Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
17
Cevap
1199
Tıklama
0
Öne Çıkarma
AMD Ryzen 5 9500F ve Ryzen 7 9700F listelendi: İşte fiyat ve özellikler
A
9 ay (7828 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

AMD Ryzen 5 9500F ve Ryzen 7 9700F listelendi: İşte fiyat ve özellikler
AMD'nin Zen 5 mimarisine sahip Ryzen 9000 serisine, entegre grafik birimi bulunmayan yeni F modelleri ekleniyor. ABD merkezli perakendeci Shop BLT, Ryzen 5 9500F ve Ryzen 7 9700F işlemcilerini sırasıyla 217 ve 294 dolar fiyat etiketleriyle listelemeye başladı. İşte özellikleri...



AMD Ryzen 5 9500F ve Ryzen 7 9700F listelendi



Ryzen 7 9700F, 8 çekirdek ve 16 izlek yapısıyla Ryzen 7 9700X'in kırpılmış sürümü olarak öne çıkıyor. Temel frekansı 3,8 GHz seviyesinde tutulurken, resmi olarak belirtilmeyen hız aşırtma frekansının 9700X'e kıyasla daha düşük olması bekleniyor. İşlemci 65W TDP değeriyle enerji verimliliğini koruyor.



AMD Ryzen 5 9500F ve Ryzen 7 9700F listelendi: İşte fiyat ve özellikler
Ryzen 5 9500F ise 6 çekirdek ve 12 izlek sunuyor. 3,8 GHz taban frekansa sahip olan işlemci, 5,0 GHz'e kadar çıkabiliyor. Bu değer, kısa süre önce Geekbench testlerinde de doğrulandı. 38 MB birleşik önbellek kapasitesi ve 65W TDP değeriyle Ryzen 5 9600X'e yakın bir yapıda. Ancak fiyatlandırma tarafında 217 dolarlık liste fiyatı, 200 doların altında satılan 9600X'e kıyasla daha yüksek görünüyor.



Ayrıca Bkz.AMD RDNA 5 mimarisi sızdı: 128 çekirdekli CU ve 12.000'den fazla çekirdek



Resmi fiyatlar henüz açıklanmadı. Ryzen 7 9700F'nin 250–280 dolar bandında, Ryzen 5 9500F'nin ise 179–199 dolar seviyesinde piyasaya çıkması bekleniyor. Önümüzdeki günlerde AMD'nin, teknik detayları netleştirmesi bekleniyor.




Kaynak:https://wccftech.com/amd-zen-5-ryzen-5-9500f-and-ryzen-7-9700f-listed-on-a-us-retailer-at-217-and-294-respectively/

 Haberi Portalda Gör

lga1954 hayırlı olsun.intel yine sadık müşteriye döşeyecek yeni soketi.hem ağlıyorlar durumumuz kötü ,zarar ediyoruz, hemde müşteriye döşeme huyundan vazgeçe...
Yoruma Git
Yorumun Devamı jiletosman - 9 ay +12
Yillardir donanim haber sitesindeyim. Genellikle okurum. Gerek olmadikca yorum yazmam. Ama niyetinin kotu olmadigini tahmin ettigim sizin neden her amd konusunda inteli yuceltip amd yi yerin dibine so...
Yoruma Git
Yorumun Devamı quexstre48 - 9 ay +11
Bu amd'nin aç gözlülüğü de başka bir seviye, kırpılmış 8c işlemciyi 294 dolardan satıyor. intel 20c 265k işlemciyi 100 dolarlık 32gb ramle birlikte 299 dolardan verdi.

...
Yoruma Git
Yorumun Devamı Finnbhennach - 9 ay +11
J
9 ay (742 mesaj)
Yüzbaşı

lga1954 hayırlı olsun.intel yine sadık müşteriye döşeyecek yeni soketi.hem ağlıyorlar durumumuz kötü ,zarar ediyoruz, hemde müşteriye döşeme huyundan vazgeçemiyorlar. yani bu demek oluyorki geçen sene tsmc ye döküm yaptırdıkları islemcileri yenilemek isteyen müşteriler yeni anakart masrafını da hesaba katmak zorunda





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiletosman -- 2 Eylül 2025; 20:27:0 >



Bu mesajda bahsedilenler: @Boşnak Ağa
B
9 ay (268 mesaj)
Teğmen

İntel nerdeyse batmasın diye Amerikan devleti destek verecek anlaşmalar yapılıyor, birileride intel fan boyluğu yapıyor, gerçi intel amd farketmez bunlar piyasayı boş buldu mu tüketiciye çakarlar, fp neyse onu alın boş verin milleti.




Q
9 ay (449 mesaj)
Yüzbaşı

Yillardir donanim haber sitesindeyim. Genellikle okurum. Gerek olmadikca yorum yazmam. Ama niyetinin kotu olmadigini tahmin ettigim sizin neden her amd konusunda inteli yuceltip amd yi yerin dibine soktugunuzu anlamadim. Ve sayfalarca yazmissiniz. Simdi sunlarin cevabini bilerek yazmaniz daha isabetli olur;

Bu yazdiklariniz okuyana ne katti?

Nefretinizin kaynagi ne?

Amd ve intel amerikan sirketi degil mi?

intel i7 920 fiyatina amd 1090t kasa topladigimiz zaman da oldu. Bunlari yazmamissiniz mesela. intel sirketse amd de sirket. Neden ates puskuruyorsunuz?

Ekran karti oiyasasinda Nvidia su an rakibi amd orta segmente yogunlasti diye urunlerini pahaliya satiyor. Yarin isbirligi yapip islemci pazarina girdiginde ayni tepkiyi onlara gosterecek misiniz?

Amd ye cekirdek diye kucumsemissiniz ama intel yillarca ayni nanometrede urunler piyasaya surdu. Kizdiginiz amd her sene teknolojide daha ileriye gitmeye calisiyor. ayni nanometrede 432 tane urun basmiyor. Bellek gecikmelerini iyilestiriyor. farkli chiplet tasarimlar deniyor. bana 920 serisinden 12. nesle kadar atilimlari neydi hatirlatabilir misiniz?

yani uzun lafin kisasi 1440f ucuzsa al kardesim. Kotu islemci degil. Ben hergun makine toplayip belli bir sure test ediyorum 8 senedir araliksiz bu sekilde yapiyorum. Uzun suredir sicaklik ve test verilerini canli goruyorum. ryzen 2000 serisinde size katiliyorum ama her konunun altina ayni seyleri yazmak bir sure sonra insanlarda bikkinlik yaratiyor.

insanlar akilli, online testler var, herkes birsey alacagi zaman arastirir alir kimse salak degil yani. Siz burada kenidinizi paralasanizda sonuc degismez. lutfen artik normal bir haber okuyalim. Bunu destekleyici yorumlar gormek istiyorum . fakat her girdigimde bir kavga bir gereksiz bilgi yigini. Umarim forum mesut cevik zamanina geri doner hic umudum olmasa da...



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

F
9 ay (2316 mesaj)
Binbaşı

Bu amd'nin aç gözlülüğü de başka bir seviye, kırpılmış 8c işlemciyi 294 dolardan satıyor. intel 20c 265k işlemciyi 100 dolarlık 32gb ramle birlikte 299 dolardan verdi.

edit: +2 tane de oyun varmış.


https://videocardz.com/newz/intel-core-ultra-7-265k-bundled-with-32gb-memory-and-2-games-now-at-299





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Finnbhennach -- 3 Eylül 2025; 23:39:8 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
9 ay (1727 mesaj)
Binbaşı

Tabloda koptum



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Boşnak Ağa
J
9 ay (742 mesaj)
Yüzbaşı

Uzun mesaj diye şikayet edip roman yazarak cevap vermek çok ilginç. Bence sizin sorununuz surekli yeşil muz yemek sizi bozdu



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Boşnak Ağa
S
9 ay (2902 mesaj)
Binbaşı

D
9 ay (55 mesaj)
Çavuş

yine ne uyduruyosun? madem uzun yazmak kötü sen neden öyle yazıyorsun? amd > intel. bunu kafana sok.




Bu mesajda bahsedilenler: @Boşnak Ağa
Q
9 ay (449 mesaj)
Yüzbaşı

Forumda eskiden donanim konusulurdu testleri takip ederdik. Birşeyler öğrenirdik. Ama artik daha net goruyorum ki bir tarafta tum dh inteli kotulemis diger tarafta siz varsiniz. tum amd severler ellerini baslarinin arasina alip kara kara dusunuyorlardir. İntel kullerinden doguyor sayenizde. iyi ki teknik bilgi verdiniz, yoksa interneti acip bakmak cok zor bir is sanirim. Uzun uzadiya yazip insanlari sıkmak istemiyorum. Umarim yakin zamanda insanlarla ciddi konusmayi ogrenirsiniz. Bu forumda yazma tarzi sizinki gibi olmamali. Siz yuz bin kere de yazsaniz kimsenin fikri degismez. Herkese iyi forumlar.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

T
9 ay (507 mesaj)
Yüzbaşı

😀😀😀 aynen öyle... DH yazarlarının bozulduğu gibi, üyeleri de bozuldu



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @jiletosman
E
9 ay (4577 mesaj)
Yarbay

İntel köşeye sıkıştı mecbur verecek o fiyata amd ensesine binmeseydi zanediyormusun o fiyata vereceğini.

İntel intel diyorsun ama hangi amd işlemci alınır diye araştırma yapıyorsun boşnak ağa ile ortakmısınız siz bu forumda anlamadım boşnak engeli zaten bende.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Finnbhennach
B
9 ay (1693 mesaj)
Binbaşı

Boşnak Üstat seninle daha önce ufak bir tartışmıştık ama sonunda bu konuyu tatlıya bağlamıştık. Nerede AMD konusu görsem ona nefret diliyle yaklaşıyorsun, AMD'yi sevmiyor olabilirsin ama gözünü seveyim her konunun altına yazıp da insanları darlama. Bırak insanlar ne istiyorsa alsın, ne istiyorsa kullansın. Sal insanları yav.
Şunu da kabul edelim, Intel hiç olmadığı kadar zor durumda. Finansal açıdan da zor durumda, yüzlerce işçi çıkardılar, birçok alandan çekildiler. Demek ki bir şeyleri yanlış yapmış ki bu durumlara düşmüş. 10 yıl önce Intel en çok övülen markaydı, en çok satan işlemciler arasında Intel olurdu. Şimdi artık tam tersi olmuş durumda, AMD daha çok satıyor ve daha çok övülüyor. İnsanların tercihlerinde sorun olabilir ama sonuç bu.

Hem AMD hem de Intel babamızın firması değil, onlar kendi çıkarlarına göre hareket ederler. Bizi yani müşteriyi emin ol umursamazlar, Intel'i bu kadar sahiplenmene gerek yok. Rekabet olsun, ikisi de iyi olsun ki müşterinin lehine gelişsin olaylar. Piyasada domine olan AMD veya Intel, müşteriye her zaman zarar verir.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bulduren -- 3 Eylül 2025; 13:43:9 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Boşnak Ağa
B
9 ay (93 mesaj)
Çavuş

https://www.youtube.com/watch?v=JodU-FGakG8







https://www.youtube.com/watch?v=D1TC1n9lhXU&t=254s





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Boşnak Ağa -- 3 Eylül 2025; 17:10:54 >


Bu mesajda bahsedilenler: @bulduren
F
9 ay (2316 mesaj)
Binbaşı

Elimde iki sistem var biri amd diğeri intel. Amd ya da intel kullandığım için eleştiri yapamayacak mıyım? İkisinden birinin fanboyu mu olmam gerekiyor? 5700x3d'den 9800x3d'ye geçme planım vardı ama am5'de tonla problem olduğunu görüp vazgeçtim. Gördüğüm kadarıyla insanlar x3d'nin hatrına bu sorunları görmezden geliyor, intel'in yüksek l3 cache işlemcileri geldiğinde intel tarafında bu tarz sorunlar olmayacaktır o zaman göreceğiz kim ne kadar satıyor.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @enja