Geliştirici: Coldwood Interactive Dağıtıcı: Electronic Arts Yönetmen: Martin Sahlin Oyun Motoru: PhyreEngine Çıktığı Platformlar: PlayStation 4, Microsoft Windows, Xbox One Çıkış Tarihi: 9 Şubat 2016 Türü: Platform/Bulmaca
Unravel 9 Şubat 2016'da çıkmış olmasına rağmen Playstation bölümünde herhangi bir ana konuya sahip olmaması dikkatimi çekti. Hali hazırda ben de oyunu biraz geç sayılsa da, dün bitirdim, oyun hakkında bir şeyler paylaşmak isteyenlerin olması ihtimali, oyunu bilmeyen, duymayanların bilgi edinmesi için ana konusunu açayım dedim.
Oyun İsveçli Coldwood Interactive tarafından ilk defa E3 2015'te stüdyonun başındaki Martin Sahlin'in kısa sunumu ile duyuruldu.
Sahlin videoda izleyeceğiniz üzere elleri titreyecek kadar heyecanlıydı sunumda. Artık büyük dağıtıcı, yapımcı firmaların işi fabrikasyona bağlamış oyunlarının duyurularında böyle heyecanlı insanlar görmek pek mümkün olmuyor. Bu açıdan bakınca İsveç'te Martin Sahlin'in ailesi ile birlikte gittiği bir piknik sırasında gelen ilhamdan hareketle yapımına giriştiği bu bağımsız oyuna EA'nın da sahip çıkmış olması beni bayağı şaşırttı.
Oyunda Yarny adı verilen küçük bir yün yumağı ile fizik tabanlı ilerleyişin olduğu etaplarda, araya serpiştirilmiş ufak tefek bulmacaları çözüyorsunuz. Genel olarak çok basit bulmacaları olsa da, oyun genelinde sizi zorlayacak bir kaç bulmaca da karşınıza çıkabiliyor.
Oynanışı, mekanlarının tasarımı kadar mükemmel müziklerinin de dikkati çektiği oyunda mükemmel bir atmosfer sizleri bekliyor. Bağımsız bir stüdyo olmalarına rağmen sidescroller bir yapıda ilerleyişe sahip oyun, beklemediğimiz kadar güzel grafiklere sahip. Bazı yerlerdeki grafik detaylar insanı şaşırtıyor.
Hikayesi çocukluklarından başlayarak bir çiftin hayat hikayesi üzerine yoğunlaşmış. Çizgisel ilerleyen bu hikaye geçtiği döneme uygun olarak, o yaşı yansıtan mekanlarda anlatılmış. Çocukluğun ilkbaharda, yaşlılığın kış aylarında anlatıldığı gibi. Bu mekanların seçimi lafta da kalmamış, direk anlatılan dönemle örtüşüyor. Örneğin yetişkinlik dönemi ağır şartlarda yaşayan insanların üretim sürecinde çektikleri sıkıntılar oyunda fabrikadan bozma bir mekanda geçiyor.
Özellikle son iki bölümde size yaşatacağı duygusal anlar belki gözlerinizi dolduracak kadar da sahici duruyorlar. Beni bu son iki bölüm ile beraber yaşlılık öncesi, yetişkinlik döneminin sonundaki kargaların olduğu bölüm de etkiledi. Çünkü tüm hayatınız boyunca yaptığınız birikimlerin nasıl da elinizden kolayca uçup gidebileceğini çok güzel bir biçimde tasvir etmişler.
Müzikleri, grafikleri, anlatım tarzı, atmosferi ile harika bir yapım olan bu harika oyunu bir şekilde oynamanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Maalesef her 3A oyuna bir konunun açılması noktasında insanların birbirleri ile yarışa girdiği bu günlerde, böyle bir oyunun ana konusunun bile olmaması büyük bir kayıp olmuş.
Adamlar kendi türünde sanat eseri yapmışlar resmen.Grafikler , atmosfer , müzikler tek kelimeyle mükemmel olmuş.Psn de 20 TL ye kadar da düşmüştü bir ara.Ps 4 bölümünde konusunun olmaması da enteresan.Çoğunluk Cod,Battlefield,Fifa oynamak için kullanıyor konsolu zaten.
Bence bu oyun 2016 yılı içinde çıkmış olan bir çok oyundan daha kaliteli bir oyun. FPS, spor oyunu gibi türlerden biri olmaması nedeni ile fazla ilgi görmüyor, bu yüzden konsolu olup, oynamamış olanlara tavsiye ediyoruz ki, böyle farklı oyunları da oynama şansına sahip olsunlar...
Oyunun demosunu oynamıştım gerçekten herşeyiyle mükemmel bir oyun gibiydi.Bu kısacık sürede bile anlaşılıyor.En kısa zamanda tam sürümünü satın alıp oynayacağım.Çoğunluk AAA oyunlar ile kafayı bozduğu için böylesine güzel yapımları görmüyor...
Geliştirici: Coldwood Interactive
Dağıtıcı: Electronic Arts
Yönetmen: Martin Sahlin
Oyun Motoru: PhyreEngine
Çıktığı Platformlar: PlayStation 4, Microsoft Windows, Xbox One
Çıkış Tarihi: 9 Şubat 2016
Türü: Platform/Bulmaca
Unravel 9 Şubat 2016'da çıkmış olmasına rağmen Playstation bölümünde herhangi bir ana konuya sahip olmaması dikkatimi çekti. Hali hazırda ben de oyunu biraz geç sayılsa da, dün bitirdim, oyun hakkında bir şeyler paylaşmak isteyenlerin olması ihtimali, oyunu bilmeyen, duymayanların bilgi edinmesi için ana konusunu açayım dedim.
Oyun İsveçli Coldwood Interactive tarafından ilk defa E3 2015'te stüdyonun başındaki Martin Sahlin'in kısa sunumu ile duyuruldu.
Sahlin videoda izleyeceğiniz üzere elleri titreyecek kadar heyecanlıydı sunumda. Artık büyük dağıtıcı, yapımcı firmaların işi fabrikasyona bağlamış oyunlarının duyurularında böyle heyecanlı insanlar görmek pek mümkün olmuyor. Bu açıdan bakınca İsveç'te Martin Sahlin'in ailesi ile birlikte gittiği bir piknik sırasında gelen ilhamdan hareketle yapımına giriştiği bu bağımsız oyuna EA'nın da sahip çıkmış olması beni bayağı şaşırttı.
Oyunda Yarny adı verilen küçük bir yün yumağı ile fizik tabanlı ilerleyişin olduğu etaplarda, araya serpiştirilmiş ufak tefek bulmacaları çözüyorsunuz. Genel olarak çok basit bulmacaları olsa da, oyun genelinde sizi zorlayacak bir kaç bulmaca da karşınıza çıkabiliyor.
Oynanışı, mekanlarının tasarımı kadar mükemmel müziklerinin de dikkati çektiği oyunda mükemmel bir atmosfer sizleri bekliyor. Bağımsız bir stüdyo olmalarına rağmen sidescroller bir yapıda ilerleyişe sahip oyun, beklemediğimiz kadar güzel grafiklere sahip. Bazı yerlerdeki grafik detaylar insanı şaşırtıyor.
Hikayesi çocukluklarından başlayarak bir çiftin hayat hikayesi üzerine yoğunlaşmış. Çizgisel ilerleyen bu hikaye geçtiği döneme uygun olarak, o yaşı yansıtan mekanlarda anlatılmış. Çocukluğun ilkbaharda, yaşlılığın kış aylarında anlatıldığı gibi. Bu mekanların seçimi lafta da kalmamış, direk anlatılan dönemle örtüşüyor. Örneğin yetişkinlik dönemi ağır şartlarda yaşayan insanların üretim sürecinde çektikleri sıkıntılar oyunda fabrikadan bozma bir mekanda geçiyor.
Özellikle son iki bölümde size yaşatacağı duygusal anlar belki gözlerinizi dolduracak kadar da sahici duruyorlar. Beni bu son iki bölüm ile beraber yaşlılık öncesi, yetişkinlik döneminin sonundaki kargaların olduğu bölüm de etkiledi. Çünkü tüm hayatınız boyunca yaptığınız birikimlerin nasıl da elinizden kolayca uçup gidebileceğini çok güzel bir biçimde tasvir etmişler.
Müzikleri, grafikleri, anlatım tarzı, atmosferi ile harika bir yapım olan bu harika oyunu bir şekilde oynamanızı şiddetle tavsiye ediyorum. Maalesef her 3A oyuna bir konunun açılması noktasında insanların birbirleri ile yarışa girdiği bu günlerde, böyle bir oyunun ana konusunun bile olmaması büyük bir kayıp olmuş.
Umarım bu harika oyunu bir şekilde oynarsınız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İdrak İstimlak -- 15 Eylül 2016; 6:41:52 >