Kullanıcı Adı:
Şifre:
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
211
Cevap
12
Tıklama
1
Öne Çıkarma
AMD İşlemcilerde GTA V Geceleri Düşük FPS Sorunsalı

İ
iade
Konu Sahibi

11 ay (3005 mesaj)
AMD Community Konu :https://community.amd.com/message/2863936
Social Club Konu :https://support.rockstargames.com/hc/en-us/community/posts/360002791147-AMD-Processors-GTA-V-Low-Drop-FPS-at-Nights
Reddit:https://www.reddit.com/r/Amd/comments/8oj9bh/amd_processors_gta_v_lowdrop_fps_at_nights/

Merhaba arkadaşlar, başlıkta da belirttiğim gibi GTA V'te özellikle geceleri FPS grafik ayarı farketmeksizin aşırı düşüyor. Bu düşüşler en çok şehir tarafına bakarken oluyor fakat haritanın diğer ucunda olsam bile kamera açısını şehir tarafına doğru çevirdiğimde yaklaşık olarak 80-90 olan FPS 40-50 civarlarına düşüyor.

Sistemim;
Ryzen 5 2600X (Stock Fan)
MSI B350M Mortar Arctic
Kingston 2x8 GB 2133Mhz RAM (önceki sistemden kaldığı için düşük frekanslı kasıtlı olarak öyle almadım )
MSI Gaming X RX 480 8G
250+480GB SSD
Zalman Z3 Plus Kasa
Xigmatek Tauro 600W 80+ Bronze PSU
AOC G2460VQ6 Monitör

Oyunlar ve Windows 10 Pro 1803 orijinal ve güncel. Çalışan bütün programlar SSD'lere kurulu. Ekran kartı sürücüsü güncel.



    Denediklerim:
  • Oyunu en düşük ayarlara almak
  • Oyunu en yüksek ayarlara almak
  • Çözünürlüğü QHD yapmak
  • Radeon Relieve'ı kapatmak
  • Görev yöneticisinden oyunu Yüksek öncelikli olarak ayarlamak
  • Temiz kurulumun atası olan format atmak
  • Oyun dosyalarını doğrulamak
  • Afterburner'ı silip oyuna girmek
  • Discord,Steam,Origin vs. arkadaki gereksiz ne varsa kapatıp oyuna girmek
  • Ekran kartının güç limitini +%50 artırmak
  • Ekran kartını AMD'nin tasarladığı stock çekirdek hızına düşürmek (1303'ten 1266'ya)
  • Ekran kartına ufak O.C.'lar yapmak
  • Ekran kartını söküp takmak
  • Windows 10 1607-1703-1709-1803 sürümleri ile denemek
  • Eski AMD driverlarını kurmak
  • Ekran kartına gelen PCI-Express güç kablosunun ucunu değiştirmek
  • RAM'lerin yerini değiştirmek
  • Kasayı temizlemek
  • Uzun süredir bu problemle uğraştığım için şuan aklıma gelmeyen bir sürü şey daha yaptım fakat hiçbiri en ufak da olsa çözüm sunmadı.


Önceden i5 6600 ve B150 anakart (diğer parçalar yukarıda yazanlarla aynıydı) kullanıyordum. O konfügrasyonda darboğaz olmadığı sürece (şehrin içindeyken oluyordu) böyle bir FPS drop olmuyordu.
Bu arada başka hiç bir oyunda böyle bir drop sorunu yok. Oynadığım diğer oyunlar şunlar: Battlefield 1, Rainbow Six Siege, Rust, PUBG vs.


Resimlerde gödüldüğü üzere FPS'de 2 kat fark var. O tarafa bakarken düşmesi doğal tabi ki ama farkın bu kadar fazla olmaması gerek diye düşünüyorum. Online'da arkadaşlarımla aynı yerdeyken (aşağıdaki resimde arabada 2 kişi olduğumuzu düşünün) aynı yönlere bakarken bendeki FPS farkı 50'yken arkadaşlarımda 10-15'i geçmiyor.

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Aynı yerlerde dolanmama rağmen gece ile gündüz arasındaki fark:

Videoyu izlemek için tıklayınız

Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iade -- 4 Haziran 2018; 20:44:5 >

Nedir bu İntel fanboyluğu bu konudaki ya? Özellikle şu @Lana Del Rey
Yoruma Git
Yorumun Devamı Michael Townley - 11 ay +20
Bugün forumda 10 dakika geçirdim, 2 ryzen konusu gördüm 2'si de oyunlarda problem üstüne.

Yoruma Git
Yorumun Devamı Lana-Del-Rey - 11 ay +11
Madem oyunlar ryzene optimize değil,o zaman oyuncu adama ryzen önermeyin
Yoruma Git
Yorumun Devamı Sansa Stark - 11 ay +6
oyunlar optimizasyonlarla performans verir. Rockstargames optimizasyon yapmıyorsa bunu AMD mi yapacak? Nasil olcak o is oyle? Adamlar islemcisini mimarisini herseyi açtı piyasaya. Adamlar oyunlar
Yoruma Git
Yorumun Devamı vamp - 11 ay +6
Ben de ryzen 7 1700+ gtx 1070 vardi sonra i5-8600k+gtx 1060 kullandim bu oynadigim oyunlarda çok daha iyi ve daha ucuza geldi. Bir daha ryzen alacagimi sanmiyorum
Yoruma Git
Sphygmus - 11 ay +5
hocam aynı sorun bendede var valla nasıl anlatırım diye açmamıştım bu konuyu gündüzleri sabit 55-60 fps de oynarken tam gece olurken 39 ları bile görüyorum gpu kullanımı falan
Yoruma Git
Yorumun Devamı Rivalı Efsunger - 11 ay +4

R
Rivalı Efsunger
11 ay (3050 mesaj)
hocam aynı sorun bendede var valla nasıl anlatırım diye açmamıştım bu konuyu gündüzleri sabit 55-60 fps de oynarken tam gece olurken 39 ları bile görüyorum gpu kullanımı falan dibe vuruyor gündüz çok rahat çalışıyor oyun sadece su kalitesini normale alınca biraz hafifliyor ama sorunu çözmedi bende ryzen sistem kullanıyorum ya oyundan kaynaklanıyor yada bizim işlemcilerde kronik sıkıntı var





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rivalı Efsunger -- 2 Haziran 2018; 11:44:24 >


S
Sky_Vision
11 ay (908 mesaj)
ramleriniz soğutuculu modelse en azından bostan 1,350 voltaj ile 2666 hızına almayı deneyin. anakartınızın biosunu mutlaka güncelelyin. çipset sürücüsü kurmadıysanız kurun ve güç seçeneklerinden ryzen balanced seçili olmasına dikkat edin.





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

R
Rivalı Efsunger
11 ay (3050 mesaj)
benimki 2666 1.2 v benim yapabileceğim bir şey varmı ? arkadaşta 50 ye düşüyor fps ama bende 40 lara kadar düşüş var gece ışıklar yanınca oluyor özellikle





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rivalı Efsunger -- 2 Haziran 2018; 14:7:50 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Sky_Vision

İ
iade
Konu Sahibi

11 ay (3005 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Sky_Vision

ramleriniz soğutuculu modelse en azından bostan 1,350 voltaj ile 2666 hızına almayı deneyin. anakartınızın biosunu mutlaka güncelelyin. çipset sürücüsü kurmadıysanız kurun ve güç seçeneklerinden ryzen balanced seçili olmasına dikkat edin.
Kingston'ın soğutuculu modeli.2133MHz CL14. 2400, 2666 hatta 2800MHz'e kadar çıkardım fakat özellikle 2800MHZ'de oyunda saçmalıyor. Ama sizin için tekrar deneyim birazdan.

Donanımsal bir sorun var desem BF1'de de sıkıntı yaşarım diye düşünüyorum. Hem önceki intel işlemcimle olmamasından hem de diğer arkadaşlardan anladığım kadarıyla AMD işlemcilerle ilgili olan bir sorun bu.

Dediğim gibi bilgisayarla ilgili BIOS her şey güncel. Chipset driverları kurulu, Ryzen güç ayarı, yüksek performans, ultimate performans modlarında denedim. Hatta AMD forumunda yazılana göre ULPS'yi bile kapattım regeditten.

Yalnız şöyle bir şey var Ryzen için olan güç seçeneği çok değişik görünüyor. Chipset driverinı AMD'nin sitesinden indirdim.

< Resime gitmek için tıklayın >


@Rivalı Efsunger BIOS üzerinden 2800 veya 3000 MHz'e hız aşırtmayı deneyebilirsiniz fakat drop için çare olacağını düşünmüyorum ne yazık ki.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iade -- 2 Haziran 2018; 20:2:33 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Rivalı Efsunger

R
Rivalı Efsunger
11 ay (3050 mesaj)
yabancı forumlarda bu sorunla ilgili konular var mı ? bios güncelledim bugün eski sorunum olan sadece 2 cpu çekirdeği kullanılma sorunu tekrar başladı oyunda 4 çekirdekten sadece 2 si %100 de çalışıyor kalan 2 si %10 larda seyrediyor ve oyun son derece kasıyor stutter giriyor bf1 desen ordada yavaşlama oluyor diğer oyunlarda sorun yok daha önce format atarak geçmişti





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rivalı Efsunger -- 2 Haziran 2018; 20:2:10 >


R
Rivalı Efsunger
11 ay (3050 mesaj)
iyide donanım yetersizliğinden olmuyor ki bu aptal aptal bir sorun format atınca kurtulmuştum şimdi oyun işlemciyi kullanmıyor üstüne üstlük gece fps düşüş sorunu her zaman vardı şimdi buda gelince sos oldu




Bu mesajda bahsedilenler: @iade

R
Rivalı Efsunger
11 ay (3050 mesaj)
< Resime gitmek için tıklayın >

dünkü çektiğim ss de akşam olunca 60 olan fps nin durumu




L
Lana-Del-Rey
11 ay (11297 mesaj)
Bugün forumda 10 dakika geçirdim, 2 ryzen konusu gördüm 2'si de oyunlarda problem üstüne.

Yanlış anlamayın sözüm size değil herkese ryzen önerip de aldıranlara, bu sorun konularına da sistem tavsiyesi gibi koşup yardım etseler ya?


Bu mesaja 3 cevap geldi.

L
Lafügüzaf.
11 ay (193 mesaj)
Oyunda bir sıkıntı vardır





< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

R
Rivalı Efsunger
11 ay (3050 mesaj)
işin garip yanı sorunu sadece biz yaşıyoruz galiba hiçbir forumda bizim sorunla alakalı bir konu göremedim amd intel fark etmeksizin




Bu mesajda bahsedilenler: @Lana-Del-Rey

İ
iade
Konu Sahibi

11 ay (3005 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Lana-Del-Rey

Bugün forumda 10 dakika geçirdim, 2 ryzen konusu gördüm 2'si de oyunlarda problem üstüne.

Yanlış anlamayın sözüm size değil herkese ryzen önerip de aldıranlara, bu sorun konularına da sistem tavsiyesi gibi koşup yardım etseler ya?
Haklısız. Ben de sizin gibi 1.5 sene önce bilgisayarı toplarken herkesin i5 6400 bile yeter dediği sisteme gidip i5 6600 almıştım. Sonra darboğaz yaşayınca mecburen değiştirdim. 75-80 FPS'yi geçemediğim BF1'de şuan 90-100 gibi değerleri görebiliyorum. Keşke intel ucuz olsa da hepimiz 7700k-8700k alabilsek. Bir dahaki sistemimi toplarken kesinlikle paramın yettiği en yüksek intel işlemci (mümkünse X serisi bir anakart ve i9 bir işlemci) ve nvidia kartı alacağım o kesin.




İ
iade
Konu Sahibi

11 ay (3005 mesaj)
@Murat A. Sıkıntıdan kastınız nedir? Dosyaları doğruladım hali hazırda. ADSL 12 mbit internet ile oyunu tekrar indirecek gücü kendimde göremiyorum. Çok gerekli olduğunu da düşünmüyorum açıkçası.

@Rivalı Efsunger Forumdan başka bir arkadaş daha bana özel mesaj attı kendi FX 8350 ve GTX 1060 kullanıyormuş ve aynı sorun onda da varmış. Sizin donanımınız nedir?

Bu sorunu yaşayanın sadece biz olduğumuzu düşünmüyorum fakat insanlar ya göz ardı ediyorlar ya da FPS bakmadıkları için fark etmiyorlar.

yabancı forumlarda hiç böyle bir sorunla karşılaşmadım. özellikle "GTA V Night" tarzında bir sürü arama yaptım ama pek sorunla karşılaşan yok.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Murat A. , @Rivalı Efsunger

R
Rivalı Efsunger
11 ay (3050 mesaj)
2200g r7 260x 8 gb ram var gündüz oyun rahat oynanıyordu fakat akşamlar fps 35 lere kadar geriliyor şimdide oyun 2 çekirdekle çalışmaya başladı format atınca geçmişti witcher 3 gibi oyunlarda sorun yaşamıyorum çekirdekler eşit çalışıyor fps sorunum yok o oyunda ayrıca formattan öncede bf1 de de yavaşlama sorunu oluyordu oyun trial olduğu için şuan deneyemiyorum





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rivalı Efsunger -- 2 Haziran 2018; 20:30:3 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @iade

İ
iade
Konu Sahibi

11 ay (3005 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Rivalı Efsunger

2200g r7 260x 8 gb ram var gündüz oyun rahat oynanıyordu fakat akşamlar fps 35 lere kadar geriliyor şimdide oyun 2 çekirdekle çalışmaya başladı format atınca geçmişti witcher 3 gibi oyunlarda sorun yaşamıyorum çekirdekler eşit çalışıyor fps sorunum yok o oyunda ayrıca formattan öncede bf1 de de yavaşlama sorunu oluyordu oyun trial olduğu için şuan deneyemiyorum
Dediğim gibi sorun sadece GTA V ile alakalı bana göre. 2 çekirdeğe düşme olayını Ryzen Master programı ile oyun moduna falan aldıysanız yapabiliyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R
Rivalı Efsunger
11 ay (3050 mesaj)
doğru çekirdek sorunu yokken bu sorun sadece gta 5 de oluyordu diğer oyunlar yağ gibi akıyordu ryzen master yüklü ama hiçbir ayarla oynamadım durduk yere oldu 3.9 a oc yapsam bile fark etmedi sanırım yazılımsal bir sorun

ryzen master ı kaldırdım sorun çözülmedi





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rivalı Efsunger -- 2 Haziran 2018; 20:40:17 >


Bu mesajda bahsedilenler: @iade

İ
iade
Konu Sahibi

11 ay (3005 mesaj)
@Rivalı Efsunger Sizin 2 çekirdeğe düşme sorununuzun farklı bir sebebi vardır mutlaka. Formattan sonra geçti dediğinize göre yüklediğiniz bir programla alakalı olma ihtimali yüksek.



@Sky_Vision
Aşağıdaki SS'lerde RAM'ler CL14 2133'ten CL16 2666'ya OC'landı.

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Oyunda Saat 19.00 oldu mu drop başlıyor ta ki sabah 06.00 olana kadar. ( Oyun genel anlamda Very High ayarlardan High ayarlara düşürüldü.)
Bu da örnek buyrun:

< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >

SS'ler arasında açı farkı yok grafik farkı neredeyse yok ama saat 18.59'dan 19.00 oldu mu birden FPS düşüyor. Ve bu düşüş sadece şehir tarafına bakarken oluyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iade -- 2 Haziran 2018; 20:47:51 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Rivalı Efsunger , @Sky_Vision

R
Rivalı Efsunger
11 ay (3050 mesaj)
su ayarını normal yapmayı dene ama dediğim gibi sorunu tamamen çözmüyor 19 da olmasının sebebi şehir ışıkları yanıyor sadece şehir değil ışık olan bir yere baksamda oluyordu yabancı forumlara taşımakta fayda var bu sorunu

birde benim ramlerde soğutuculu 2666 dan 3000 e sorunsuz oc olur mu sizce bir sıkıntı olmadan ? docp ayarında 2667 yapabiliyor elle yapmak lazım

2 çekirdek sorunu bios güncelledikten sonra olmaya başladı program yüklemedim eski bios dada vardı bu sorun ama dediğim gibi formattan sonra geçmişti garip olaylar silsilesi..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rivalı Efsunger -- 2 Haziran 2018; 21:4:3 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

İ
iade
Konu Sahibi

11 ay (3005 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Rivalı Efsunger

su ayarını normal yapmayı dene ama dediğim gibi sorunu tamamen çözmüyor 19 da olmasının sebebi şehir ışıkları yanıyor sadece şehir değil ışık olan bir yere baksamda oluyordu yabancı forumlara taşımakta fayda var bu sorunu

birde benim ramlerde soğutuculu 2666 dan 3000 e sorunsuz oc olur mu sizce bir sıkıntı olmadan ? docp ayarında 2667 yapabiliyor elle yapmak lazım

2 çekirdek sorunu bios güncelledikten sonra olmaya başladı program yüklemedim eski bios dada vardı bu sorun ama dediğim gibi formattan sonra geçmişti garip olaylar silsilesi..
Her şeyi normale alıp denedim zaten ama çok bir fark olmuyor ne yazık ki. O ölümcül düşüs yine oluyor.

Benim RAM'lerim Orijinalde 2133Mhz ben şuan 2666'da kullanıyorum bir sıkıntı yok. MSI anakartta otomatik OC profilleri var RAM için ben onları kullanıyorum. Hatta bir ara 2800MHz'e bile yükselttim CL20 değeri ile. Masaüstü uygulamalarında sorun olmamasına rağmen oyunlarda saçmalamaya başladığı için geri düşürdüm. Değerleri yavaş yavaş artırarak optimal değeri yakalayabilirsiniz.

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iade -- 2 Haziran 2018; 21:28:27 >


S
Sphygmus
11 ay (686 mesaj)
Ben de ryzen 7 1700+ gtx 1070 vardi sonra i5-8600k+gtx 1060 kullandim bu oynadigim oyunlarda çok daha iyi ve daha ucuza geldi. Bir daha ryzen alacagimi sanmiyorum





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sphygmus -- 2 Haziran 2018; 21:28:17 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Lana-Del-Rey