çelik bile değişti..rocky 4 teki sahne son gibi..ben değişebiliyorsam siz değişiyorsanız hepimiz değişebiliriz...asagıda alınmış biraz önemli degilhem isteyen gtx 1080 kullanır.tartışmayalım konuyu çok uzatmadan kabin yapalım...raki raki.


< Resime gitmek için tıklayın >

bir örnek daha..hayaller ve gercekler..basaranda cok ama basaramayanda.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 14 Ocak 2020; 13:52:19 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


V Venomstr
2 yıl (23184 mesaj)
"bu tur isler tecrube ister." lafına alınganlık ve ego yapıyorsan foruma hiçbir şey yazmaman lazım. Hatta; senin konuna cevap yazıldığı için bile minnettar olman lazımken "böyle yorum yapacaksan hiç yapma" diyorsun. Kimse senin konunu sallamayadabilirdi. Sonuçta insanlar yardım etmek için mesaj yazıyor. Her yorum aslında bir yardımdır. Dolaylı olarak konu bile üste çıkıp aktif oluyor. Kimse yazmazsa kaybolup gider. Üstelik retro bölümünde çok az kişi var.

Biliyorum kesin bu yorumuma da alınacaksın. Bana bile hafiften laf atmışsın. "yorumu okumadan cevap yazmışsın" demişsin ama okudum tabi ki. Bu sefer gerçekten sevmedim.




Bu mesajda bahsedilenler: @Aseuz

A AnacoN
2 yıl (3425 mesaj)
Bu kabinetler 1500TL civarına satılıyordu bir dönem. 3000TL'yi geçmiş. 32" TV'liler 3750TL'den ilanlar var sahibinden de... Bu durumda kendi makinemizi yapmaktan başka seçenek yok ne yazık ki gerçekten de...

Sadece 2D mame oyunları için PC'ye gerek görmüyorum ben, raspberry pi 3B+ ya da Pi4 yeterli olacaktır ama PS ve PS2 emule edeceğim diyorsanız o zaman PC mantıklı olmaya başlıyor bana göre ama en az Ryzen 1200 civarında bir işlemci ve ekran kartı olarakta GTX 970, VS kullanmanız lazım.




P pspsexer
2 yıl (3608 mesaj)
50 tl lik ps1 ve 100tl lik ps2 ki ps1 oyunlarını oynatıyor...emule etmek için ryzen işlemci ve gtx 970........ya konsolları tv altına ki birbirlerini emule edebiliyorlar ya da ikinci el bir arcade kabin veya benzerleri ...ucuz seçenekler bol.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


A atar123
2 yıl (54 mesaj)
Yıllardır retro konsollar bölümünü takip ederim pspsexer in ulsübu hep böyleydi :D alışmak biraz zaman alıyor cidden, sürekli "..." lar çeşitli imalar falan. Onun dışında buraya katkısı için de minnettarlık duyuyorum.
Konuya gelince biraz kesenin ağzını fazla açmışsınız gibi geldi bana da yılların verdiği bir istekten dolayı sanırım sizi çok iyi anlıyorum :). Emulasyon için ideal makineyi seçmek biraz zor olabiliyor birçok seçenek var çünkü. Bahsettiğiniz oyunlar da aşağı yukarı her sistemle çalışır o yüzden ileriye yönelik bir geliştirme düşünceniz yoksa çok gerekli değil gelişmiş sistem kullanmak.




P pspsexer
2 yıl (3608 mesaj)
KENDI ARCADE KABININI YAPANLARA GELSİN..en azından bir şeyler yapıyoruz bu hiç bir şey yapmamaktan iyidir.

Videoyu izlemek için tıklayınız





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pspsexer -- 23 Ocak 2020; 1:34:34 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

G Gamer10
2 yıl (2924 mesaj)
hocam bi arkadaşım yapmıştı.sanırım TRde tekk..fhd tvde rasperi ile TAM EKRAN-KAYIPSIZ mame neo geo nintendo oyunlarını 16:9 4/3 yada özel görüntü ayarları ile TAM EKRAN-KAYIPSIZ oynuyorum.örnek bi resim atiim az sonra burdaysanızz




Bu mesajda bahsedilenler: @pspsexer