saab ne zaman kapancak ya :=) Kia mia aldı yürüdü, isveçliler uyuyor |
hiç tutulmuyo ama galiba ülkemizde ben konyada 1-2 sefer saab gördüm 9-3 tü galiba hayran kalmıştım... |
çünkü scianna ile ayrıldı scianna şu anda VW AG tarafından üretiliyor. |
saab sadece tr de değil dünyada da pek tutulmuyor... son çıkan 9-5 ile ya tamam ya devam savaşı verecek deniyor dergilerde falan... öyle bir durumda şuanda.. |
Kapansın gitsin bence. her önüne gelen, Saab işte isveçli, isveç çeliği, yok uçak markası, yok tank gibi bir sürü yaklaşımda bulunur. Ne hikmetse bu kadar ağız sulandıran arabayı satmayı beceremez bu Saab. Neden, söyliyim neden olduğunu otomobillerinin sahip olduğu 1980 lerden kalma çizgiler, sıfır fiyat ve marka stretijisi, sıfır reklam, sıfır tanıtım. Batsın bence çok bile yaşamış |
Bunca yıldır trafikteyim daha bir kes olsun saab denk gelmedi, |
Ankara'da yaşarken çok karşılaşmazdım ama izmir'de Rover ve Saab sık görüyorum. 9.3 sedan modellerinin dış görünüşünü pek sevmezdim ama çok konforlu ve çok donanımlı bir araçtı. Teknoloji üreten, alanında ilklere imza atan firmaların gerek ar-ge maliyetleri gerekse uzun ömürlü ve dayanıklı üretilip yedek parça satamadıgı için tasfiye edilmeleri üzücü. Citroen, Volvo, Saab, Jaguar aykırı teknolojileriyle otomotiv sektorunde çıgır açan firmalardı, hepsi el degiştirip ilkelerinden feragat etmek zorunda kaldı. |
saab kapanmamışmıydı ya,geçen böyle haberler vardı,tüm forum olarak üzülmüştük.ne oldu da canlandı |
saab kapanmadı general motorsa satıldı çünkü bizim halkımızın bildiği 3 marka dişinda araba almiyolar toyota ford volkswagen :S |
bana kötü göründü. volvo aldı başını yürüdü, saab hala aynı yerde... |
saab ın volvo kadar satışı olsa emin ol saab volvo dan 2 kat büyümüştü volvo satış yaptıda noldu gitti çin firmasina satıldı |
dış tasarım yapmayı ne zaman ogrencık bu fırma acaba? arka farlar chevrolet epica türevi.... |
1990 model şahin den çizgileride iyidir çeliğide iyidir |
odunize tasarımdan kurtulmaları lazım. araba sırf aerodinamik ve kaliteden ibaret değil. göze hoş gelmesi, uygun fiyatlı olması lazım. Jaguar bile uygun fiyatlı model çıkarıyorsa Saab'ın artık biraz alçaktan uçması lazım. |
Saab ın tasarımlarını seviyorum.En sevdiğim sw araçlar saab.Tasarımdan ziyade kaliteyi uygun fiyatlı seri üretime geçirmek , pazarlama , servis yedek parça hizmetleri çok önemli.Söylediğiniz gibi fiyatlandırma ve bence düşük hacimli motorlarda gerekli. Daha önce okuduğum makalelerde amerika otomotiv endüstrisinin Japon firmaları gibi kaliteli ürünü uygun fiyata hızlı seri üretime geçirme yeteneğinin olmadığı belirtiliyordu.Bence işin sırrı bunda yatıyor. Saab ı satın alan hollandalı firma spyker ın saabı canlandıracağına inancım yok. |
14 yıl
< Resime gitmek için tıklayın >
< Resime gitmek için tıklayın >
2011 model SAAB 9-4X standart olarak dört tekerden çekiş sistemi ve iki farklı motor seçeneği ile satış noktalarındaki yerini alacak. Birinci motor seçeneği 3.0 litrelik V6 motor, 265 beygir gücünde ve 0-100 km/s hıza ulaşımı 9 saniye sürüyor. İkinci seçenek ise daha fazla performans isteyenler için turbo beslemeye sahip seçenek. 2.8 litrelik V6 motora sahip, 300 beygir gücünde ve 400 Nm tork üretebiliyor, 0-100 km/s hıza erişimini 8.3 saniyede tamamalıyor.
Yeni SAAB 9-4X, 2011 yılı mayıs ayında düzenlenecek olan Los Angeles Otomobil Fuarında tanıtılacak ve ardından satışına geçilecek. Arabanın tüm donanım paketleri ve fiyat alternatifleri o tarihde belli olacaktır.