Bu haber doğruysa o zaman sorun yok |
Mayasız Ayini diye aratınca çıkıyor. Libya veya cezayir tam hatırlamıyorum, kuzey afrikalı yahudi bir aile olduğundan ve o yahudi klanının böyle bir ayin yaptığını anlattılar. 18 yaşına gelmeden bakire bir kızı kurban edip aileninin en büyük kadınının da bunu onaylaması gibi bişeymiş. Münevver Karabulut'un cesedini de bavula koyup attığı çöp konteyneri, evinden çok uzak fakat babaannesinin evinin yakınında olması da buna yoruluyormuş... |
Biz müslümanlar spesifik bir kişinin sonunun ne olduğu hakkında Allah veya rasulu tarafından özellikle bilgi verilmediği sürece fikir belirtmeyiz, çünkü bilmemizin imkanı yoktur. Örnek: firavun'un cevennemlik olduğunu, peygamberlerin veya cennetle mujdelenmiş o grubun cennetlik olduklarını biliyoruz. Ama mesela ölen bir x kişisinin akıbetinin ne olduğunu bilmiyoruz. Ha mesela adam ölmeden önce müslüman olmadığını açıkça söylüyor. Bu adamın cenazesi yıkanamaz, namazı kılınamaz, arkasından da rahmet okunamaz ama belki de bu adam canı tehlikede olduğu için öyle demiş ve davranmış ama aslında Müslüman. Dolayısıyla sen bir Müslüman olarak bildiğine göre hareket etmekle ve asla bilemeyeceğin şeyler hakkında atıp tutmamakla sorumlusun. Doprusunu Allah bilir. |
Tabi ki dostum ben adam suçlu olduğu varsayımı üzerine yorum yaptım. Asıl olan her şeyi Allah daha iyi bilir. Zaten o yüzden adalet konusunda içim rahat. Bu dünyada çok arayıp kafamı yormuyorum. Tabi Allah büyük şeyler yaşatmasın. O zaman ne olur şu an bir şey diyemem. Bu olay da çok büyük bir olay ve ailenin ne hissettiğini anlamamız gerçekten olanaksız. Ama biliyorum ki bu olayın adaleti öteki tarafta sağlanacak. |
Adamın suçlu olduğunu varsayarak da öyle diyemezsin işte. |
Peki hocam insanları bu tarz kötülükler yaparsan cehenneme gidersin diye yanlış şeylerden uzak tutacak örnekler vermezsek nasıl bu tür yanlış işlerlerden uzak tutacağız? Yani hırsızlık yapmak günah yaparsan cehenneme gidersin yerine hırsızlık yapsan da yapmasan da cehenneme gidebilirsin, ona Allah karar verir, kimse bilemez dersek zaten yanlış doğru gibi kavramları direk ortadan kaldırmış olmaz mıyız? O zaman Kuran bize ne anlatıyor? Kendimizi neye göre şekillendireceğiz? Sizin bakış açınızla bakarsak kimseyi yanlış yapmaktan caydırmaz bu din. O zaman da insanlar öteki tarafta Allah'a kesin bir suç olmadığı için yasaklar olmadığı için dilediğim gibi yaşadım, zaten ne yaparsam yapayım kesin cezası yokmuş, neden hesap veriyim demez mi? |
Kardeş niye demiyelim ? Ölmüş olduğu kesin gibi görünen bu caninin Cennete gitme ihtimalini hiç düşünmüyorum |
Ergen çocuğu ehliyetsiz araç kullanıp insanları biçti birisi öldü anası geldi tuttu kaçırdı çocuğu. Bayağı sükse oldu oysa. |
Annesinin ismini biliyormusunuz ? |
Çünkü kimin nereye gideceğine sen karar vermiyorsun. |
Dinin nasıl işlediğini öncelikle anlamanız gerekiyor. Kötü şeyler yapınca karşılığında cehenneme gidebileceğinizi bilmemiz gerekiyor, evet, ama kendimiz de kendi akıbetimizi bilemeyeceğimiz için her durumda doğru davranıp durumumuzu düzeltmeye çalışmamız gerekiyor. Sizin söylediğiniz hesaba göre bir katil öbür taraftan bütün umudunu kesmeli mesela. Size doğru geliyor mu bu? |
Ceza almak bütün umudun kesilmesi demek değil ki. Ona tabi Allah karar verir. Benim demek istediğim boş yere öteki tarafta ceza çekecek. Bu dünyadaki düzeni de bozuldu (intihar ettiyse zaten gitti). Yani her şekilde kendini bitirdi. Kızın ve ailesinin hakkı var. Helal etmediği sürece Allah kul hakkına karışmıyor diye biliyorum. Karışmıyor derken helal edip etmemesini önemsiyor ona göre affediyor yada affetmiyor. |
Kardeş öteki tarafta ceza çekip çekmeyeceğini bilmiyorsun. Dinin nasıl çalıştığını anlamadan konuştuğun için oluyor bunlar. Allah veya Rasulü spesifik şahıslar için ceza veya ödül vaadetmedikçe kimse X şahsı cennete veya cehenneme gidecek diyemez. Bak çocuklar öldüklerinde cennete gidiyor ya, diyelim ki X çocuk ergenliğe girip dinen "sorumlu" olmadan öldü. Sen "X cennete gidecek" gene diyemezsin. Dersin ki çocukken ölenler cennete gider, Allah dilerse X çocuğu da gider. Bundan öteye geçemezsin. Geçersen haddini aşmış olursun. Herhangi bir katil için cehennem azabı dilemekten seni kimse alıkoyamaz, ama o azabı ona sen veremezsin. Anlatmaya çalıştığım şey bu. |
Neyse hocam aslında anlattığım şey suçun cezasız kalmayacağıydı ama yine de her şeyi Allah bilir tabi. Senin demek istediğin de buydu. Anladım merak etme :) |
Benim demek istediğim şey hiçbir iyiliğin veya kötülüğün cezasız kalmayacağını bilmekle kişilerin başlarına öldükten sonra ne geleceğini bilmenin birbirinden çok farklı şeyler olduğu. Bunlardan birincisi Allah'ın adaletine güvenmek ikincisi de yalnızca Allah'ın hakkı olan alana girmek. Bunu kavrayamıyor olmanın sebebi İslam dinini anlayamamış olman. Senin bir mahluk olarak bir sınırın var ve bunu aşmaya çalışmaman gerekiyor. Cem Garipoğlu'nun cehennemde yanması için Allah'a istediğin kadar dua edebilirsin fakat cehennemde yanacağını söylediğin anda işin şekli değişir. Söyleyemezsin. Ama mesela Firavun'un, Ebu Leheb'in, Ebu Talip'in yanacağını söyleyebilirsin çünkü Allah veya Rasulü tarafından bunların cehennemlik olduğu bildirilmiştir. Aynı şekilde Ebubekir, Ali, Ömer veya Osman'ın cennete gideceğini söyleyebilirsin. Sekizinci defa falan açıklıyorum konuyu İnşallah bu defa anlamışsındır. |
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle