Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
17
Cevap
306
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Rubik küpü ilk kez 1 saniyeden az sürede çözüldü
O
8 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Rubik küpü ilk kez 1 saniyeden az sürede çözüldü 

Rubik küpünü en hızlı şekilde çözebilen insan Lucas Etter isimli 14 yaşındaki bir genç. Küpü 4.904 saniyede çözerek önemli bir başarıya imza atan Etter'dan daha iyi performans sergileyen insan olmasa da robotlar bu konuda oldukça başarılı. Kısa bir süre önce geliştirilen robot rubik küpü çözme rekorunu 3.253 saniyeden 1.04 saniye gibi önemli bir seviyeye çekmişti.

 

Adam Beer'ın geliştirdiği yeni robot ise akıl küpünü ilk kez bir saniyeden daha kısa sürede çözmeyi başardı. İlk etapta küpü iki kenarından fotoğraflayan robot bu sayede her bir fotoğraftan üç yüzeyin renk analizini yapabiliyor. Renk analizi sonrasında Rubik küpü konusunda uzman Herbert Kociemba'nın iki evreli algoritması ile problem çözülüyor ve bir başka uzman Tomas Rokicki'nin yöntemiyle uygulanıyor. 

 

Matematiksel işlemlerin ardunio üzerinde bulunan bir mikroişlemci tarafından yapılması ve küpün çözülmesi ise 877 milisaniye gibi çok kısa bir sürede tamamlanıyor. Küpü 20 hamlede çözen robot her ne kadar bir saniyenin altına inme konusunda ilk olsa da bu rekor yetkili merciler tarafından onaylanmadığı için henüz Guiness'e girebilmiş değil. Adam Beer'ın kısa bir süre sonra yetkilileri çağırarak rekoru resmileştirmesi bekleniyor.

 

 



 Haberi Portalda Gör

F
8 yıl
Yüzbaşı

feyk




B
8 yıl
Yarbay

tek derdimiz rubik kuptu zaten...




S
8 yıl
Yüzbaşı

anlamadığım her sefer de aynı derecede mi zorluğa sahip oluyor. bunun yaptığı daha az bozulmuştur belki.



Bu mesaja 3 cevap geldi.
S
8 yıl
Yüzbaşı

4.9 saniyede çözen insanlar, 1 saniye altında çözdürecek algoritmayı üreten insanlar, robotik uygulamasını geliştiren insanlar.

Bunları okudukça kendimi aptal gibi hissediyorum. 5 saniyede küpü bir kere anca döndürüyorum :)




U
8 yıl
Binbaşı

Tamam algoritma hızlı çalışıyo da, aletin hareketler bi insanınkinden çok daha hızlı. O yüzden karşılaştırma yapılacaksa bu işi yapan diğer robotlarla karşılaştırmak daha mantıklı.

Hayabusa ile Usain Bolt'u 100 metre süresinde karşılaştırmak gibi olur yoksa



M
8 yıl
Binbaşı

Şunu bi tamamlayamadım bende :)




D
8 yıl
Yüzbaşı

evet, bozmak içinde algoritmalar var ikisinede aynısı uygulanırsa eşit zorlukta olur.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Doom II -- 11 Şubat 2016; 0:42:25 >


Bu mesajda bahsedilenler: @stophart
G
8 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: stophart

anlamadığım her sefer de aynı derecede mi zorluğa sahip oluyor. bunun yaptığı daha az bozulmuştur belki.

5 tane cozumun ortalamasi alinir.



K
8 yıl
Yarbay

bence o aleti'de insan yaptığı için insan kazanıyor yine :) ama alet başarılı olmuş....



Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
8 yıl
Yarbay

gelsin ben karıştırayımda bi saniye de çözsün



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

P
8 yıl
Yarbay

düz mantık hızlı karıştırma süresinden daha hızlı çözüm haritası oluşturamaz !

yani standart bir karıştırılmış küp kombinasyonu olmadığı sürece

hangi makine gerçekte ve gerçekten daha hızlı çözüm ürettiğini

malesef bilimsel ve akademik anlamda resmi olarak onaylayamaz !

çünkü ortada dağınık karıştırılmış sabit bir küp desen modeli yok !!! :)




A
8 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: kadirirdem

bence o aleti'de insan yaptığı için insan kazanıyor yine :) ama alet başarılı olmuş....

uzayli ilhamindan insan araci degilmidir hocam ?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arel.gr -- 11 Şubat 2016; 9:23:30 >

E
8 yıl
Çavuş

bence bu kronometreyi sıfırlamak gibi bişey kronometredede sayılar nekadar ilerlerse ielrlesin sıfırlama düğmesine bastığınız zaman bir saniyede sıfırlar, burda önemli olan makinanın küpü karıştırırken ki performansı makina karıştırıyor ve adam üstdeki düğmeye basınca küp eski haline dönüyor yani sıfırlanıyor, bence karıştırıken her yaptığı hamleyi kaydediyor ve düğmeye basılınca bunları daha hızlı bi şekilde işleyerek geriye alıyor. küpü başka birisi karıştırıp bu makinaya verse eminim ki sıfırlama yapamaz, çünkü karıştırırken hangi hamleler yapıldı o veriler elinde yok.yada her karıştırma kombinasyonu hafızada kayıtlı ve hangi türde karıştırdıysa aynı şekilde onu geri alıyor.




C
8 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: eticin16

bence bu kronometreyi sıfırlamak gibi bişey kronometredede sayılar nekadar ilerlerse ielrlesin sıfırlama düğmesine bastığınız zaman bir saniyede sıfırlar, burda önemli olan makinanın küpü karıştırırken ki performansı makina karıştırıyor ve adam üstdeki düğmeye basınca küp eski haline dönüyor yani sıfırlanıyor, bence karıştırıken her yaptığı hamleyi kaydediyor ve düğmeye basılınca bunları daha hızlı bi şekilde işleyerek geriye alıyor. küpü başka birisi karıştırıp bu makinaya verse eminim ki sıfırlama yapamaz, çünkü karıştırırken hangi hamleler yapıldı o veriler elinde yok.yada her karıştırma kombinasyonu hafızada kayıtlı ve hangi türde karıştırdıysa aynı şekilde onu geri alıyor.


Arkadaş, nasıl yaptığını haberde anlatmış. belli bir algoritmaya göre çözüyor. tamam senin için imkansız olabilir. anlayamıyor olabilirsin. en azından anlamaya çalış.




C
8 yıl
Yarbay

Bazı arkadaşlar karıştırırken yapılan hareketin tersi yapılması gerekir diye düşünüyorlar. Hayır öyle değil. sen bir noktadan yürümeye başlasan. sonra dönsen dolaşsan zikzaklar çizsen. sonra sana deseler ki tekrar yürümeye başladığın noktaya dön deseler. dönmek için önceki geldiğin çizgiyi mi izlersin. yoksa en kısa yolumu kullanırsın. işte bunu çözen algoritma. her zaman en kısa yolu takip ediyor.




C
8 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: playstyle

düz mantık hızlı karıştırma süresinden daha hızlı çözüm haritası oluşturamaz ! yani standart bir karıştırılmış küp kombinasyonu olmadığı sürece hangi makine gerçekte ve gerçekten daha hızlı çözüm ürettiğini malesef bilimsel ve akademik anlamda resmi olarak onaylayamaz !çünkü ortada dağınık karıştırılmış sabit bir küp desen modeli yok !!! :)


düz mantığı yanlış kurmuşsun. A noktasından çıksan ve zikzaklar çizerek yürüsen. sonra tekarar A noktasına en kısa zamanda dönmen istense ne yaparsın. geldiğin yolumu kullnırsın. yoksa en kısa yolumu kullanırsın. işte bunu çözen algoritma en kısa yolu seçiyor. be bu kübü ne kadar çok karıştırırsan karıştır en uzak nokta senin tahmin ettiğin kadar uzak olmuyor. yani dar bir alanda sonsuza kadar yürüyebilirsin ama hiç bir zaman çok uzağa gidemezsin.




C
8 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: playstyle

düz mantık hızlı karıştırma süresinden daha hızlı çözüm haritası oluşturamaz ! yani standart bir karıştırılmış küp kombinasyonu olmadığı sürece hangi makine gerçekte ve gerçekten daha hızlı çözüm ürettiğini malesef bilimsel ve akademik anlamda resmi olarak onaylayamaz !çünkü ortada dağınık karıştırılmış sabit bir küp desen modeli yok !!! :)


quote:

Orijinalden alıntı: playstyle

düz mantık hızlı karıştırma süresinden daha hızlı çözüm haritası oluşturamaz ! yani standart bir karıştırılmış küp kombinasyonu olmadığı sürece hangi makine gerçekte ve gerçekten daha hızlı çözüm ürettiğini malesef bilimsel ve akademik anlamda resmi olarak onaylayamaz !çünkü ortada dağınık karıştırılmış sabit bir küp desen modeli yok !!! :)


düz mantığı yanlış kurmuşsun. A noktasından çıksan ve zikzaklar çizerek yürüsen. sonra tekarar A noktasına en kısa zamanda dönmen istense ne yaparsın. geldiğin yolumu kullnırsın. yoksa en kısa yolumu kullanırsın. işte bunu çözen algoritma en kısa yolu seçiyor. be bu kübü ne kadar çok karıştırırsan karıştır en uzak nokta senin tahmin ettiğin kadar uzak olmuyor. yani dar bir alanda sonsuza kadar yürüyebilirsin ama hiç bir zaman çok uzağa gidemezsin.




DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.