Kullanıcı Adı:
Şifre:
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
84
Cevap
0
Tıklama
5
Öne Çıkarma
7 nm ama 225 watt. AMD bu işi yapamayacaksin

M
Madnessisme
Konu Sahibi

2 hafta (572 mesaj)
Rx 5700xt 7 nm olmasına karsin 225 watt tdp değeri olmasına firma adına üzüldüm. Rakibi? olan rtx 2070 12 nm olmasına karşın 185 watt tdp maksimim 200 watt tüketiyor. Nvidia 7 nmye geçerse 2080ti seviyesindeki karti 160-170 watt civarında tutacak. bkz. 980ti vs gtx 1070 Amd 2080ti ile yarışan Rx 5950xt gibi bir model çıkarır ve 2x8 pin koyar karta. 320-330 watti zorlar. Şuan Nvidia'nın rtx 3000 için düşünmesine hiç gerek yok. Sağol amd
Belki de 3x8 pin koyar R9 295x2 de olduğu gibi. O kart cift gpuluydu ama simdiki enerji verimliliği tersine gidiyor. Tek karta 3x8 pin bile koyabilir amd





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Madnessisme -- 12 Haziran 2019; 1:2:30 >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: dreamermen


navi 2060a yaklaşsın yeter deniyordu. performans olarak beklentiyi aştılar ama nvidia mimarisi hala çok üstün. tdp yine orta karar ben asıl navi fiyatını beğenmedim. açıkças
Yoruma Git
Yorumun Devamı Rennes10 - 2 hafta +19
Burada navilerin çok savunulacak yanı yok. En azından 5700 pro'yu max 279 USD gibi bir fiyattan vermeleri lazımdı 5700XT de 399 USD olsun. Şu andaki durumda AMD de fahiş fiyatlar konusunda Nv
Yoruma Git
Yorumun Devamı nightsniffer - 2 hafta +15
Yav bir git kardeş güldürme beni ya, arada 25-40 watt var üstelik 5700 xt yayınlanan Amd verilerine göre daha iyi perfoemans gösteriyor, Amd'nin zamanla sürücülerle performansını gözle görünür şekilde artırdığı da ortada, bütün artı yönler Amd lehine olnasına karşın sadece ufak bir elektrik farkına takılmak bana göre tam bir fanboy işi. Açın açın böyle konular forumda kimin ne bildiğini ya da bilmediğini görelim.
Yoruma Git
Yorumun Devamı Mutlak.Sıfır - 2 hafta +10
5700 229 $
5700xt 309$ gibi olsaydı peynir ekmek olurdu.

2060 ı satıp 5700 alırdım :)
Yoruma Git
Humboldt - 2 hafta +8

T
TheNewAtilla
2 hafta (3996 mesaj)
Mimari, üretim teknolojisinden daha önemli. Senin düşündüğün gibi olsaydı yeni mimari yapmaya gerek yok. Nm düşür devam et





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

M
Madnessisme
Konu Sahibi

2 hafta (572 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: TheNewAtilla

Mimari, üretim teknolojisinden daha önemli. Senin düşündüğün gibi olsaydı yeni mimari yapmaya gerek yok. Nm düşür devam et

Amd satın almadan önce mimari daha iyiydi. 5770 diye bir kart vardı 100 watt ile bayagi perfornansli calisiyordu. 4770i saymiyorum bile





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: dreamermen

Bu mesaja 2 cevap geldi.

T
TheNewAtilla
2 hafta (3996 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Madnessisme

Amd satın almadan önce mimari daha iyiydi. 5770 diye bir kart vardı 100 watt ile bayagi perfornansli calisiyordu. 4770i saymiyorum bile

Alıntıları Göster
10 yıl olmuş hatırlamıyorum bile. Bende de hd5570 vardı





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


R
Rennes10
2 hafta (106 mesaj)
yanlış değilsem asusun 2070 modelleri oyunlarda 225w çekiyor. bu 2070 185w ön kabülu biraz firmanın pazarlama yeteneğinin ürünü. hala biraz fazla çekse de rakibine göre bariz fiyat ve performans üstünlüğü var. neredeyse 1080ti gücüne yaklaştılar. 2 ay önce bile 1080 olsun hatta navi 2060 görsün yeter deniyordu. yinede nvidia mimarisi hala çok üstün





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rennes10 -- 12 Haziran 2019; 2:19:24 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

M
Madnessisme
Konu Sahibi

2 hafta (572 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Rennes10

yanlış değilsem asusun 2070 modelleri oyunlarda 225w çekiyor. bu 2070 185w ön kabülu biraz firmanın pazarlama yeteneğinin ürünü. hala biraz fazla çekse de rakibine göre bariz fiyat ve performans üstünlüğü var. neredeyse 1080ti gücüne yaklaştılar. 2 ay önce bile 1080 olsun hatta navi 2060 görsün yeter deniyordu. yinede nvidia mimarisi hala çok üstün
Overclocklu olduğu için 225. Techpowerupta duz 2070i maksimum 200 watt çekiyor diyor. 225 çekse de fark etmez 7 nmde 2070 seviyesindeki kartta 160a iner
1080 olsun 2060 olsun dediğiniz kart hangisi?





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: dreamermen

Bu mesaja 2 cevap geldi.

R
Rennes10
2 hafta (106 mesaj)
navi 2060a yaklaşsın yeter deniyordu. performans olarak beklentiyi aştılar ama nvidia mimarisi hala çok üstün. tdp yine orta karar ben asıl navi fiyatını beğenmedim. açıkçası ben kartın kaç nm olduğuyla ilgilenmem. ben tdp ye, güce ve fiyata bakarım. ileride şu olur bu olur bilinmez. ben almak üzere karşılaştırdığım kartların nm sine değil bugünkü tdp sine - fiyatına -ses durumuna ve gücüne bakmak zorundayım. tdpler yakın. şu fiyat-güç durumuyla navi 5700xt önde. nvidianın 7nm inmesi için 2020 sonu diyorlar. belki o zamana kadar amd bu yeni mimariyi daha da geliştirecek bilemeyiz. ben bugün önümdeki seçeneklere baktığımda 5700xt önde görünüyor bana tüketici olarak. 2060a 2070e rakip gelsin tdp si yakın fiyatı daha uygun olsun deniyordu oldu. rekabet geldi bir miktar. istediğimiz kadar olmasa da gelişme var. amd ekran kartı üretimini ben bu işi beceremiyorum diye komple bıraksa nvidia bizi oyar





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rennes10 -- 12 Haziran 2019; 2:52:27 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Madnessisme

M
Madnessisme
Konu Sahibi

2 hafta (572 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Rennes10

navi 2060a yaklaşsın yeter deniyordu. performans olarak beklentiyi aştılar ama nvidia mimarisi hala çok üstün. tdp yine orta karar ben asıl navi fiyatını beğenmedim. açıkçası ben kartın kaç nm olduğuyla ilgilenmem. ben tdp ye, güce ve fiyata bakarım. ileride şu olur bu olur bilinmez. ben almak üzere karşılaştırdığım kartların nm sine değil bugünkü tdp sine - fiyatına -ses durumuna ve gücüne bakmak zorundayım. tdpler yakın. şu fiyat-güç durumuyla navi 5700xt önde. nvidianın 7nm inmesi için 2020 sonu diyorlar. belki o zamana kadar amd bu yeni mimariyi daha da geliştirecek bilemeyiz. ben bugün önümdeki seçeneklere baktığımda 5700xt önde görünüyor bana tüketici olarak. 2060a 2070e rakip gelsin tdp si yakın fiyatı daha uygun olsun deniyordu oldu. rekabet geldi bir miktar. istediğimiz kadar olmasa da gelişme var. amd ekran kartı üretimini ben bu işi beceremiyorum diye komple bıraksa nvidia bizi oyar
Rx 570 gibi kartlar iyi çıktı ama güç olayını duzeltmeleri gerek. En sasirdigim kart gtx 1650 oldu. 570ten %20 bazen %10 yavaş olmasına rağmen güç girişi yok.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Madnessisme -- 12 Haziran 2019; 2:28:28 >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: dreamermen



H
Humboldt
2 hafta (7519 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Rennes10

navi 2060a yaklaşsın yeter deniyordu. performans olarak beklentiyi aştılar ama nvidia mimarisi hala çok üstün. tdp yine orta karar ben asıl navi fiyatını beğenmedim. açıkçası ben kartın kaç nm olduğuyla ilgilenmem. ben tdp ye, güce ve fiyata bakarım. ileride şu olur bu olur bilinmez. ben almak üzere karşılaştırdığım kartların nm sine değil bugünkü tdp sine - fiyatına -ses durumuna ve gücüne bakmak zorundayım. tdpler yakın. şu fiyat-güç durumuyla navi 5700xt önde. nvidianın 7nm inmesi için 2020 sonu diyorlar. belki o zamana kadar amd bu yeni mimariyi daha da geliştirecek bilemeyiz. ben bugün önümdeki seçeneklere baktığımda 5700xt önde görünüyor bana tüketici olarak. 2060a 2070e rakip gelsin tdp si yakın fiyatı daha uygun olsun deniyordu oldu. rekabet geldi bir miktar. istediğimiz kadar olmasa da gelişme var. amd ekran kartı üretimini ben bu işi beceremiyorum diye komple bıraksa nvidia bizi oyar
5700 229 $
5700xt 309$ gibi olsaydı peynir ekmek olurdu.

2060 ı satıp 5700 alırdım :)





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


E
emirhanayh
2 hafta (312 mesaj)
Bence watt olayina fazla takmamak lazim cünku founders edition disinda asiri isinan kart ne amdde ne nvidiada gormedim sogutmalar asiri iyilesti eski 4890 kullanicisiydim 90 derece o zamanlar normal geliyordu simdiki strix edition kartim 60i gectiginde kasa kapagini acip fanlarda bi sikinti olup olmadigina bakiyorum demeye calistigim sey bi kart 80 dereceyi gecmiyorsa sikinti yoktur.Bence elestirmemiz gereken sey mimarileri degil fiyatlari.





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


A
Alper#
2 hafta (2078 mesaj)
Aradaki fark aylık elektrik tüketimine maksimum 4-5 lira fark eder. Sıkıntı fiyatları oldu. Daha ucuz beklerken pahalı geldiler.

300 dolara filan bekliyorduk





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


M
Mutlak.Sıfır
2 hafta (5011 mesaj)
Yav he he.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

M
Madnessisme
Konu Sahibi

2 hafta (572 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Mutlak.Sıfır

Yav he he.
Her şey ortada hala yav he he diyorsunuz





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: dreamermen

Bu mesaja 1 cevap geldi.

M
Mutlak.Sıfır
2 hafta (5011 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Madnessisme

Her şey ortada hala yav he he diyorsunuz

Alıntıları Göster
Yav bir git kardeş güldürme beni ya, arada 25-40 watt var üstelik 5700 xt yayınlanan Amd verilerine göre daha iyi perfoemans gösteriyor, Amd'nin zamanla sürücülerle performansını gözle görünür şekilde artırdığı da ortada, bütün artı yönler Amd lehine olnasına karşın sadece ufak bir elektrik farkına takılmak bana göre tam bir fanboy işi. Açın açın böyle konular forumda kimin ne bildiğini ya da bilmediğini görelim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mutlak.Sıfır -- 12 Haziran 2019; 12:20:26 >


W
Wer0
2 hafta (377 mesaj)
amd kartları satarken, sisteme takıldıktan sonra stabilite sorunu olmasın diye voltajı kökleyip satıyor. bundan dolayı 225w tüketiyor o kart. undervolt uygulandıktan sonra 180-190w ın üstüne çıkmıyor, ki gerçek tdp değerleri aslında bunlar. ayrıca bu tdp olayı niye bu kadar insanları geriyor anlamıyorum. aylık faturana 2-3 bilemedin 5 lira fazla yansıyor. ilginç gerçekten. ayrıca 7nm olsa ne olur olmasa ne olur? senin oyun veya grafik performansını nanometre değeri mi belirliyor yoksa gpu gücü mü? çok saçma sapan şeylere takılıyosunuz. ayrıca nvidia da tdp değerlerini yavaştan arttırıyor. bkz. 1070 ve 2070, 1080 ve 2080. 35W arttırmalara gitti. iyi performans istiyorsan bazı şeylerden feragat edeceksin. yani işin özüne gelirsek nanometre; tdp, gpu gücü gibi şeylerde karta çağ atlatmıyor. yukarda 980ti vs 1070 demişsiniz de o olayın nanometre ile alakası yok. mimari değişti. yani yorum yapın ama sallaya sallaya değil de azıcık mantık yürüterek yorum yapın.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wer0 -- 12 Haziran 2019; 13:14:29 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

L
Luke Neil
2 hafta (216 mesaj)
190-225w arası aylık 1.5 lira bile oynamaz kolay kolay. O da günde 3-4 saat kesintisiz oynayacaksınız o zaman 1.5 lira falan fark oluyor. Elektrik bu kadar pahallı bir şey olsaydı 2000W buzdolaplarımızı açamazdık


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Wer0

W
Wer0
2 hafta (377 mesaj)
vallahi ya çok tilt olmaya başladım bu tdpcilere. adam utanmasa misafir gelince çok elektrik çekiyor diye evinde TV açmayacak. Allah bilir bu arkadaş pc nin çektiği elektriğin tv nin çektiğinin 1/4’ü kadar olduğunu bilmiyordur. bu ne para hırsıdır arkadaş. anlamadım gitti.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wer0 -- 12 Haziran 2019; 13:46:20 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

-
-erna-
2 hafta (5807 mesaj)
5700xt ve 5700 kartları bence biraz pahalı olmuş ama onun yanında piyasada rekabet olması açısından gayet güzel kartlar oldu. 50-100dolar arasında daha ucuz olsaydı o zaman piyasayı altüst ederlerdi ama şu haliyle de iyiler bence. Amd vga tarafında hala geride şu anlık. O sebeple biraz daha mimariyi oturtmaları gerekiyor. Ama doğru yolda gittikleri bu mimariden anlaşılıyor. Zen mimarisi ile altyapının temelinin önemini az çok kavramışlar bence. Son olarak bir daha 1500dolarlık tek gpu'lu kart görmememiz dileğiyle.




N
nightsniffer
2 hafta (3710 mesaj)
Burada navilerin çok savunulacak yanı yok. En azından 5700 pro'yu max 279 USD gibi bir fiyattan vermeleri lazımdı 5700XT de 399 USD olsun. Şu andaki durumda AMD de fahiş fiyatlar konusunda Nvidia'ya uyarak aç gözlülük yapmış durumda. Ha yine f/p olarak bir tık daha iyi ama sadece bir tık, daha fazla değil. O kadar. Durum bu olunca isteyen gider alır ama kimse forumda "rekabet geldi AMD sayesinde, AMD'nin varlığı oyunculara yaradı, Amd rekabet edebiliyor diye teknoloji daha fazla gelişiyor" diyemez.





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


M
Madnessisme
Konu Sahibi

2 hafta (572 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Wer0

vallahi ya çok tilt olmaya başladım bu tdpcilere. adam utanmasa misafir gelince çok elektrik çekiyor diye evinde TV açmayacak. Allah bilir bu arkadaş pc nin çektiği elektriğin tv nin çektiğinin 1/4’ü kadar olduğunu bilmiyordur. bu ne para hırsıdır arkadaş. anlamadım gitti.
Bilgisayarımda 300 watt yiyen 94 derecede çalışan bir mikrotrafo istemiyorum. Bunlar extrem degerler. Bu devirde tasarruf önemli Bkz. 290x
Aynı şey gtx480 için de geçerli





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Madnessisme -- 12 Haziran 2019; 15:36:59 >


_____________________________

Eski kullanıcı adı: dreamermen

Bu mesaja 1 cevap geldi.