M1 air 16/256lık cihazımda macos sequoia’ya döndüm cihaz resmen her yönden nefes aldı pil süresi arttı saçma sapan donmalar gitti 26.5’te bile adam olmadı bu sürüm
ben m4 air ile hala sequoia kullanıyorum, tahoe de çok fazla sorun yaşayan gördükten sonra geçiş yapmak istemedim, fazlasıyla yetiyor zaten bu sürüm de.
Tahoe ile birlikte Mac tarafının durumu da içler acısı. Safari’yi tam ekran modunda kullanıyorum. Safari’den masaüstüne döndüğümde, masaüstündeki klasörler ile menü çubuğunun sağ tarafında yer alan öğeler kısa süreliğine kaybolup tekrar görünüyor.
macOS 26.4'ten sonra cihazın pil performansı ciddi şekilde düştü. 26.3 ve öncesinde bir günü rahatlıkla çıkaran cihazla artık bir günü çıkarmak pek mümkün olmuyor.
Ara bir güncelleme ile pil performansının bu derece düşüş göstermesi garip.
ChatGPT, Apple Notlar, Apple Takvim, Apple Mail, Apple Mesajlar, WhatsApp, Pages-Numbers ve Safari uygulamaları hep açık oluyor. TG Pro (Fan kontrol uygulaması) ile AdGuard reklam engelleyici de arka planda çalışıyor.
Yakın zamana kadar pil performansından çok memnundum. Elbette zamanla pil sağlığı düşüyor. Ama bir anda güncelleme sonrası pil performansı belki yarı yarıya düştü. Fan kontrol uygulamasına göre cihaz eskisine göre daha sıcak da çalışıyor.
Benzer durumu iPhone ile de yaşıyorum. 26.4 öncesinde pil performansından çok memnundum. 26.4 sonrasında hiç memnun değilim.
Çok enerji harcayacak şeyler kullanmıyormuşsunuz… Hadi olsun, Safari’de saatlerce sürekli yüksek çözünürlüklü video ve canlı yayın seyretseniz bir nebze fazla pil gider ya da pilde kullanırken video/foto edit işleri yapsanız gider; ama diğer uygulamalarda pil günü çıkarmayacak kadar enerji tüketimi olması gerçekten sorun. Bir yere verilerinizi yedekleyebilirseniz Sequoia’ya düşürmeyi deneyin isterseniz. USB ile format bilgisayarı çok iyi toparlıyor.
*Mesela eski bir bilgisayarımda o bilgisayarın alabildiği en son sürüm fanları çok yüksek çalıştırıyordu. Baktım olacak değil hemen sürüm düşürmüştüm, fanlar da düzelmişti. Bilgisayarın rahat çalıştığı sürümü tercih edin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kinemania -- 1 Haziran 2026; 13:17:50 >
Bende m4 air kullanıyorum tahoe dan çok memnundum taki tatile çıkana kadar. Çünkü hep fişe bağlı kullanıyordum. Tatile çıkınca işler değişti ve dün 15.7.2 sürümüne geri döndüm ve dünya varmış. Sırf bu cihazı pil için aldım. 2 3 saat ekran süresinin kısalması kabul edilebilir bir durum değil. Tepkisel olarakta biraz yavaş. Bir hata ile karşılaşmadım ama genel olarak sıkıntı var her ne kadar çözüldüğünü iddia edenler olsada.
USB yükleme diski oluşturarak yapılan ve uzun süren bir işlem var. Sonoma sürümünü hiç kullanmadım; ama bazı yorumlarda pek verimli olmadığını görmüştüm.
Pil için bence Ventura en verimli sürümdü; ama o da artık çok eski, bazı uygulamalar çalışmayabilir. Sürüm düşürme için YouTube’ta çok video var. İşlem adımlarını seyrederek inceleyip yapabilirsiniz. Fakat önce lazım olan her şeyi ayrı bir harici diske aktarmanız lazım. Ayrıca boş bir flash bellek gerekiyor.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @Nimotech
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @kinemania
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesajda bahsedilenler: @LynXMaSTeR
Ara bir güncelleme ile pil performansının bu derece düşüş göstermesi garip.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @mrguardiola
Yakın zamana kadar pil performansından çok memnundum. Elbette zamanla pil sağlığı düşüyor. Ama bir anda güncelleme sonrası pil performansı belki yarı yarıya düştü. Fan kontrol uygulamasına göre cihaz eskisine göre daha sıcak da çalışıyor.
Benzer durumu iPhone ile de yaşıyorum. 26.4 öncesinde pil performansından çok memnundum. 26.4 sonrasında hiç memnun değilim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @kinemania
*Mesela eski bir bilgisayarımda o bilgisayarın alabildiği en son sürüm fanları çok yüksek çalıştırıyordu. Baktım olacak değil hemen sürüm düşürmüştüm, fanlar da düzelmişti. Bilgisayarın rahat çalıştığı sürümü tercih edin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kinemania -- 1 Haziran 2026; 13:17:50 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @mrguardiola
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesajda bahsedilenler: @kinemania
Bu mesajda bahsedilenler: @LynXMaSTeR
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
< Resime gitmek için tıklayın >
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WatchteR -- 2 Haziran 2026; 15:55:53 >
Bu mesajda bahsedilenler: @ahmetow123
Pil için bence Ventura en verimli sürümdü; ama o da artık çok eski, bazı uygulamalar çalışmayabilir. Sürüm düşürme için YouTube’ta çok video var. İşlem adımlarını seyrederek inceleyip yapabilirsiniz. Fakat önce lazım olan her şeyi ayrı bir harici diske aktarmanız lazım. Ayrıca boş bir flash bellek gerekiyor.
Şu an Sequoia en uygun sürüm. 👍🏻
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesajda bahsedilenler: @ahmetow123
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @mrguardiola
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesajda bahsedilenler: @kinemania