En iyi ayarlar default ayarlardır. Önce şunu söylemekte fayda var : Yapacağın bütün ayarları genel ayarlar sekmesinde değilde yan taraftaki program ayarları sekmesinden oyun yada yazılımı seçerek yoksa da ekleyerek, kısaca belirleyeceğin uygulamalara uygulamak daha mantıklıdır, çünkü en basitinden güç yönetimini maximum performans seçmelimiyim filan demişsin bu ayarı genele uygularsan masaüstünde bile kart tam güç çalışmak durumda kalabilir v.s.
Düşey senkronizasyon dediğin Dikey değil Yataydır yani Vertical sync - (VSYNC) ayarıdır, bu ayarı oyunların içinden de zaten yapabiliyorsun.
Uyarlamalı açık gibi birşey fakat duruma göre uyarlıyor, yani gezginle netteyken ayrı oyunda ayrı fps ye sabitleyebilir ve max sabitlediği monitörünün max hertz i kadr olur ancak fps monitörün hertz inin çok altına inerse (atıyorum 50fps altına gibi) yine yırtılmalar ortaya çıkabiliyor.
Yarım yenileme hızı dediği ise ise oyunlarda maximum aldığının fps nin yarı fps sine düşürür.
Hızlı dediği vsync kapalıymış gibi maximum kare hedeflidir fakat amd freesync ye benzer bir etki yaratır, yani maximum karede vsync açıkmış etkisi yaratan bir durum.
Optimum güçte kalması en güzeli, bu sayede masaüstünde nette filmde ne güç gerekliyse ona göre uygulanan bir güç durumu mevcut, genelde yani genellemeyelimde çoğunluğa bu ayarı maximum tercih et denilen kişiler laptop kullanıcılarıdır çünkü optimus yada laptop sürücüleriyle alakalı bir sıkıntıdan dolayı bazen GPU uygulamaya göre tercih yapamıyabiliyor v.s.
Bu 2 si aynı şeye hizmet edrler eskiden bunlar zaten tek başlıktı niyeyse birde sanalı eklendi, bu durumun geliştirilen vsync ayarları sebebiyle ortaya çıktığını düşünüyorum.
Bu kareler işlemci gücüne bağlı bir durum, işlemcinizin önceden çizip hazırladığı ve karta yolladığı kısaca hazırdaki kare sayısı anlamına geliyor fakat anlayacağın üzre işlemcinn hazırladığı kareden bahsediyoruz GPU un değil, eskiden çelimsiz işlemcilerde performans kazanmak için 0 değerini kullanıyorduk fakat bazı bilinçsiz kullanıcıların performans kazanmak için güçlü işlemcileriyle dahi kullandıkları 0 değeriyle yaşadığı sorunlar nedeniyle bu değer minimum 1 olrk sabitlendi çünkü 0 değeri çelimsiz işlemcilere bir getiri sağlarken güçlü işlemcilerle kullanıldığında bir çeşit darboğaz oluşyor ve oyunlarda kekemelik/afallamalar a sebep oluyordu v.s.
3 lü arabellekleme ; Genel kullanım alanı vsync açık oyun oynarken takılma yaşanıyorsa onun önlenmesi amacı taşır ancak performansı azda olsa düşürebiliyor ve genelde sıkıntı yaşayan çok nadir olduğundan herkesin kullanacağı bir ayar değildir. Çalışma prensibi önceden hazırlanan 1 kaç kare sürekli tazelenerek cash olrk bellekte tutulur ve olası fps düşmesi durumunda bu kareler hızlıca ekrana yollanır, bu kareler o anda ekrana yollananlar arasından lazım olduğunda kullanılmak üzre sürekli belleğe alındığı için biraz performans kaybettirme nedeni de anlaşılıyordur v.s.
Zaten vsync nin kendiside buna benzer bir yöntem kullandığı için fps kaybettiriyor, bunu kendinde gözlemleyebilirsin, mesela monitörünün 60hz olma ihtimaline göre oyunda vsync kapalı halde 60fps altında, örneğin 50-40fps aldığın sahnede vsync yi açarsan 1~3fps aşağıya indiğini gözlemleyebilirsin.
Bir oyun için VSYNC ayarını hızlı seçtiğinde takılma yaşarsan 3lü arabelleklemeyi açıp takılma giderilebiliyormu filan deneyebilirsin mesela fakat muhtemelen oyunu kapatıp yeniden açman gerekebilir.
En iyi ayarlar default ayarlardır. Önce şunu söylemekte fayda var : Yapacağın bütün ayarları genel ayarlar sekmesinde değilde yan taraftaki program ayarları sekmesinden oyun yada yazılımı seçerek yoksa da ekleyerek, kısaca belirleyeceğin uygulamalara uygulamak daha mantıklıdır, çünkü en basitinden güç yönetimini maximum performans seçmelimiyim filan demişsin bu ayarı genele uygularsan masaüstünde bile kart tam güç çalışmak durumda kalabilir v.s.
Düşey senkronizasyon dediğin Dikey değil Yataydır yani Vertical sync - (VSYNC) ayarıdır, bu ayarı oyunların içinden de zaten yapabiliyorsun.
Uyarlamalı açık gibi birşey fakat duruma göre uyarlıyor, yani gezginle netteyken ayrı oyunda ayrı fps ye sabitleyebilir ve max sabitlediği monitörünün max hertz i kadr olur ancak fps monitörün hertz inin çok altına inerse (atıyorum 50fps altına gibi) yine yırtılmalar ortaya çıkabiliyor.
Yarım yenileme hızı dediği ise ise oyunlarda maximum aldığının fps nin yarı fps sine düşürür.
Hızlı dediği vsync kapalıymış gibi maximum kare hedeflidir fakat amd freesync ye benzer bir etki yaratır, yani maximum karede vsync açıkmış etkisi yaratan bir durum.
Optimum güçte kalması en güzeli, bu sayede masaüstünde nette filmde ne güç gerekliyse ona göre uygulanan bir güç durumu mevcut, genelde yani genellemeyelimde çoğunluğa bu ayarı maximum tercih et denilen kişiler laptop kullanıcılarıdır çünkü optimus yada laptop sürücüleriyle alakalı bir sıkıntıdan dolayı bazen GPU uygulamaya göre tercih yapamıyabiliyor v.s.
Bu 2 si aynı şeye hizmet edrler eskiden bunlar zaten tek başlıktı niyeyse birde sanalı eklendi, bu durumun geliştirilen vsync ayarları sebebiyle ortaya çıktığını düşünüyorum.
Bu kareler işlemci gücüne bağlı bir durum, işlemcinizin önceden çizip hazırladığı ve karta yolladığı kısaca hazırdaki kare sayısı anlamına geliyor fakat anlayacağın üzre işlemcinn hazırladığı kareden bahsediyoruz GPU un değil, eskiden çelimsiz işlemcilerde performans kazanmak için 0 değerini kullanıyorduk fakat bazı bilinçsiz kullanıcıların performans kazanmak için güçlü işlemcileriyle dahi kullandıkları 0 değeriyle yaşadığı sorunlar nedeniyle bu değer minimum 1 olrk sabitlendi çünkü 0 değeri çelimsiz işlemcilere bir getiri sağlarken güçlü işlemcilerle kullanıldığında bir çeşit darboğaz oluşyor ve oyunlarda kekemelik/afallamalar a sebep oluyordu v.s.
3 lü arabellekleme ; Genel kullanım alanı vsync açık oyun oynarken takılma yaşanıyorsa onun önlenmesi amacı taşır ancak performansı azda olsa düşürebiliyor ve genelde sıkıntı yaşayan çok nadir olduğundan herkesin kullanacağı bir ayar değildir. Çalışma prensibi önceden hazırlanan 1 kaç kare sürekli tazelenerek cash olrk bellekte tutulur ve olası fps düşmesi durumunda bu kareler hızlıca ekrana yollanır, bu kareler o anda ekrana yollananlar arasından lazım olduğunda kullanılmak üzre sürekli belleğe alındığı için biraz performans kaybettirme nedeni de anlaşılıyordur v.s.
Zaten vsync nin kendiside buna benzer bir yöntem kullandığı için fps kaybettiriyor, bunu kendinde gözlemleyebilirsin, mesela monitörünün 60hz olma ihtimaline göre oyunda vsync kapalı halde 60fps altında, örneğin 50-40fps aldığın sahnede vsync yi açarsan 1~3fps aşağıya indiğini gözlemleyebilirsin.
Bir oyun için VSYNC ayarını hızlı seçtiğinde takılma yaşarsan 3lü arabelleklemeyi açıp takılma giderilebiliyormu filan deneyebilirsin mesela fakat muhtemelen oyunu kapatıp yeniden açman gerekebilir.
Öncelikle benim asıl merak ettiklerimden başlamak istiyorum;
Düşey (dikey) senkronizasyon
Güç yönetim modu (bu ayarı ısrarla maksimum performansa alın diyorlar ama nedenini merak ediyorum çünkü oyunlarda herhangi bir fps artışı yok)
Önceden oluşturulan maksimum kare sayısı
Önceden oluşturulmuş sanal gerçeklik kareleri
Üçlü ara bellekleme