B

Binbaşı
03 Kasım 2005
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
3 üye
360056 Gün Cezalı
356682 gün 18 s. 14 dk.
Gönderiler Hakkında
B
9 yıl
Satılık LVL 3 Manifold Paradox ( Phantom Assasin Arcana )
Çift bıçak görüntüsüne aldanıp satın almıştım fakat phantom assasin oynayıp farm kovalayacak bir oyun tarzım olmadığından itemi satmaya karar verdim.
steamde 40 lira civari fiyatlarda satılıyor, 30 liradan bırakmayı düşünüyorum. ödemeyi iş bankası, yapıkredi, finansbank veya paypal içinden istediğinizi şeçerek gerçekleştirebilirsiniz.

ürün artık satışta değildir...
B
9 yıl
Esl GameX İstanbul
Bildiğiniz gibi şuan türkiyedeki en büyük ve en ciddi Dota LAN turnuvası düzenleniyor.6-7 aralık tarihleri arasında lütfü kırdarda saat 14:00de dota maçları başlıyor. Cumartesi çok karışık fakat pazar günü winner ile loser bracketlar ve final maçı oynanacak, isteyenler twitch üzerinden takip edebilir, fakat ben bir işim çıkmaz ise lütfü kırdar'da izlemeyi düşünüyorum. Pazar günü gitmek için yanına birilerini arayan var ise benimle iletişime geçebilir. Yaş çok düşük olmadığı bir problemim yok, herkese kapım açık
B
10 yıl
6.82 Pub Metası Fikirleriniz / Tavsiyeleriniz
Hero nerf buff durumlarını es geçiyorum, bence oynayışa en çok etkiyi şuanki gold ve exp değişimleri getirdi. peki 6.81den 6.82'ye geçişte pub metasında ne gibi değişiklikler olacak?

şuan turnuvasal bazda dotaya baktığımızda carry sayısını arttırıp iteme dayalı herolara yöneldiklerini görüyoruz, benim gibi 6.81de early gamede kuvvetli carryler ile oynayıp oyun başında üstünlük sağlayanlara 6.82 çok büyük bir darbe vurdu diye düşünüyorum, earlyde 3-4 defa kestiğin phantom assasin combatta alacağı 2-3 kill ile direk bkb , basher , domi gibi itemlerinden birisini bitirip can yakan bir hale gelebiliyor. profesyonel oyuncularda tryhard yaptıkları oyunlarda artık hard carrylere yöneliyor, earlyde ezilmesi önceden dalga amaçlı yazılan " tactical feed" kavramının gerçekliğe uyarlanmış hali gibi. oyun başı 2-3 kill ver, üstünlüğü karşıya bırak, ardından alacağın 1 kill ile 1 item bitir, gerisi zaten geliyor
B
10 yıl
All You Need Is Kill ( Edge Of Tomorrow\u0027un Orjinal Mangası )
Dün uçakta izlemek için film araştırırken Edge Of Tomorrow'u indirmiş, uçakta izleme fırstım olmayınca eve geldiğimde arkadaşla birlikte izleyelim dedim. daha konunun başında " ilginç, çok tanıdık geliyor, birazdan şunlar şunlar olabilir." derken 15.dakika'da izlediğim filmin daha önce okuduğum bu güzel serinin hollywood'un rezil ettiği versiyonlarından birisi olduğunu fark ettim. Sizde benim gibi karambole kalıp böyle güzel bir manganın böyle rezil bir uyarlamasını izlediyseniz mangasını görüp asıl güzelliği fark edin diye bilgilendiriyim dedim.

Konusu : İnsanoğlu ile uzaylı olarak bilinen Mimic'lerin savaşıdır.Ana karakterimiz Keiji Kirigaya öldüğüne dair bir kabus görür.Uyandıktan sonra yaşadıkları ona dejavu gibi gelir.Aynı günün akşamında Mimiclerle olan savaşında ölür ve öldüğüne dair bir rüya görmüş gibi yine aynı sabah uyanır.Fakat kısa zaman sonra bunun bir rüya değil,''LOOP'' (tekrar) olduğunun farkına varır.Artık Keiji savaşmayı öğrenene kadar bu loop'u tekrarlar durur.

Tümü ile bir çeviri maalesef bulunmuyor.
1-3 arası bölümleri :http://www.mangavadisi.net/hemenoku/All_You_Need_Is_Kill/01/1 adresinden türkçe okuyabilirsiniz.
4-17 arası bölümler için ingilizce olarka :http://www.mangahere.co/manga/all_you_need_is_kill/c004/ adresinden devam edebilirsiniz. öyle aşırı bir ingilizce istemediği için sıkıntı yaşamazsınız.

Film ile Manga'nın en büyük özelliği, Anime yavvv, manga yavvv, çocuk işi şeklinde dalga geçen süper zekaların, hollywood teknolojisi bile olsa birebir kopya işlemini beceremeyip, karakterlerin kullandığı silahlarda revizyona gidip, orjinalindeki güzelim konuyu sırf reyting, seyirciye hitap gibi şaçma sebeplerden ötürü bir çok yerde değiştirerek rezil edişine çok güzel bir örnek teşkil ediyor.
B
10 yıl
League of Legends 2014 Dünya Sampiyonasi Ödül Havuzu
lol kadar geni? kitlelere hitap eden bir oyunun sitelerinde açyklady?y ödül havuzu do?ru mu?
?u rakamlar böyle büyük bir topluluk için rezillik denilebilir. Gözünü para bürümü? riot'un ne kadar berbat bir firma olup, sadece kendi çykarlaryny dü?ündü?ünü bir kez daha ortaya koydu. Hiçbir ?ey yapmyyorlarsa rakip moba'ya bakyp "abi, en a**** yakyn bir ödül havuzu yapalym, rezil olmayalym." demeleri lazymdy diye dü?ünüyorum. Dota'da compendium falan vardy, lolde yoktu demeyin, koymak çok mu zordu? Tek sorun compendium tarzy bir?ey lol yapysyna aykyry. exp bonus'a gerek yok, tek vaad edebilece?i ?ey ip boost. ip boost verirse de oyuncular tek compendium ile sabah ak?am oynayyp tüm herolary açar, saty?lar dü?er, kyyafet verse saty?lar dü?er gene zarar. Elemanlar Napolyonun 21.yy hali

LOL / DOTA
1st place: $ 1,000,000 $5,028,121
2nd place: $ 250,000 $1,475,644
3rd place: $ 150,000 $1,038,446
4th place: $ 150,000 $819,802
5th – 8th: $ 75,000 $655,842 - $519,208
9th – 12th: $ 45,000 $49,188 - $38,257
13th – 16th: $ 25,000


ekleme : düşündüm de lol %5 ad bonus, %10 armor bonus tarzı işi hepten paraya dökecek biçimde premium satışıda yapabilir, beklenir bu fakirlerden..

Ama lol sene içinde de turnuva yapıyor diye ağlayan fanboylar,Kişi başına, turnuva başına ve piyasada olduğu süre bazında karşılaştırın bakalım, tabi ilkokulda o seviyede matematik öğretiliyorsa :)http://www.esportsearnings.com/games
B
10 yıl
SSD tercihi konusunda yardım
Beyler, iş yeri için bilgisayarı yenilemeyi düşünüyorum. diğer parçaları üç aşağı beş yukarıya belli fakat depolama birimi konusunda karar veremedim.
muhasebe için kullanılacak, en önemli konu depolama biriminin uzun ömürlü olup sıkıntı yaşatmaması. mekanikler hız konusunda büyük sorun yaşatıyor, aslında hız ile pek alakası yok ofis kullanımına yönelik olacak ama gene insan biraz hızlı birşeyler istiyor.
öncelikle muhasebe için ssd mi yoksa mekanik mi kullanmalıyım? + olarak 500 gb sata 3 hdd'yı depolama birimi olarak kullanabilirim. elimde fazlalık bir tane var.
ssd diyorsanız hangi markalara yönelmeliyim? 20-30 mb hız farkı pek umrumda olmaz, sağlam ve sorun çıkartmaması yeterli. forumda samsung 840 evo serisi epey övülüyor. samsung şuan ilk tercihim fakat güvenli ve stabilite için intel marka daha iyi deniliyor.
samsung ile intel'in dışında, corsair , kingston gibi markalarda var. yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler...

http://www.vatanbilgisayar.com/120gb-840-evo-sata-30-okuma-540mb-_-yazma-410mb-ssd.html

http://www.vatanbilgisayar.com/180gb-335-serisi-sata-30-ssd500mb-okuma-_-450mb-yazma.html
B
10 yıl
Dota 2 Vs League Of Legends
En alttaki uyarıyı en başa alıyım : Şuan aklıma gelenler bunlar, konu ilerlerken aklıma gelen birşey olursa ekler, yanlış bir yer varsa çıkartırım. Tabi düzgün bir biçimde söylemenize bağlı Eksik gördüğünüz şuna değinmedin dediğiniz birşey varsa konuya mesaj atarak belirtin. gerekli ekleme veya çıkartmaları yapıyım. Misal buyback sistemi ve barracks - inhitibör farklılıklarını unutmuşum.





9 yıla yakın bir süre dota , 2012 ekimden ( lol'e ilk başlamam büyük ihtimalle 2012den öncesidir fakat girdiğimde çok az sayıdaki heroyu görüp çıkmıştım) beri lol oynayan birisi olarak iki oyundan birisini uzun süreli oynamış diğerinde 5-10 maç atmış kişilerin kendince karşılaştırmalar yapıp en ufak bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olup bunları insanlara aktarmaya çalışmasından gına gelmesi üzerine iki oyun arasında geçiş yapmak isteyen kişiler için rehber niteliği taşıyacak doğru bilgilerle kurgulanmış bir karşılaştırma konusu açılması gerektiğini düşündüm... Ayrıca türkçe olarak internette dota vs league of legends şeklinde düzgün bir yazı bulmak çok zor, yardımcı olursanız bilgi almak isteyenler için güzel bir kaynak oluşturabiliriz...

Dota oynadığım sürece tahmini kaç maç yaptığım konusunda hiçbir fikrim yok, 9 yıl az değil. fakat lol hakkında ne biliyorsun diyecek kişiler için sırf kendi hesabımda 200+ maç bulunuyor. ilk başladığımda ev arkadaşımın 30 lvl hesabı ile oynuyordum, aşağı yukarı 100+ maç o hesapta oynamışımdır. diğer ev arkadaşımında hesabı 30 lvl olsun diye bir 50 maçta onda olsa aşağı yukarı 350-400+ maç oynamışımdır. bunun haricinde yapacak işim olmadığında güzel turnuvalar varsa twitch üzerinden onlarıda izliyorum. competive arena hakkında da bilgim var. DP'nin zilean + alistar banları ile ezdiği maçlarıda canlı yayında izledim.

Neyse konuya girecek olursak, kağıt üstünde türleri aynı olsa mekanik bakımından tamamen farklı iki oyunu kafa kafaya karşılaştırmak pek doğru değil. Aslında mekanik farkından ziyade temel fark oyunların sunmayı vaadettiği oyun stili. Bir tarafta hardcore diye tabir edebileceğimiz yapılan yanlışların cezalandırılacağı, oyuncuyu zorlayacak şartlara sahip bir oyun varken diğer tarafta casual demeyelim de arcade diyebileceğimiz oyuncunun maksimum eğlence ile oynayışı en kolay ve basit düzeye çekmeye çalışan, iyi oyuncununda eğlenebileceği bunun yanında yeni başlamış kişilerinde zorluk çekmeyeceği bir sisteme sahip bir oyun var.

Karşılaştırma yaparken loldeki bronz veya dotadaki 1k mmr seviyesi değil, turnuva ve platin - 5k seviyesi düzeyinde örnekler kullanacağım, başlangıç seviyesi olan 2-1-2 lane dizilimleri nerede şeklinde atar yapacak varsa o tarz tahta ligi veya 1k mmrli noobların mümkünse farklı oyunlara geçmesini tavsiye ederim. ( Ea games'in Dawngate'i tam onlara göre )

Öncelikle League of legends oyuncularının en büyük şikayeti olan turn rate ve casting animation ile başlayalım. Dota turn rate - casting animation gibi oyuna gerçekçilik ve zorluk katacak ekstra mekaniklere sahip.Gereksiz gibi birşey olarak gözüksede iki mekanikte oyunun oynayışının temel unsurlarından birisi.En basitinden çok güzel ultiye sahip bir karakter sırf ultisinin ardından atması gereken skilli turn rate'ı fazla olduğu için pozisyon alıp atamadığı için tercih edilmiyordu. Casting animation kuramını türkçeye çevirirsek hazırlık animasyonu diye düşünebiliriz. yapılacak bir saldırı veya kullanılacak bir skillin hazırlanması için geçen süre. eğer animasyonu tamamlamadan heroyu hareket ettirir veya farklı bir komut verirseniz saldırıyı yapamaz veya skilli kullanamazsınız. dotada ki turn rate kavramını anlamak için batrider'in sticky napalm, casting animation özelliğini anlamak içinde clockwerk isimli heronun Q skilline karşı büyü yapmayı denemeniz lazım.

LoLde ise turn rate kavramı bulunmuyor, şampiyonunuz sağ tarafa koşarken bir anda sol tarafa skill veya atack yapabiliyorsunuz.Buda oyunca akıcılığı ve oynayış kolaylığını pekiştiriyor.

Video üzerinden timestamp ayarlamış olmama rağmen dhtube kabul etmiyor, videonun 3.dakikasını açarsanız ortada duran hero turn rate'ını düşürecek bir skill etkisinde olduğu için dönüp vurmaya çalışmaktan atack yapamıyor


-Hero Vs Champion
Temelde aynı, uygulamada tamamen farklı iki kavram. Dotada herolar agility - int - strenght adı altında 3 ana sınıfa dahillerdir.bunlar rpg oyunlarındaki çeviklik - zeka - güç sınıfları.itemlerda agi - int - str bonus veya hp - mp - atack bonus şeklinde özelliklere sahip oluyor.herolar ait olduğu stat bonuslarından atack damage kazanır. misal str herosu 5 str veren bir item alırsa +5 damage kazanır. bunun dışında str - hp , agility defans ve atak hızı, int mp ve mana regen katkısı sağlar. kastığınız itemler skillerin hasarlarında herhangi bir değişim sağlamaz. fakat istisnai durumlar var. Skywrath mage ve silencer isimli herolar int miktarlarına göre skillerine bonus damage alıyor. başka bir hero mana miktarının %9u kadar hasar vurabiliyor. Veya Aghanim isimli item ile bazı heroların ultimate skillerini güçlendirebiliyorsunuz.
Lolde bu şekilde sınıflar bulunmuyor. Ap ve Ad heroları olarak ayrılıyorlar fakat bazı melez diyebileceğimiz ap ve ad'nın her ikisi ile birden güçlenebilen karakterler bulunuyor. yapmış olduğunuz itemler ad veya ap olmasına bağlı olarak belirli yüzdeler ile skillerinizin hasarlarına doğrudan etki ediyor.bu da oyun başında 300 vuran bir skillin oyun sonunda 800+ vurmasına sebep olabiliyor.güzel yani büyü tabanlı şampiyonların oyundan düşmemesi diyebiliriz.detaylı karşılaştırmayı skiller bölümünde yapacağım.
redditte gezerken lol forumuna koyulmuş firmaların nerf mantığına dair bir karikatür'e denk geldim ve hoşuma gitti



-Skilller :
Öncelikte dota'da skill güçlenmesi kavramının istisnai durumlarda gerçekleştiğini tekrar belirtiyim. skillerin %90i oyun başında 250 vuruyorsa dakika 40 olsa bile 250 vurmaya devam eder.Bazen bu skillerin çok zayıf kaldığını düşünsem de bu kadar düşük damagelara sahip olmalarına rağmen bir çok oyunda pipe isimli takımdaki herkesi ayrı ayrı 400 magic hasardan koruyan itemi yapmak zorunda kalınıyor.skiller kuvvetlense nasıl olurdu bilmek bile istemiyorum... Neyse dota da skiller genelde damage'dan çok efekt üzerine kurulu. misal lulunun polymorp skilli lolde can sıkıcı olabiliyorken dota da o skille sahip bir çok hero, ve aynı etkiye sahip parasını basıp alabileceğiniz bir item var. İnt tabanlı heroların neredeyse hepsinde stun - slow gibi disable yetenekleri bulunuyor. bu sebep ile hasar bakımında geride kalsalar bile disable özelliklerinden dolayı oyun sonuna doğrudan etki edebilecek konumda olmaya devam ediyorlar.
LoL'e geçecek olursak skiller sürekli bir gelişim içerisinde, yerinde sayan skill bulmak zor. Skillerin sürekli gelişim içinde olması heroların oyundan düşmemesine late game evresine girildiğinde de hatrı sayılır miktarda hasar vermelerine sebep oluyor. fakat bazı durumlarda insani sinir krizlerine sokacak düzeye erişiyor ki OP denilen heroların bu şekilde bahsedilme sebeplerinin büyük çoğunluğu ap veya ad ratiolarından kaynaklanıyor ve nerflerde bu ratiolar veya skillerin temel hasarı üzerinden yapılıyor.Skill özelliklerine gelecek olursak lolde skillshot denilen skill sayısı gayet fazla fakat casting animation özelliği olmadığı için tutturmak dotadakilere kıyasla biraz daha kolay. ancak efekt yani CC konusunda bir hayli geride kalıyorlar. heroların %80inin skilleri sadece hasar vermek üstüne kurulu diyebilirim.200+0.5ap, 150+0.9ad gibi sadece damage üzerine kurulu CC den yoksun veya 2-3 saniyelik slow efektine sahip tonlarca skill bulunuyor oyunda. skillerdeki en farklı olay hp bazlı olanlar diye düşünüyorum. dotada hp bazlı vuran 2 veya 3 skill olması lazım. LOLde ise tank diye bir kavram olduğu için hpye bağlı olarak hasar veremediğiniz sürece tankı indiremiyorsunuz. Son olarak cooldown reduction olayı var. yanlış hatırlamıyorsam %40a kadar cooldown reduction yapılabiliyordu.zaten skiller normal sürelerinde bile etkiliyken %40cdr ile biraz op bile olabiliyorlar.

Şu video ilk izlediğimde epey hoşuma gitmişti,fakat nasus'un yerinde olmak istemem :



Birde skillerin mana durumları var. dotada early gamede kafanıza göre loldeki gibi çat çat çat diye skill kullanamıyorsunuz. earlygame süresince attığınız her skilli mpnize göre ayarlayıp zor durumda kalmayacak şekilde kullanmanız lazım. late game geldiği zaman 3000+ mp li saniyede 60-70 arası mp regenli karakterler haline dönüştüğünüzde can sıkıntısından bile skill atabiliyorsunuz.str karakterler ise daha büyük sıkıntı. intleri düşük olduğu için mp poolları az. oyun başında sadece 1 skill kullanıp 2. defa kullanmaya manası yetmeyecek herolar var.
Lolde ise blue buff aldığınız taktirde gözünüz kapalı biçimde skilleri kullanabiliyorsunuz. ayrıca bazı mp gerektirmeyen karakterler cooldown her geldiğinde skill spam yöntemi ile karşıyı harasslıyabiliyor.fakat lolde late game'e geçildiğinde mp regen aşırı yüksek seviyede olmadığı için bazen mp konusunda sıkıntı yaşanabiliyor.
Mp regen demişken, Hp regen konusunda dotada kendisine vurulmadığı sürece saniyede lanedeyken 100+ hp doldurabilen herolar bulunuyor. lolde bunlara en yakın eskiden oynanıp şuan kaldırılan Ap master yi veya hala oynanan mundo diyebiliriz.


-Harita :
Dota gece gündüz döngüsüne sahip, geceleri görüş mesafesi düşüyor.görüş mesafesi nerf ve buff'a malzeme olabilecek bir dota mekaniği.bunun dışında yükselti ve ağaçlar gibi taktik unsurlarıda bulunuyor. misal mid lanede bulunan 5-6 basamaklı merdivenlerin üstüne çıkarsanız gece önünüzden geçen kişileri görebiliyorsunuz fakat aşağıda olan kişiler yukarıdakini göremiyor. veya gece vakti bir ağacın arkasına doğru konumu alıp geçerseniz gene aynı şekilde önünüzden geçip giden kişiler sizi göremiyor.Birde tepeler gibi rakip heroları fırlatıp aşağıya inmelerini engelleyerek oyundışında tutabileceğiniz bölgeler bulunuyor.Dota haritasında lolden farklı olarak lanede ve secret shop adı altında base dışında item alabileceğiniz 2şer mağaza bulunuyor.Alt ve üst rune bölgelerinde de farklı efektler sağlayan kısa süreli boosterlar var.
Tepelerin kullanımına örnek olabilecek bir video.Dotada B tuşuna basıp base tp olamıyorsunuz.O öldürülen kurbağa benzeri şey baseye gitmeleri için tp scrool getiriyordu.




Lolde çimen ve duvar mantığı bulunuyor. Duvarlarda farklı kalınlıklara sahip olup bazı skiller bazı duvarlardan geçebilirken bazılarından geçemiyor. Çimenlerde hedef gerektiren skillerden kurtulmak veya pusu kurmak için epey faydalı oluyor.T1 ve T3 kule arası mesafede lolde biraz daha kısa tutulmuş. LOL haritasında dotadan farklı olarak baron=roshan dersek drake isimli güzel gold veren bir canavar bulunuyor. oyun başında ap herolara faydalı olan mavi buff, ad herolara faydalı olacak red buffta oyun mekaniğinin bir parçası.

-Lane dizilimleri ve Roller :
Temelde iki oyunda turnuva düzenine bakacak olursak 1 offlane - 1 mid - 1 carry - 1 sup - 1 jungle/roamer/sup düzeninde oynanıyor. dotada loldekine benzer bir jungle rolü bulunmuyor. jungle olarak şeçilen hero carrynin olduğu yerde agresif trilane yapmak veya blink dagger gibi çıkması gereken core itemler varsa jungleda farmlayabilecek fakat carryi yalnız bırakmayıp yeri geldiğinde ganglere gidebilecek bir hero oluyor. Dizilimdeki temel fark ise offlane vs offlane / carry sup vs carry sup şeklinde olan lol sistemi yerine offlane vs carry sup / carry sup vs offlane şeklinde gidilmesi oluyor. eğer farklı bir taktik izlenmiyorsa genelde bu şekil bir diziliş yapılıyor. bu şekilde bir dizilişte lolde farmda carry ve mid'e yakın seviyede olan offlanelerin support düzeyinde farm almasına sebebiyet veriyor. Fakat offlane olarak oynatılan heroların özelliği golddan çok exp alıp lvl avantajı ile skillerinin gücü ile iş yapmaları.

Oyunda offlane rolünün farklılığı dışında carrylerin oynayışlarıda biraz fark gösteriyor.Dotada yeteri kadar farm yapmış carry kolay kolay öldürülemeyip çıkarttığı sağlam damagelar ile belirli bir dakikadan sonra kimseye ihtiyaç duymadan iş yaparken lolde korunmadığı sürece carryler fazla kırılgan. lucian oynarken üstüme gelen assasin hero sadece 3 skill ile kırılganlığımdan faydalanıp beni patates edebiliyordu. Ayrıca yukarıdaki videoda olan olay gibi sadece tank itemleri gitmiş nasus sadece stacklerden gelen hasar ile tek vuruşta yarı hp indirirken, karşısında neredeyse full item olmasına rağmen düz vuruşlarla 35-40 hasar vuran bir carry var. ciddi anlamda can sıkıcı bir durum.full item olmana öldürme imkani olmadığının farkında olduğun birisi ile karşılaşmak ismi carry olan bir rol için hayal kırıklığı....

-Farm :
Dota deny gibi oyun başı üstün olduğunuz lanede üstünlüğünüzü pekiştirmenizi sağlayacak, 5-6 hpsi kalan creeplerin bedavadan karşı tarafa last hit olarak gitmesini önleyecek ve deny yaptığı creeplerin karşıya gold vermesine engel olmasının yanında verdiği exp miktarında da azalmaya sebep olmasından ötürü lvl farkı açabilmesini sağlıyor.
Lol bu konuda oyuncu dostu olmayı sürdürüyor, deny sistemi olmadığından ötürü offlane, mid ve carry rolündeki şampiyonların çok daha rahat farm alıp gang, kill durumları olmadığı sürece üç aşağı beş yukarı eşit last hit sayılarına sahip olmasını sağlıyor.
İkisini kafa kafaya karşılaştıracak olursak dotada creep farmı loldeki kadar önemli değil. Bunun temel sebebi hero kill ve kulelerin dotada çok daha yüksek gold vermesi.Dota oynarken oyun başı agresif oynadığım için ortalamanın çok altında farm ile oynayan birisiyim fakat aldığım killer farm açığımı kapatıp, her ölümde gold kaybı olduğu için karşı tarafın çok daha geri kalmasına sebebiyet veriyor.
Profesyonel olarak dota oynayan birisinin arkadaşları ile ilk defa lol oynadığı bir video var. kule kestiklerinde gelen 150 goldu görünce küfre başlamıştı.Lolde farm konusunda forumda bazen denk geliyorum birisi maç sonu fotoğrafını koyuyor, plat2yim diyiyor.35 dakikada 250 minion kesmiş oyuncuları görenler hemen platta bu kadar farm mı olur, bunları gördükçe üzülüyorum şeklinde yorumlar yapıyor.Lolde genelde lucian pickleyip ad carry oynarım, dota alışkanlığımdan ötürü farm konusunda epey sıkıntım var.Farmda rakip carrynin üstünde olduğumu pek hatırlamam, lanede 4 defa öldürsem bile farmda önümde oluyor :) top'a gang giden carry gördüklerinde epey şaşırıyorlar orası ayrı. agresif oyun tarzı dotadakine kıyasla gereksiz ve riskli oluyor. birilerini öldürüp öldürmemek aldığın riski süspanse edecek kadar getiri sağlamıyor.

-Barracks - İnhibitör :

Dotada Barracks isimli tier 3 kulelerin arkasında birisi melee, diğeri ranged creepleri güçlendiren iki farklı bina bulunuyor. Barrackslar yıkıldıktan sonra o lanede çıkan creepler eskine oranla yarı yarıya daha az exp ve gold verir. yani artık o lane deki creeplerden yeterince farm alamaz hale gelirsiniz. Yıkılan barracks tekrar respawn olmaz. ayrıca 5 dakika cooldown'a sahip kısa süreliğine binalarınızın hasar almamasını sağlayan takımdan herhangi bir kişinin kullanabileceği global bir yetenek bulunuyor.

LoL inhibitör isimli her lanede 1 adet olmak üzere o lanede süper minion çıkmasına engel olan bir binaya sahip. yıkıldığı zaman 4 dakika sonra tekrar respawn oluyor. wikipedia bilgilerine göre, kesilen inhibitör tüm lanelerdeki melee minionlara 100, ranged olanlara 50hp bonus, siegelere 200hp bonus verirken yıkılan lanedekilere ekstradan hasar bonusu verip, oradaki siegeleri super minion'a çeviriyor.

Kafa kafaya karşılaştıracak olursa inhibitörün tekrar respawn olması biraz def yaptıktan sonra saldırı için şartları eşitliyor. dotada ise tekrar respawn olmadıkları için o laneyi eşitlemek için tek şanşınız ittirip aynı lanede rakip barracksları yıkmak. burası biraz kişiye göre değişen göreceli bir durum. yıkmak için uğraştığın binanın 4 dakika sonra tekrar çıkması yıkan taraf isem açıkçası istemeyeceğim birşey fakat def yapan taraf isem işime gelecek bir durum. dota oynuyor olsam barracksları almak için 5 kişiden 3 kişinin ölmesi barracksları aldığım sürece ölümlerin boşa olmadığı hissi bırakıyor ve ölümlere rağmen daha karlı çıkmamı sağlıyor. fakat defans yapan takım için artık gold ve exp vermeyen, sürekli def yapmayı gerektirmek zorlayıcı bir durum.


- Genel olarak birisinde olup, diğerinde olmayan temel özellikler :
Dota :
-Deny : Hem creeplere, hemde öleceği garanti olan zehirlenmiş herolara deny atılıp karşı tarafın kazancı minimum'a indirilebiliyor
-Rune : LOLdeki runedan farklı olarak her 2dakikada bir random olarak 2 noktadan birisinde spawn olup geçici özellikler kazandıran bir sistem.
-Turn rate / Casting Animation : heroların oynayışlarına etki eden bir sistem, lanede last hit alamayacağınız atack animasyonları varken başka bir heroda anlık atack animasyonu olabiliyor.
-Roshan : Öldürdüğünde verdiği aegis ile taşıyan kişi öldüğünde 4 saniye sonra full hp ve mp ile tekrar doğmasını sağlıyor. roshan'ın 3.öldürülüşünde aegisin yanında verdiği cheese ile taşıyan kişi kullandığında 2000hp ve mp verir.
-Pull / Stack : Trilanelerde rakip offlane'e exp ve gold gitmemesi için creeplerin jungle tarafına yönlendirilip orada bulunan canavarlar tarafından öldürülmesi, bu arada supportların jungle canavarlarına last hit yaparak exp ve gold kasması olayı pull oluyor. birde carrynin farmlaması amacı ile jungledaki creep camplarına 54.saniye vurup kaçarak campta bir creep dalgası daha oluşması sağlanıp aynı yerde olması gerekenin 3-4 katı canavar olması sağlanarak carrynin hızlı biçimde farmlaması sağlanıyor. lolde kurt kamplarında 12 veya 16 arası kurt olması şeklinde düşünebilirsiniz.
-Tp Scroll: baseden lanelere veya laneden baseye dönmek için kullanılan 135 gold değerinde ve 60 saniye cooldowna sahip belkide oyun mekaniklerindeki en küçük görünümlü en büyük farklılık diyebiliriz.disable olmadığı sürece tp bozulmuyor disable skilli olmayan rakiplere karşı gözlerinin içine bakarak tpye basıp koşarak kaçamayacağınız durumlarda hayatta kalmanız veya gang yemiş bir laneye 4-5 saniye içinde tp olup destek olmanız oynayışta büyük farklılık yaratıyor.
-Buyback : Belkide lolde olmasını en çok istediğim özellik. yapılan bir hata ya da düzgün bir focus ile öldürülüp çaresizde respawn süresini beklemek oynarken epey rahatsız olduğum birşey. Dirilt şeklinde bir Summoner spell bulunuyor fakat tüm takım onu aldığında 9 dakika cooldownlu bir yetenek yerine flash - ignite- bariyer - bitkinlik-heal 5lisinden birinden vazgeçmeye değer mi tartışılır.

LOL :
-Ap ve Ad bonusları : heroların skillerine katkı sağlayan, vuruşlarını veya efektlerini güçlendiren bonuslar.
-Mastery : Oyun stilinize göre şeçebileceğiniz, herkesin eşit sayıda puan ile eşit sayıda şeçenek ile kombine edebileceği oyuna etki eden bir sistem.
-Runes : Masteries gibi oyun stilinize göre farklılık gösterebilen, fakat herolara göre farklı buildler gidilmesinin çok daha etkili olduğu özellikle oyun başında etkisini hissettiren taktiksel bir unsur diyebiliriz.kanımca eski hesap ile yeni hesap arasında fark açılmasına sebebiyet verecek bir sisteme sahip, mastery gibi herkeste eşit sayıda değil ip puanı yettiği müddetçe şekillendirilebildiği için oyuncuların farklı buildler denemesinin masraflı olması ve heroya özel olarak farklı rune sayfalarının yapılmasını zorlaştırıyor.
-Şampiyon Şeçenekleri : oyun başında tüm heroların açık olmaması aslında oyunun eğlencesini baltalıyor.rune başlığında belirttiğim gibi farklı herolarla oynamak istendiğinde epey masraflı oluyor. ip biriktirmek için uzun süre aynı herolarla oynayıp ardından yeni hero alıp başka hero için gene aynı herolarla oynamak bir süre sonra sıkıcı oluyor. ara ara khazix, riven, jayce gibi heroları oynamak istiyorum fakat 4800 ip vermek koyuyor. hangisini alsam diye hep bir tereddüt içinde kalıyor insan.
-Baron : kesen takımın ap - ad gibi özelliklerinde geçici olarak bonus sağlayan, öldüklerinde bonusları kaybettikleri kesmesi için 3-4 kişiye ihtiyaç duyulan bir canavar.
-Drake : kule kesermiş gibi kesildiğinde tüm takıma ekstra gold sağlayan, global görev olarak adlandırılan görevlerden birisi.
-Blue / Red Buff : Oyun başı mp ihtiyacı olan heroların karşıyı rahatça dürtebilmesi için blue buff epey faydalı oluyor.ayriyetten late gamede de verdiği ekstra %10 cooldown reduction oyun sonuda işe yarar hale gelmesini sağlıyor. Jungle karakterlerde red buff ile az da olsa hasar ve slow ile etkili gangler atabiliyor.
-Çimen : yukarıda bahsettiğim gibi juke ve pusular için gayet etkili olabiliyor.
-Base dönüş : Sadece B tuşuna basarak hiçbirşeye sahip olmadan baseye dönmek büyük kolaylık, fakat minion bile dokunsa bozulması bir dezavantaj.

Şimdilik bu kadar yeter,Şuan aklıma gelenler bunlar, konu ilerlerken aklıma gelen birşey olursa ekler, yanlış bir yer varsa çıkartırım. Tabi düzgün bir biçimde söylemenize bağlı

Üşenmeyip okuyanlara teşekkürler...

Ayrıca göz atmak için kaynak araştırırken bir sayfada aşağıdaki videoya denk geldim, kafadan uydurulmuş videolara göre gayet bilgilendirici ve olayın temeline inmiş bir video. ingilizce altyazıları açarsanız izlemeniz kolaylaşır

B
10 yıl
İnternational Taktikleri
İnternational öncesi her turnuvada kaybeden takımlar için taktik saklıyorlar şeklinde laflar söylendiğini duymuşsunuzdur.
Peki neydi bu taktikler? İnternational öncesi göze batmayıp, ardından bir anda parlayan pickler veya oyun taktikleri nelerdi?
aklıma ilk skywrath ve razor ikilisi geliyor. Turnuva öncesi bu kadar yüzde ile picklenmeyip ara ara denenen herolar bir anda inanilmaz yüksek ban ve pick ratelere ulaştı. morp'da eski günlerine yaklaşıyor. 26 maç picklenmiş.
Ayrıca hala takımların birşeyler sakladığına inaniyorum. misal cloud9... grup maçlarında sadece elenmesi garantilenen arrow'un yaptığı bir pick iken, c9'un ya tamam ya devam gibi hayati öneme sahip olan bir maçta last pick tercihi oldu.
Bunun dışında bazı enteresan pick denemeleride gördüm, özellikle DK... sven + troll + void + sky + juggernaut gibi pubda picklesen ne oluyor, denilecek pickler ile güzel bir zafer kazandılar...
bakalım önümüzdeki günlerde ne gibi taktikler ve oyun düzenleri ile karşılaşacağız....

Hero pick istatistikleri :http://www.datdota.com/tournament.php?q=285&tournament=The%20International%202014&p=heroes
Rekorlar :http://www.datdota.com/tournament.php?q=285&tournament=The%20International%202014&p=records
B
10 yıl
Dota 2 İzlenmesini Tavsiye Ettiğiniz Videolar
Neredeyse hergün youtube'de o gün dota ile alakalı çıkan videoları takip etmeye çalışıyorum. Arada ciddi anlamda güzel olanlar çıkıyor. Ana konuda Paylaşıldığında Karambole gittikleri için böyle bir konu altında toplamak istedim.
Bulduğum güzel videoları bu başlık altından gönderirim, mağara olmadığı sürece sizde güzel videolarını ekleyebilirsiniz. Video + Yorumlar şeklinde giderek güzel bir başlık olabilir.
İlk videoyu az önce denk geldiğim ve böyle bir konu açılmasına vesile olan, gider yapmanız gereken kişiyi dikkatli şeçmenin önemini belirten bir video ile açıyım :

B
10 yıl
Dota 2 Custom Games
DotaCinema Dota 2 Custom Games şeklinde yeni bir bölüm açmış. açıklamalarında yazan site yorumlara bakılırsa kapasitesini aştığı için sorunlar yaşıyormuş.sorunları hallettikleri zaman eğlenceli oyunlar ortaya çıkabilir...
Favorim Şuan için reflex...

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.