Şimdi Ara

Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
127
Cevap
0
Favori
3.476
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yanacak yıllık iznim olduğundan (bu haftadan başka bir zamanda da kullanmayacak olduğumu bildiğimden)
    hafta başından itibaren 5 gün izin aldım pazartesi evdeki tamirat vesaire işleri yaptım (hava yağmurluydu dışarı çıkamadım)
    dünde kızımla birlikte atladık arabamıza hafif offroad tarzında bir gezi yaptık ve anladık ki baba-kız-araba- fotoğraf makinesi dörlüsü çok keyifli zaman geçiriyoruz
    Uzun yol yapalım (Samsun-Ankara) dedemize babaannemize sürpriz yapalım istedik.
    amaç kızımla birlikte vakit geçirmek olduğundan hiç acelemiz yoktu bende yolda geçireceğimiz zamanı sohbet/oyun ortamını uzatalım istedim.
    hemde yokuş yukarı bir hypermiling demesi yapalım istedim. Araçta ben (95 kg) kızım (20 kg) 2 çocuk koltuğu ve bagajda 15 kadar yük var, klima hiç açılmadı havalandırma hep açıktı, müzik hep açıktı.
    (Gerçi çok hypermiling işi olmadı yarı yarıya diyebiliriz)

    Yakıt tasarrufu için neler yaptım,
    -hızımızı 80-100 arasında ama genelde 85 gibi sabit kullandım
    - dik yokuşların öncesi 100 km ye kadar hızlanıp yokuşta hızımı korumak için çok ısrarcı olmadım
    -uzun ve dik yokuşlarda aracı boşa aldım kısa veya eğimi az yokuşlarda hız sabitleyicisini bozmadan düşük tüketim sağladım.
    - lastik havalarını 37 yaptım
    -yola çıkmadan dünkü offroad nedeniyle çamur içinde olan arabayı yıkattım.

    Yakıt tasarrufu için neler yapmadım,
    - hızımı 80 inin altına düşürmedim
    - kamyon otobüs arkası rüzgar tüneli gibi saçmalıklara girmedim
    - hiç kimsenin hızını kesmedim, sellektör yemedim nizami kullandım
    -müzik sistemini kapat, fanı kapat gibi yolculuğu işkenceye dönüştürecek uygulamalar yapmadım.
    -elmadağ yokuşunda 15 km boyunca anti hypermiling tarzı bir kullanımım oldu (dayanamadım)

    Sonuç 15 rakımdan 900 rakıma, evden(şehir içindeki bir benzinlikten) eve 1.4 (benzinli, atmosferik) astra h easytronic ile elde edilen veriler aşağıdaki gibidir,

    Yolun yakıt anlamına en zor kısmı olan 900 rakımlı Karadağ geçidine kadar ki tırmanışın ortalaması 5,9 litre ki bundan sonra iş kolay çünkü artık yol düz sayılır
    Bu mesaja eklenen görseller:

    Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)

    Sungurlu da leblebi,kahvalti molamiz.

    Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)

    Ve sonuç

    Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)

    iyimi kötümü takdiri sizlere bırakıyorum.

    Düzenleme 1, dönüş verilerinin eklenmesi...

    Ve eve geldik, gelelim sonuçlara.
    Öncelikle gelirken de giderken araç nasıl kullanıldıysa öyle kullanıldı, şehir içinde yaptığımız 100 km ortalama tüketimi yukarıda tuttu çünkü Ankara trafiği her geçen gün arapsaçı na dönüyor neyse konumuz bu değil.
    Dün daha öncede bahsettiğim gibi Ankarada 100 tl lık yakıt almıştım (kredi kartı kampanyası nedeniyle) bugün yola çıkmadan depoyu doldurdugum benzinlik te aynı tabancada depoyu fulledim dünkü ile birlikte tam 40 litrelik bir tüketim olmuş (yol bilgisayarı 40,8 litre gösteriyor) dolaysıyla yol bilgisayarında ,%2 lık bir tüketim fazlalığı var reel tüketimi miz daha az çıkmış daha öncede defalarca denedigim gibi sapma hep artı eksi %1-2araliginda değişiyor. Yani yol bilgisayarı verileri hatasız diyebiliriz. Neyse uzatmayayim fotoğraflar aşağıda arkadaşlar.
    Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)Bizden de hypermiler olurmu dedik, olmuş mu? (2. Denemede sonuçlandı)

    Düzenleme 2;
    Bu arada aynı güzergah ta normal kullanımla ne yakılıyor diye merak edenler varsa toplam 7 gidiş dönüş verisine su linkten ulaşabilirsiniz

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=97989011&p=1&anchorToGo=97989011#97989011

    Düzenleme 3;
    Yarın yine aynı kadro (kızım ve ben) geçen kinin tadı damağımizda kaldığından bir seyahat yapalım dedik yine bir yere yetişme derdimiz yok gecen ki tecrübeden sonra bakalım 2. Raundda ne yapacağız.

    Düzenleme 4;
    Konuyu ileride okuyacak arkadaşlar, 24 nisan 2017 tarihli mesajlarımda 2. denemenin sonuclari var.


    SONUÇ: ilk denemede elde ettiğim gidiş dönüş 4.3 ortalama değerini daha aşağıya çekmek bence mümkün ama bunun için çok sabırlı olmak ve uzun yol yorgunu olmamak lazım,( uzun yol yorgunluğundan kastim benim gibi ömrü yolda geçmiş insanlarda oluşan bıkkınlık,)

    2. Denemeden de görüldüğü üzere benim bu konuda 1 atımlık barutum varmış ve onu kullanmisim dolayısıyla büyük konuşmayayim ama bir daha bu kadar uzun bir yolda böyle bir şeye girismem.



    Benim uzun yol kullanımın da (ailemle seyahat ediyorsam) genelde ortalama hizim 100 km uzerinde seyreder (ortalama hizin 100 km olması için yoldaki durkalk durumuna göre genelde 120 km nin uzerinde yol almanız gerekir) ama bu denemeler de 80 km civarı ortalama hız tutturduk yani aslında bizim denemeler hypermiler felsefesinden ziyade yakıt tüketimi öncelikli gündelik sürüş denemesiydi.



    Okuyan, vakit ayıran herkese teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 24 Nisan 2017; 9:24:43 >







  • Çocuğunuzla geçirdiğiniz vaktin iyisi kötüsü olmaz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sivaslı uber leblebi kadar arabayla kasıpta kasıyor böyle değer tuttutamıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ufak bir bilgi vereyim.
    Yokuş aşağı boşa almak az yaktırmaz. Boşa alırsanız araç yakar, motoru rölanti de tutmak için.
    Yokuş aşağı, vites 5,4 veya 3 e atılır. Gaza hiç basılmaz bu sayede araç hiç yakmaz, motoru tekerler döndürmeye başlar. Yakıt harcamasına gerek kalmaz.
    Bahsettiğim sistem cut-off sistemi. Araştırabilirsiniz, 1997- 2000 sonrası araçlarda vardır bu sistem.
    Ayrıca, yokuşu viteste inmek, her türlü faydalıdır güvenlik açısından da, yakıt açısından da.

    Güzel değerler, benzinli ile.
  • imrendim.
  • Sungurlu deyince memleketimi özledim ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lacano

    Çocuğunuzla geçirdiğiniz vaktin iyisi kötüsü olmaz...

    Aynen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sivaslı uber leblebi kadar arabayla kasıpta kasıyor böyle değer tuttutamıyor

    Ankara şehir içi ve dönüş dahil tek depo ile yolculuğu tamamlamak gibi bir hedefin var bakalım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Ufak bir bilgi vereyim.
    Yokuş aşağı boşa almak az yaktırmaz. Boşa alırsanız araç yakar, motoru rölanti de tutmak için.
    Yokuş aşağı, vites 5,4 veya 3 e atılır. Gaza hiç basılmaz bu sayede araç hiç yakmaz, motoru tekerler döndürmeye başlar. Yakıt harcamasına gerek kalmaz.
    Bahsettiğim sistem cut-off sistemi. Araştırabilirsiniz, 1997- 2000 sonrası araçlarda vardır bu sistem.
    Ayrıca, yokuşu viteste inmek, her türlü faydalıdır güvenlik açısından da, yakıt açısından da.

    Güzel değerler, benzinli ile.

    Hocam buna cevap yazacağım ancak yazmadan önce uzun yol tecrübeniz ne kadar yani hangi güzergahlari sık sık kullanıyorsunuz onu yazarsanız size somut Orneklerle olayı anlatmak isterim. (Cut off nedir ne değildir biliyorum)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kardrşim benzinli araçla yakaladığınız değer çok iyi. Dizeli aratmayacak değerler yakalamşsınız. Bu arada hipermilling için deneme yaptığınız kriterler şuan ülke genelinde bizim stadardımız olmalı. Geçen ay çevre yolunda (3 şerit şehir dışı- samsun ankara yolu diyim bilenler için, medicana hastanesini geçince) 109 km. ile 412 tl ceza geldi. Hocam böyle 1-2 ceza gelse ne moral kalır ne şevk. Sizin içinde aynı şeyler geçerlidir gezmeye çıkmışsınız küçük ihmallerden 2-3 ceza gelse gezi döner sürgüne.Az önce yine aynı şekilde yine 95 le felan gidiyorum önümdeki araç şoförü kolunu camdan çıkartıp yavaş işareti yaptı bende aracın burnunu sola çektim önümü göreyim diye baktım önde antenleri olan beyaz bir megan var bilinen gezici radar aracı. Şimdi olayı limitlere uymama olarak değerlendirecek bazı arkadaşlar ama yolları görseniz 70-80 hız limitlerine gülersiniz. Kısaca hocam artık hayatımız hypermillingle geçecek buna da yavaş yavaş alışmamız lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Ufak bir bilgi vereyim.
    Yokuş aşağı boşa almak az yaktırmaz. Boşa alırsanız araç yakar, motoru rölanti de tutmak için.
    Yokuş aşağı, vites 5,4 veya 3 e atılır. Gaza hiç basılmaz bu sayede araç hiç yakmaz, motoru tekerler döndürmeye başlar. Yakıt harcamasına gerek kalmaz.
    Bahsettiğim sistem cut-off sistemi. Araştırabilirsiniz, 1997- 2000 sonrası araçlarda vardır bu sistem.
    Ayrıca, yokuşu viteste inmek, her türlü faydalıdır güvenlik açısından da, yakıt açısından da.

    Güzel değerler, benzinli ile.

    Bir bilgide ben vereyim, eğim azsa ve son viteste hız azalıyorsa boşa alınca daha az yakar, yok eğim fazlaysa o zaman iş değişir, zaten konu sahibinin bunu bildiğine de eminim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orhan1461

    Kardrşim benzinli araçla yakaladığınız değer çok iyi. Dizeli aratmayacak değerler yakalamşsınız. Bu arada hipermilling için deneme yaptığınız kriterler şuan ülke genelinde bizim stadardımız olmalı. Geçen ay çevre yolunda (3 şerit şehir dışı- samsun ankara yolu diyim bilenler için, medicana hastanesini geçince) 109 km. ile 412 tl ceza geldi. Hocam böyle 1-2 ceza gelse ne moral kalır ne şevk. Sizin içinde aynı şeyler geçerlidir gezmeye çıkmışsınız küçük ihmallerden 2-3 ceza gelse gezi döner sürgüne.Az önce yine aynı şekilde yine 95 le felan gidiyorum önümdeki araç şoförü kolunu camdan çıkartıp yavaş işareti yaptı bende aracın burnunu sola çektim önümü göreyim diye baktım önde antenleri olan beyaz bir megan var bilinen gezici radar aracı. Şimdi olayı limitlere uymama olarak değerlendirecek bazı arkadaşlar ama yolları görseniz 70-80 hız limitlerine gülersiniz. Kısaca hocam artık hayatımız hypermillingle geçecek buna da yavaş yavaş alışmamız lazım.

    Çok haklisiniz bende sürekli uzun yaptığım için aslında suratlı araç kullanıyorum bu yüzden de çok farkında değildim ama bugün fark ettim ki bir çok kişi hypermiler olmuş.90-100 km yı geçmeden nizami bir şekil de arac kullananlarin sayısı eskiye nazaran bayagi artmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sivaslı uber leblebi kadar arabayla kasıpta kasıyor böyle değer tuttutamıyor

    Ankara şehir içi ve dönüş dahil tek depo ile yolculuğu tamamlamak gibi bir hedefin var bakalım

    ben antalyada yolda hiç yakıt almadan istanbula geldim,bursa üzerinden gezerek ve körfezi dolaşarak geldik.yalovadan sonra bayaa trafik vardıama normal bir yolculuktu az yaksın diye kasmadım

    geldiğimde 800 km olmuştu dahada yakıtım vardı heralde 1000 i bulurdum ve geliş hep yolu yokuş yukarı 4 kişi +full bagajla .beraber geldiğimiz lineanın gebzede yakıt ışığı yanınca suratı morarmıştıbenzinli arabaya göre bayaa az yaktı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ufuk-34JD58 -- 19 Ekim 2016; 16:51:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Ufak bir bilgi vereyim.
    Yokuş aşağı boşa almak az yaktırmaz. Boşa alırsanız araç yakar, motoru rölanti de tutmak için.
    Yokuş aşağı, vites 5,4 veya 3 e atılır. Gaza hiç basılmaz bu sayede araç hiç yakmaz, motoru tekerler döndürmeye başlar. Yakıt harcamasına gerek kalmaz.
    Bahsettiğim sistem cut-off sistemi. Araştırabilirsiniz, 1997- 2000 sonrası araçlarda vardır bu sistem.
    Ayrıca, yokuşu viteste inmek, her türlü faydalıdır güvenlik açısından da, yakıt açısından da.

    Güzel değerler, benzinli ile.

    Bir bilgide ben vereyim, eğim azsa ve son viteste hız azalıyorsa boşa alınca daha az yakar, yok eğim fazlaysa o zaman iş değişir, zaten konu sahibinin bunu bildiğine de eminim.

    ornek verelim. Araçlar boşa alındığında rölanti devrinde yakıt tüketirler genelde bu değerde 0,4_1 litre arasıdır. Eğer 100 km lık bir yolu boşa alıp hız kaybetmeden inebiliyorsak 0,5 litre yakıt tüketiriz. Ancak ayni yolu vites te inerken 50 km o olarak gidiyorsak kalan 50 km de en kötü 5(100 km de) litreden 2,5 litre yakıt tuketirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sivaslı uber leblebi kadar arabayla kasıpta kasıyor böyle değer tuttutamıyor

    Ankara şehir içi ve dönüş dahil tek depo ile yolculuğu tamamlamak gibi bir hedefin var bakalım

    ben antalyada yolda hiç yakıt almadan istanbula geldim,bursa üzerinden gezerek ve körfezi dolaşarak geldik.yalovadan sonra bayaa trafik vardıama normal bir yolculuktu az yaksın diye kasmadım

    geldiğimde 800 km olmuştu dahada yakıtım vardı heralde 1000 i bulurdum ve geliş hep yolu yokuş yukarı 4 kişi +full bagajla .beraber geldiğimiz lineanın gebzede yakıt ışığı yanınca suratı morarmıştıbenzinli arabaya göre bayaa az yaktı.

    O yolu en az 7-8 kere gidip geldim hocam afyona kadar cikarsiniz hatta yolun en can alıcı kısmı bucaga kadar olan kısmıdır afyondan sonra eğim lehinize olur. Kaç km hızlarla kullandınız acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Ufak bir bilgi vereyim.
    Yokuş aşağı boşa almak az yaktırmaz. Boşa alırsanız araç yakar, motoru rölanti de tutmak için.
    Yokuş aşağı, vites 5,4 veya 3 e atılır. Gaza hiç basılmaz bu sayede araç hiç yakmaz, motoru tekerler döndürmeye başlar. Yakıt harcamasına gerek kalmaz.
    Bahsettiğim sistem cut-off sistemi. Araştırabilirsiniz, 1997- 2000 sonrası araçlarda vardır bu sistem.
    Ayrıca, yokuşu viteste inmek, her türlü faydalıdır güvenlik açısından da, yakıt açısından da.

    Güzel değerler, benzinli ile.

    Hocam buna cevap yazacağım ancak yazmadan önce uzun yol tecrübeniz ne kadar yani hangi güzergahlari sık sık kullanıyorsunuz onu yazarsanız size somut Orneklerle olayı anlatmak isterim. (Cut off nedir ne değildir biliyorum)


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Bir bilgide ben vereyim, eğim azsa ve son viteste hız azalıyorsa boşa alınca daha az yakar, yok eğim fazlaysa o zaman iş değişir, zaten konu sahibinin bunu bildiğine de eminim.



    Yolun çok mu önemi var.
    Uzun yol tecrübesi ne alaka?

    şunu hesaplayabilirseniz, sorularımızın cevabını bulmuş olacağız.
    Yoksa burada kendinize göre siz haklısınız. Bana göre de ben.
    Ama önce kırmayalım birbirimizi.



    şimdi yokuşun başında hızınız 100 dü diyelim.

    Sizin dediğiniz durumu konuşalım.

    saatte aracın rölanti de 2 lt yaktığını varsayalım.
    15 dakika, yokuş aşağı boş viteste indiğinizi varsayalım. hiç gaza basmadan.
    Yokuş sonu hızınız 80'e düştü diyelim. ve hızınızı tekrar 100 yapmak için gaza basarak biraz benzin harcadınız.
    yaktığınızı hesaplayalım.
    15 dakika rölanti: 500 ml yakıt demek. bir de 80-100 arası motora yaptığınız yükleme.

    Cut-off durumunu konuşalım.
    araç hiç rölantide olmadı. yakıt yok.
    Viteste indik komple yakıt harcamadı. değil mi?
    Şimdi hızımız yokuş başında 100 dü, hadi 50'ye düştü diyelim. (5. viteste motor devri 1000 devirin altına inmediğini varsayıyorum ki araç rölanti için gaza basmak durumunda kalmasın viteste olsa bile.)
    Harcayacağınız tek benzin 50'den 100'e çıkmak için, motora yaptığınız yükleme.

    Eğer bu iki durumun, sonucunu hesaplarsak bir yere varırız.

    Ki benim hesaplarımda geçen o 80-100 ve 50-100 'e hızlanma süreniz, diğer bir deyişle ivmeniz ne kadar az ise o kadar az yakacaktır. Bu da size, bana, kullanıcıya bağlıdır.

    Selametle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sivaslı uber leblebi kadar arabayla kasıpta kasıyor böyle değer tuttutamıyor

    Ankara şehir içi ve dönüş dahil tek depo ile yolculuğu tamamlamak gibi bir hedefin var bakalım

    ben antalyada yolda hiç yakıt almadan istanbula geldim,bursa üzerinden gezerek ve körfezi dolaşarak geldik.yalovadan sonra bayaa trafik vardıama normal bir yolculuktu az yaksın diye kasmadım

    geldiğimde 800 km olmuştu dahada yakıtım vardı heralde 1000 i bulurdum ve geliş hep yolu yokuş yukarı 4 kişi +full bagajla .beraber geldiğimiz lineanın gebzede yakıt ışığı yanınca suratı morarmıştıbenzinli arabaya göre bayaa az yaktı.

    O yolu en az 7-8 kere gidip geldim hocam afyona kadar cikarsiniz hatta yolun en can alıcı kısmı bucaga kadar olan kısmıdır afyondan sonra eğim lehinize olur. Kaç km hızlarla kullandınız acaba?

    80-110 civarı geldik,birazda bursada şehiriçi trafiğine takıldık.2-3 saat orada mola verip dolaştık.sabah 7 antalyadan çıktık akşam 10 evdeydimanadoluhisarında.
    ama işte yalovadan eve kadar hep trafik vardı bayramda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    Ufak bir bilgi vereyim.
    Yokuş aşağı boşa almak az yaktırmaz. Boşa alırsanız araç yakar, motoru rölanti de tutmak için.
    Yokuş aşağı, vites 5,4 veya 3 e atılır. Gaza hiç basılmaz bu sayede araç hiç yakmaz, motoru tekerler döndürmeye başlar. Yakıt harcamasına gerek kalmaz.
    Bahsettiğim sistem cut-off sistemi. Araştırabilirsiniz, 1997- 2000 sonrası araçlarda vardır bu sistem.
    Ayrıca, yokuşu viteste inmek, her türlü faydalıdır güvenlik açısından da, yakıt açısından da.

    Güzel değerler, benzinli ile.

    Hocam buna cevap yazacağım ancak yazmadan önce uzun yol tecrübeniz ne kadar yani hangi güzergahlari sık sık kullanıyorsunuz onu yazarsanız size somut Orneklerle olayı anlatmak isterim. (Cut off nedir ne değildir biliyorum)


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram

    Bir bilgide ben vereyim, eğim azsa ve son viteste hız azalıyorsa boşa alınca daha az yakar, yok eğim fazlaysa o zaman iş değişir, zaten konu sahibinin bunu bildiğine de eminim.



    Yolun çok mu önemi var.
    Uzun yol tecrübesi ne alaka?

    şunu hesaplayabilirseniz, sorularımızın cevabını bulmuş olacağız.
    Yoksa burada kendinize göre siz haklısınız. Bana göre de ben.
    Ama önce kırmayalım birbirimizi.



    şimdi yokuşun başında hızınız 100 dü diyelim.

    Sizin dediğiniz durumu konuşalım.

    saatte aracın rölanti de 2 lt yaktığını varsayalım.
    15 dakika, yokuş aşağı boş viteste indiğinizi varsayalım. hiç gaza basmadan.
    Yokuş sonu hızınız 80'e düştü diyelim. ve hızınızı tekrar 100 yapmak için gaza basarak biraz benzin harcadınız.
    yaktığınızı hesaplayalım.
    15 dakika rölanti: 500 ml yakıt demek. bir de 80-100 arası motora yaptığınız yükleme.

    Cut-off durumunu konuşalım.
    araç hiç rölantide olmadı. yakıt yok.
    Viteste indik komple yakıt harcamadı. değil mi?
    Şimdi hızımız yokuş başında 100 dü, hadi 50'ye düştü diyelim. (5. viteste motor devri 1000 devirin altına inmediğini varsayıyorum ki araç rölanti için gaza basmak durumunda kalmasın viteste olsa bile.)
    Harcayacağınız tek benzin 50'den 100'e çıkmak için, motora yaptığınız yükleme.

    Eğer bu iki durumun, sonucunu hesaplarsak bir yere varırız.

    Ki benim hesaplarımda geçen o 80-100 ve 50-100 'e hızlanma süreniz, diğer bir deyişle ivmeniz ne kadar az ise o kadar az yakacaktır. Bu da size, bana, kullanıcıya bağlıdır.

    Selametle.

    Hocam gerilime gerek yok. Size somut örnek vermek istedim hepsi bu alinacak bir şey yok ki.mesela hiç İstanbul Ankara,Ankara konya yada Ankara samsun vesaire gibi güzergahlari kullandınız mı? Size somut Ornek vereyim istiyorum hepsi bu. Yok şehir dışı hiç yol yapmadiysaniz buda ayıp bir şey değil ki. Kavga etmiyoruz konuşuyoruz. Sizi rencide etmek size birşey öğretmek gibi bir niyetim yok tamamen iyi niyetle yazdım.

    Sizin yazdığınız sayısal hesabı yukarda anlattım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otomobilci_x -- 19 Ekim 2016; 17:17:00 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x


    quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    sivaslı uber leblebi kadar arabayla kasıpta kasıyor böyle değer tuttutamıyor

    Ankara şehir içi ve dönüş dahil tek depo ile yolculuğu tamamlamak gibi bir hedefin var bakalım

    ben antalyada yolda hiç yakıt almadan istanbula geldim,bursa üzerinden gezerek ve körfezi dolaşarak geldik.yalovadan sonra bayaa trafik vardıama normal bir yolculuktu az yaksın diye kasmadım

    geldiğimde 800 km olmuştu dahada yakıtım vardı heralde 1000 i bulurdum ve geliş hep yolu yokuş yukarı 4 kişi +full bagajla .beraber geldiğimiz lineanın gebzede yakıt ışığı yanınca suratı morarmıştıbenzinli arabaya göre bayaa az yaktı.

    O yolu en az 7-8 kere gidip geldim hocam afyona kadar cikarsiniz hatta yolun en can alıcı kısmı bucaga kadar olan kısmıdır afyondan sonra eğim lehinize olur. Kaç km hızlarla kullandınız acaba?

    80-110 civarı geldik,birazda bursada şehiriçi trafiğine takıldık.2-3 saat orada mola verip dolaştık.sabah 7 antalyadan çıktık akşam 10 evdeydimanadoluhisarında.
    ama işte yalovadan eve kadar hep trafik vardı bayramda.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bende kocaeli-ordu, ordu kocaeli, arası 6,2lt ile tamamladım araç 1.6 170bg benzinli 320i, bazen bastımda, çoğu zaman sakin gittim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.