|
bunu deneyenler olmus kamera olmasa alırdım on kamera kucuk ekranlı arkadada var dual ıyı gıbı https://app.hb.biz/b6L6gYA7uwX1 |
|
Selamlar, dün başımıza şöyle bir olay geldi. Araç kamerası alalım diye beni yönlendiren arkadaşımla birlikte aldığımız ddpai n5+radar modülü kameralarımızı şubat ayından beri sıkıntısız kullanıyorduk. Kurulumlarını ben yapmıştım, gücü ise obd soketinden almıştım. Daha sonra iş yerinden iki arkadaşa daha kamera aldık ve montajlarını yaptım. Benim araçta park modunu kullanamadım, sürekli akü voltaj uyarısı nedeniyle kamera kapanıyordu. Diğer arkadaşın 2013 otomatik dizel golfü vardı ve park modu çok sağlıklı çalışıyordu. Dün sabah aracı çalıştıramamış. Araç kendini korumaya almış. Aracı çekiciyle yetkili servise gönderdik. Mekatronik kart yanmış, 90k bir masraf çıkardılar, sorunun kaynağı orjinal akü kullanmamaktan kaynaklanıyormuş. Ayrıca servis personeli kamera yüzünden de olabilir diye bir şey söylemişler. Ben kendimi biraz mahçup hissettim bu yüzden ama benim aklımda kamera almak hiç yoktu, onun ısrarıyla araştırma yaptım ve ddpai n5 almasını tavsiye ettim ve kendime de aldım. Benim hayret ettiğim benim aküden kaynaklı düzgün kullanamadığım kamera 3 aydır onun arabasında bir kez bile akü voltaj uyarısı vermemesi oldu. Üçüncü montaj yaptığım araba 2024 golf e fsi idi. Onda da akü voltaj uyarısı aldık. Bir yıllık araba da neden böyle bir sorun oldu anlamadım. Akü voltaj ayarını en düşüğe ayarlamamıza rağmen bir senelik arabada bile sorun oldu akü voltajı. Bu arkadaşta arabayı satıp sıfır almaya niyetlendi bu sorundan dolayı. |
| Araç kamerası park modu kullanımında ben de 2-3 kez problem yaşamıştım. Kameram viofo 129duo. Park modu kullanimında akünün marş basmaması nedeniyle önce viltaj ayarını yükselttim fakat yine benzer sorunu yaşayınca takviye ile çalıştırıp oto elk.ye gidip aküyü ölçtürdüğümde 1 hücrenin ölü olduğunü söylemişti. Mutlu marka akünün garanti bitimine 1 ay kala 23.ayda ölmesine de şaşırmıştım gerçi. Aküyü garantiden değiştirttim. Yeni takılan aküye de kalan 1 ayın garantisini vermişlerdi. Yani 1 ay garantili yeni akü takıldı. Bu olaydan sonra da kameranın park modunu menüden devre dışı bıraktım o gündür bugündür park modu kapalı. Nihai olarak kamera park modu kullanımı akü sağlığını bozuyor. Bu durumda bazı araçların farklı elektronik sistemlerini de etkiliyor olabilir. |
| Park modu ben 30dk ayarlıyorum. Yeterli oluyor. |
| Aracın yaşı büyüyünce motor da dizel olunca akünün marş basması zorlaşıyor.En ufak voltaj düşüklüğünde hemen belli ediyor o yüzden artık riske girmek istemediğimden tamamen kapalı tutuyorum. |
|
Olay üzücü olmuş ama kamera ile hiç alakası yok. Kamera en fazla aküyü bitirir, farklı sorunlar yol açmaz. Kullandığım farklı kameralarda veya etrafta duyduklarıma göre en kral park modülü de olsa aküyü bitiriyor. Park modülünü o yüzden tavsiye etmiyorum, hiç uzun süre sağlıklı çalışan görmedim. Şuan Tesla'larda park güvenlik modu var, kendi 8 kamerayla kayıt yapıyor, artık araçlarda bu standart olacaktır diye düşünüyorum. Akünün en iyisi de olsa ben aküde garanti süresi en uzun olan markayı tercih ediyorum. Önceki aracımda gidip en iyisi diye Varta'nın iyi bir modelini aldım, temmuzda 91 çıkan akü sağlığı, ocak ayında 19 idi ve garantisi 10 gün geçtiği için çöp oldu. Sonra G.Kore markası Rocket i tavsiye ettiler, piyasada tek 3 yıl garanti ve birebir değişim veren markaydı. 1 ay içinde bozulan Mutlu akü de kullandım, markadan ziyade garanti işi daha önemli bence. Kamerada da aynı şekilde, burada çok güzel kameralar tavsiye edenler var fiyatı 10bini geçiyor mesela, bana göre gereksiz. Sonuçta garanti süresi 2 yıl, o süre dolduktan 1 gün sonra bozulsa çöp. O nedenle yine kaliteli ama o kadar yüksek paralar vermeden de kameralar alınabilir. Her gün açıp izlemiyoruz sonuçta, inanın 1-2 binlik kamera ile hayati sonuçlar alan arkadaşlarım oldu, bazı şeylerde illa aşırı kaliteli olacak diye bir şey yok. Tercih meselesidir yine ama ben gereksiz görüyorum çok para vermeyi. |
|
İşin garibi mekatronik kartın orjinal akü kullanmamaktan kaynaklandığını yetkili servis ve özel servistekiler ısrarla söylediler ve her iki serviste vartanın aküsünü kullanmamız gerektiğini belirttiler. 7000 TL ye vartanın aküsü takıldı. Üzerinden çıkan akü energy marka idi ve şubat ayından beri kamera park modunu kusursuz çalıştırıyordu. Benim hayret ettiğim olay bu oldu. Geçen hafta 2024 model araca taktığımız kamera park modunda akü voltaj uyarısı verdi. Bir yıllık arabada bile hata verirken mekatronik kartı yaktı denilen dandik bir akünün hiç hata vermeden park modunu çalıştırmasını aklım almadı. Aküyü serviste cihazla ölçtüklerinde 10.0 volt değer verdi ama kusursuz şekilde çalışıyordu. |
| Hocam son cümlenize ithafen ön arka kamre tavsiyei lazım çok para vermemek lazım iş görsün yeter, amacın yapsın |
|
Merhaba AEE Lyfe Silver kameram rahmetli oldu olacak. Çalışmıyor. Seneler önce 300 TL'ye almıştım. Galiba miadı doluyor. Yeni bir kamera almam lazım ve bunu arefe günü yola çıkana kadar almam lazım. Kamerada aradığım bir kaç kriteri yazayım.
Senelerdir kullandığım kamera bunların hepsini sağlıyordu. İlla araç kamerası olması gerekmiyor. Aksiyon kamerası da olabilir. Son olarak biraz hesaplı olursa iyi olur. |
|
"Kart dolduktan sonra geriden silip tekrar yazmamalı. Kamerayı kapatmalı." Neden böyle bir şey istiyorsunuz? Genelde tam tersini ister insanlar. |
|
Merhaba Ben yaptığım tüm seyahatleri kaydediyorum. 10-12 saatlik seyahatlerim oluyor. Kamera arabanın ön camında sürekli açık ve 10-12 saatlik kayıt yapıyor. Misal: İstanbul-Konya yolculuğu yaptım. 10 saatlik kayıt yaptı. Fakat bilgisayar ortamına aktaracak zaman bulamadım. Konya'dan kalktım. Başka yere gittim. Aynı kart kamerada hala takılı. Ve seyahatin bir yerinde kart doldu. Kamera geriden tekrar silip üzerine yazmasın. İstanbul'dan çıkış yaptığım anları silmesin. Kamerayı kapatsın. Mevcut kameramda döngüsel kayıt sürekli kapalı oluyordu. Kart dolunca kamera kapanmadan önce sesli uyarı verip kapanıyordu. Ben de arabayı durdurup boş olan başka bir kart takıyordum. Ben kameramı kesintisiz seyahatler için kullanıyorum. Yılların videoları var bende. Özledikçe seyrediyorum. |
| YT kanalınız var mı, takip ediyorum sanki forumdan birini. Ben de uzun yol özledikçe, açıp o kanaldaki videoları izliyorum. Hatta sanırım araç Duster (emin değilim). |
|
YT kanalım var ama video yüklemiyorum. Önceki kameram ile yüklediğim bazı videolarım var. Ben kendim için saklıyorum. Önceki kameram AEE Lyfe Silver 4K aksiyon kamerasıydı. Aslında bozuk değil. Fakat USB girişi sıkıntılı. Temassızlık yapıyor. Kendi kendine kapanıyor. Hiç bir tarafında vida yok. Servisi de hikaye. O kamera ile çektiğim bazı videolar. Dikkat ederseniz videoların sağ alt köşesinde tarih ve saat var. Alacağım kamerada bunlar olmalı. https://www.youtube.com/watch?v=Ou4BK7W82U4 https://www.youtube.com/watch?v=1XjqWWNtFC0 https://www.youtube.com/watch?v=oTVFP65sUF0 |
|
Abone oldum, severim böyle kanalları. Benim dediğim kanal şuymuş; (1) Yol Atlası - YouTube |
|
Ben de seyahat videolarını seyrederim. Hatta adamın biri İstanbul-Antalya yapmış. Normal video yüklemiş. Aynı videonun bir de hızlandırılmışını yüklemiş. Hoş olmuş. Başka yerlere seyahatleri de var. https://www.youtube.com/watch?v=ap1e0bH7vcs |
|
Benim kullandığım 70mai A510 set var. Gece çekimleri çok başarılı, yazılım olarak sorunsuz. Kullanımı kolay, hızlı bir şekilde wifi ile görüntü transferi oluyor. ADAS var. RC11 arka kamera ile kullanıyorum. 70mai A510: ~3500-TL https://www.akakce.com/arac-ici-kamera/en-ucuz-xiaomi-70mai-a510-fiyati,690054471.html RC11 arka kamera: ~1200-TL https://www.akakce.com/arac-ici-kamera/en-ucuz-70mai-rc11-rear-fiyati,689899881.html Daha uygun olsun derseniz A200 veya A400 de tavsiye ederim. Bir önceki kullandığım model A400'dü, ondan da memnundum. Aracı satınca onu da sökmemiştim. 70Mai A200: https://www.akakce.com/arac-ici-kamera/en-ucuz-70mai-dash-cam-a200-fiyati,692117816.html 70Mai A400: https://www.akakce.com/arac-ici-kamera/en-ucuz-xiaomi-70mai-a400-fiyati,1686705429.html Bu iki kameraya uyumlu arka kamera alabilirsiniz. Ben uzun yıllardır kullandığım tüm kameralarda Samsung Evo serisi standart kartları kullandım ve hiç sorun yaşamadım. 128gb standart kullanıcı için idealdir. |
| Üstad, N5 dual + radar ile ben de seçim sürecimi tamamladım. Kargo yolda geliyor. Sıra geldi buna SD kart almaya. Samsung Pro Endurance 256 Gb düşünüyorum. Ama kartın 30 Mb yazma hızı da çift kamerada aklımı kurcalıyor. Tavsiyeniz nedir? |
|
Merhaba 70MAİ 510 olan dikkatimi çekti. İnternete yüklenen çekim görüntüleri çok güzel. Orijinali daha güzeldir. Şimdi sorum şu: Döngüsel kayıt özelliğini kapatırsam sürekli kayıt yapıyor mu. Yapıyorsa eğer videoları kaç dakikalık dosyalar şeklinde kaydediyor. Süre değiştirilebiliyor mu. Son olarak Döngüsel kayıt kapandığında kart dolunca geriden silip tekrar kaydetmeye mi başlıyor. Yoksa kart doldu uyarısı verip kamerayı kapatıyor mu. Geriden silerek tekrar kaydediyor derseniz bu benim için felaket. Çok kötü. |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @ec1000