Bildirim
Test sürüşü izlenimleri ---- 60 araç test edildi --:) (34. sayfa)
Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
Giriş
Mesaj
-
-
-
Bahsi geçen ismi lazım olmayan Skoda bayisinde "Superb almayı düşünüyorum, test sürüşü yapabilir miyim" dediğimde bana "Octavia ile test sürüşü yapabilirsiniz" dediler. !
Ayrıca haluk23'ün söylediği gibi, resmen "yüzünüze bakmıyorlar"... Kesinlikle Skoda ve Seat düşünenleri başka bayilere gitmeye davet ediyorum.
Bu arada araç alım sürecinde Octavia ve Superb benim de listemdeydi. Ancak ilginç bir şekilde, Octavia ve Superb'de çok saçma donanım eksikleri var. Yanlışım olabilir ama hatırladığım kadaıyla; Octavia'da orta donanım seviyesinde bile 6 havayastığı yok; cruise control yok... Superb'de ise baz donanımda yol bilgisayarı ve cruise control yoktu... -
Bayii ile ilgili eleştrilerin kötü söz versiyonlusunu ben her "ismi lazım olmayan" bayiinin önünden geçerken yapıyorum...Her gittiğinizde mi olumsuz cevap verirler yahu..
Ne zaman gittiysem Octavia test aracı yok, Superb'in vitesiyle oynamayın, bagajı dikkatli açın, araç elimizde yok, o rengi getiremeyiz.....İnsanı şekilden şekile sokuyorlar. Sakın oaraya sinirliyken gitmeyin valla kavga çıkartırsınız.. -
Üstadım 1.6 tdi passat nerede kaldı?...... -
Geliyorrr.
İzlenimleri yazdım, fotoları yüklüyorum -
Bekliyorum..... -
Haluk Test Sürüşü 22. VW Passat 1.6 TDI Bluemotion Comfortline.
Akşama doğru Janjan'la buluştuk ve de aracı önce ben, sonra da o kullandı.
İlk olarak araçla ilgili olumlu noktalara değineyim.
1. Dizel motorun çekişi çok iyi.
Aynı motor ve beygir gücüne sahip Golf ve Jettada 5 ileri düz vites var iken, Passat'ta 6 ileri düz vites mevcut. Bu sayede emisyon değerleri biraz daha düşürülebiliyor.
Ayrıca 6 vitesli 1.6 dizellerde genellikle görülen çekiş düşüklüğü Passat'ta minimum düzeyde. 1500-2500dd arasında sürekli olarak üretebildiği 250 nm tork ile bu devirler arası gerçekten akıcı sürüşler sağlayabiliyor.
2. Test ettiğim diğer VW grubu araçların aksine hız sabitleme kolu sabit değil. Dolayısıyla üzerindeki küçücük düğmelerle uğraşmak durumunda değilsiniz.
Bu kol Toyotalardaki gibi yukarı aşağı ve ileri geri itilip çekilerek kullanılıyor ve de direksiyon üzerindeki cc kumandaları kadar olmasa da yine de gayet kullanılışlı.
3. Klimanın en düşük ayarda hep açık olduğu test sürüşü sonunda elde ettiğim 6.0 litrelik ortalama hiç fena değil. Ara ara 110 km hıza kadar çıktım, aracın tork bandını hissedebilmek adına yüksek vites ve düşük devirlerde (1200d/d) falan birkaç kez neredeyse dip gaz yaptım. Gerçi Fen lisesi kavşağından sonra Doğuş'a kadar (hatta ricam üzerine 2 tur attığım için Eskişehir yolu yoncaya kadar meyilli yolda gayet te efendi gittim ama yine de hiç fena değil. Araçta 3 kişiydik ve de boş ağırlık 1500 kg.
4. Araç bluemotion olduğundan stop start sistemi de mevcut. Fabrika verisi tüketim değerleri 5.2/3.8/4.3 lt. Bu sistemi sadece 1 kez devreye sokabildik ama.
5. Aracın yalıtımı Jetta ve Golf'ten de iyi. Özellikle ön koltukta çok keyifli yolculuklar yapılabilir. Janjanın kullanımında arka tarafta davlumbaz civarlarından bir miktar ses hissettim gibi. Hiç dert edilecek birşey değil ama.
6. Aracın iç genişliği ve bagaj hacmi çok iyi. Bu açıdan da uzun yolda gayet keyifli yolculuklar mümkün.
7. Dizayn olarak eski kasalardan daha başarılı buluyorum.
Bunlar da olumsuz bulduğum noktalar:
1. Polo 1.6 tdi 90 bg ve Jetta 1.6 tdi 105 bg testi sonunda VW'nin Common Rail dizel motorunun gayet sessiz ve sarsıntısız bir ünite olduğuna kanaat getirmiştim.
Polo bluemotion testinde ne sessiz ne de sarsıntısız olduğunu gördüm. Ama yalıtımdan olabileceğini düşünmüştüm.
Maalesef Passat bluemotion da gürültülü ve sarsıntılı çalışıyor.
Onca yalıtıma rağmen çalışma karakterinden pek memnun kalmadım.
Yukarıda da yazdığım gibi performansı iyi ama rafine olmayan bir çalışma tarzı var. İlk çalıştırmada da böyle, gaza basınca da.
Bir de Golf dizel manuel test edince bu durumun bluemotion versiyonlara özgü bir durum olup olmadığına kanaat getirebilirim herhalde.
Kia Ceed dizel motorun çok tatlı bir çalışma sesi var mesela.
Hem rölantide hem de gaza basınca.
Keşke Passat ta öyle olabilseydi demekten başka birşey gelmiyor elden tabii.
2. Fiyat fiyat fiyat.
Highline versiyonun 81.550 TL'lik fiyatını duyunca comfortline versiyonun 69.550 TL'lik fiyatı daha makul geliyor ama yine de yüksek.
İkinci eli iyidir, kolay ve az zararla satılır kısmından bahsetmiyorum.
Birkaç yıl önceye kadar bu fiyatlara kaliteli 2.0 dizel araçlar alınabiliyordu diye hatırlıyorum sanki.
3. Test sırasında ışıklarda durunca stop start sistemi devreye girmedi. Vitesin sağ tarafındaki düğmeye bastık ve sonra devreye girdi.
Janjanın testinde o düğmeye basmak ta fayda etmedi ama.
4. Tüm irikıyım D ve üstü sınıf araçlarda olduğu gibi şehiriçi trafiğinde aracın ebatları sıkıntı yaratabilir. Daha çok çevreyolu ve uzun yolda kullanmalık bir araç.
5. Arka koltukları dolgularının biraz daha sert olmasını tercih ederdim. Uzun yolda sert koltuklar daha konforlu oluyor. Çok kötü değil ama daha iyi olabilirdi.
6. Araç için Mart 2012'ye sıra veriliyor. Tabii ki o tarihteki fiyatlar geçerli. Siz şimdiden 75 gaymeyi hazır edin.
7. Polo 1.6 TDI 90 bg lik alet uzun vites oranları sayesinde 5. viteste 120 yapıyordu.
Passat testinde güzergahtaki trafik yüzünden bir an 120'ye çıktım ama motor devrine bakamadım o an.
Janjan kullanırken de 120'ye çıkar gibi oldu ama galiba 6. viteste 120-125 gibi birşeyler yapıyordu. 120 kesin, belki 125.
Emisyon için iyi olan 6. vites yerine aslında 5 vites te iş görürmüş yani.
Düşürecek bir fazla vitesiniz var demektir.
Bunlar da fotolar...
Test aracı...
5. vites 100 le giderken 2000 devir çeviriyor. (Focus 2'ler 5 vitesli mesela ve onlar da aynı devirde aynı süratle ilerliyorlar. :)
Öyle sıkışık bir trafik vardı ki bir yandan yola bakarken bir yandan da göstergeleri takip etmek zor oldu gerçekten.
Foto çok net değil kusura bakmayın.
6. vites 100'le giderken 1600 devir çeviriyor alet.
Arka koltuklar gayet geniş.
Janjan sürerken...
Sonuç: Kendi Bravo aracımdan en hoşnutsuz olduğum kriterlerden birisi gürültülü motoruydu.
Insignia testinde de aynı durumdan bahsetmiştim.
Passat Bluemotion da benim çok takıntılı olduğum bu kriter yüzünden benim ilgi alanımdan çıkıyor.
Ama bu ve diğer yazdığım birkaç nokta dışında gerçekten çok kaliteli ve güzel bir araç olmuş yeni Passat.
Araçla ilgilenen arkadaşlar mutlaka surette test sürüşü yapmalı ve de hem rölantide, hem de ara hızlanmalardaki motor gürültüsüne kulak kabartmalılar.
Sizi rahatsız etmiyorsa bir sıkıntı yok.
-
-
Yapabilirsen epicayida 4 gozle bekliyorum -
Test için teşekkürler bilgilendirici olmuş herzamanki gibi.
Motor sesisinin rahatsızlığı cam açıkken mı yoksa kapalı ikenmi acaba?
Bende Hem CC de hem Golfte cam kapalıyken motor sesi duymuyorsunuz sarsıntıda yok o yüzden sordum. Ama cam açıkken duyuyorsunuz tabiki.. -
İzlenim için sağol. Peki ses sistemi, yol tutuş, performans, 16'' jantın etkisini anlatabilirmisin?
Son olarakta mondeo 1.6 tdci ile 1.6 160 hp ecoboost testleri yapıp yazman dileğiyle.
Tekrar teşekkürler izlenim için.
Muharrem..... -
quote:
Orijinalden alıntı: gorkemuse
Görkemcim 6. vites 2000 devir süratini göremedik bir türlü.
Sana nasip olacak demek ki -
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
quote:
Orijinalden alıntı: gorkemuse
Görkemcim 6. vites 2000 devir süratini göremedik bir türlü.
Sana nasip olacak demek ki
Sabırsızlıkla bekliyorum, inşallah abicim.
-
silinecek
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Utku -- 21 Eylül 2011; 11:05:14 > -
quote:
Orijinalden alıntı: Rockford Fosgate
Test için teşekkürler bilgilendirici olmuş herzamanki gibi.
Motor sesisinin rahatsızlığı cam açıkken mı yoksa kapalı ikenmi acaba?
Bende Hem CC de hem Golfte cam kapalıyken motor sesi duymuyorsunuz sarsıntıda yok o yüzden sordum. Ama cam açıkken duyuyorsunuz tabiki..
Rica ederim.
Sorun camların açık ya da kapalı olması değil aslında.
Polo'da rölantide, cam açıkken, kapalıyken, içerde, dışarıda hiçbir şekilde rahatsız etmiyor, ki neredeyse her hafta birkez yolcu olarak bindiğim bir araç.
Jetta'da da rahatsız etmedi.
Aynı blok sonuçta.
Başka örnek vermek gerekirse, 2.5 Crafter Volt'ların sesi beni rahatsız etmiyor, hatta güzel buluyorum.
Hatta eski Caravelle'in 2.5 pompa meme motorunun rölanti değil ama devirlenme sesini de güzel buluyorum.
Dediğim gibi Ceed'in yalıtımı bu modellere göre hiç başarılı sayılmaz.
Ama onun sesini de güzel buluyorum.
Tekrar yazıyorum, ben ses konusunda çok ama çok hassasım.
Önlenebilir trim seslerini anlayabilirim.
Pandizotun tıkırdamasını da anlayabilirim.
Ama yalıtımını gayet başarılı bulduğum Passatın ilk çalıştırmada biraz, camlar kapalıyken bile gaza basınca daha da fazla bir şekilde duyduğum kaba, rafine olmayan, bana keyif vermeyen bir homurtusunu sevemedim işte.
It's not smooth at all.
Pürüzsüz değil kesinlikle.
Çalışma karakteriyle ilgili birşey galiba.
Yalıtımı daha iyi olan araçlarda bu tür rafine olmayan dizel gürültüsü daha da belirgin oluyor başka sesler daha az duyulduğu için.
Golf dizel testi yapayım hele o zaman belli olur.
Umarım bir fikir vermişimdir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
Geliyorrr.
İzlenimleri yazdım, fotoları yüklüyorum
Hocam avensis gece kac gibi çıkar :) -
quote:
Orijinalden alıntı: cinman
Hocam avensis gece kac gibi çıkar :)
00:30, inşallah -
quote:
Orijinalden alıntı: smg05
İzlenim için sağol. Peki ses sistemi, yol tutuş, performans, 16'' jantın etkisini anlatabilirmisin?
Son olarakta mondeo 1.6 tdci ile 1.6 160 hp ecoboost testleri yapıp yazman dileğiyle.
Tekrar teşekkürler izlenim için.
Muharrem.....
Ses sistemini deneyemedim valla.
Önceliği yalıtım, performans, cruise control'a veriyorum.
Ona sıra gelmedi bir türlü.
Süspansiyonlar gayet tok, yol tutuşta da olumsuz birşey görmedim ama güzergah dümdüzdü.
Birkaç makas dışında sadece efendi şerit değiştirmeler oldu.
215/55/16 lastikler gayet konforluydu.
Bu da fotosu...
Mondeoyu ben de merak ediyorum.
Bir de şimdiye kadar birkaç istisna dışında neredeyse hep C sınıfı gittim.
Aynı sınıf araçları aynı zamanlarda test etmeye çalışıyorum.
Insignia'yı daha önce test etmiştim ve de yeni nesil bazı C sınıfı araçlardan daha fazla yol gürültüsü alıyor bence.
Avensis'i 1.6'yı da test etmiştim ve de motoru beni kesmemişti.
Birazdan 1.8 Avensis CVT testini yazacağım.
Passat ta aradan çıktı.
Şimdi sırada Mondeo ve Epica var.
-
passat iyi güzelde fiyat çokkkkkk yüksek 1.6 motora.
start stop yazılınca aklıma geldi giulettada da vardi ogün ilk defa denk geldim ışıklarda durur durmaz stop etti araç şaşırdım noldu dedim. Yanımdali yetkili start-stop özelligi dedi 1-2 sefer daha oldu aynı şey. Dedim yokmu bunun kapatma düğmesi kapat şunu dedim kapattıda rahat ettim çok gıcık bir özellik araç bi anda duruyor falan alışamadım hiç
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X