Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 2 mobil kullanıcı
141
Cevap
0
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: 50cc SCOOTER FİKİRLEŞME PLATFORMU (2. sayfa)

G gidakontrol
geçen yıl (2139 mesaj)
aliniyor,hgs etiketi aldim ben





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


V volkan_efe
geçen yıl (1057 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: oquzdag

Sizin köprüden geçerken ceza yememiş olmanız ayrı konu.
Bankadan 50cc plakasına motosiklet hgs si alınabiliyormu? Mevzu bu? Çünkü 50 cc ler moped geçiyor

Alıntıları Göster
Hocam iki farklı konu var yazdığınızda,

Köprüden geçmek 50cc lere yasak ve polis geçenleri çevirip ceza mı kesiyor ?

Bu motorlara HGS alamıyorsun o nedenle geçerken plakana kaçak geçiş cezası yazarlar mı?

yani niye ve hangi koşulda köprğden geçerken ceza yemesi gerekiyordu...




V volkan_efe
geçen yıl (1057 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Expungee

Yok est. o yüzden buradayız:)

Ruhsatı var evet.
3 yılda bir muayeneye giriyor.
2.el alırken noter satışı sigortasız yapılabiliyor. borç ve haciz kontrolü yapılıyor sadece noterde satışta.

Alıntıları Göster
4 yıldır motorsiklet kullanıyorum, kullanma sebebim ekonomik ulaşım ve park sorunu olmaması .

A2 ehliyetim var, son olarak 150 cc kullanıyordum, sattım :( (ekonomik sebepler)

50 cc yi ilk defa bu kadar detaylı öğrendim, keşke daha önce bunları biliyor olsaydım...

Motor kullanıyorum diye yılda sadece 500 TL sigorta 100 TL mtv, toplam 600 TL ödüyorum. dediğim gibi beklentim beni götürsün ve arıza yapıp ortada bıkarmasın, hız , gösteriş yapmak niyetini çoktan geçtim....

600 TL benim için 20 depo yakıt demek o da 3.000 km yol yapmak demek , ben bu kadar yılda kullanmıyorum ki :)
onu da geçtim 5 yıl kullansam zaten 3.000 TL sigorta vergi parası yapıyor, 5 yıl sonra 3.000 e de satarım olur biter... yine zarar etmem...

o nedenle 50cc hacmine çekimser olmakla birlikte ciddi ciddi ilgileniyorum, bugün hatta gidip kanuni torando muydu neydi bir enjeksiyonlu modeli var ona bakıcam.

kisbee 10.000 TL olmuş bu arada , yani bu talep fazlası olduğunu gösteriyor...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

E Expungee
geçen yıl (617 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: volkan_efe

4 yıldır motorsiklet kullanıyorum, kullanma sebebim ekonomik ulaşım ve park sorunu olmaması .

A2 ehliyetim var, son olarak 150 cc kullanıyordum, sattım :( (ekonomik sebepler)

50 cc yi ilk defa bu kadar detaylı öğrendim, keşke daha önce bunları biliyor olsaydım...

Motor kullanıyorum diye yılda sadece 500 TL sigorta 100 TL mtv, toplam 600 TL ödüyorum. dediğim gibi beklentim beni götürsün ve arıza yapıp ortada bıkarmasın, hız , gösteriş yapmak niyetini çoktan geçtim....

600 TL benim için 20 depo yakıt demek o da 3.000 km yol yapmak demek , ben bu kadar yılda kullanmıyorum ki :)
onu da geçtim 5 yıl kullansam zaten 3.000 TL sigorta vergi parası yapıyor, 5 yıl sonra 3.000 e de satarım olur biter... yine zarar etmem...

o nedenle 50cc hacmine çekimser olmakla birlikte ciddi ciddi ilgileniyorum, bugün hatta gidip kanuni torando muydu neydi bir enjeksiyonlu modeli var ona bakıcam.

kisbee 10.000 TL olmuş bu arada , yani bu talep fazlası olduğunu gösteriyor...

Alıntıları Göster
Abi net olarak cevabı bu aslında. Yurtdışından döndüğümde bir gazla istanbulda araç aldım sıfır. yaptığım masraf bir yana 3 sene de 4000km yaptım yarısı memlekete uzun yoldu. ve mavi olan araba artık tozdan kahverengiye dönüşmüştü.

sonra motor alayım dedim fıtı fıtı giderim. istanbul trafiğini de çözdük az çok. gittim bir kursa toplamda ehliyet her şey dahil 2400 tl dedi, honda msx alıcaktım 13.000 tl de oydu. dedim ki bir de kask mont falan .. ben arabalık oluyorum. kursta 3 ders gösterdi. biri motorun debriyajı, biri denge, diğeri de sınav parkuru çalışması. dedim ki geçemeyiz abi 10 km bile motor sürmedim 8 saatte.

ortalama yaptığım hız kaç 70-80. malum istanbul deli trafik. 50cc'ler de limitör söktürünce yapıyormuş diye okudum. e baktım mtv yok, sigorta yok, ehliyet masrafı yok. direkt 4-5 bin lira cebimde kaldı. bir de çinli olmasın istedim şöyle batılı adam gibi bir marka olsun. pejoyu bulduk işte.

ya şu an gittiğim yerde ulan nereye bırakcaz şimdi bu mereti demiyorum ya da garip yol ortası trafiklerine maruz kalmıyorum.
20 km'se 20-30 dk sonra ordayım diyorum zaman kazanıyorum.

ha tüm bunları yaparken bir şeyden feda etmem gerekiyor o da canım. o yüzden de güvenli sürüyorum. ekstra atraksiyonlara girmiyorum. gerke de yok zaten trafik bize pek yok. :)

valla ehliyet almayı hiç düşünmüyorum. şu an keyfim yerinde :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

V volkan_efe
geçen yıl (1057 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Expungee

Abi net olarak cevabı bu aslında. Yurtdışından döndüğümde bir gazla istanbulda araç aldım sıfır. yaptığım masraf bir yana 3 sene de 4000km yaptım yarısı memlekete uzun yoldu. ve mavi olan araba artık tozdan kahverengiye dönüşmüştü.

sonra motor alayım dedim fıtı fıtı giderim. istanbul trafiğini de çözdük az çok. gittim bir kursa toplamda ehliyet her şey dahil 2400 tl dedi, honda msx alıcaktım 13.000 tl de oydu. dedim ki bir de kask mont falan .. ben arabalık oluyorum. kursta 3 ders gösterdi. biri motorun debriyajı, biri denge, diğeri de sınav parkuru çalışması. dedim ki geçemeyiz abi 10 km bile motor sürmedim 8 saatte.

ortalama yaptığım hız kaç 70-80. malum istanbul deli trafik. 50cc'ler de limitör söktürünce yapıyormuş diye okudum. e baktım mtv yok, sigorta yok, ehliyet masrafı yok. direkt 4-5 bin lira cebimde kaldı. bir de çinli olmasın istedim şöyle batılı adam gibi bir marka olsun. pejoyu bulduk işte.

ya şu an gittiğim yerde ulan nereye bırakcaz şimdi bu mereti demiyorum ya da garip yol ortası trafiklerine maruz kalmıyorum.
20 km'se 20-30 dk sonra ordayım diyorum zaman kazanıyorum.

ha tüm bunları yaparken bir şeyden feda etmem gerekiyor o da canım. o yüzden de güvenli sürüyorum. ekstra atraksiyonlara girmiyorum. gerke de yok zaten trafik bize pek yok. :)

valla ehliyet almayı hiç düşünmüyorum. şu an keyfim yerinde :)

Alıntıları Göster


Bravo valla sana, ben keşke bu yazışmaları 2017 de yapsaymışım...

Ehliyetim var ama bu araçları kullanmam, BENİM İÇİN çok mantıklı olurdu.... Kısmet ...




V volkan_efe
geçen yıl (1057 mesaj)
Dün Yuki Enzo baktım 6.200 TL 9 taksit Kredi kartına, 200 TL plaka masrafı varmış, karbüratörlü olmasa hemen almıştım, resmen 125 lik kadar büyük ve alımlı bir motor...
Hemen yanında Arora Vesta vardı, Enjeksiyonlu motor varmış fiyatı 7.250 TL, bu olmaz dedim, kasa aynı honda spacy ama fiyat çok mantıksız

Ardından Kanuni Trodon bakmaya gittim, bayide motor yok, 6.500 TL fiyat verdi ama göremedim...
SYM Orbit 2 50 lik baktım o da gayet güzel,

yani kasa olarak 50 likler de gayet güzel görseli olan modeller var, Kanuni yi gördükten sonra karar vericem ne alacağıma...




N nemesis-83
geçen yıl (266 mesaj)
50cc neos 2 zamanlı önerir misiniz? bulunduğum yer yokuşu fazla olan bir yer. herkes çok yakar diyor ama çinli scooterlerden de mi çok yakar. kullanan bilen varsa yardımcı olsun bana




M muratoto
geçen yıl (3868 mesaj)
Merhaba. 50 cc scooter motor düşünenler neleri dikkate almalı sizce. Okuduğum kadarıyla en az 12 inch olmalı deniyor bu doğrumudur. Başka ne gibi kriterler önemli kullanım açısından. İri ama hafif olması iyimidir. Yani güncel olarak hangi 50 cc motorları tavsiye edersiniz.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muratoto -- 13 Ekim 2019; 20:52:9 >


V volkan_efe
geçen yıl (1057 mesaj)
Arkadaşlar,

Kanuni Trodon 50 cc Enjeksiyonlu olduğu için mantıklı buldum.

Sizlerde fikri olan varmı ?

Kullanan, etrafında kullanan varmıdır ?

Lütfen fikir paylaşın....




M muratoto
geçen yıl (3868 mesaj)
Arkadaşlar merhaba. Peugeot Kisbee ve Sym Orbit Arasında kalsaydınız hangini alırdınız. İkiside 50cc olması dışında kayda değer bir fark varmı.

http://www.peugeotscooters.com.tr/modeller/kisbee

http://www.sym-tr.com/urunler/maxi-scooter/orbit-50/


Bu mesaja 1 cevap geldi.

V volkan_efe
geçen yıl (1057 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: muratoto

Arkadaşlar merhaba. Peugeot Kisbee ve Sym Orbit Arasında kalsaydınız hangini alırdınız. İkiside 50cc olması dışında kayda değer bir fark varmı.

http://www.peugeotscooters.com.tr/modeller/kisbee

http://www.sym-tr.com/urunler/maxi-scooter/orbit-50/
kisbe enjensiyonlu, Orbit karbüratörlü diye biliyorum

hem 2019 itibari ile karbüratörlülerin ülkemize artık gelmemesi
hem yakıt tüketiminin enjeksiyonda daha az olması
hem de çevreye verdiği hava kirliliği açısından Enjeksiyonlu modellere bakman (kişisel görüşüm) daha mantıklı geliyor.

Ben bütçe olarak 10.000 tl seviyelerine çıkamadığım için kanuni trodon bakıyorum, bu da yerli ve tam enjeksiyonlu bir 50cc

tabiki kisbe kadar 2. el piyasası yoktur ama bu iş bütçe meselesi oluyor biraz da :(


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M muratoto
geçen yıl (3868 mesaj)
Hocam aslında bende uygun bir motor bakıyordum bu bütçeye çıkma taraftarı değildim ama biraz forumları okuyunca buralara kadar geldik. Trodona bende bakmıştım ama lastikler 10 inch diye vazgeçmiştim. Motorsiklet forumlarında büyük ebat daha kullanışlı olduğunu yazmışlar genelde. Yuki Enzo baktım iri olması sebebiyle fiyatıda uygun aslında ama net bilgiler edinemedim. Hadi Çin malı olmasın derken geriye üç motor kalıyor Orbit Kısbee ve Neos. Bende bu durumda Sym Orbit ile Peugeot Kısbee arasında kaldım ama arada yine yaklaşık ikibin TL gibi fark var. Yani bu Kısbee aradaki farka değermi emin olamadım. Şöyle beş altı bine istediğimiz gibi bi motor bulabilseydik çokda iyi olurdu.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @volkan_efe

V volkan_efe
geçen yıl (1057 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: muratoto

Hocam aslında bende uygun bir motor bakıyordum bu bütçeye çıkma taraftarı değildim ama biraz forumları okuyunca buralara kadar geldik. Trodona bende bakmıştım ama lastikler 10 inch diye vazgeçmiştim. Motorsiklet forumlarında büyük ebat daha kullanışlı olduğunu yazmışlar genelde. Yuki Enzo baktım iri olması sebebiyle fiyatıda uygun aslında ama net bilgiler edinemedim. Hadi Çin malı olmasın derken geriye üç motor kalıyor Orbit Kısbee ve Neos. Bende bu durumda Sym Orbit ile Peugeot Kısbee arasında kaldım ama arada yine yaklaşık ikibin TL gibi fark var. Yani bu Kısbee aradaki farka değermi emin olamadım. Şöyle beş altı bine istediğimiz gibi bi motor bulabilseydik çokda iyi olurdu.
Alana kadar fiyatına bakıyoruz, aldıktan sonra üzün süre kullanman için yakıt tüketiminden, parça arızası ve masraflarından ve tabiki 2. elinden memnun kalman lazım.

Bu şartlarda Yuki enzo çin modelleri içerisinde daha mantıklı gibi geliyor bana (enjeksiyonlu değil ) ikinci eli nisbeten var,

Kanuni daha yeni çıkmış ve ilanlarda gördüğüm kadarı ile 2. eli yok gibi, hatta bayilerde sıfır da yok, alacaksan sipariş verelim diyorlar

böyle yaşadıkların ve bayiler nedeniyle insan mecbur kalıyor, gidip kisbe yada orbit alıyor...

bu kanuni yi hiç anlamadım mesela, ümraniye de bayilerinde motor yok :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.

M muratoto
geçen yıl (3868 mesaj)

V volkan_efe
geçen yıl (1057 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: muratoto

Konusu var bi incele istersen.

https://forum.donanimhaber.com/yerli-uretim-kanuni-trodon-50-banttan-indi-iste-fiyati-ve-ozellikleri--138011457
valla hemen baktım, daha önce arama da yaptım ama bulamamıştım bu sayfayı , teşekkür ederim.

yorumlar tamamen aşağılama ve dalga geçme üzerine... klasik türk tipi kahve kültürü geyik yapanlar yazmış...

bir tane kullanıcı bir mesaj yazmış o da devamında hiçbir şey yazmamış... yazdım bende yorum ve bilgi istedim inşallah yazar birşeyler...





H hayati54
geçen yıl (4868 mesaj)
kanuni trodon çin değil arkadaşlar ispanya üretimi elbette çin parçaları vardır ama menşei ispanya yazıyor sorun cevap vereyim.




C CheErnesto
geçen yıl (365 mesaj)
Merhaba 50 cc motorda iki kisi binilmezmi ornegin yokus cikarmi ilk motor alicam en güçlüsu hangisidir?





< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


G gidakontrol
geçen yıl (2139 mesaj)
Ben 50 cc de iki kişi 170 kg ile yokuş çıktım. Yokuşta ilk kalkış anı haricinde sorun olmuyor





< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


V volkan_efe
geçen yıl (1057 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: muratoto

Konusu var bi incele istersen.

https://forum.donanimhaber.com/yerli-uretim-kanuni-trodon-50-banttan-indi-iste-fiyati-ve-ozellikleri--138011457
bugün 2. el 2018 model ama 2019 3. ay trafiğe çıkmış Yuki Enzo aldım, 4.000 km 'de

fiyat olarak 4.800 ye geldi.

mecidiyeköy den motoru çalıştırdım, durmadan tepeüstüne geldim, yolda 60 - 80 km hıza düz yolda hafif eğimli yolda çok rahat ulaşıyorsun, dip gaz yapmazsan 50-60 km hızla gidiyorsun, SES ve titreşim çok fazla bu nedenle 125 yada 250 lik motor konforu kesinlikle yok...

yaklaşık 30 derece eğimli bir yokuşa dipten girdim, 25 km hızla yokuşu rahatça çıktım, yani çekişi gayet iyi, gaz verince tork ile yokuşta hızlanıyor... şişme olmadı, bende 25 km hıza ulaşınca daha da zorlamadım...

eski sahibinin söylediği 27-28 tl ye dolan 1 depo ile 120-130 km yapıyormuş , bana full depo verdi o nedenle ölçüm yapmam için bu depoyu bitirmem lazım, sonra bakıcam duruma...

bu arada önde 500 ml şişe su koyacak kadar geniş ve çok derin 2 tane gözü var, 1 tane usb girişi var, arkada 32 lt çantası var benim xl kask çantaya sığdı,

fiyat ve performans olarak benim için gayet yeterli...

darısı arayıp ta karar veremeyenlerin başına...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

T tundra36
geçen yıl (401 mesaj)
merhaba mondial tab 50 alcam. tavsiye eder misiniz? bütçem 12bin max. f/p ürünü hangisi şuan? Motordan çok anlamıyorum yardımcı olursanız sevinirim.