google map tabanlı bir proje yazdım ve 900 lira bedavadan cebe indi. tam bir bedava para kaynağı |
Tek ve net bir soru: Google Play'e uygulama geliştirebilmek için Java diline hakim olmamız gerekir mi ? |
Evet |
Bende böyle bir konu açmayı planlıyordum ama pek fırsat bulamadım işlerimden dolayı, teşekkürler. |
Çok çok iyi bilmek gerekliymiş. |
Java zorunlu değil, Standart olarak C/C++ hatta Assembly kullanarak bile uygulama geliştirebilirsiniz (Android NDK) Lisansını satın alırsanız Mono sayesinde C#.NET üzerinden de uygulama geliştirmeniz mümkün; http://xamarin.com/monoforandroid |
Java çatısının full c++ karşılığı varmı ki? Ndk i pek incelemedim ama her java uygulaması c++ ile de yazılabiliyorsa benim için süper olur. |
SDK uyumluluğu konusunda bilgi verebilir misiniz ? Android üzerinde bir uygulama yazıyorum şuanda, konum tabanlı bir uygulama. SDK olarak 2.3.3 kullanıyorum. Yaptığım testlerde 2.x.x cihazlarda herhangi bir sorun çıkarmazken ICS yani 4.x versiyonların hepsinde hata verdi. Bir uygulama geliştirirken bütün versiyonları kapsayacak şekilde nasıl uygulama geliştirilebilir ? Bu konuda bilgi verebilirseniz sevinirim. |
Şahsen kullanmadım, ancak developer.android.com'da nasıl başlanılacağı, kurulumun aşamaları ve örnek uygulamalar mevcut, isterseniz şuraya bir bakın, http://developer.android.com/tools/sdk/ndk/index.html |
google playe uygulama yazmakla android yazmak farklı şeyler mi arkadaşlar. Android yazanlara bakıyorm hepsinde google playle ilgili şeyler gördüm farkı anlayamadım pek açıklarmısınız.. |
Google Play Android uygulamalarının paylaşıldığı platformdur.Apple ' ın AppStore 'u gibi. (bkz. Android Market ) |
Sagolun ilk başta bende öyle düşünmüştüm açıkcası pek bilgim yok bu konuda ama bikaç videoda anlamadıgım noktalar olunca sorma gereginde bulundum. |
Bu ise ticari amaçlarla başlamadım.Zaten bireysel geliştiriciler için fazla gelir getirecek bir kapı olacağını düşünmüyorum.Ama iyi ve popülarite kazanmış bir uygulama ile ufak çapta bir kazanç sağlanabilir diye düşünüyorum.Fakat bahsettiginiz çapta bir kazanç çok zor.Gercekten düşünülmemisi düşünmek , yeni ve farklı bir olay tutturmak herkese nasip olmuyor. |
Yeni android konunuz hayirli olsun. Arada bir buradada tartisiriz. Buyuk meblada kazanclar oyunlardan geliyor, stardart applardan degil. Cunku buyuk capli firmalar gerekli tum uygulamalari yillar once yapti. (Youtube, TODO apps, exercise apps, productivity apps vsvs...). Yaratici oyunlar iyi paralar getirir. Ornek olarak "OSMOS", ilk yil kazanci $1,000,000 civarinda tum vergilerden vede %30 Google kesintisinden sonra. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hemispheregames.osmos --- Gene yeni gelistiriciler var aramizda, onlarida parasal durumlardan haberdar edeyim. Reklamlardan kazanilan para satislardan daha coktur. (Gameloft tarzi oyununuz yoksa tabi.) Saglam bir uygulamar reklamlardan $2000 - $6000 arasi getirir rahatlikla topluca. Ornek olarak kendimi verebilirim. , hatta bir cok gelistirici, eger oyun yapiyorsaniz vede 3-4 saglam oyununuz varsa rahat rahat +$10,000 barajini gecersiniz reklamlara ayda. Oyun ici level unlockerlar vede oyun coin alimlari en cok para getirir. Onemli olan indirilme sayisi degil, kullanim sikligi. --- Bu rakalmlara bazi insanlar inanmiyor. Gene ornek olarak tanidigim bir gelistirici "Reiti" Tek ciddi oyunu olan "Robo Miner" dan tek basina +$3000 yapiyor reklamlardan ayda. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rnet.robominer&hl=en |
Eger cok yaratici degilsen veya cigir acan bir oyun yapmiyorsan, satmanin manasi yok, indirme tas catlasa 1000 olur androidde. (Appleda isler farkli ama). Reklam olayi sadece banner adsden ibaret degil. Banner ads Notification ads App icon ads Wall ads Video ads Full HTML ads Content unlocker ads Top apps CPA ads Oyun parasi karslilig ads daha uzar bu liste, appa en uygun adi bulup yerlestiriceksin. En basitinden "Angry Birds" sadece reklamalardan geciniyorlar, 10larca calisani var bu firmanin. |
Javayi yalayip yutman lazim once, bu ilk sart. Eglence ugyulamalari yapmak 2-3 gun aliyor. (Fikir/Tasarim/Grafikler/Kodlama/Deneme vsvs hepsi dahil). Oyun yapmak, bambaska birsey, 2 aydir bir oyun uzerinde ugrasiyorum. Grafik yetersizliginden vede kendimi eksik gordugumden simdilik durdurdum. Tam anlamiyla oyun motoru uzerinde calisiyorum, LibGDX frameworku uzerinde kendi frameworkumu yaratiyorum su an. Oyun yapmak ciddi anlamda 1 ayini alir en az. OYUNUN DEMOSU: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mt.android.shooter |
Güzel konu.Yazılım geliştirmeye bakamıyorum yaz diye okul başlayınca ister istemez ilgilenicem takipteyim. |
Lisede , üniversitede de hep bu soru sorulur ya"bu ne isime yariyacak" Java dilini Java olarak öğren bence ,Java uygulamalar üzerine çalışarak yani, Android programlamaya yönelik ne bilmem gerekiyor diye soruyorsan sınıf, nesne kavramlarını, nesneye dayalı tasarım olayını kapman gerekiyor öncelikle, ve gereksiz diye birsey düşünme, nerede neye ihtiyac duyacağını bilemezsin ,java'da uzun zaman oldu çalısmaya başlayalı ama Android konusunda bende yeni yeni geliştiriyorum kendimi, sana tavsiyem önce java'yi yalayip yutman, swing, applet vs. gui platformlarını da düşündüğünün tersine iyi öğrenmen gerekir çünkü ister java'da ister .Net te ister vBasic te farketmez.Android icin de aynı şey , programlama evrenseldir bence , gramer değişir, syntax değişir , paketler isimler metodlar değişir ama mantık hep aynıdır. İyi çalısmalar diliyorum |
Konunun amacı Android platformu için uygulama geliştirme konusuna yeni başlayanlara yardımcı olması için soru/cevap - paylaşım ortamı oluşturmaktır. Bu konuda bilgi sahibi arkadaşların da yardımı ile daha da genişleyecektir diye düşünüyorum.
Android hakkında..
(Bu kısım Vikipedi'den alıntıdır.)
Android, Google, Open Handset Alliance ve özgür yazılım topluluğu tarafından geliştirilen, Linux tabanlı, mobil cihaz ve cep telefonları) için geliştirilmekte olan, açık kaynak kodlu bir mobil işletim sistemidir.
Android, aygıtların fonksiyonelliğini genişleten uygulamalar yazan geniş bir geliştirici grubuna sahiptir. Android için halihazırda 250,000'den fazla uygulama bulunmaktadır. Android Market ise, Android işletim sistemi uygulamalarının çeşitli sitelerden indirilebilmesinin yanısıra, Google tarafından işletilen kurumsal uygulama mağazasıdır. Geliştiriciler, ilk olarak aygıtı, Google'ın Java kütüphanesi aracılığıyla kontrol ederek Java dilinde yazmışlardır.
Open Handset Allience, 5 Kasım 2007'de Android'i kurduğunu duyurmuştur ve ardından 34 adet donanım, yazılım ve telekom şirketi, mobil cihazlar için telif hakkı olmayan bir işletim sisteminin teknolojinin gelişimi için yararlı olduğu konusunda hemfikir olmuşlardır. 2008'de piyasaya sürüldüğünde, birçok Android İşletim Sistemi Apache free-software ve Açık Kaynak Kodu lisansıyla geliştirilmeye açık hale gelmiştir.
Android, linux çekirdeği üzerine inşa edilmiş bir mobil işletim sistemidir, bu sistemde ara katman yazılımı, kütüphaneler ve API C diliyle yazılmıştır. Uygulama yazılımları ise, Apache harmony üzerine kurulu java-uyumlu kütüphaneler ihtiva eden uygulama iskeleti üzerinden çalışır. Android, derlenmiş java kodunu çalıştırmak için dinamik çevirmeli (JIT) Dalvik sanal makinasını kullanır ve cihazların fonksiyonerliğini artıran uygulamaların geliştirilmesi için çalışan geniş bir programcı-geliştirici çevresine sahiptir.
Tarihi
Google'ın Android Inc'yi Alışı
Temmuz 2005'te Google, Android Inc.'i almış ve ufak bir başlangıç şirketini Palo Alto'da kurmuştur. Android'in kurucuları, Google'a çalışmak için giden Andy Rubin (Danger'in kurucusu), Rich Miner (WildFire'ın kurucusu), Nick Sears ve Chris White'dır. (WebTV'de çalışan ilk mühendislerden biri). Bu arada, Android Inc.'in işlevleri daha önce yaptıkları mobil işletim sistemleri kadar iyi bilinmemektedir ve bu da Google'ın Mobil Cihazlar pazarına gireceği söylentisini başlatmıştır. Buna karşın, bu süreç içinde pazara ne çeşit ürünle çıkacakları tam olarak belli olmamıştır.
Google'da, ekip (Rubin tarafından izin verilen) Linux tabanlı, taşınabilir cihazlar için geliştirdikleri, esnek, güncelleştirilebilir İşletim Sistemini yazmışlardır. Raporlara göre Google çoktan donanım serilerini, yazılım partnerlerini ve taşınabilir cihazlarda çeşitli derecelerde birlikte çalışacağı sinyalini vermiştir.
Android'in Gelişimi
Google, Android'i satın aldıktan sonra telefon üreticileri yanına alarak Open Handset Alliance (OHA) birliğini kurdu. Android'in gelişimi OHA eliyle yönetilmeye başlandı.
Nisan 2009'da Android 1.5 [Cupcake) yayınlandı. Bluetooth desteği, kamera kaydı, video gösterimi, yazı tahmin edebilen klavye ve animasyonlu ekran özellikleri Android'e kazandırıldı.
Eylül 2009'da Android 1.6 (Donut) yayınlandı.Ekran çözünürlüğü yükseltildi. Doğru çeviri yapma ve okutma özelliği Android'e kazandırıldı.
Ekim 2009'da Android 2.0 ve 2.1 (Eclair) yayınlandı. HTML 5 ve Bluetooth 2.1 desteği kazandırıldı. Sanal klavye ve yüksek ekran çözünürlüğü desteği ile özelleştirilebilen arayüz özelliği eklendi.
Mayıs 2010'da Android 2.2 (Froyo) yayınlandı. 720p ekran çözünürlüğü desteği eklendi.
Şubat 2011'de Android 2.3 (Gingerbread) yayınlandı. Çoklu kamera ve çoklu dokunmatik desteği eklendi.
Yine Şubat 2011'de Android 3.0 (Honeycomb) yayınlandı. Android işletim sistemi, tabletlerle uyumlu hale getirildi.
Ekim 2011'de Android 4.0 (IceCream Sandwich) yayınlandı.Yüz tanıma fonksiyonları ve NFC ile dosya paylaşımı özellikleri eklendi.
Mart 2012'de Android Market'in adı Google Play olarak değiştirildi.
Bölümleri
Android işletim sistemi beş kısımdan oluşur.
Çekirdek: Linux kernelidir. Güvenlik, hafıza yönetimi, süreç yönetimi, ağ yığınları ve sürücü modellerini içerir.
Android Runtime: Sanal makinedir. Dalvik Sanal Makinesini de içerir.
Kütüphaneler: Veritabanı kütüphaneleri, web tarayıcı kütüphaneleri, grafik ve arayüz kütüphanelerini içerir.
Uygulama Çatısı: Uygulama geliştiricilere geniş bir platform sunan kısımdır.
Uygulama Katmanı: Doğrudan Java programlama diliyle geliştirilmiş uygulamaları içerir.
Geliştirme
12 Kasım 2007'de OHA, Android'in yazılım geliştirme teçhizatının önizlemesini yayınlamıştır ve bu önizleme, geliştirici ve hata giderici, kütüphane setleri, aygıt emülasyonu, dökümantasyon, örnek tasarılar, eğitim, SSS ve fazlasını içermektedir. Geliştiriciler, eğer Windows XP, Vista veya Mac OS çalıştıran x86 tabanlı ya da Linux kullanıyorlarsa Android-SDK'yı indirip kurmaları gerekmektedir. Gereklilikler şunları da kapsamaktadır:
> Java Development Kit
> Apache Ant
> Python 2.2 veya yüksek versiyonu
> Eclipse (yazılım) 3.2 veya yüksek versiyonu
Uygulama Geliştirme
Öncelikle bu işe başlayan biri için ilk şart olmazsa olmaz Java bilgisidir.Android işletim sistemi Java programlama dili çekirdeği ile yazılmış , SDK'lar bu dil ile hazırlanmıştır hatta editör bile bir java editörü sayılabilecek Eclipse 'dir. Bu nedenle iyi derecede java bilgisine haiz olmanız gerekmektedir.Eğer bu adımda sıkıntınız yoksa sırada yapmanız gerekenler :
Gerekli dosyalar
1 ) Java < Resime gitmek için tıklayın >
<İndirme linki>
Bilgisayarınızda gerekli java kurulumunun tamamlanmış olması gerekiyor. JDK'nın son sürümü olan 1.7'nin linkini verdim.Eğer 64 bit'lik bilgisayara sahipseniz x64 sürümünü yükleyin.
2 ) Editör : Eclipse Classic < Resime gitmek için tıklayın >
<İndirme linki>
Projelerimizi bu IDE yazılımı üzerinden yazacağız.
3 ) Android SDK (Software Development Kit) < Resime gitmek için tıklayın >
<İndirme linki>
Android'in çekirdeği olan yazılım geliştirme seti.Bu linkte bulunan SDK Manager programı ile (Aynı zamanda Eclipse ile tümleşik çalışır) gerekli paket,kütüphane,çeşitlicihazlara ait SDK'lar vs. gerekli tüm dosyaların indirme-kurulum işlemlerini yapabileceksiniz.
Gerekli dosyaların kurulumu tamamlandıktan sonra Android SDK Manager 'i çalıştırıyoruz.
< Resime gitmek için tıklayın >
SDK Manager üzerinde tüm Android sürümlerine dair API dosyaları ve gerekli araçlar mevcut,Android işletim sistemli bazı cihazlara (tablet, cep vs.) ait özelleşmiş SDK'lar da mevcut
Android SDK Tools
Android SDK Platform-Tools
araçlarını yükleyin
Android sürümlerinden ihtiyacınız doğrultusunda API seçimi yapın.
- Dokümantasyon dosyası paket/kütüphaneler hakkında ayrıntılı bir rapordur
-SDK platformu olmazsa olmaz
-Samples dosyası ile örnek uygulamalar edinebilisiniz.Öğrenme konusunda çok işe yarıyor,tavsiye edilir
-ARM System Image dosyası Android projenizi pc'de test edebilmek için gerekli işlem motoru,bu dosya ile birlikte bir simulator üzerinden Android uygulamalarınızı test edebilirsiniz.
Extralar ve diğer araçların büyük kısmı isteğe bağlı.
Yükleme ve kurulum işlemleri program tarafından yapılacaktır.Kurulum tamamlandıktan sonra geriye Eclipse ile Andrpid SDK arasındaki çatıyı kurmak kalıyor.Bunun için ;
Eclipse programını çalıştırın.
Help menüsünden "Eclipse Marketplace" e girin.
Marketplace'ten (populer sekmesinden ulaşabilirsiniz) Android Development Tools for Eclipse 'ı indirin ve kurun
Ardından yine Help sekmesinden "Install New Software" e tıklayın.
Açılan pencereden Add butonuna tıklayın
İsim kısmına istediğiniz birşey girin.Örn. Android
adres kısmına ise "http://dl-ssl.google.com/android/eclipse/" adresini girin.
Tüm güncellemeleri kurun.
< Resime gitmek için tıklayın >
Artık Eclipse IDE kullanarak Android uygulamalar yazabilirsiniz.
Ayrıca AVD (Android Virtual Device) butonuna tıklayarak kendinize sanal bir cihaz oluşturup projelerinizi test edebilirsiniz.
Eclipse 'e Marketplace Client yüklenmesi :
Help sekmesinden Install new software 'e tıklayın
Add butonundan sonra adres kısmına "http://download.eclipse.org/releases/indigo" linkini yapıştırın
General Purpose Tools altında Marketplace Client 'ı göreceksiniz
Önemli bir hatırlatma : Çalıştığınız bilgisayardaki kullanıcı hesap isminiz Türkçe karakter içermemeli.Kullanıcı dosyalarıınızın klasör ismi de buradan alındığı için AVD eklentisi geçersiz path hatası veriyor.
Herkese iyi forumlar...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AERO. -- 9 Ağustos 2012; 21:31:43 >