Kullanıcı Adı:
Şifre:
Bu konudaki kullanıcılar: 2 kayıtlı üye, 1 misafir
145
Cevap
0
Tıklama
4
Öne Çıkarma
AMD RX Vega 56/64 Ana Konu

A
ahy
Konu Sahibi

2 hafta (9028 mesaj)
Vega kartlar yeni yeni alınabilir oldu bu konuda undervolt benchmark gibi bilgiler paylaşabiliriz.
Yabancı inceleme linkleri.
Vega56_1
Vega56_2

Vega64_1
Vega64_2

Undervolt işleminden elde ettiğim sonuçlar:

Amd nin vega 56 için belirlediği değerler:
1471mhz + 1200mv
Benim tespit ettiğim değerler:
1580mhz + 1000mv amd frekansı 109mhz az tutup voltajıda 200mv fazla vermiş ayrıca bu şekilde 210W olan tdp değeride 160W oluyor ve kart 180W tdp değeri olan GTX 1080 den daha az güç tüketiyor.
Sıcaklık değerleri ise blower fanlı referans tasarım kartta Ghost Recon:Wildlands oyununda 2K çözünürlük ve ultra ayarlarda %35 fan hızıyla birlikte 62 derece seviyesinde.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahy -- 13 Aralık 2018; 13:30:9 >


G
gtx295
2 hafta (3864 mesaj)
selam dostum bendede Asus rog strix rx vega 56 var. Bende genelde hbm bellek ler gpu dan daha serin çalışıyor. mesela gpu 73 iken hbm 69 oluyor.

< Resime gitmek için tıklayın >

Benim bellek lerde hynix. Ama şunu sana söylemeliyim kullandıgım en ağır kartlardan kart normal rog strix lerden çok daha ağır ama genede sıcaklıklar bayagı fazla. ileride sıvı sogutma ekleyip sıcaklıkları düşürmeyi planlıyorum


Bu mesaja 1 cevap geldi.

A
ahy
Konu Sahibi

2 hafta (9028 mesaj)
Benim kartta hbm yükte çekirdekten en fazla 5 derece fazla ısınıyor çekirdek 57c hbm 62c şeklinde boştayken sıcaklıkları aynı oluyor.

p7 950mv kart en fazla 1480mhz e çıkıyor
p7 1000mv frekans 1530mhz oluyor
p7 yi 1050mv ile 1100mv yaptığımda 1350mhz lere düşüyor
1000mv en uygunu gibi benim kartta p7 için.

İlginç p7 1000mv de p6 yı 850 900 ve 950mv lere getirdiğimde oyunda çekirdek hızı ara ara 1300 lere iniyor ama p6 yı 800mv ye sabitlersem frekansda sabit 1530mhz de kalıyor.
Kartın tükettiği elektrik max. 150w bu ayarlarda.
< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahy -- 3 Aralık 2018; 23:6:31 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gtx295

G
gtx295
2 hafta (3864 mesaj)
bende birkaç test yapıp paylaşıyım hocam. Sıcaklık durumunuz baya iyi Hangi oyunda bu sıcaklıkları görüyorsunuz ve kartınız neydi acaba?.
Psunuz nedir? Ben high power 750 watt kullanıyorum. işlemci biraz düşük bu yüzden darbogaz yapiyor biraz ama genede yüksek ayarlara atınca gpu %90 dan ı görüyor tabi yer yer düşüyor


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @ahy

A
ahy
Konu Sahibi

2 hafta (9028 mesaj)
İşlemci i7 3770k 4.2ghz çekirdekler %56 ile %64 arası kullanımda, de güç kaynağı benimde high power 750w 80plus gold kart msi vega 56 airboost kasa corsair 400r oyun ghost recon wildlands ultra ayar 2k çözünürlükde sıcaklığı en fazla gpu 60c, hbm 64c gördüm fan hızı %35 de bu ısıda.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahy -- 4 Aralık 2018; 0:20:1 >


Bu mesajda bahsedilenler: @gtx295

L
LeviGerman
2 hafta (1922 mesaj)
Sapphire Vega 64'ün soğutması epey iyi olduğundan değerleri epey yüksek tuttum. Aslında çok sayıda profil yaratmıştım ama clean install sonra silindiler. Şimdilik tek profil kullanıyorum, biraz voltaj değerleri geniş tuttum açıkcası.

< Resime gitmek için tıklayın >< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 2 cevap geldi.

A
ahy
Konu Sahibi

2 hafta (9028 mesaj)
Baya yüksek sizin sıcaklıklar nasıl?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @LeviGerman

M
MogoLKhan
2 hafta (2639 mesaj)
Bu undervolt olayında voltaj azaltılıp birşeyler yapılıyor. Oc kadar tehlikesi yoktur diyebilirmiyiz ?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MogoLKhan -- 4 Aralık 2018; 0:37:40 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

A
ahy
Konu Sahibi

2 hafta (9028 mesaj)
Amd canavar gibi vrm koymuş bu kartlara haliyle voltajıda bol keseden vermiş alışık olduğumuz oc yöntemi aksine voltajı azaltıp frekansı arttırınca çip daha az ısınıyor ve daha yüksek frekanslara çıkmaya izin veriyor.
Çok değişik bir kart standartın dışında yapısı, mimarisi yapılan ayarlara verdiği tepkilere şaşırdım doğrusu, normalde diğer kartlarda oc yaparken tüm değerlerde yükselme yaparsın ve sınırda az çok bellidir bu kart canlı gibi değişik tepkiler veriyor tam uğraşmalık donanım yani bu işten zevk alan biri için biçilmiş kaftan.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahy -- 4 Aralık 2018; 1:34:12 >


Bu mesajda bahsedilenler: @MogoLKhan

G
gtx295
2 hafta (3864 mesaj)
benim kart çok ısınıyor. Ama bazende ısınmıyor kartta sorunmu var diye düşünüyorum Asus a yolladım sorun yok diyip yolladılar.
Kart da herhangibir ağrıza görünmüyor ama rog strix bu kadar ısınması normal mi bilemedim malesef. özellikle airboost un bu kadar soguk çalışması beni şaşırttı. Pubg de çok değişik sıcaklıklar alıyorum tamam gpu kullanımına göre sıcaklıklar düşer yükselir anlarımda 80 dereceyi gördü bir kere kart %70 fan da iken daha sonra normale döndü. gerçekten ben anlamadım undervolt olayını deniyeyim şimdi yapmam gerekenleri denemiş arkadaşlar söyler ise bende deniyebilirim


Bu mesaja 2 cevap geldi.

A
ahy
Konu Sahibi

2 hafta (9028 mesaj)
İlk mesajdaki değerleri bi deneyin kasanızdamı sıkıntı var acaba yada o kartta fanlar belli bir dereceye kadar kapalımı kalıyor buda fazla ısıya sebep olur azda olsa sürekli üflemeli bence böyle güçlü kartların fanları.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @gtx295

L
LeviGerman
2 hafta (1922 mesaj)
Fan 54% (1500-3000 aralığında ayarlayınca) gpu 60c ve HBM2 66c (hotspot 80c). Bu da uzun kullanım. Stock fan ayarlarda yaklaşık 40% küsürlerde geziyor ve gpu 66c HBM2 de 70c dereceyi buluyor (hotspot 74c max).

Muhtemelen Vega'lar arasında en iyi hava soğutma Sapphire'e ait, kasa da iyi hava akışı sağlıyorsa tabi. Toms'un incelemesinde, sapphire için, hava soğutma söz konusu ise, bundan daha ötesi olmadığını belirtmişti.


Stock mhz'lere getirip UV yapınca aslında daha ideal değerler (daha hızlı değil) elde edilebilyor. Böyle kullansam daha iyi aslında;

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LeviGerman -- 4 Aralık 2018; 1:59:25 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @ahy

A
ahy
Konu Sahibi

2 hafta (9028 mesaj)
Dediğiniz incelemeye baktım safir referans tasarımdaki soğutucu üzerine geliştirmeler yapmış, vega kartların referans pcb dizaynı kullanılan bileşenler ve soğutucusu zaten çok başarılı neredeyse bütün inceleme siteleri bunu belirtmiş, ayrıca referans tasarımdaki pcb diyaznı ve vrmleride aynı tutmuş safir başarılı bir kart yapmış cidden bakmak isteyen olursa link:https://www.tomshardware.com/reviews/sapphire-rx-vega-64-nitro,5388-8.html

Birde asus strixin kartını inceledim asus kafasına göre takılmış kusursuz olan vrm tasarımını alıp standart kartlardaki gibi arkaya yerleştirmiş.
< Resime gitmek için tıklayın >

Soğutucusuna gelirsek uzman değilim tabiki ama acaba asusun standart kartlar için kullandığı soğutucu vega için biraz hantalmı kalmış çünkü belleklerde o bölgeye temas ediyor ve birde onların ısısı var işin içinde referans tasarımda koca bir buhar odası direk çipe temas ediyor ve blower fanda bu bloğun dibinde yani vega çipinin ani ısı değişimlerine ani yanıtlar verme kapasitesine sahip referans soğutma. Alta fotoları atıyorum bana çok mantıklı geldi bu.

< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >

Ve asus
< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahy -- 4 Aralık 2018; 2:27:23 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @LeviGerman

L
LeviGerman
2 hafta (1922 mesaj)
Asus'unkine çok bakmadım, aldığımda sanırsam aralarında 400 belki 600 tl fark vardı. 1 gün farkla fiyatlar düşüp yükseliyordu.

Sapphire firması ciddi bir özen göstermiş, özel terzi misali karta soğutucu hazırlamışlar bence.

Referans kartların PCB'si gerçekten iyi, uzun zamandır epey iyi şeyler çıkartıyorlar ama referans soğutucusu hakkını vermiyor.




Bu mesajda bahsedilenler: @ahy

A
ahy
Konu Sahibi

2 hafta (9028 mesaj)
Hocam üstte fikrimi yazdım eğer o kart 60 dereceye kadar fan açmama özelliğine sahipse o büyük soğutucu için anca etkili olur o fanlar eğer durum buysa özel fan profili ayarlarsanız baya bi fark olur ısıda öyle değilse bile fan profili ayarlamak her açıdan daha iyi olur.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gtx295

G
gtx295
2 hafta (3864 mesaj)
ben undervolt yapiınca benim kart çakıldı biraz yükseltmeyi deniyecem. bu arada bu kart için yeni planlarım var yazın evde olunca sıvı sogutma takmayı düşünüyorum hangi hazır sogutma kitini alsam acaba?. açılcası ben asus dan pek memnun kalmadım sogutma konusunda kasanın içi çok sıcak yani in win 303 kasada var ondada aynısını yapiyor idi kart. şimdi idarelik sistemde taktım kullanayım dedim ama cidden bu kadar ısınması kafamı karıştırdı doğrusu. Birde bu kart çok fazla eğiliyor normal kart lardan çok daha eğik duruyor slotu kıracak diye kasayı yan yatırdım


Bu mesaja 1 cevap geldi.

S
Suppordle
2 hafta (1175 mesaj)
Bu tabloyu referans alıp denemeler yapabilirim ben de. Bu şekilde GPU Z de peak olarak en fazla kaç watt tüketim gördünüz hocam bir de Time Spy den kaç grafik skoru alıyor 7500 ü hayli hayli geçiyor olması lazım 7600 7700 arası bir puan alıyordur tahminimce.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @LeviGerman

G
gtx295
2 hafta (3864 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: ahy

Hocam üstte fikrimi yazdım eğer o kart 60 dereceye kadar fan açmama özelliğine sahipse o büyük soğutucu için anca etkili olur o fanlar eğer durum buysa özel fan profili ayarlarsanız baya bi fark olur ısıda öyle değilse bile fan profili ayarlamak her açıdan daha iyi olur.
evet 60 derece fan açmama özelliği var. Ama ben genelde oyunlarda manuel olarak afterburner den ayarlama yapiyorum %70 e %80 e çekiyorum bazen kartımda sorunmu var diye düşünüyorum cidden. kart bazen 60 derece gösterirken bazende 80 derece oluyor. Bu arada kartınızda 60 derecede olsa çok fazla ısı yayılıyormu sizdede? bende aşırı derecede bir ısı yayılması mevcut


Bu mesaja 1 cevap geldi.

A
ahy
Konu Sahibi

2 hafta (9028 mesaj)
Asus yine en iyisini ben yaparım demiş ama becerememiş he napsın onlarda şaştı kaldı canlı ekran kartını görünce ellerindeki en büyük pcb ve soğutucuyu yapıştırdı.

Cidden şöyle bir durum yaşadım az önce oyunda r9 390 kullanırken açtığımda 10 küsür fps birden düşüren bir ayarı vegada açtım kaydettim oyuna girdim fps bir an düştü daha sonra yine eski haline yükseldi kart resmen o grafik detayını aldı bünyesine ve yoluna devam etti





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gtx295

A
ahy
Konu Sahibi

2 hafta (9028 mesaj)
Bu kart kasa içine ısı yaymıyor arkadan dışarı atıyor ama kartın tamamı metal ve dokunduğumda heryeri sıcak.
Kasada üstte 2 egzoz fan var r9 390 kullanırlen resmen soba borusu gibi ısı üflerlerdi şimdi buz gibi hava çıkıyor oyundayken.

Yalnız fan ayarını direk sabitlemektense belli sıcaklıkta belli hızlarda çalışacak şekilde bir profil oluşturun kart ilk çalıştığından itibaren fanlar hafif çalışsın o koca soğutucu serinliğini sürekli korusun bikere ısındımı soğutması zor olur.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahy -- 4 Aralık 2018; 2:47:55 >


Bu mesajda bahsedilenler: @gtx295