Bu konudaki kullanıcılar: 1 kayıtlı üye, 4 misafir, 2 mobil kullanıcı
7895
Cevap
0
Tıklama
23
Öne Çıkarma
Cevap: AMD Ryzen 5000 Zen 3 İşlemciler [ANA KONU] | Oyun Performansı İlk Sayfa (3. sayfa)

R ryzenmaster
8 ay (74 mesaj)
Açık konuşayım zen3 4000 serisi 5nm gelirse alırım 4900x çekilirim 3-4 sene kenara. Sırf ddr5, yeni soket ve 5nm'ye geçileceği için am5'i bekliyorum ama zen 3 dediğim gibi gelirse beklemenin hiçbir lüzumu yok, harika bir yükseltme olur.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ryzenmaster -- 28 Mayıs 2020; 19:21:21 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

O oguz298
8 ay (5574 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: ryzenmaster

Açık konuşayım zen3 4000 serisi 5nm gelirse alırım 4900x çekilirim 3-4 sene kenara. Sırf ddr5, yeni soket ve 5nm'ye geçileceği için am5'i bekliyorum ama zen 3 dediğim gibi gelirse beklemenin hiçbir lüzumu yok, harika bir yükseltme olur.
< Resime gitmek için tıklayın >

zen3 5nm gelmeyecek malesef


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R ryzenmaster
8 ay (74 mesaj)
Bunu güç tüketim değerleri bile biraz gösterir. Kaliteli çiplerin saat hızları mı yükseltilmiş olacak, yoksa stepping seviyesi mi yükselecek(revizyona girecek)




Bu mesajda bahsedilenler: @No Way Out

R ryzenmaster
8 ay (74 mesaj)
Söylenti ve sızıntı denen haberler ışığında konuşuyoruz. Yoksa o görselleri bölümde takılan herkes görmüştür sanırım.




Bu mesajda bahsedilenler: @oguz298

N No Way Out Konu Sahibi
8 ay (25186 mesaj)
Yeni sızıntı;

< Resime gitmek için tıklayın >

https://twitter.com/MebiuW/status/1265864700526424065


2 Farklı Zen 3 serisi olabilir;

Vermeer 3/7 DDR4
Warhol 3/7 Farklı I/O Die yani DDR5





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No Way Out -- 28 Mayıs 2020; 20:35:56 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

R ryzenmaster
8 ay (74 mesaj)
Ortalık çok bulanmaya başladı, en iyisi bir müddet susup izlemek. Ama bir yorum yapmak gerekirse benim düşüncem bu kadar karmaşık bir yol izlenmeyeceği yönünde. Geçmişte bu tür şeyler yaşandı, aynı karta ddr2 ve ddr3 takabilmek gibi. Abuk subuk dönemlerdi, günümüzde bu tür karmaşalara düşeceklerini zannetmiyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ryzenmaster -- 28 Mayıs 2020; 19:44:50 >


Bu mesajda bahsedilenler: @No Way Out

X xGlorfindel
8 ay (1000 mesaj)
yanlış tabir kullanmışım. evet nm'yi kastettim.

+%2-3 bir artış ile gelecekse bu "xt" serisinin manası ne olur ki?

ryzen işlemcilerin saat hızı artıtılmasıyla çok çok bir oyun performansı kazanmadığını biliyoruz. "xt" serisinin farkı oyunlara değil de benchlere yansırsa insanlar 4. nesil beklemek yerine intel 10. nesile yönelebilir.




Bu mesajda bahsedilenler: @No Way Out

O oup59
8 ay (3292 mesaj)
Amd yillardir nasil bilendi ise Intel’e, artik nefes bile almasina izin vermiyor. Umarim Intel gercekten cevap verir de sonuc olarak son kullanicilarin yararina olur.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oup59 -- 28 Mayıs 2020; 21:22:0 >


S sasuta
8 ay (2002 mesaj)
Asus eğer adam gibi bir bios çıkartırsa ki son zamanlarda bios desteği konusunda çok da başarılı değiller. Zen3'ün başarımını da gördükten sonra 2700X'i htpc'yetransfer edip CH7'ye Zen3 almayı düşünebilirim.




D Dreadfrost
8 ay (330 mesaj)
bunun gerçek olma ihtimalı var şu sebeple: temmuz veya haziranda matisse refresh çıkacak şimdi bu işlemciler piyasada bir süre kalacağına göre amd vermeer planlarını değiştirmiş olabilir.

aklımdan geçen ve bunun olmayacağını düşündüren ikinci şey ise neden bir firma daha o nodenin ilk halıni kullanmadan direk optimizesini kullansın ? yani kârlı bir iş değil firmalar intel olsun amd olsun (ki intel cılkını çıkarttı bunun) aynı mimariyi ilk sunar sonra onun optimizesini sunar, amd burda n5 kullanmadan direk n5p kullanacak demek de pek akıl kârı gelmiyor bu sebeple.
ha şöyle zorlama bir şey diyebiliriz amd inteli oyun konusunda tamamen geçmeyi kafasına koymuştur ondan dolayı n5p'ye geçebilir zen 3'te ama zorlama yine de bu.

ama dediğim gibi eğer amdnin matisse refreshleri piyasada bir süre tutmak gibi gibi bir hedefi varsa zen 3 n5 veya n5p olarak gelebilir.

ayrıca o meşhur plan grafiğinde zen 3 için 7nm diyor ama değişime açık diyor altında aynı zamanda bunu da dikkatinize sunarım forumdaşlar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @No Way Out

R ryzenmaster
8 ay (74 mesaj)
Normalde mobil taraf bu sene 5nm işlemcilere geçecek ama amd 5nm yerine tmsc'nin boşalan 7-7nm+ bantlarına talip oldu. Zen 4'e kadar böyle devam edilecek. O zaman için tsmc'nin, amd'ye sunduğu makul üretim seçeneği içinde n5p de olacak. Dökümü yapan amd olmadığı için hacim ve maliyet konusunda karşısına çıkan en iyi seçeneği değerlendirecektir. Kendi üretmediğinden, 5nm üzerinden geçilecek diye bir kaide yok.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ryzenmaster -- 28 Mayıs 2020; 22:18:11 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Dreadfrost

İ İsmet korkut
8 ay (59 mesaj)
Güzel bir konu takipteyiz




N No Way Out Konu Sahibi
8 ay (25186 mesaj)
Performans artışı olmayacağı için konuda bahsetmiyorum fakat bu yaz Renoir 4000G APU'larda çıkacak.

4200G 4/8
4400G 6/12
4700G 8/16

Bunlar 3200G/3400G'nin yerini alacak. Zen 2 + 7nm vega kulanacak. 4700G'nin oyun performansı GT 1030 GDDR5 kadar olacak.

Bazı anakartlara bunlar için agesa güncellemesi geldi; ComboAM4v2 PI 1.0.0.2

< Resime gitmek için tıklayın >

B550 ile anakart ile bu işlemciler 5700 mhz'e kadar ram destekleyecekmiş fakat fclk sınırlı oldugu için tam performans alınmayacak.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No Way Out -- 11 Haziran 2020; 17:32:29 >


M mito1172
8 ay (16259 mesaj)
bu XT ler x370 kartları destekler herhalde artık? bunu bari yapsınlar 4000 serisi için madiği attılar zaten x370 sahiplerine bu arada b550 ler bu fiyata geliyorsa x670 ler 7 yada 8 bine gelir herhalde yandı gülüm keten helva hayırlı olsun bir intelimiz daha oldu AMİNTEL


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @oup59

M mito1172
8 ay (16259 mesaj)
FANLARA BAK RÜZGAR DEĞİRMENİ GİBİ ne günlere kaldık 80 li 90 lı yıllara geri döndük ileri gideceğimize





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mito1172 -- 12 Haziran 2020; 2:31:42 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Mutlak.Sıfır

M Mar00N
8 ay (4636 mesaj)
Arkadaşlar sistemimi yükselttim. Ryzen 5 1400'ten Ryzen 5 3600'e geçtim. Anakartı da değiştim. Eski anakartım B350M GAMING PRO'ydu.

Şu an Cooler Master Masterliquid ML240L RGB soğutucu ile 4.20 GHz'de 1.2V olarak kullanıyorum Ryzen 5 3600'ü. Sıcaklıklar boşta 45-55-yükte 65-75 arası.

Eski işlemcim yükte 55'i geçmiyordu. Boşta 35 falandı. Bu değerler normal mi?

CPB ve pbo açık. Bunlara gerek var mı? Kapatmalı mıyım? Kapatınca değerler bayağı bir düşüyor. 15-20 derece fark ediyor.

Son olarak; BIOS'ta işlemci frekansı 4208 olarak gözükürken, bilgisayarım>özellikler kısmında 4.19 olarak gözüküyor. Bunun sebebi nedir?

Sıvı soğutmaya göre sıcaklıklar fazla gibi geldi. Anakartım B450M S2H. Voltaj iyi mi yoksa daha fazla düşürmeli miyim? Görüşlerinizi bekliyorum.


Edit:CPB kapattım fakat sıcaklıklarda bir fark olmadı. Overclocktan önce denemiştim kapatmayı, stok haldeyken 15 derece etki etmişti fakat şuan etki etmiyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mar00N -- 12 Haziran 2020; 10:3:50 >


O oup59
8 ay (3292 mesaj)
XT işlemciler Matisse Refresh olarak çıkıyor ama microcode olarak bir değişiklik yoktur herhalde. Saat hızları arttı sadece.
Hali hazırda BIOS güncellemesi almış ve 3000 serisi çalıştıran bir X370 anakart onları da çalıştıracaktır.

B550 fiyatları genelde yüksek. Uygun fiyatlı birkaç alt model var ama düzgün B550 Modelleri 169USD ve üzeri gibi duruyor ki 270-280USD'ye B550 anakart tepe modelleri var.

Şimdilik beklemedeyim ben. B450 işlemciler için Ryzen 4000 BIOS güncellemesi çıkana kadar zaten Ryzen 4000 işlemciler çıkmış ve performanslarını görmüş olacağız.

BIOS güncellemesi tek yönlü olacağından performans durumlarına göre (B450+3000XT),(B450+4000) veya (B550/X570+4000) seçeneklerimi değerlendireceğim yine ITX olarak.

Açıkçası şu an kullandığım anakarttan memnunum. Ryzen 3600XT/4600 işlemciler ile de gayet güzel çalışacaltır. Ama ilave bir M.2 yuvası fena olmazdı. Ryzen 4000 işlemciler
ciddi performans artışı ile gelirse o zaman onun da motivasyonu ile belki anakartı da güncellerim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @mito1172

N No Way Out Konu Sahibi
8 ay (25186 mesaj)
MSI B450 X470 anakartlara(Max olmayan dahil) AGESA ComboAm4PI 1.0.0.6 geldi;
https://www.msi.com/Motherboard/support/B450-GAMING-PLUS

Yeni işlemci microcodeları içeriyor.

< Resime gitmek için tıklayın >

-

Computex 2020, 2021 hazirana ertlenmiş, eğer virüs olmasaydı bu ay RTX 3000, RDNA 2 ve Ryzen 4000 görecektik.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No Way Out -- 12 Haziran 2020; 18:33:18 >


N No Way Out Konu Sahibi
8 ay (25186 mesaj)
< Resime gitmek için tıklayın >

Zen 2 Apu ların final özelikkleri.

---------------

XT olan işlemciler listelendi;

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >


Bunların hepsi 16 haziranda tanıtılacak, 7 temmuzda satılacak. B550 için bios update gerekmiyor, b450 x470 x570 için AGESA 1006 güncellemeniz gerekecek.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi No Way Out -- 12 Haziran 2020; 19:55:24 >


N No Way Out Konu Sahibi
8 ay (25186 mesaj)
B550 flagship fiyatları;

ASUS ROG STRIX B550-E Gaming $279.99 US

MSI MEG B550 Unify ????????

MSI MPG B550 Gaming Carbon WiFi $219.99 US

B550 Taichi $299.99 US

B550 AORUS Master $279.99 US