Arama butonu
8937
Cevap
446091
Tıklama
28
Öne Çıkarma
Cevap: Apple M1 Mac [ANA KONU] (466. sayfa)
C
4 hafta (78 mesaj)
Çavuş

Macbook M1 im açılmıyor. Sanırım güç ünitesinde sorun oluştu. Tavsiye edeceğiniz uygun bir tamirci var mı? Tşk



N
4 hafta (5156 mesaj)
Yarbay

M1 air 16/256lık cihazımda macos sequoia’ya döndüm cihaz resmen her yönden nefes aldı pil süresi arttı saçma sapan donmalar gitti 26.5’te bile adam olmadı bu sürüm



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
4 hafta (1141 mesaj)
Binbaşı

Akıl alır gibi değil. Pages uygulaması nasıl olur da bu kadar çok CPU tüketimine sebep olur.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

K
4 hafta (1131 mesaj)
Binbaşı

Sequoia çok güzel. Safari’yi bile güncellemedim. Hiçbir sorunu yok. 👍🏻👍🏻👍🏻



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Nimotech
L
4 hafta (3061 mesaj)
Binbaşı

ben m4 air ile hala sequoia kullanıyorum, tahoe de çok fazla sorun yaşayan gördükten sonra geçiş yapmak istemedim, fazlasıyla yetiyor zaten bu sürüm de.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @kinemania
K
4 hafta (1131 mesaj)
Binbaşı

Bir ana sürüm geriden kullanmak gayet yeterli. 👍🏻👍🏻



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @LynXMaSTeR
M
3 hafta (1141 mesaj)
Binbaşı

Tahoe ile birlikte Mac tarafının durumu da içler acısı. Safari’yi tam ekran modunda kullanıyorum. Safari’den masaüstüne döndüğümde, masaüstündeki klasörler ile menü çubuğunun sağ tarafında yer alan öğeler kısa süreliğine kaybolup tekrar görünüyor.



M
geçen hafta (1141 mesaj)
Binbaşı

macOS 26.4'ten sonra cihazın pil performansı ciddi şekilde düştü. 26.3 ve öncesinde bir günü rahatlıkla çıkaran cihazla artık bir günü çıkarmak pek mümkün olmuyor.

Ara bir güncelleme ile pil performansının bu derece düşüş göstermesi garip.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
geçen hafta (1131 mesaj)
Binbaşı

Pilde kullanırken hangi uygulamalarla çalışıyorsunuz?



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @mrguardiola
M
geçen hafta (1141 mesaj)
Binbaşı

ChatGPT, Apple Notlar, Apple Takvim, Apple Mail, Apple Mesajlar, WhatsApp, Pages-Numbers ve Safari uygulamaları hep açık oluyor. TG Pro (Fan kontrol uygulaması) ile AdGuard reklam engelleyici de arka planda çalışıyor.

Yakın zamana kadar pil performansından çok memnundum. Elbette zamanla pil sağlığı düşüyor. Ama bir anda güncelleme sonrası pil performansı belki yarı yarıya düştü. Fan kontrol uygulamasına göre cihaz eskisine göre daha sıcak da çalışıyor.

Benzer durumu iPhone ile de yaşıyorum. 26.4 öncesinde pil performansından çok memnundum. 26.4 sonrasında hiç memnun değilim.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @kinemania
K
geçen hafta (1131 mesaj)
Binbaşı

Çok enerji harcayacak şeyler kullanmıyormuşsunuz… Hadi olsun, Safari’de saatlerce sürekli yüksek çözünürlüklü video ve canlı yayın seyretseniz bir nebze fazla pil gider ya da pilde kullanırken video/foto edit işleri yapsanız gider; ama diğer uygulamalarda pil günü çıkarmayacak kadar enerji tüketimi olması gerçekten sorun. Bir yere verilerinizi yedekleyebilirseniz Sequoia’ya düşürmeyi deneyin isterseniz. USB ile format bilgisayarı çok iyi toparlıyor.

*Mesela eski bir bilgisayarımda o bilgisayarın alabildiği en son sürüm fanları çok yüksek çalıştırıyordu. Baktım olacak değil hemen sürüm düşürmüştüm, fanlar da düzelmişti. Bilgisayarın rahat çalıştığı sürümü tercih edin.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kinemania -- 1 Haziran 2026; 13:17:50 >

< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @mrguardiola
M
geçen hafta (1141 mesaj)
Binbaşı

Aslında 26.3’te falan sıkıntı yoktu. Pil ömründen çok memnundum. 26.4 veya 26.4.1’ten sonra böyle oldu.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @kinemania
W
geçen hafta (2408 mesaj)
Yarbay

Bende m4 air kullanıyorum tahoe dan çok memnundum taki tatile çıkana kadar. Çünkü hep fişe bağlı kullanıyordum. Tatile çıkınca işler değişti ve dün 15.7.2 sürümüne geri döndüm ve dünya varmış. Sırf bu cihazı pil için aldım. 2 3 saat ekran süresinin kısalması kabul edilebilir bir durum değil. Tepkisel olarakta biraz yavaş. Bir hata ile karşılaşmadım ama genel olarak sıkıntı var her ne kadar çözüldüğünü iddia edenler olsada.




Bu mesajda bahsedilenler: @LynXMaSTeR
A
geçen hafta (1684 mesaj)
Yüzbaşı

Bende m1 kullanıyorum eski sürümlere dönmek zor mu pek bilgim yok eğer mümkünse en iyi sürüm hangisi pil açısından



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
W
geçen hafta (2408 mesaj)
Yarbay

Zor değil yapay zekaya sorsanız 5 dk da çözersiniz. Ya da mr.macintosh youtube videolarını izleyin. Örnek; Aşağıda imzası açık sürümler yer alıyor.


< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WatchteR -- 2 Haziran 2026; 15:55:53 >


Bu mesajda bahsedilenler: @ahmetow123
K
geçen hafta (1131 mesaj)
Binbaşı

USB yükleme diski oluşturarak yapılan ve uzun süren bir işlem var. Sonoma sürümünü hiç kullanmadım; ama bazı yorumlarda pek verimli olmadığını görmüştüm.

Pil için bence Ventura en verimli sürümdü; ama o da artık çok eski, bazı uygulamalar çalışmayabilir. Sürüm düşürme için YouTube’ta çok video var. İşlem adımlarını seyrederek inceleyip yapabilirsiniz. Fakat önce lazım olan her şeyi ayrı bir harici diske aktarmanız lazım. Ayrıca boş bir flash bellek gerekiyor.

Şu an Sequoia en uygun sürüm. 👍🏻



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @ahmetow123
M
3 gün (1141 mesaj)
Binbaşı

MacOS 27 betasına geçecek misiniz?



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
3 gün (1131 mesaj)
Binbaşı

Hiç gerek yok. Hele beta… Aman Allah korusun. 🤭



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @mrguardiola
M
3 gün (1141 mesaj)
Binbaşı

macOS 26’dan daha kötü olmamalı 😂



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @kinemania
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.