Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
35
Cevap
0
Tıklama
7
Öne Çıkarma
Cevap: Araç muayene gecikme bedellerine düzenleme (2. sayfa)

M maverick0
4 gün (704 mesaj)
Yanlış bilmiyorsam aracı da bağlıyorlar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @MaDMaxiBo

D Dj_Gençkan
4 gün (5584 mesaj)
Bence haberde yanlışlık var

Mayıs ayındaki ÜFE yıllık %38 açıklanmış, 1 yıl gecikmedeki bir araç bu oranla nasıl 14 lira ödeyecek ?

"Bu da demek oluyor ki araç muayenesini 1 yıl geciktirmiş bir otomobil sahibi, 205,08 TL gecikme cezası yerine yaklaşık 14,36 TL ödeyecek " denilmiş sanırım algı yaratmak istiorsunuz. Şöyle ki

Araç muayene 372,88 TL
- eski düzenlemede %5 alınırsa aylık 18,6 TL yapar
-yeni düzenlemede ÜFE 3,92 alınırsa aylık 14,5 TL yapar

Bileşik faiz uygulamazsak 12 ay gecikme;
Eski düzen de 18,6 x 12 = 223,2 TL yapar
Yeni düzenlemede 14,5 x 12 = 174 TL yapar

Yani eski düzenlemeyi yıllık yaz, yeni düzenlemeyi aylık yaz nasıl haber editörlüğü bu ? İnsan art niyet arıyor acaba hükümet için algı mı yapıorsunuz diye.

Diğer ticari araç hesabı istiyorsanız onuda yaparım.




T TncyKrmn
4 gün (2021 mesaj)
kendinizi akıllı sandığınız için yazıyor olabilir misiniz ? Belki de insanlar akıllı olduklarını belli etmiyorlardır ortalık yerde :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Romanitas

R Romanitas
4 gün (151 mesaj)
ah keşke öyle olsa.
karınca besleseler övünecek insanlar zeki olduklarını mı belli etmeyecekler çok ironik.

keşke akıllı olsalar da belli etmeseler ah ah nerdeeeee.

onlara yapılan muameleye ve kendi davranışlarına tercihlerine bakınca ne oldukları gayet net anlaşılıyor.
ALLAH'ın bildiğini kuldan gizlemenin manası yok.




Bu mesajda bahsedilenler: @TncyKrmn

T tenekekutu
4 gün (7881 mesaj)
Yani aklı olan zamanında muayenesini yaptırmasın mı demek istiyorlar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R Romanitas
4 gün (151 mesaj)
hocam sadece bu seneyle geçerli olduğu yazıyor onu kaçırmayın.




Bu mesajda bahsedilenler: @tenekekutu

D determinant1
4 gün (142 mesaj)
Haberi okumadan yorumlara bakmadan yazıyorum artık bu ülkede düzenleme varsa afedersiniz bize giren bir sey var demektir, zam yolda.....



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


S setcom_2000
4 gün (861 mesaj)
Kısacası aç kaldık, açıkta kaldık. Bize acele para lazım diyorlar.





W WoXeD
3 gün (1660 mesaj)
bu ülkede her işini nizami yaptıran, vergisini gününde ödeyen, herşeyini zamanında yapanlar cezalandırılıyor. bu gariban edebiyatı nereye kadar sürecek? ben yaptırıyosam herkes yaptırsın yaptırmayanı bağlasınlar.parası yokmuş BANANE zamanı yokmuş BANANE.ben emlak vergisini düzenli ödediğim için malum partiye oy atan kişiler tarafından salak yerine konuluyorum. ilerde af çıkar şimdiki 200tl ile 5 yıl sonraki 200tl de aynı olmaz neden paramı bağlayım diyip ödemiyor adam.ben ödüyorum. salak yerine konuyorum.haram zıkkım olsun.





D DH Misafiri
3 gün (72793 mesaj)
Bunu düzenliyorlarda İhlas in devre mülk faizi aylık %10 yıllık %120 buna neden bakmıyorlar





A AMC
3 gün (13949 mesaj)




H Huseyin-ZST
3 gün (7233 mesaj)
Gündelik araçlarda muayenesiz gezmek zor. O kadar büyütmeyin. Bu mesele vergi affı, hele ki matrah arttırımı yanında hava civa. Hatta gerekli olan bir düzenleme.

Bakın, muayenesiz bir araçla Türkiye gibi, polis çevirmelerinin yoğun olduğu bir ülkede gündelik araç kullanırsanız elbet ceza yersiniz. Ceza küçük. Ama ikinci cezada araç bağlanır.

Dolayısı ile uzun süredir muayenesiz olan araçlar sözde trafikte olan araçlar ve köyde kullanılan araçlar. Muayenesiz araçların büyük kısmı ya yatıyor, ya köyde takılıyor. Şehirde muayenesiz gezip uzun süre yakalanmamak çok zor.

----------------

Kendimden örnek vereyim. Gündelik araçlarımın hepsi muayenelidir. Zaman ve TÜV ortamından tiksinmemden ötürü gecikmeli muayene yaptırdığım oldu. Muayene cezası yediğim de oldu. Ama sonuçta gündelik araçlarım muayenelidir.

İki adet de garajdan yatan klasik araç var. Bu araçların ikisi de 25 yıldır muayenesiz. Birini günlük kullanılabilir hale getirdim. Ama dikkatli olmam gerekiyor. Rahat gezemiyorum. Üstelik kimse çevirmiyor. Polis selam veriyor falan... Ama gene de gergin bir mesele. Ben bu araçlarla ilgilenecek yaşa geldiğimde zaten 10 yıldır muayeneleri yoktu. Sonrasında bekle Allah bekle. Yıllarca af bekledim.

Yani, kazın ayağı pek düşündüğünüz gibi değil. Gündelik kullanım araçlarda muayenesiz kullanmak süper riskli. Garajda yatan araba da muayenesizse size ne yani? İsterse adam trafikten çeker, ne vergi öder, ne muayene yaptırır, ne sigorta yaptırır. Yasal hakkı. İstediğinde de trafiğe geri kaydettirir.

-----------------

Siz asıl matrah arttırımına laf edin derim. Düşünün şimdi, diyelim ki benim bir şirketim var ve naylon fatura kestim. Milyonlarca liralık dümen çevirip, normalde Türkiye Cumhuriyeti Devletine gidecek 1 milyon lira vergiden yırtma operasyonuna "komisyon" karşılığı alet olundu. Matrah arttırımı çıkınca, devlet babanın belirlediği matrah arttırımını yapıyorsunuz. Ona tekabül eden vergiyi (üstelik taksitle) ödüyorsunuz ve söz konusu yılı denetimden muaf hale getiriyorsunuz. Matrah arttırımından faydalandığınız yıllar denetlemeye giremiyor.

Dolayısı ile milyon liralık dümenler kurduktan sonra, matrah arttırımı... Hoop, şirket püripak... Siz ufak meselelere takıladurun.




A apali42
dün (172 mesaj)
İlkinde ceza yazıp gönderiyorlar, ikincisinde hem ceza hemde çekici marifetiyle araç sahibinin istediği bir yere araç çekiliyor.Yani ikincide çekici parasıda veriyorsunuz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @maverick0

E electrun
dün (907 mesaj)
Uzerine bir bardak soguk su ictikleri muayene cezalarinin ne kadarini koparsak kardir girisimi. Cezalilar icin faydali ancak duzenli muayene yaptiranlara haksizlik.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


T tonodias
dün (1306 mesaj)
Daha kimse yaptırmaz. İşmiş gibi çıkardıkları şeye bak. Adam arka lambaları komple yanmaz bir şekilde gezsin dolaşsın. Olan arkasından gelip ölenlere olsun. Beklentim sıfır diyecek durum bile bırakmadınız.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


B balcis
11 sa. önce (2020 mesaj)
araç plakasından son muayene tarihini öğrenme yok :) bir önceki muayenenin kodunu girmek gerekiyor ki bu da zaten ruhsatta tarihle birlikte yer alıyor. yani tek kaynağınız ruhsat. bana saçma geliyor.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.