Şimdi Ara

A'dan Z'ye Markadan markaya otomatik şanzımanlar, Şanzıman yorumları ve soruları.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
131
Cevap
36
Favori
25.687
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
35 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk başta bu konuyu açma sebebimi söyleyeyim. Bir çok insan sorunsuz otomatik yok sanıyor, veya her şanzıman sorunsuz zannediyor. Maalesef bu olay gerçek değil. En uzun ömürlü şanzımanlar olarak Tam otomatik şanzımanlar diyebiliriz. Buraya listesini yazıyorum, yeri gelince insanların bilgi alması için.
    Ön not: CVT tam otomatik şanzıman değildir, fakat kavramalı şanzımanlardan kesinlikle dayanıklıdır. CVT denilen şanzıman kayış ve kasnaktan oluşur. Dişli değişimi olmadığı için vitessiz diyebiliriz. Bazı markalar bilerek hissiyatlı devir düşüş-yükselişi yapıyorlar. Bu şanzımanın kullanılma sebebi yüksek devirde sürekli dönerek gücü aktarabilmesidir. Bu da atmosferik motorlarda en yüksek güç-torku verirken vites değişmemesini sağlar.

    Alfa Romeo: Eski modellerde Selespeed Tek kavrama, yeni modellerde çift kavrama TCT

    Audi: A1-A2-A3-Q1-Q2-Q3 DQ-200 kuru çift kavrama DSG, A4-A5-A6-Q4-Q5-Q6 Islak tip DSG, daha üst modeller 8 ileri tam otomatik Tiptronic.

    BMW: Bazı modellerde Drivelogic diye geçen DCT, Çoğu model Tam otomatik ZF8, 2018'e kadar X1-BMW 2 Gran Tourer ve Active Tourer'de Aisin 6 ileri tam otomatik şanzıman vardı. 2018'den sonrasında çift kavrama Getrag şanzımana geçildi.

    Chevrolet: Tam otomatik AT6 şanzıman.
    Update: 2.0 dizel altı motorlarda Aisin'in 6 ileri şanzımanı kullanılır iken daha alt motorlarda GM'nin kendi üretimi şanzıman kullanılır. Fakat her ikiside tam otomatiktir.

    Citroen: Eski modellerde tek kavrama MCP(?-2015'e kadar)(C4 Cactus'te ETG6 kullanıldı), 2015-2017 arası tam otomatik Aisin yapımı EAT6, 2017 ve sonrası tam otomatik Aisin yapımı EAT8

    Dacia: ZF yapımı tek kavrama Easy-R

    DS Automobiles: 2015'e kadar tek kavrama ETG6, 2015-2017 arası tam otomatik Aisin yapımı EAT6, 2017 ve sonrası tam otomatik Aisin yapımı EAT8


    Fiat: Eski modeller tek kavrama Dualogic, yeni modellerde dizeller çift kavrama DCT(500L dışı, Dualogic var)-benzinliler tam otomatik AT6

    Ford: 2000-2004 arası 4 ileri eski tip tam otomatik şanzıman, 2005-2007 civarı CVT, 2008-2012 4 ileri eski tip tam otomatik, 2012-2018 çift kavrama Powershift, en yeni kasalarda 6 ileri çift kavrama powershift veya 8 ileri tam otomatik Geartronic(buna dikkat edin, Powershift'te olabilir. O yüzden 6 ileri mi 8 ileri mi bilmeden almayın)(kaynak model Focus)
    8 ileri tam otomatiği 8F35 kodlu GM'den AT9 devşirmesi tam otomatik şanzıman.

    Honda:Çok karışık, Civic ve Jazz üstünden gidersek Jazz 2008 yılına kadar CVT kullandı, 2008'den 2012'ye kadar tek kavrama i-Shift kullandı, 2012'den beri CVT kullanıyor. Civic ise 2016'ya kadar 5 ileri tam otomatik kullandı, sonra 2017'de yeni kasa ile birlikte benzinlileri tamamen CVT'ye geçti. Dizel motorlar otomatik ile geldiğinden beri tam otomatik ZF8 kullanıyor.

    Hyundai: i20 şimdiye kadar 4 ileri eski tip tam otomatik şanzıman kullandı, yeni kasa 1.0 t-gdi'lar da çift kavrama DCT kullanıyor. i30 2015 yılından sonra 7 ileri çift kavrama DCT kullandı, aynı zamanda 6 ileri tam otomatik şanzıman da kullandı.
    Hyundai/kia icin soyle bi sadelestirme yapilabilir. Ulasilabilir turkiye satisindaki modeller icin tabi ki. Atmosferik benzinlilerin hepsi tam otomatik, turbo benzinlilerin hepsi dct, dizellerin eski nesilleri tam otomatik, yeni nesilleri dct



    Infiniti: 7 ileri çift kavrama DCT kullanıyor.

    Jaguar: 6 ileri tam otomatik kullanıyor.

    Kia: Hyundai ile aynı, Cee'd 2013'ten beri 7 ileri çift kavrama DCT kullanıyor iken aynı zamanda 6 ileri tam otomatik şanzıman da kullanıyor. Cerato sürekli 7 ileri çift kavrama DCT kullandı.
    Rio içinse 2017'ye kadar 4 ileri eski tip tam otomatik şanzıman kullanıldı, daha sonra 6 ileri tam otomatiğe geçtiler yeni kasayla.

    Lancia: 6 ileri tek kavrama MTA şanzıman kullanıyor.

    Lexus: Ülkemize Hybrid'leri geliyor, e-CVT kavramasız-kayışsız sistem kullanıyor.
    CVT'li gelmişleri de tork konventörlüydü.

    Mazda:Mazda 3'lerde 6 ileri tam otomatik AT6 şanzımana sahip iken eski modellerde 5 ileri tek kavrama yarı otomatiğe sahip. Mazda 6'larda yeni kasa ile birlikte bir çok şanzıman teknolojisini birleştiren uzun ömürlü skyactiv-drive şanzımanı kullanıyor.
    Mazda 6 2013 yılına kadar 5 ileri tek kavrama şanzıman kullandı.
    Onun dışındaki tüm Mazda'lar 4 ileri eski tip tam otomatik şanzımana sahip. -mmg02

    Mercedes: C segmenti araçlarında 7G-DCT Tronic 7 ileri çift kavrama şanzımana sahip iken öbür modeller 7G-Tronic/9G-Tronic adı altında tam otomatik şanzımana sahip.

    Mini: Şanzıman model ve yıla bağlı. Zaten aklımda değiller.

    Mitsubishi: Colt gibi araçlarda 6 ileri tek kavrama AMT şanzımana sahip iken yeni modellerinde CVT şanzımana sahip.

    Nissan: Şu anda çoğu modelde CVT kullanıyor. Üretim hatalıları vs. oldu. Millete bela oldu bazıları.
    4 ileri eski tip tam otomatik şanzımanlı araçlar "srdn81'den alıntıdır" :Laurel Altıma, Maxima QX, Micra, Pathfinder


    Opel: Eski modellerde 6 ileri tek kavrama ZF yapımı Easytronic, 2009'dan sonra tam otomatik GM yapımı AT6, Astra K(şu anki kasa) 1.0 T motorla birlikte otomatik olarak tek kavrama 5 ileri ZF yapımı Easytronic şanzınanla gelmiş(sarı sitede 1 adet manuel var, o kadar az var). En yeni kasalar tam otomatik EAT8 şanzıman ile çıkacaklar.
    Edit: Yeni kasalarda General Motors'un sahipliği varsa GM'nin 9 ileri tam otomatik AT9 şanzımanı kullanılacak(Astra, İnsignia). Fakat Corsa'da 8 ileri tam otomatik bulunuyor ki bu sanırsam EAT8.


    Peugeot: Auto6R-ETG6 tek kavrama şanzımanları 2015 yılına kadar kullandılar, 2015'ten sonra 6 ileri tam otomatik EAT6, 2017 yılından sonra 8 ileri tam otomatik EAT8

    Renault:Megane 3'te benzinli motorlarda CVT kullandılar, 1-2 süresince 4 ileri eski tip tam otomatik şanzıman kullandılar, Megane 3-4-Talisman ile birlikte 6 ileri EDC kullandılar, en son Talisman'lar 7 ileri DCT şanzıman ile geliyor.

    Seat: 7 ileri kuru çift kavrama DQ-200 DSG.
    2.0 ACT TSI Ateca'da yine ıslak çift kavrama DQ-250 DSG var.

    Skoda: Tork'u 250 NM'yi geçmeyen motorlarda 7 ileri kuru çift kavrama DQ-250 DSG, 2.0 TDI-2.0 ACT TSI araçlarda 6 ileri ıslak çift kavrama DQ-250 DSG var.

    Subaru: CVT, Lineartronic diye geçiyor.

    Suzuki: S Cross ve Vitara en son kasada 6 ileri tam otomatik AT6 şanzıman kullanıyor iken Balero ve Swift en son kasada CVT kullanıyor. Swift'in önceki kasasında yine 6 ileri tam otomatik AT6 şanzıman kullanılıyordu.
    Kullandıkları tam otomatik Aisin tarafından üretildi. 4-5 ileri Tam otomatikler yıllar boyu kullanıldı(Swift-Grand Vitara-Jimny).
    Fakat Vitara için bilgi bulamadım maalesef.

    Toyota: Dizel motorlarda hep tek kavrama 5 ileri M-M/T şanzımanı kullandılar, benzinlilerde hep CVT kullandılar, Hybrid'lerde hep kavramasız-kayışsız e-CVT kullandılar.
    CVT sistemi olan araçlarında Tork koventörü eklendi. Kayışları da zincirli kayıştı(Lexus'ta öyle.)

    Volkswagen: Eski bazı modeller 6 ileri ıslak çift kavrama DSG, eski polo'ların bazıları tam otomatik(sedan), 2009'dan sonra hep 7 ileri kuru çift kavrama DSG. 2.0 TDI 4x4'ler 6 ileri ıslak çift kavrama DSG. Touareg 8 ileri tam otomatik Tiptronic kullanıyor.

    Volvo: Karışıklardan biri yine. T3 motorlar 6 ileri tam otomatik Geartronic şanzıman kullandı. 2.0'dan küçük motorlu dizellerde çift kavrama bela Powershift kullandı 2016 yılına kadar. Ondan sonra hepsi 8 ileri tam otomatik Geartronic'e geçti.
    Volvo Edit(direkt mesajı atıyorum)
    nacker27

    Ek bilgi olarak önceki kasa volvoların (yani 2006 öncesi S80, 2010 öncesi S60 ve 2004 öncesi S40'lar ve bunların SW-SUV versiyonları) bütün motorları tam otomatik şanzıman kullanır. Bunların en sabıkalısı S80 T6(çift turbolu olan)'nın şanzımanı, kronik sıkıntılı bir şanzıman.
    Ayrıca volvoda 1999-2003 arası 5 ileri olan şanzımanların eğer yağı düzenli değişmezse yüksek km'lerde problem çıkarma ihtimalleri normalden fazladır.

    Dipnot: Bu yazdıklarım arasında eskileri karıştırdığım olabilir. Bu yüzden alırken alacağınız modeli internette aratın. Ayriyeten gözden kaçırdığım bir şey varsa yazın, Sahibinden.com'da yazmadığım model kaldı mı diye baktım bile.
    Bir de aynı anda yarı otomatik-tam otomatik kullanan aynı modelde bile kullananlar var(Ford Focus, Fiat Egea). O yüzden alırken ona da dikkat edin.


    Not 2: Şanzımanlar hakkında sorulan soruları da cevaplayalım, biraz daha Ana konu mantığı sorular da sorulabilsin.
    1-S-Tronic DSG ile tamamen aynıdır, SEAT-Skoda şanzımanları arasında fark yoktur.
    2-CVT Tam otomatik değil, sanırsam bazı modellerde tam otomatik sistemli CVT'ler var. CVT'nin sorunu görülen şey kayışın yırtılması ve tüm sistemin dağılmasıyla komple şanzıman değişimidir. Bunu çoğu marka ücretsiz değiştiriyor. Fakat unutmayın ki komple CVT Micra gibi bir aracın fiyatının yarısı bile oluyor.
    Üretim hatası CVT Micralar piyasaya hep sürülmüştü, bunu da unutmayın. Yoksa CVT'ye lâf yok.
    3-Yarı otomatik şanzımanlar ikiye ayrılır. Tek kavrama şanzımanlar(Auto6R-MCP-ETG5/6-M-MT) çift kavrama şanzımanlar kadar sorunlu değildir. Çift kavrama şanzımanlar(EDC-DCT-DSG-Powershift vb) şanzımanlar tam otomatiğe göre genelde daha hızlıdır(Evet EDC bir EAT8-ZF9 kadar hızlı değil). Tek kavramalar o zaman neden alınmasın derseniz baskı balata değişim ücreti oluyor. Servis şişirmesi diyebileceğimiz 5.000 gibi rakamlar çıkartabilir servis. Ve asıl alınmama sebebi konforsuzluğu.
    4-Geartronic(Ford,Volvo)-EAT(Opel, DS, Citroen, Peugeot)-AT(Opel, Fiat, Mazda) aynı üretici tarafından yapılmıştır. Japon Aisin marka şanzımanlardır.
    5-Her DSG aynı değildir. A4 ve üstü Audi, 2.0 TDI 4x4 Arteon-Passat VW, 4x4 2.0 TDI Superb Skoda yağlı 6 ileri DSG kullanır. Bu şanzıman 7 ileri DQ-200 kadar sorunlu bir şanzıman değildir. Fakat yine de kavrama değişir 120.000 civarında.
    6-en sorunsuz şanzıman tipi manuel değildir. Ya direkt balata-konventör-kayışsız elektrik-hybridli şanzımanlar ya da tam otomatik şanzımanlar daha sorunsuz diyebiliriz. Bu iki şanzımanı birden zorlasanız bile 400.000 KM civarlarına gelebilirken el bebek gül bebek manuellerde 80.000 KM'de baskı balata değişir. Birkaç baskı balata değişimi tam otomatik revizyonuna zaten eşitler. Tam otomatik revizyona girince tamamen değişmez. Sıkıntılı sistemler değişir. Bu yandan çok masraftan kaçılır.
    7-DSG ısınmasın diye ışıklarda N'ye al vs. gereksiz bir işlemdir. Zaten sistem DSG'nin kavramasını ayırır dururken. Şanzımana güç bile gitmez.
    8-El frenine N'de iken al P'de iken değil olayı düşünüldüğünden fazla abartı. Ömrü uzatmaz. Tasarlayan mühendisler zaten bunları düşünerek tasarlıyor. Artık müşteri odaklı bir çağdayız.
    9-Tam otomatikler tamamen ömürlük değillerdir. 400.000-500.000 KM'de revizyon görürler. Biraz yüksek masraf çıkarabilirler. Fakat bu mesafeler çok yüksek mesafeler. Ortalama kullanıcının 25 yıllık kullanımına denk geliyor.

    Genel şanzıman değerlendirmeleri:
    DSG: Geçişleri pürüzsüz, tepkileri çok hızlı. Şehir içi trafiğinde 1-2 değişimini çok yapıyor. Yokuşlarda ufak kararsızlık yapabiliyor. Yol ortası bırakma ihtimali var. Tüm bakımları serviste yapılmışsa ve araç 7 yaşından küçükse iyi niyet garantisi adı altında kavrama-mekatronik-komple şanzıman değişimleri yapılıyor. Bu konuda bazı bayiler sıkıntı çıkartabiliyor, çıkarırlarsa zorlayın.
    ZF: DSG'nin olumlu yanlarını alıp olumsuzlarını atmış bir şanzıman düşünün, işte varış noktanıza vardınız.
    Tam değişim yapılabiliyor, 90.000 TL'ye de yaptıran var 20.000 TL'ye de.
    EAT-Geartronic: Tepkiler hızlı, geçişler pürüzsüz. DSG kadar hızlı değil. Ama çok yakın. Henüz olumsuz vaka görmedim bu iki şanzımana. Bizzat kendim DSG ve EAT6 kullandım.
    AT6: EAT'tan tek farkı Aisin'in bir geri versiyon şanzımanı olması. Tepkiler tatmin edici ama EAT kadar değil.
    M-M/T:Tek kavrama şanzıman, hani bir şanzıman ne kadar kötü olabilir örneği budur. Sarsıntılı geçişler, yavaş tepkiler, yokuşlardaki kararsızlıklar...
    CVT: Atmosferik motorla iyi bir kombinasyon yapıyor. Yorum yapılabilicek bir şanzıman türü değil.
    DCT:Tepkiler hızlı ve geçişler pürüzsüz. Sonuçta bir çift kavrama, yol nereye çıkar belirsiz.
    G-Tronic: Dayanıklı, 30 senelik araçlarda bile hâlen şampiyon gibi çalışıyor. Tam otomatik olarak da çok iyi tepkilere sahip.

    Düzeltmeler: Mehmet Serdar K. / Lojistisyen / Witwickyyy / nacker / Acil Stop / gyetiker / Sierre 34 / srdn81 / mmg02 / Fixx / yildiz / Masterap / fasttornado



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gunpower-storm -- 23 Ocak 2020; 2:20:13 >







  • Bir düzeltme yapayım.

    Toyota'nın dizellerinde Multimode isimli tek kavrama robotize şanzıman var.

    Genel olarak sorunsuz ama haliyle konforsuz olduğu için dizel tasarrufu hatırına kullanılıyor.

    CVT şanzımanı Ford dizel araçlarında kullandı. Ancak boyundan büyük işe kalkıştığını neredeyse tamamı arızalanınca anladı ve dizel araçlarında çift PowerShift isimli çift kavramaya geçti.

    CVT vitesi dizel aracında kullanan sadece Subaru var diye biliyorum. Başka kullanan marka bilen varsa beni de aydınlatmış olur.

    CVT vites, üretim hatalı değilse ;

    *** Zaman/km. değişim periyotlarında yağ değişimi ihmal edilmezse,

    *** Araç tamamen durmadan ilerideyse geriye, gerideyse ileriye atılmazsa,

    *** Eğimli yerlerde park edileceği zaman önce N'ye alınıp el freni çekilerek aracın ağırlığı el frenine alındıktan sonra "P" konumuna alınırsa,

    arabanın ömrü süresince arıza çıkarmayacak kadar sağlam ve sorunsuzdur.
    8. Maddeye kesinlikle katılımıyorum. Markalar müşteri odaklı değil, müşteriyi nasıl öperim, nasıl cebindeki parayı yolarım onun derdindeler. En boş muhabbet yapılan olaylardan biride rodaj bitti efsanesidir. Alakası yok çünkü motor parçaları daha once birlikte hiç çalışmadı ki birbirine uyumlu olsun.
    Maalesef fotoğraf sizi haklı çıkarıyormuş gibi görünse de öyle değil. Oradaki bilgi yanlış girilmiş, 2009-2011 de 4 ileri şanzımana sahip, Zaten 2012-2014 arası onun makyajlanmış hali. Yani i20’let doğduğunda beri 4 ileri tork konvertörlü şanzımana sahipler. En son çıkan 1.0 t-gdi 7dct’ler hariç tabi.
    Not :

    Dacia da kullanilan Easy R tek kavrama sanziman ZF uretimidir. (ilk sayfaya ekleyebilirsiniz)

    Bmw ZF9 kullanmiyor sadece ZF8

    (ZF9 onden Ceker icin tasarlanan Eat8 Tipi yatik motor uyumlu bir sanzimandir)

    Tum sanzimanlar icinde en dayanikli ve uzun omurlusu Mercedes Benz uretimi G-Tronic tir.

    ( 87 model 300E uzerinde 4G Tronic i hala sorunsuz kullaniyoruz. Ne Motoruna Ne Sanzimanina Masallah Dokunulmadi )
    Qashqai de kullanılan yeni nesil otomatik şanzıman Getrag (Magna Powertrain) 7 DCT300 yağlı (ıslak) kavrama sorunsuz bir çift kavrama.

    Megane 4 (ilk olarak 1.2lt benzinlide) 1.3lt 140hp de kullanılan şanzıman (EDC) ile aynı şanzımandır.

    Şuan aynı şanzımanı BMW (1-2-X1-X2) serilerinde Mercedes (A-B-CLA-GLA) modellerinde kullanıyor.

    Şu ana kadar kronik sorunu olmayan nadir çift kavramalardan biridir.
    Konuya katkı açısından not:

    Toyota (Lexus) modellerde kullanılan CVT ler tork konvertörlü (Yani Tam otomatik) Tahrik eskisi gibi kayışlı değil zincir olarak
    üretildiği için çok uzun ömürlü ve sağlamdır.

    Hyundai birçok üst modelinde (Azera- Garandeur gibi) Tucson 2.0 CRDI Mild Hybrid (Avrupada satılan) ve Amerikada Palisade ile
    Santa FE üzerinde 8 ileri Tam otomatik kendi üretimi oldukça dayanıklı ve sorunsuz bir şanzıman kullanıyor. (Amerikada bazı bayiler
    Hyundaiye 10yıl ile birlikte ''1milyon mile'' yani 1milyon 600bin km garanti veriyor) Bu şanzımanla istek üzerine TR ye getirilen Santa Fe ler
    satıldı ve bundan sonra gelecek yeni versiyonlarda kuvvetle muhtemel bu şanzımana geçilecek.

    Hyundai'nin kendi üretimi olan DCT ünite çift kavramalar içinde en sorunsuz ve en konforlu çalışan ünitedir. (Bu nedenle araçlarına en uzun
    garantiyi rahatlıkla verebilen nadir markalardan biridir) Şu an yeni kasa (makyajlı) Tucson ve Sportage modellerinde kullanılan DCT ünite
    geliştirilmiş yani yeni nesil ve çok yoğun trafikte nadiren rastlanan ısınma uyarısı sorunlarından arındırılmış (radyatörü büyütülmüş) versiyonudur.

    Aslında çift kavrama konusunda ülkemizde yanlış algılara (Çoğunlukla DSG gibi) sebep olan bazı ürünler sebebiyle olumsuz yaklaşımlar vardır
    bunlar alınan modele dikkat edildiği takdirde kafaya takılacak bişey olmadığını gösterir. Şu an dünyada satılan otomobillerin çoğunluğu
    çift kavramadır çünkü verim konusunda oldukça iddialı ünitelerdir. Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte paralel olarak tam otomatiklerde
    bu verimlilik konusunda ileri düzeye gelmeye başladığı için günlük modellerde yine tork konvertörlüye geçiş başlamıştır.

    BMW neden önden çeker araçlarında ZF9 değilde yine ZF gibi Alman üretici olan Getrag üretimi (Megane 1.2 ve 1.3 te kullanılan EDC ye)
    yani 7DCT300 şanzımana geçti diye soranlarınız mutlaka olacaktır. Çünkü ZF9 aktarım organları her modele uyum sağlayamadı ve ilk çıkanlar
    ZF9 larda oldukça sorunlar yaşandı (Bknz Jeep ve Honda modelleri) daha sonra yazılımla yavaşlatarak düzeltilmeye çalışıldı ama hala istenen
    verimde olmadığını sanıyorumki BMW bu riske girmek istemedi. Bu bağlamda 7DCT300 yani yağlı çift kavrama EDC şanzımanlar oldukça iyi
    ve genel anlamda sorunsuz üniteler olduğu için BMW önden çeker tüm modelerinde bu şanzımana geçti.

    Sorularınız olursa özelden yazabilirsiniz. Konu sahibine teşekkür ederim.
    Honda 2016 yılına kadar kendi üretimi olan 5 ileri planet dişli sisteme sahip tork konvertörlü şanzıman kullandı. 2016 yılında piyasaya çıkan Fc5, Fc1 kodlu sedan ve Fk7 kodlu hb kasalarda kendi üretimi olan tork konvertörlü CVT şanzıman kullanmaya başladı. Yaklaşık 1.5 yıl sonra piyasaya sürdüğü dizel motorlarda ise ZF firmasından aldığı 9 ileri planet dişli sisteme sahip tork konvertörlü şanzıman kullanmaya başladı.

    Jazz'da tek kavrama CVT şanzıman kullanılırken bir dönem i-shift tek kavramalı robotize şanzıman kullanıldı, daha sonra tork konvertörlü CVT'ye dönüldü.

    Nissan'daki meşhur sorunlu CVT şanzıman ise Jatco firmasının ürettiği ve yüksek verimlilik sağlayacağını iddia ettigi farklı bir tasarıma sahip şanzımandır. Tork konvertörü klasik CVT'lerden çok daha erken kilitliyor ve şanzımanın bir tarafı soğutma sıvısı içindeyken diğer tarafı soğutma sıvısı dışında çalışıyor. Bu şanzımandaki sorunun kaynağı bir taraftaki kayış ve kasnağın soğutma sıvısı dışında kalması olabilir.
  • Bir düzeltme yapayım.

    Toyota'nın dizellerinde Multimode isimli tek kavrama robotize şanzıman var.

    Genel olarak sorunsuz ama haliyle konforsuz olduğu için dizel tasarrufu hatırına kullanılıyor.

    CVT şanzımanı Ford dizel araçlarında kullandı. Ancak boyundan büyük işe kalkıştığını neredeyse tamamı arızalanınca anladı ve dizel araçlarında çift PowerShift isimli çift kavramaya geçti.

    CVT vitesi dizel aracında kullanan sadece Subaru var diye biliyorum. Başka kullanan marka bilen varsa beni de aydınlatmış olur.

    CVT vites, üretim hatalı değilse ;

    *** Zaman/km. değişim periyotlarında yağ değişimi ihmal edilmezse,

    *** Araç tamamen durmadan ilerideyse geriye, gerideyse ileriye atılmazsa,

    *** Eğimli yerlerde park edileceği zaman önce N'ye alınıp el freni çekilerek aracın ağırlığı el frenine alındıktan sonra "P" konumuna alınırsa,

    arabanın ömrü süresince arıza çıkarmayacak kadar sağlam ve sorunsuzdur.




  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    M-MT eski kullanıcısıyım, ne bela bilirim
    Multidrive S eski benzinlilerde kullanılmış.
    CVT Nissan'da üretim hatası oldu sanırsam. Çünkü onlarca şikayet geldi.
    Genel olarak son üretimleri yazdım, Ford CVT veya Hyundai eski 4 ilerileri yazmadım.
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Multidrive-S halen 1.6 benzinlilerde kullanılıyor. Eski benzinliler 4 ileri tam otomatikti. Sanıyorum 2008'e kadar kullanıldı. 2009 yeni kasa ile birlikte Multidrive-S (CVT)'ye geçti.

    Micra'larında belli bir seneye kadar olanları problemliydi. Sonrakileri hallettiler diye biliyorum.

    Hyundai 4 ileri tam otomatiği en son İ20'de kullanıyordu. 2019 model de var mıdır bilmiyorum. Çünkü dizellerinde çift kavrama yarı otomatiğe geçtiler.
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Ben Multidrive S'i tam otomatik diye düşünmüşüm, meğer CVT imiş. Hemen düzeltiyorum.
    Sanırsam forumda multidrive S'e tam otomatik diyen bir tipten akılda kalmış.
  • Gunpower-storm kullanıcısına yanıt
    Bu şanzıman karmaşası hep devam ediyor. Aslında senin yaptığın gibi birisi tamamen bir liste çıkarsa ve ana konu olsa.

    Up oyu verdim. Başka üyelerde bilgilerini eklerse referans bir başlık olacak.

    Kolay gelsin şimdiden.
  • Mehmet Serdar K. kullanıcısına yanıt
    Mesajınızı gördükten sonra konu başlığı ve içeriğini değiştirip bir buçuk saatte bunu yazdım, hatalarımı bulunuz lütfen.
  • Bir düzeltme; megane 3 lerde de edc var diye biliyorum diğerleri genel olarak gözüme çarpan olmadı güzel bir genel bilgilendirme olmuş elinize sağlık 👍🏻
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Witwickyyy

    Bir düzeltme; megane 3 lerde de edc var diye biliyorum diğerleri genel olarak gözüme çarpan olmadı güzel bir genel bilgilendirme olmuş elinize sağlık 👍🏻
    Düzelttim, ayriyeten Megane 3 benzinlilerde CVT varmış ekledim.
  • Ek bilgi olarak önceki kasa volvoların (yani 2006 öncesi S80, 2010 öncesi S60 ve 2004 öncesi S40'lar ve bunların SW-SUV versiyonları) bütün motorları tam otomatik şanzıman kullanır. Bunların en sabıkalısı S80 T6(çift turbolu olan)'nın şanzımanı, kronik sıkıntılı bir şanzıman.
    Ayrıca volvoda 1999-2003 arası 5 ileri olan şanzımanların eğer yağı düzenli değişmezse yüksek km'lerde problem çıkarma ihtimalleri normalden fazladır.
  • Mümkünse bildiğiniz ve benim kaçırdığım şanzımanları ve özel yıl-modele sahip şanzımanları söylerseniz sevinirim.
    Ayriyeten yanlış yazdıklarımı da düzeltin lütfen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mehmet Serdar K.

    Bir düzeltme yapayım.

    Toyota'nın dizellerinde Multimode isimli tek kavrama robotize şanzıman var.

    Genel olarak sorunsuz ama haliyle konforsuz olduğu için dizel tasarrufu hatırına kullanılıyor.

    CVT şanzımanı Ford dizel araçlarında kullandı. Ancak boyundan büyük işe kalkıştığını neredeyse tamamı arızalanınca anladı ve dizel araçlarında çift PowerShift isimli çift kavramaya geçti.

    CVT vitesi dizel aracında kullanan sadece Subaru var diye biliyorum. Başka kullanan marka bilen varsa beni de aydınlatmış olur.

    CVT vites, üretim hatalı değilse ;

    *** Zaman/km. değişim periyotlarında yağ değişimi ihmal edilmezse,

    *** Araç tamamen durmadan ilerideyse geriye, gerideyse ileriye atılmazsa,

    *** Eğimli yerlerde park edileceği zaman önce N'ye alınıp el freni çekilerek aracın ağırlığı el frenine alındıktan sonra "P" konumuna alınırsa,

    arabanın ömrü süresince arıza çıkarmayacak kadar sağlam ve sorunsuzdur.
    CVT'nin adını kısmen de olsa kötüye çıkaran marka Nissan'dır hocam. Araçlarındaki dizel motorun yeteri kadar torku karşılayamadığı için ve hatalı kombinasyon ile hala sağlam küfür yiyen modelleri var. Ford'da da bu tarz bazı CVT sorunlu modeller olmuştu. En iyi CVT Toyota, Honda, Subaru, Mitsubishi ve Suzuki gibi markalarda bence motor uygunluğu açısından.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 27 Eylül 2019; 21:19:23 >




  • Fiat'ın 6 ileri dct şanzımanı hakkında bildiklerim ve deneyimlerimi aktarayım

    Fiat'ın, borg warner ve magneti marelli ile ortak çalışarak ürettiği 350 nm tork dayanımı olan kuru kavrama şanzıman. Alfa ve jeep modellerinde de kullanılıyor, giulietta'nın tct isimli şanzımanı da aynısı.

    Benzinli otomatik egea'da 6 ileri tork konvertörlü şanzıman var, dizel otomatik versiyonda 6 ileri dct geliyor.

    Vites geçişleri hızlı ve genel olarak sarsıntısız, sadece yokuş aşağı gaza basmadan indikten sonra gaza dokununca vites secimi yaparken bi sarsıntı oluyor, onun dışında akıcı ve konforlu bi ünite.

    38 bine geldim, genel anlamda gayet memnunum, göze batan bi sıkıntısı yok.
  • Kendi kullandığım araçlarda yazayım

    Astra G 4 ileri Tam otomatik Aisin
    Peugeot 301 1.6 VTİ 4 ileri Tam otomatik AL4
    Toyota Hilux 2,4 4x4 6 ileri Tam otomatik Aisin
    Jeep Compass 2014 2.0 6 kademeli CVT
    Mercedes Vito 119 CDİ 7 ileri G-Tronic
    BMW 3.30i M sport club 2003 model 5 ileri tam otomatik
  • SMG SMG II nerde ?
  • bulanıklı499 B kullanıcısına yanıt
    Halkın daha çok tercih ettiklerini yazdım. Yoksa yazdığınız şanzımanı bile bilmiyorum.
  • Honda 2016 yılına kadar kendi üretimi olan 5 ileri planet dişli sisteme sahip tork konvertörlü şanzıman kullandı. 2016 yılında piyasaya çıkan Fc5, Fc1 kodlu sedan ve Fk7 kodlu hb kasalarda kendi üretimi olan tork konvertörlü CVT şanzıman kullanmaya başladı. Yaklaşık 1.5 yıl sonra piyasaya sürdüğü dizel motorlarda ise ZF firmasından aldığı 9 ileri planet dişli sisteme sahip tork konvertörlü şanzıman kullanmaya başladı.

    Jazz'da tek kavrama CVT şanzıman kullanılırken bir dönem i-shift tek kavramalı robotize şanzıman kullanıldı, daha sonra tork konvertörlü CVT'ye dönüldü.

    Nissan'daki meşhur sorunlu CVT şanzıman ise Jatco firmasının ürettiği ve yüksek verimlilik sağlayacağını iddia ettigi farklı bir tasarıma sahip şanzımandır. Tork konvertörü klasik CVT'lerden çok daha erken kilitliyor ve şanzımanın bir tarafı soğutma sıvısı içindeyken diğer tarafı soğutma sıvısı dışında çalışıyor. Bu şanzımandaki sorunun kaynağı bir taraftaki kayış ve kasnağın soğutma sıvısı dışında kalması olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 27 Eylül 2019; 22:2:48 >




  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    İşte böyle bilgilerle gelin. Düzeltiyorum.
  • Emeğinize sağlık, 👏
  • Bu kadar model arasında en sorunsuz ve konforlusu hangisi ?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.