Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
33
Cevap
3854
Tıklama
18
Öne Çıkarma
64 milyon aracı tehlikeye atacağı için 2G ve 3G şebekelerinin fişi çekilemiyor: Peki neden?
M
2 hafta (9751 mesaj)
Moderatör
Konu Sahibi

64 milyon aracı tehlikeye atacağı için 2G ve 3G şebekelerinin fişi çekilemiyor: Peki neden?
Avrupa genelinde yeni nesil 5G ve gelecekteki 6G bağlantılarına yer açmak için 2G ve 3G şebekeleri birer birer kapatılıyor. Ancak bu konuda önemli bir gelişme yaşandı. Avrupa Komisyonu için hazırlanan bir rapor, eski şebekelerin devre dışı bırakılmasının sürücüler için ciddi güvenlik riskleri oluşturabileceği gerekçesiyle operatörlere kapatma sürecini yavaşlatmaları yönünde tavsiyede bulundu.



Ayrıca Bkz.iPhone üreticisinden Tesla Model Y'ye rakip: 578 km menzilli Foxtron Cavira tanıtıldı



Kararın arkasındaki en kritik etken araçlarda bulunan ve kaza anında hayat kurtaran eCall sistemi. AB mevzuatına göre 2018'den itibaren üretilen araçlarda zorunlu olan bu sistem, kaza durumunda otomatik olarak 112 acil servisi arıyor ve aracın konumunu GPS üzerinden paylaşıyor. Ancak bu hayati sistem 2G ve 3G şebekelerine bağımlı durumda.



64 milyon aracı tehlikeye atacağı için 2G ve 3G şebekelerinin fişi çekilemiyor: Peki neden?



Sadece araçları etkilemiyor



Şebekelerin kapatılması halinde Avrupa yollarındaki yaklaşık 64 milyon otomobilin araç içi acil çağrı sistemi devre dışı kalacak. Hepsi bununla sınırlı değil. 2G ve 3G'nin kapatılması sadece otomobilleri değil, günlük yaşamın birçok alanını da etkileyebilir. Asansörlerin acil yardım butonları, eski nesil ödeme terminalleri (POS cihazları) ve dijital elektrik sayaçları hala bu şebekeler üzerinden çalışıyor.



64 milyon aracı tehlikeye atacağı için 2G ve 3G şebekelerinin fişi çekilemiyor: Peki neden?
Avrupa Komisyonu için hazırlanan çalışma, araçlardaki eCall gibi acil çağrı sistemlerinin işlevsiz kalmasını önlemek amacıyla üye devletlere, en az bir devre anahtarlamalı şebekeyi 2030'a kadar açık tutmalarını önerdi. Bu da 2G ve 3G'nin tamamen devre dışı bırakılmasının yaklaşık dört yıl daha erteleneceği anlamına geliyor.




Kaynak:https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/library/eu-study-informs-ecall-service-gaps-2g3g-networks-shut-down

 Haberi Portalda Gör

ne olursa olsun 2g kapatılmamalı. 3g uyumlu cihazlar otomatik olarak 2g'ye de uyumlu zaten. 2g'nin menzili çok geniş, dağda bayırda hayat kurtarır.
Yoruma Git
İsmini Vermek İstemeyen Halil - 2 hafta +39
diğer bandları anlarım ama 2g menzili çok geniş.Doğal afet sırasında imdadımıza yetişecek olan 2g bandıdır.
Yoruma Git
Richard Parker - 2 hafta +18
4g doğası gereği araya 3 5 kat kalın beton girince çekmiyor bunu da eklemek gerek
Yoruma Git
msahincelen - 2 hafta +11
M
2 hafta (213 mesaj)
Teğmen

4g doğası gereği araya 3 5 kat kalın beton girince çekmiyor bunu da eklemek gerek



Bu mesaja 2 cevap geldi.
C
2 hafta (316 mesaj)
Yüzbaşı

Türkiye de çok fark yaratmaz…



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

N
2 hafta (1257 mesaj)
Binbaşı

En basitinden asansörde hala çekmiyor



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

M
2 hafta (263 mesaj)
Yüzbaşı

5G daha performanslı ya...



Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @msahincelen
W
2 hafta (1404 mesaj)
Binbaşı

Madem ecall hatlarını etkilecek o zaman 2G 2030 da kapatılsın ama 3G nin 2040 a ertelenmesi gerekir




İ
2 hafta (200 mesaj)
Teğmen

ne olursa olsun 2g kapatılmamalı. 3g uyumlu cihazlar otomatik olarak 2g'ye de uyumlu zaten. 2g'nin menzili çok geniş, dağda bayırda hayat kurtarır.




B
2 hafta (82 mesaj)
Çavuş

2 g de 3 g de 4 g de en kısa sürede kapatılmalı ve bu bandlar 5g yi daha verimli yapmak için kullanılmalı hıza ihtiyac var sinyal gürültüsüne ihtiyac yok




M
2 hafta (3757 mesaj)
Yarbay

yeni masraf kapısı yolda. bahsedilen tüm cihazların 4g 5g 6g'si için sırayla ürünler tasarlanıp satılacak demektir. :)) yonga üretici hisseleri almak lazım.




R
2 hafta (9491 mesaj)
Yarbay

diğer bandları anlarım ama 2g menzili çok geniş.Doğal afet sırasında imdadımıza yetişecek olan 2g bandıdır.



P
2 hafta (10146 mesaj)
Yarbay

3g kapatılmalı ve 2g sadece M2M için 5 MHz açık tutulmalıdır.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi power-pc -- 3 Haziran 2026; 0:1:22 >

W
2 hafta (4227 mesaj)
Binbaşı

Arabaları falan geçtim eski tuşlu telefonlar da iptal olur. Nostalji ayağına çekmecede duranlar vardı. Şebeke de almazlar artık.



T
2 hafta (187 mesaj)
Teğmen

Safi hız için bütün alt frekanslar kapatılarak sinyal gürültüsü/kirliliği engellenmeli, sadece konuşma için evdeki modemlerden varsayılan olarak ücretsiz basitçe konuşma için bir bant genişliği ve frekans ayarlanabilir herkesin kullanabileceği (vowifi gibi) dışarda doğada yerel baz istasyonu olmadığı durumlarda uydu bağlantısıyla acil görüşme sağlanabilir, artık yeni nesil amiral gemisi telefonlarda uydu bağlantısı opsiyonu var. Kısaca görev dağılımı yapılırsa afet durumlarında bir türe şok yüklenme gibi durumlar da olmaz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

-
2 hafta (9643 mesaj)
Yarbay

3G zaten 4-5 yıla gidici, telefonların ömrü bitiyor. Ama 2G temel iletişim olarak halen daha ihtiyaç ve öyle olmaya da devam edecek, temiz sıkıntısız ses ve sms iletişimi için gerekli. Tıpkı atm lerin XP kullanması gibi. 2G de hiç iptal olmamalı.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -OFLU- -- 3 Haziran 2026; 4:32:50 >


S
2 hafta (4186 mesaj)
Binbaşı

Geçiş için süre verilmiş



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

M
2 hafta (2911 mesaj)
Binbaşı

2G yi kapatmak çeşitli krizleri öngörüsüzlüktür.



F
2 hafta (2126 mesaj)
Yüzbaşı

4g pili en verimli kullananı. 3g den de 5g den dr daha iyi o konuda.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @manqouzx
S
2 hafta (18123 mesaj)
Yarbay

Starlink gibi 2G-3G-4G uydudan verilse çok harika olurdu. Ondan sonra şebekeler kapatılabilir. Uzayda yer derdi yok.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
2 hafta (1480 mesaj)
Binbaşı

Köy Yolunda 3G olmasa nasıl şarkı çalacak nasıl maps çalışacak zaten hat kopuyor sapagı kaçırıyoruz


Bu mesaja 2 cevap geldi.
S
2 hafta (1480 mesaj)
Binbaşı

Tr de Olmaz


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @sniper23