| ne olursa olsun 2g kapatılmamalı. 3g uyumlu cihazlar otomatik olarak 2g'ye de uyumlu zaten. 2g'nin menzili çok geniş, dağda bayırda hayat kurtarır. |
| diğer bandları anlarım ama 2g menzili çok geniş.Doğal afet sırasında imdadımıza yetişecek olan 2g bandıdır. |
| 4g doğası gereği araya 3 5 kat kalın beton girince çekmiyor bunu da eklemek gerek |
| 4g doğası gereği araya 3 5 kat kalın beton girince çekmiyor bunu da eklemek gerek |
| Türkiye de çok fark yaratmaz… |
| En basitinden asansörde hala çekmiyor |
| 5G daha performanslı ya... |
| Madem ecall hatlarını etkilecek o zaman 2G 2030 da kapatılsın ama 3G nin 2040 a ertelenmesi gerekir |
| ne olursa olsun 2g kapatılmamalı. 3g uyumlu cihazlar otomatik olarak 2g'ye de uyumlu zaten. 2g'nin menzili çok geniş, dağda bayırda hayat kurtarır. |
| 2 g de 3 g de 4 g de en kısa sürede kapatılmalı ve bu bandlar 5g yi daha verimli yapmak için kullanılmalı hıza ihtiyac var sinyal gürültüsüne ihtiyac yok |
| yeni masraf kapısı yolda. bahsedilen tüm cihazların 4g 5g 6g'si için sırayla ürünler tasarlanıp satılacak demektir. :)) yonga üretici hisseleri almak lazım. |
| diğer bandları anlarım ama 2g menzili çok geniş.Doğal afet sırasında imdadımıza yetişecek olan 2g bandıdır. |
| 3g kapatılmalı ve 2g sadece M2M için 5 MHz açık tutulmalıdır. |
| Arabaları falan geçtim eski tuşlu telefonlar da iptal olur. Nostalji ayağına çekmecede duranlar vardı. Şebeke de almazlar artık. |
| Safi hız için bütün alt frekanslar kapatılarak sinyal gürültüsü/kirliliği engellenmeli, sadece konuşma için evdeki modemlerden varsayılan olarak ücretsiz basitçe konuşma için bir bant genişliği ve frekans ayarlanabilir herkesin kullanabileceği (vowifi gibi) dışarda doğada yerel baz istasyonu olmadığı durumlarda uydu bağlantısıyla acil görüşme sağlanabilir, artık yeni nesil amiral gemisi telefonlarda uydu bağlantısı opsiyonu var. Kısaca görev dağılımı yapılırsa afet durumlarında bir türe şok yüklenme gibi durumlar da olmaz. |
| 3G zaten 4-5 yıla gidici, telefonların ömrü bitiyor. Ama 2G temel iletişim olarak halen daha ihtiyaç ve öyle olmaya da devam edecek, temiz sıkıntısız ses ve sms iletişimi için gerekli. Tıpkı atm lerin XP kullanması gibi. 2G de hiç iptal olmamalı. |
| Geçiş için süre verilmiş |
| 2G yi kapatmak çeşitli krizleri öngörüsüzlüktür. |
| 4g pili en verimli kullananı. 3g den de 5g den dr daha iyi o konuda. |
| Starlink gibi 2G-3G-4G uydudan verilse çok harika olurdu. Ondan sonra şebekeler kapatılabilir. Uzayda yer derdi yok. |
| Köy Yolunda 3G olmasa nasıl şarkı çalacak nasıl maps çalışacak zaten hat kopuyor sapagı kaçırıyoruz |
Ayrıca Bkz.iPhone üreticisinden Tesla Model Y'ye rakip: 578 km menzilli Foxtron Cavira tanıtıldı
Kararın arkasındaki en kritik etken araçlarda bulunan ve kaza anında hayat kurtaran eCall sistemi. AB mevzuatına göre 2018'den itibaren üretilen araçlarda zorunlu olan bu sistem, kaza durumunda otomatik olarak 112 acil servisi arıyor ve aracın konumunu GPS üzerinden paylaşıyor. Ancak bu hayati sistem 2G ve 3G şebekelerine bağımlı durumda.
Sadece araçları etkilemiyor
Şebekelerin kapatılması halinde Avrupa yollarındaki yaklaşık 64 milyon otomobilin araç içi acil çağrı sistemi devre dışı kalacak. Hepsi bununla sınırlı değil. 2G ve 3G'nin kapatılması sadece otomobilleri değil, günlük yaşamın birçok alanını da etkileyebilir. Asansörlerin acil yardım butonları, eski nesil ödeme terminalleri (POS cihazları) ve dijital elektrik sayaçları hala bu şebekeler üzerinden çalışıyor.
Kaynak:https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/library/eu-study-informs-ecall-service-gaps-2g3g-networks-shut-down
Haberi Portalda Gör